Jump to content
IGNORERAD

Nu kan tågbiljetter i Thailand köpas online


Tallviking

Recommended Posts

Thai train tickets can now be bought online

 

bild.png.656a4d0f9944acb088c61cfe760acdd9.png

 

The State Railway of Thailand (SRT) launched an online ticketing and reservation service called the D-Ticket System on Wednesday.

 

Now, passengers wishing to travel on December 18, can make reservations or purchase train tickets using the D-Ticket system via www.railway.co.th.

 

Tickets can only be booked 30 days in advance.

 

Under the new D-Ticket system, passengers can check their seats on the train, manually print out tickets or save their ticket on the phone and scan the QR code on the train. Payments can be made using credit or debit cards as well as the state welfare card.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tallviking:

Thai train tickets can now be bought online

 

bild.png.656a4d0f9944acb088c61cfe760acdd9.png

 

The State Railway of Thailand (SRT) launched an online ticketing and reservation service called the D-Ticket System on Wednesday.

 

Now, passengers wishing to travel on December 18, can make reservations or purchase train tickets using the D-Ticket system via www.railway.co.th.

 

Tickets can only be booked 30 days in advance.

 

Under the new D-Ticket system, passengers can check their seats on the train, manually print out tickets or save their ticket on the phone and scan the QR code on the train. Payments can be made using credit or debit cards as well as the state welfare card.

Roligt att man nu äntligenkan boka o köpa tågbiljetter på riktigt på nätet!

 

Jag bokade o köpte tågbiljetter på nätet för 15 år.sedan. Bangkok Surattani med nattåget innan julhelgen.

 

Då fick man hämta biljetterna, fysiskt, i thais cargo terminal på Suvanabhumi dit de hade skickats med flyg. Jag åkte dit med en taxi efter jag hade landat på vägen in till Bangkok. Taxin o jag hade lite svårt att hitta men det funkade! 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Roligt att man nu äntligenkan boka o köpa tågbiljetter på riktigt på nätet!

 

Jag bokade o köpte tågbiljetter på nätet för 15 år.sedan. Bangkok Surattani med nattåget innan julhelgen.

 

Då fick man hämta biljetterna, fysiskt, i thais cargo terminal på Suvanabhumi dit de hade skickats med flyg. Jag åkte dit med en taxi efter jag hade landat på vägen in till Bangkok. Taxin o jag hade lite svårt att hitta men det funkade! 

Var Suvanabhumi öppen 2005?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev j43:

Var Suvanabhumi öppen 2005?

Öppnades hösten 2006, först inrikes och lite senare internationella flighter.

Men div kontor o liknade kan ju öppnat tidigare, flygplatsen färdigställdes 2005.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Soengsang:

Öppnades hösten 2006, först inrikes och lite senare internationella flighter.

Men div kontor o liknade kan ju öppnat tidigare, flygplatsen färdigställdes 2005.

Ah tack då var mitt estimat rätt. Det kändes som som 15 år sen och det var det ju, typ, osäker på om det var första eller andra julen med ankomst på suvvan för mig då jag hämtade tåg biljetter, borde varit andra året annars hade man haft nollkoll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...