Jump to content
IGNORED

Process för jul i Thailand

Recommended Posts

UglyFarang

Jag har inte fått svar från Emirates och har skickat om mailet med frågan om det nu skulle ha åkt vilse med PöstNörd i cyberspace.

Enligt ambassaden så går det utmärkt att få sitt TR mha agent.

Nu har väl saken komplicerats lite då jag gjort färdigt en till fastighetsaffär i veckan, ska bli intressant att höra vad sambon säjer när hon kommer hem från Thailand, jag lovade efter att jag köpte grannstället förra våren att inte köpa flera fastigheter...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

• Replies 26
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• UglyFarang

7

• Soengsang

5

• apknug

4

• samet

3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånt här tycker jag man stöter på ofta i Thailand, men även i andra länder. Allmänbildningen är katastrofal. Oerhört intelligenta och kompetenta människor, som kan fungera som läkare, sjuksköterska, i

Jag genomgår just nu min karantän i Bangkok.   Det är 15 nätter eftersom man ska sitta i karantän 14 hela dagar räknas ankomstdagen som dag 0 och dag 1 på karantänen är första dygnet efter d

Turistvisum funkar fortfarande. Var själv på ambassaden igår lämnade in, hämtar visa på onsdag.   Man med tanke på att Sverige mycket riktigt ses som högriskland, STV special tourist visa är

Jag genomgår just nu min karantän i Bangkok.

Det är 15 nätter eftersom man ska sitta i karantän 14 hela dagar räknas ankomstdagen som dag 0 och dag 1 på karantänen är första dygnet efter dag 0.

TR visum går bra att söka för den som inte har familjeanknytning.

Sen den 20 november krävs inget bankutdrag längre

Försäkringen köpte jag av Gouda, de har försäkring som uppfyller alla krav och ställer ut nådvändiga dokument efter du betalt försäkringen och den gäller TROTS ud´s reseavrådan eftersom reseavrådan beror på Covid och inget annat. Skulle du sen inte kunna åka, positivt PCR test, osv, osv så sägs att de betalar tillbaka premien.

Här kan du läsa mer ingående om min process för visum och COE

http://destinationasien.se/2020/11/22/visum-till-Thailand-har-ar-guiden-du-behover/

• Ge karma 5
  • Fint 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se