Jump to content
IGNORERAD

Undantagstillståndet förlängs för 8e gången.


janne_h

Recommended Posts

Prayuth och regeringen håller på att gräva ner sig djupare och djupare. I det hål dom skapat. 

Man förlänger nu undantagstillståndet till 15e Januari. 

Samtidigt blir protesterna mot Prayuth bara hårdare och hårdare. Igår hade protesterna lett till, vandalisering av väldigt många statliga fordon. Man hade visat 3 finger tecken. Och skanderat fuck Prayuth, fuck police, fuck den onämnbara. 

Det börjar hetta till mer och mer i Bangkok nu 

Man får se hur långt det går. Innan regeringen inser att den väg dom valt, är ohållbar? 

 

https://thethaiger.com/coronavirus/thai-pm-extends-emergency-decree-to-january-next-year

 

https://thethaiger.com/news/national/protests-kick-off-again-after-parliament-reject-ilaw-amendment-to-thai-charter

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    13

  • Bike

    9

  • SatanG

    3

  • Atom

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 hour ago, janne_h said:

Prayuth och regeringen håller på att gräva ner sig djupare och djupare. I det hål dom skapat. 

Man förlänger nu undantagstillståndet till 15e Januari. 

Samtidigt blir protesterna mot Prayuth bara hårdare och hårdare. Igår hade protesterna lett till, vandalisering av väldigt många statliga fordon. Man hade visat 3 finger tecken. Och skanderat fuck Prayuth, fuck police, fuck den onämnbara. 

Det börjar hetta till mer och mer i Bangkok nu 

Man får se hur långt det går. Innan regeringen inser att den väg dom valt, är ohållbar? 

 

https://thethaiger.com/coronavirus/thai-pm-extends-emergency-decree-to-january-next-year

 

https://thethaiger.com/news/national/protests-kick-off-again-after-parliament-reject-ilaw-amendment-to-thai-charter

 

Jag hoppas det går så långt det behöver gå för att de ska få igenom åtminstone en del av sina krav.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-blev-uppblasbara-ankor-thailandska-demostranternas-skoldar

 

De uppblåsbara ankorna var menade att ligga i vattnet på gatorna för att irritera poliserna. Men de gick från att vara en rolig grej till att skickas längst fram i demonstrationståget för att skydda mot polisens vattenkanoner och tårgas.

 

32.jpg.ffef8ba246a241d962d6e7d9c4065a66.jpg

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-19 at 10:08, skrev SatanG:

 

Jag hoppas det går så långt det behöver gå för att de ska få igenom åtminstone en del av sina krav.

 

/ SatanG

Och med det sagt, så vill du förstås också ha tillbaka Thaksin som Thailands ledare?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Jive said:

Och med det sagt, så vill du förstås också ha tillbaka Thaksin som Thailands ledare?

Nä det har jag väl aldrig påstått, gamle Takky är nog den sista jag vill ha hit igen.

Vad fick du det ifrån?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Jive said:

Och med det sagt, så vill du förstås också ha tillbaka Thaksin som Thailands ledare?

Tycka vad man vill om det, men sånt är livet med demokrati.

Att lösa det med en kupp är iallafall inte en bra väg.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Och med det sagt, så vill du förstås också ha tillbaka Thaksin som Thailands ledare?

Jag anser problemet inte är Thaksin eller vem som kommer till den posten i regeringen , problemet är som jag ser det att denna skall vara vald av folket i demokratisk ordning, sen vet ju de flesta att Thaifolket inte klarar av ett demokratiskt val, inte heller eliten klarar av att "De Röda " var de som tog hem segern. Uppe på allt detta så är det svårt att hitta en ledare som inte i första hand skor sig självt , oavsett 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

Nä det har jag väl aldrig påstått, gamle Takky är nog den sista jag vill ha hit igen.

Vad fick du det ifrån?

 

/ SatanG

Han är fortfarande med i kulisserna och styr och sponsrar t ex Thanathorn (tidigare ledare för FFP, som numera är upplöst), som sponsras av Thakki och nu reser runt i provinserna och raggar supporters.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

Tycka vad man vill om det, men sånt är livet med demokrati.

Att lösa det med en kupp är iallafall inte en bra väg.

 

Nä det är ingen bra väg, men som läget var då - nödvändigt!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Jive said:

Nä det är ingen bra väg, men som läget var då - nödvändigt!

Nej, knappast. 

Vad var paniken? 

Han hade ju torskat nästa val. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bike:

Jag anser problemet inte är Thaksin eller vem som kommer till den posten i regeringen , problemet är som jag ser det att denna skall vara vald av folket i demokratisk ordning, sen vet ju de flesta att Thaifolket inte klarar av ett demokratiskt val, inte heller eliten klarar av att "De Röda " var de som tog hem segern. Uppe på allt detta så är det svårt att hitta en ledare som inte i första hand skor sig självt , oavsett 

Jag tycker Preyuth är den ledare, som jobbar för Thailands bästa och inte främst för att sko sig själv.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

Jag tycker Preyuth är den ledare, som jobbar för Thailands bästa och inte främst för att sko sig själv.

Men det viktigaste, han är inte vald av folket , eller anser du det ?  Många bönder anser även honom vara en bra ledare av landet. Vore han vald i demokratisk ordning av folket så fine 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Jive:

Han är fortfarande med i kulisserna och styr och sponsrar t ex Thanathorn (tidigare ledare för FFP, som numera är upplöst), som sponsras av Thakki och nu reser runt i provinserna och raggar supporters.

Vilket är helt i sin ordning, som det har varit förut att man deporterar de ledare som inte passar sin egen (militärens) agenda kan ändock inte anses vara demokratiskt 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

Vilket är helt i sin ordning, som det har varit förut att man deporterar de ledare som inte passar sin egen (militärens) agenda kan ändock inte anses vara demokratiskt 

Det är knappast helt I sin ordning, eftersom han har en dom, som förbjuder honom att ha någon politisk aktivitet i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Bike:

Men det viktigaste, han är inte vald av folket , eller anser du det ?  Många bönder anser även honom vara en bra ledare av landet. Vore han vald i demokratisk ordning av folket så fine 

När det gäller val och demokrati, så har Thailand bara kommit en liten bit på vägen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Det är knappast helt I sin ordning, eftersom han har en dom, som förbjuder honom att ha någon politisk aktivitet i Thailand.

Exakt , rena dilktaturfasonerna, har hört att det finns länder i europa där vissa ledare tänker i samma banor, men bara inte lyckats med sitt uppsåt 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

Exakt , rena dilktaturfasonerna, har hört att det finns länder i europa där vissa ledare tänker i samma banor, men bara inte lyckats med sitt uppsåt 

 

3 timmar sedan, skrev Jive:

Jag tycker Preyuth är den ledare, som jobbar för Thailands bästa och inte främst för att sko sig själv.

Skulle du ha helt fel i detta påstående så skulle inte så många både mellanklass och fattiga Thai tycka han är ok , han håller ordning säger de samt ordnar en hel del för de gamla, gjorde iofs även Thaksin, som var älskad av flertalet av de "Röda" farmarna 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Bike:

 

Skulle du ha helt fel i detta påstående så skulle inte så många både mellanklass och fattiga Thai tycka han är ok , han håller ordning säger de samt ordnar en hel del för de gamla, gjorde iofs även Thaksin, som var älskad av flertalet av de "Röda" farmarna 

Jag vet inte om Preyuth är älskad av de röda farmarna, men han vinner iaf fler och fler sympatisörer för varje dag.

Många har insett att mr T var en oärlig och korrupt herre och att P är rak och ärlig.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Jag vet inte om Preyuth är älskad av de röda farmarna, men han vinner iaf fler och fler sympatisörer för varje dag.

Många har insett att mr T var en oärlig och korrupt herre och att P är rak och ärlig.

Hmmm därav kan jag inte uttala mig, kan du det ? Dvs att han är ärlig 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Bike:

Hmmm därav kan jag inte uttala mig, kan du det ? Dvs att han är ärlig 😃

Så långt jag har sett och hört, inte minst från min fru, som har bra koll.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Jive:

Så långt jag har sett och hört, inte minst från min fru, som har bra koll.

Ingen av dom 6 -7 thai damer som bor i närheten tycker som din fru och dom är

från i stort sett hela Thailand, Tror inte du pratat med din FRU utan fantiserar som 

vanligt

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Jive:

Så långt jag har sett och hört, inte minst från min fru, som har bra koll.

Min fru tycker även hon att han är ok , även hennes familj i isaan, men om de vet om han är korrupt låter jag vara osagt. Tveksamt om du hittar en politiker i det landet som inte skor sig på något sätt 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

Min fru tycker även hon att han är ok , även hennes familj i isaan, men om de vet om han är korrupt låter jag vara osagt. Tveksamt om du hittar en politiker i det landet som inte skor sig på något sätt 

Om din fru och hennes familj i Isaan tycker att han är ok, så kan han nog inte få ett bättre betyg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Jive said:

Han är fortfarande med i kulisserna och styr och sponsrar t ex Thanathorn (tidigare ledare för FFP, som numera är upplöst), som sponsras av Thakki och nu reser runt i provinserna och raggar supporters.

Det var inte främst regeringen jag tänkte på men även där anser jag att det är dags för ett rättvist val.

Tror som dig att Prayuth faktiskt försöker men det är alldeles för många andra clowner som drar åt andra håll. Tror han länge velat kliva av men hittills inte kunnat, men det kommer nog närmare och närmare.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev SatanG:

Det var inte främst regeringen jag tänkte på men även där anser jag att det är dags för ett rättvist val.

Tror som dig att Prayuth faktiskt försöker men det är alldeles för många andra clowner som drar åt andra håll. Tror han länge velat kliva av men hittills inte kunnat, men det kommer nog närmare och närmare.

 

/ SatanG

Jag vågar inte skriva för mycket här, men för att förstå vissa "clowners" agerande  skall man veta att USA gärna vill ha tillbaka sina handelspartners i Thailand, som de tappade när mr. T försvann.

T och Biden har ett långt vänskapsförhållande.....

Nu får du själv gräva vidare, om du är intresserad, du kan börja 2006 och gå framåt i tiden.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...