Jump to content
IGNORERAD

Grannländerna till Thailand


Up2You

Recommended Posts

Jag åker ju ner till Thailand nu i december och blir där ett tag men är lite sugen på att flyga från BKK till nåt utav grannländerna och se hur det är. Är det någon som har nåt att rekommendera?? tyb Kambodja,Vietnam,Singapore osv.. Och gärna berätta lite om det ex hur det är gämförelsevis till LOS,Pris på flyg och vad som är värt att se osv.

tacksam för massor med svar :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag åker ju ner till Thailand nu i december och blir där ett tag men är lite sugen på att flyga från BKK till nåt utav grannländerna och se hur det är. Är det någon som har nåt att rekommendera?? tyb Kambodja,Vietnam,Singapore osv.. Och gärna berätta lite om det ex hur det är gämförelsevis till LOS,Pris på flyg och vad som är värt att se osv.

tacksam för massor med svar great.gif

Ja! Det beror iofs på vad man vill se, men jag kan rekommendera Vietnam, Kambodja, Laos, Burma, Malaysiska Borneo, Hong Kong. Allt är intressant, men det beror lite på vad man vill se. Vad är du ute efter? så kanske ngn kan ge ngt bra råd.

Om du är ute efter att cykla omring på grusvägar i en lugn stad och titta på tempel och avsluta kvällen med Fransk mat och rödvin sittandes och babbla med resenärer från alla möjliga länder kan jag tex. rekommendera Luang prabang i norra Laos.

Om du är ute efter en internationell storstad med massor av shopping ett stort utbud av resturanger och mat från alla länder och ett hektiskt nattlivoch en 2 kilometer lång bar och resturanggata kan jag rekommendera Hong-Kong.

Natur? -> Malaysiska Borneo.

Lite av varje?-> Vietnam, Kambodja.

Ensam Turist? -> Taiwan.

mm

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

"Ensam turist, Taiwan"

Nu blev iallafall jag nyfiken. rolleyes.gif

Kan du berätta mer?

Av ngn anledning är det väldigt få turister i Taiwan jämfört med övriga Asien.

På gott och på ont. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

jag rekomenderar kambodja,hade väldigt roligt där.dels i siam reap där man kan besöka angkor och dels sihanoukville som ochså e väldigt trevligt om du vill ha nära till havet

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...