Jump to content
IGNORERAD

Thailändska spelmaffian i Sverige


Repe

Recommended Posts

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    20

  • Sabura

    13

  • Avregistrerad clion

    8

  • Posten Berit

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du kim (som är lite blåögd )har du nån koments blink.gif

Ja det var en het debatt om det där tidigare för det existerade ju inte i Kims sverige wink.gif

Men nu såg jag varför, hans norrlandsby är ju inte med på spelkartan

post-3639-125889518671_thumb.jpg

//Broskan

post-3639-125889518671_thumb.jpg

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

DEBATT DEBATT hål i hatten :blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte ens sätta mig in i vad makarna i artikeln vart/är med om när det gäller spelen.

Att påstå att spelproblemet som beskrivs i artikeln inte finns är inte heller rätt, okej att det kanske inte finns på en ort, men i större orter finns mer än vad folk tror.

I Sthlm lär problemet vara gigantiskt, finns väl mellan 5-10.000 om inte mer thai här.

Så en viss procent av dessa lär nog vara helt sålda på spel och en liten procent av dessa lär nog vara skuldsatta.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja det var en het debatt om det där tidigare för det existerade ju inte i Kims sverige wink.gif

Men nu såg jag varför, hans norrlandsby är ju inte med på spelkartan

post-3639-125889518671_thumb.jpg

//Broskan

Det är säkert åtskilliga gånger som jag har skrivit att personliga uppfattningar om vad som klassas som ”sanning” oftast härstammar från subjektiva bedömningar och synintryck i den miljön man själv vistas i. Så är det nog även för mig många gånger.

Jag tror också att Kims världsbild gällande spelmissbrukets utbredning bland thailändskor i Sverige stämmer till punkt och pricka. I alla fall om man utgår från det man ser när man genom kameralinsen studerar bärtillgången i lingonriset, ekorrarnas ystra lek i skogen eller pittoreska badsjöar i det Norrländska inlandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

bra så

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

borttaget

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är säkert åtskilliga gånger som jag har skrivit att personliga uppfattningar om vad som klassas som ”sanning” oftast härstammar från subjektiva bedömningar och synintryck i den miljön man själv vistas i. Så är det nog även för mig många gånger.

Jag tror också att Kims världsbild gällande spelmissbrukets utbredning bland thailändskor i Sverige stämmer till punkt och pricka. I alla fall om man utgår från det man ser när man genom kameralinsen studerar bärtillgången i lingonriset, ekorrarnas ystra lek i skogen eller pittoreska badsjöar i det Norrländska inlandet.

Som vanligt en mycket träffsäker och rolig reflektion av S-N.

Själv blev jag varse fenomenet eftersom min fru berättade för mig att det förekom och hon blev inbjuden. Men eftersom hon är en förnuftig dam tackade hon nej till spelet. Hon blir till och med sur på mig ibland om jag tippat eller köpt någon lott. Det tycker hon är bortkastade pengar och det har hon givetvis rätt i.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var en het debatt om det där tidigare för det existerade ju inte i Kims sverige wink.gif

Men nu såg jag varför, hans norrlandsby är ju inte med på spelkartan

post-3639-125889518671_thumb.jpg

//Broskan

Den här var oxå riktigt lustig!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

borta

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja att denna spel maffian opererar i Göteborg det vet jag.Har några vänner som har haft thaitjejer som hade spel beroende,fått gå ifrån hus å hem.Och sitta med höga skulder,men att det går folk och raggar på SFI vet ja.Mitt Ex.blev raggad på de visset.Jag har ej mycket för dem :suicide: dom j-vlarna. :drinks:

Mvh Maitan :drinks::wai:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

å jag vet såna som spelar varje freda ps jag vet också att inte alla gör det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte ens sätta mig in i vad makarna i artikeln vart/är med om när det gäller spelen.

Att påstå att spelproblemet som beskrivs i artikeln inte finns är inte heller rätt, okej att det kanske inte finns på en ort, men i större orter finns mer än vad folk tror.

I Sthlm lär problemet vara gigantiskt, finns väl mellan 5-10.000 om inte mer thai här.

Så en viss procent av dessa lär nog vara helt sålda på spel och en liten procent av dessa lär nog vara skuldsatta.

Det förekommer ett utbrett spelande i LOS, trots förbud, och det finns en gigantisk lånehärva till följd av detta. De riktigt stora ockrarna omsätter enorma summor och med tanke på detta så håller i alla fall jag för troligt att avgreningar till dessa finns i stort sett i varje tätort med Thaibefolkning, spelberoendet finns ju redan där så det är bara att hugga för sig.

Har haft Thaisällskap i Sverige och kan vidimera att det finns knappt ens en liten chans att dom inte blir erbjudna "hjälp" i landet långt bortomstans av "hjälpsamma" landsmän.

Blev vid ett tillfälle tilltalade/erbjudna sociala kontakter på T-banan, tjejen som kom med detta blev skitsur när jag sa att vi bara var på besök hos vänner och skulle tillbaka till Los om ett par dar. Ett annat tillfälle var på Åhlens, samma sak, jag fick nästan be tjejen fara å flyga innan hon lämnade oss in fred. Så visst "raggas" det friskt bland nykomlingarna.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också hört om dessa ligor och problem hos olika thai-damer med spelandet så problemet är nog tyvärr större än de flesta skulle vilja eller tro. Men som det skrivs så gör de drabbade allt för att ingen info om problemen skall läcka ut p.g.a risken att "förlora ansiktet"

Och de stackars drabbade familjemedlemmarna går nog heller inte gärna ut och berättar för alla om vad deras käresta gjort eller råkat ut för.

jag är väldigt glad att min tjej tycker mycket illa om spelandet och allt negativt som kopplas därtill som låneverksamhet, alkoholmissbruk, hot, våld, prostitution etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa spel och låneklubbar finns nog överallt i Sverige där det finns Thaidamer. Har sett detta fenomen även på andra ställen i världen. Dock är det inte alltid det går så långt och handlar om så stora summor som beskrivs i artikeln.

Vill också minnas en dam i Göteborg som åkte dit för några år sedan. Dock åkte hon bara dit på att hon fixat jobb åt några damer på bordeller i Oslo, men det betalar nog inte den dyra Mercedes hon brukade köra omkring i.

Det är mycket man inte vet.

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inget fel på deras utlåningsverksamhet, vi svenskar kan ju låna på banken (vilket de flesta gjort upp över öronen), räntan bestämmer de själva iom att man lägger ett bud på pengarna!

Frånsett då att det är olagligt med ocker i detta landet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt för en att säga som har stålar, inget fel, om man inte är i den usla sits som de drabbade är.

Har för mig att detta varit uppe förut och även att det förekommit försvar för ockrarna, kan tänka mig att det finns en eller annan Thaikäring som använder sin farangs stålar till just detta och sedan kallar sig för fin familj.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lätt för en att säga som har stålar, inget fel, om man inte är i den usla sits som de drabbade är.

Har för mig att detta varit uppe förut och även att det förekommit försvar för ockrarna, kan tänka mig att det finns en eller annan Thaikäring som använder sin farangs stålar till just detta och sedan kallar sig för fin familj.

Vet inte om de är i en usel sits men oftast går lånen till lyx som tex resor till Thailand!

Man kan oxå se det som så att de som inte får låna i bank och liknande har här en möjlighet att låna + att de som lånar ut tar oxå en stor risk!

I vilket fall har detta pågått under alla tider i Thailand och har funkat som så att de med pengar lånar ut till de som inte har pengar och tycker inte det är nåt konstigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånesystemet som i Thailand kalls "share" där några kompisar sparar till en pott som de sedan får låna ur till liten eller ingen ränta funkar bra i Thailand såvida man kan lita på varandra och ingen bryter "systemet"

Den som tar största risken är den som väntar till alla andra lånat ur potten och betalat tillbaka med ränta, men vinsten är dock störst för denne person

Problemet är väl att när detta system appliceras i Sverige är det oftast nästan enbart bland tjejer som redan är inne i spelsvängen och då är det dömt från början att misslyckas

Så systemet är bra om det används med rätt förutsättningar men funkar väldigt dåligt här i landet

Sannolikheten att det leder till stora problem är hög och riskerna stora. Dessutom kopplas det lätt till olika "indrivningsfunktioner" och hela systemet är i sig olagligt här.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...