Jump to content
IGNORERAD

Vin till Thailand


pust

Recommended Posts

Godmorgon alla.

Hur mycket vin får man ta med till Thailand lagligt?

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Om Du avser att bjuda mig får Du ta hur mycket Du vill. :drinks:

Baa

PS Inte helt säker men tror det är som AnOnym skriver, fast har väl aldrig hört om nån koll.DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Två liter .

Är du säker ?

Till Thailand !

Senast jag frågade sade dom "Så mycket dina armar orkar bära" :mdr:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker ?

Till Thailand !

Senast jag frågade sade dom "Så mycket dina armar orkar bära" :mdr:

Senaste visarnet till Laos ett halvt pickupflak med öl o vin kartonger, nån skulle ha fest, tullgubbarna bara garvade.

Baa (som vart lite ängslig eftersom jag satt i samma bil)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du avser att bjuda mig får Du ta hur mycket Du vill. :drinks:

Baa

PS Inte helt säker men tror det är som AnOnym skriver, fast har väl aldrig hört om nån koll.DS

Käre Baa,jag trodde inte du tyckte om vin,bara sådant som jag gav dej förra gången för din "kropp"

skulle bli STOR och STARK.

Ringer när jag kommer ner i veckan.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Ett tips är att köpa ankomsttaxfree i Bangkok. Helt OK sortiment och priser på vin och man slipper släpa genom säkerhetskontroller mm /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Ett tips är att köpa ankomsttaxfree i Bangkok. Helt OK sortiment och priser på vin och man slipper släpa genom säkerhetskontroller mm /mvh

Godmorgon alla

Tjejen har fått en massa vin av kompisar,och hon vill gärna dricka upp det i Thailand.

Tar med några pavor,så blir alla glada.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Godmorgon alla

Tjejen har fått en massa vin av kompisar,och hon vill gärna dricka upp det i Thailand.

Tar med några pavor,så blir alla glada.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Hej Pust.

Man kan köpa vin i Bangkok på taxfree vid ANKOMST I Bangkok för konsumtion i Thailand.

"Duty free on arrival"

Jämförbart sortiment och priser som på Arlanda men man sliper släpa hela vägen. Mycket bekvämare.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pust.

Man kan köpa vin i Bangkok på taxfree vid ANKOMST I Bangkok för konsumtion i Thailand.

"Duty free on arrival"

Jämförbart sortiment och priser som på Arlanda men man sliper släpa hela vägen. Mycket bekvämare.

mvh

Jag dricker inte vin, så jag har nollkoll.

Men hur mycket tjänar du, jämfört med att gå till Villa Market eller Tesco ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag dricker inte vin, så jag har nollkoll.

Men hur mycket tjänar du, jämfört med att gå till Villa Market eller Tesco ?

Inga stora pengar på en standardflaska bordsvin.

Tesco ligger några tior över systembolaget.

Taxfree på arlanda/Suvarnabhumi ligger några tior under systembolaget.

Så kanske 20-40 kronor per flaska.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mina aningar och om de är sanna är det nog bara att släpa, annars är det "billigaste" sättet att skaffa vin här uppe i Udon/NongKhai att skicka damerna över bron och handla taxfree, c:a 500/600 bath för en baginbox av mer än godkänd kvalitet.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Pust.

Man kan köpa vin i Bangkok på taxfree vid ANKOMST I Bangkok för konsumtion i Thailand.

"Duty free on arrival"

Jämförbart sortiment och priser som på Arlanda men man sliper släpa hela vägen. Mycket bekvämare.

mvh

Klart, hamnar man längst ute på Suvvan så bir det ju en bit att traska annars tycker jag inte att det är så längt att gå från Taxfree på Arlanda, till gaten, upp med flaskorna på hyllan och sedan ner med dem när man landat i Bangkok.

Ska man ta med flaskor från Sverige (Innan security) måste de väl checkas in och då kan det ju bli lite skumpigt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är bäst och kolla vad man kan få betala i böter om man blir tagen i den Thailändska tullen med för mycket vin eller sprit.

Har en kompis som dom kollade, hade 5 limpor gula Blend. Han fick betala 18,000 bath i böter plus att dom tog ciggen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är bäst och kolla vad man kan få betala i böter om man blir tagen i den Thailändska tullen med för mycket vin eller sprit.

Har en kompis som dom kollade, hade 5 limpor gula Blend. Han fick betala 18,000 bath i böter plus att dom tog ciggen.

En gång när jag flög till Thailand så flög jag direkt ner till Hat Yai. I mitt handbagage hade jag 8 stockar snus men var inte orolig då man aldrig blir kollad, speciellt inte i Hat Yai, för där är det väl som på Samui. Inte en tull gubbe så långt man kan se. När jag landad och skulle hämta ut mitt bagage tillsammans med en massa koreaner så såg jag att det fanns en tull och dem kollade varenda passagerare. Fan, vad ska jag göra tänkte jag?

Men, min resväska kom aldrig. Så jag gick till en info och sa att min resväska var borta och undrade om dem kunde hjälpa mig. Visst sa Thaiaren, följ med här. Så tog han mig bakvägen ut till ankomsthallen utan att Passera tullen.

Min väska ficka jag senare levererad till mitt hotel och jag slapp betala en jävla massa bath i böter. drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...