Jump to content
IGNORERAD

Taxi Bangkok


clion

Recommended Posts

Så j*kla gnidet. Jag är 100% för att folk ska ha betalt för sina tjänster, men bagageutrymmet finns ju i bilen oavsett.

 

Som tur är så är det ju sketbilligt från början, bara trist att de som vanligt ska krångla till det för kunden.....

Link to comment
Dela på andra sajter

I dessa Covid-19 tider tar alla de chanser som finns för att få in lite extra pengar. Det tycker jag inte är mycket att klaga, många har det tufft att klara vardagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte mycket o tjuta om, 20thb per väska tyckte jag såg någonstans, är ju inga större slantar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är väl inte mycket o tjuta om, 20thb per väska tyckte jag såg någonstans, är ju inga större slantar.

Stålarna är skitsamma, men de bäddar ju för problem. Blir nog intressanta diskussioner med indier.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har ju väldigt lite utrymme pga att kör på gas så väskorna åker ju ofta in i bilen. Hade dock varit bättre att höja taxan någon procent för att slippa tjafset.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Infödingarna"kanske inte har några väskor, utan det är kanske mest farangerna som har, och då kanske dom tycker, att vi har råd att pröjsa lite till.

Själv åker jag nästan uteslutande med buss, för att slippa tjafset för att taxin skall sätta på taxametern.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev born41:

"Infödingarna"kanske inte har några väskor, utan det är kanske mest farangerna som har

 

Born41

Du har inte sett min käring på resa misstänker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai taxi är ju värdelöst... man kan ju knappt ha med sig handbagage....

 

Stor djävla gastank i hela bagaget....

 

åååååå så sedan pumpgas så man blir galen

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju stora och rymliga Mercedes och Bmw utan gastank att åka med från flyget.

Alltid fått plats med allt bagage utan krångel. Priset till destination görs upp innan resan startar.

En bra början på semestern tycker jag.

/Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom väskan oftast hamnar på sätet bredvid mig, dit lyft av mig själv, så undrar jag om jag även får betala extra när tjejen är med?
Hon väger ju dess utom mer än väskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog lite överallt man försöker få in extra pengar. Jag var och förnyade min drönar licens igår på Nbct (National Broadcasting Thailand). 

Tidigare var detta gratis. Nu kostar det 214 baht. Det börjar bli ebb i kassan på många håll i Thailand. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Batting:

Eftersom väskan oftast hamnar på sätet bredvid mig, dit lyft av mig själv, så undrar jag om jag även får betala extra när tjejen är med?
Hon väger ju dess utom mer än väskan.

Inte fan väger en barbara mer än en väska. Om inte väskan är en heliumballong iofs.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/18/2020 at 10:34 PM, Enis said:

Thai taxi är ju värdelöst... man kan ju knappt ha med sig handbagage....

 

Stor djävla gastank i hela bagaget....

 

åååååå så sedan pumpgas så man blir galen

 

Enis

Utan pumpgas, kostar 2000 B, extra. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev hamnoi:

Inte fan väger en barbara mer än en väska. Om inte väskan är en heliumballong iofs.

Nja der är jag nog helt okunnig, men du har säkert rätt. :07:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Batting:

Nja der är jag nog helt okunnig, men du har säkert rätt. :07:

Har alltid rätt förutom när jag har fel!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...