Jump to content
IGNORERAD

Förlängning av UT

jocke64

Recommended Posts

Hej! det har blivigt daxs att förlänga gummans UT har letat runt lite och inte hittat precis vilka blanketter och papper det ska lämmnas in Personbevis (familjebevis) och blankett 114021 har jag förstått ska fyllas i är det något mer som hon eller jag ska fylla i och överlämmna till dom trevilga tjänstemännen på MIG.

Jocke :whistle:

Dela på andra sajter

Det är som du skriver, blankett 114021, personbevis (familjebevis) för dig och gumman, kopia på gummans pass och glöm inte att skriva i gummans ärendenummer på ansökningsblanketten - numret står i hennes UT-stämpel eller UT beslut.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

Ja det är samma sak. Man söker förlängning av ett UT och om Migrationsverket anser det vara dags för ett PUT, beviljar de ett sådant.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Om jag får tillägga en sak. Man behöver inte längre eller snarare man ska inte längre lämna in sin ansökan om förlängning personligen hos Migverket. Skicka ett brev istället.

Grejen är att min frus UT går snart ut så jag tittade på deras hemsida, betalade snällt in 500kr på deras pg, skrev ut kvitto och tog kompledigt från jobbet för att lämna in vår ansökan personligen (som det stod på hemsidan). Väl där i Solna var det i det närmaste kaos, kölappsautomater var bortplockade, istället fanns det bara "brevlådor" där man skulle stoppa in sina papper och gå därifrån. Så är det nuförtiden, och de har lyckats uppdatera sin hemsida äntligen så det står att man också kan skicka sin ansökan men vanlig post.

Är det någon som har någon aning om väntetider??? Killen där visste ingenting.

God Jul och Gott Nytt År! :party:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...