Jump to content
IGNORERAD

Vad är bäst, egen kärring eller hushållerska?


lasseiudon

Recommended Posts

Jag börjar bli gammal och lite sjuklig, sitter i Sverige och längtar tillbaka till Thailand. Känns inte som om jag kan klara mig helt på egen hand längre och börjar fundera på vilket slags stöd man kan ordna. Vad kan vara bäst, en thaikärring man hittar på ThaiCupid eller är det kanske bättre och billigare med en heltidsanställd hushållerska/sköterska? Var hittar man en bra housemaid för övrigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    5

  • Bike

    5

  • born41

    3

  • lasseiudon

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Intressant fråga, jag har tyvärr inget svar men det känns lite märkligt att försöka hitta en "Thaikärring" om syftet är att bara få den billigaste tänkbara vårdaren.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Jag börjar bli gammal och lite sjuklig, sitter i Sverige och längtar tillbaka till Thailand. Känns inte som om jag kan klara mig helt på egen hand längre och börjar fundera på vilket slags stöd man kan ordna. Vad kan vara bäst, en thaikärring man hittar på ThaiCupid eller är det kanske bättre och billigare med en heltidsanställd hushållerska/sköterska? Var hittar man en bra housemaid för övrigt?

Hemtjänst kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Jag börjar bli gammal och lite sjuklig, sitter i Sverige och längtar tillbaka till Thailand. Känns inte som om jag kan klara mig helt på egen hand längre och börjar fundera på vilket slags stöd man kan ordna. Vad kan vara bäst, en thaikärring man hittar på ThaiCupid eller är det kanske bättre och billigare med en heltidsanställd hushållerska/sköterska? Var hittar man en bra housemaid för övrigt?

Har du kontakt med thaidamer förut är det väl inga problem att hitta en Thaidam som

tar hand om dej. många Thaidamer har ju haft äldre män och dom dör ju naturligts vis

före dom. Är du en snäll gubbe och inte så dj snål borde det inte va nåt problem

I lilla Umeå och i närheten finns det Thaidamer som Har mist sin man men vill stanna

i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

En Thaikvinna som hushållerska är nog det bästa du kan ha, och billigaste, min kostar mig inte många hundra i månaden.

Om jag inte tvättar så gör hon det och samma med matlagningen, dessutom den bästa Isaanmat jag kan tänka mig, Städar gör hon och har gjort i 15 år nu, inte en chans att jag kan leja en billigare eller bättre till samma kostnad  

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Bike:

En Thaikvinna som hushållerska är nog det bästa du kan ha, och billigaste, min kostar mig inte många hundra i månaden.

Om jag inte tvättar så gör hon det och samma med matlagningen, dessutom den bästa Isaanmat jag kan tänka mig, Städar gör hon och har gjort i 15 år nu, inte en chans att jag kan leja en billigare eller bättre till samma kostnad  

Bor ni tillsammans eller lejer du henne som hushållerska. hoppas det senare annars

är det inget bra eller snällt mot henne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste är väl att du kan lita på personen. Tror inte ThaiCupid är bästa stället att hitta någon hemhjälp på.

 

Min granne får hjälp av en äldre kvinna från Peru och hon är den trevligaste och mest pålitliga kvinna som jag har stött på inom hemtjänsten. Har fungerat klanderfritt i över 5 år nu och han betalar henne lite svart för städning och tvättning vid sidan om.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Det viktigaste är väl att du kan lita på personen. Tror inte ThaiCupid är bästa stället att hitta någon hemhjälp på.

 

Min granne får hjälp av en äldre kvinna från Peru och hon är den trevligaste och mest pålitliga kvinna som jag har stött på inom hemtjänsten. Har fungerat klanderfritt i över 5 år nu och han betalar henne lite svart för städning och tvättning vid sidan om.

Som du skriver inte helt fel men är man sjuklig kanske man vill ha någon nära hela tiden

behöver inte betyda Bom Bom varenda dag, men kanske man tar hand om varandra

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Bor ni tillsammans eller lejer du henne som hushållerska. hoppas det senare annars

är det inget bra eller snällt mot henne

Beror väl på hur man ser det, vi är gifta sedan 15 år, vi lever bra ihop och bråkar aldrig, hon jobbar inte här i Sverige nu för tiden.  Sedan vi flyttade från huset 2013 då jag sålde det så bor vi halva året här i Sverige, (Normalår utan Covid ) Hon lever fullt ut på mig, har allt gratis genom min pension och extrajobb,  och behöver inte röra sina sparslantar, Inte jag heller mina. Jag anser att hon skall spara det hon har, hon har så hon skulle klara sig livet ut i Thailand  om jag gick bort idag. Hon jobbade i ca 14 år här i Sverige, men utan kk så är det svårt att ta okvalificerade jobb på landsbygden.

Jag pensionerade mig tidigare (62 år) 2012. Har arbetat med tekniska yrken mest hela livet, sista 17 åren som teknisk förvaltare/Driftansvarig förvaltare. Och har en massa olika utbildningar inom fastighet samt en KTH utbildning inom Styr & Regler /Automation, även många år som tekniker på fältet.

 Så nu fick du svar på dina frågor sen i lördags, idag är du ju trevlig, så varför inte bemöta dig trevligt 😃

Och nej,  det är inte synd om min hustru, snarare jag som är för snäll det är synd om. Vi gör mycket ihop, jakten , fisket samt MC är det som jag mest sysslat med hela livet på fritiden, där hänger hon ofta med 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Boa52:

Som du skriver inte helt fel men är man sjuklig kanske man vill ha någon nära hela tiden

behöver inte betyda Bom Bom varenda dag, men kanske man tar hand om varandra

Behöver väl inte heller innebära att det inte kan bli Bom Bom varje dag

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

En Thaikvinna som hushållerska är nog det bästa du kan ha, och billigaste, min kostar mig inte många hundra i månaden.

Om jag inte tvättar så gör hon det och samma med matlagningen, dessutom den bästa Isaanmat jag kan tänka mig, Städar gör hon och har gjort i 15 år nu, inte en chans att jag kan leja en billigare eller bättre till samma kostnad  

🤣Hahaha skriver man på skoj och med ironi så tar alla allt på allvar, kanske pga att det är alltför vanligt  i Thai /Farangfrhållanden 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du seriöst intresserad av en icke överviktig 62-åring som nu finns i Thailand, så kan du PM-a mig

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev born41:

Är du seriöst intresserad av en icke överviktig 62-åring som nu finns i Thailand, så kan du PM-a mig

Born41

Nu avser inte jag att vara dum eller stor i käften , men idag med alla problem att hämta hit en Thaikvinna (Svenska myndigheter ) så skulle jag göra som Boa 52 skrev. Det finns  en hel del Thaikvinnor  här som blivit änkor , bra tjejer en del, samt även problemtjejer, att bland dessa söka en bra kvinna är det väl smartaste , de kan språket , de kan kulturen mm och måste vara betydligt smidigare och enklare samt mer ekonomiskt för en kanske sjuklig pensionär 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Bike:

Nu avser inte jag att vara dum eller stor i käften , men idag med alla problem att hämta hit en Thaikvinna (Svenska myndigheter ) så skulle jag göra som Boa 52 skrev. Det finns  en hel del Thaikvinnor  här som blivit änkor , bra tjejer en del, samt även problemtjejer, att bland dessa söka en bra kvinna är det väl smartaste , de kan språket , de kan kulturen mm och måste vara betydligt smidigare och enklare samt mer ekonomiskt för en kanske sjuklig pensionär 

Hämta hem låter alltid lika klassigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag helgarderar. 

1X2

Fruga. 

Maid. 

Barnflicka. 

 

Hälsning 

Sänghästen. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag helgarderar. 

1X2

Fruga. 

Maid. 

Barnflicka. 

 

Hälsning 

Sänghästen. 

 

 

Inte någon mia noi?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev conservator:

Hämta hem låter alltid lika klassigt!

Det låter för djäkligt illa skulle jag till och med vilja påstå, men det är ju vedertaget uttryck tyvärr , vad är bäst? importera, hjälpa hit . hämta , osv.

Lika illa hur som helst 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Det låter för djäkligt illa skulle jag till och med vilja påstå, men det är ju vedertaget uttryck tyvärr , vad är bäst? importera, hjälpa hit . hämta , osv.

Lika illa hur som helst 

Träffa låter bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Jag börjar bli gammal och lite sjuklig, sitter i Sverige och längtar tillbaka till Thailand. Känns inte som om jag kan klara mig helt på egen hand längre och börjar fundera på vilket slags stöd man kan ordna. Vad kan vara bäst, en thaikärring man hittar på ThaiCupid eller är det kanske bättre och billigare med en heltidsanställd hushållerska/sköterska? Var hittar man en bra housemaid för övrigt?

Vad har du gjort av din karring sm var med i Khao lak!!!! Har hon slangt ut dig

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Jag börjar bli gammal och lite sjuklig, sitter i Sverige och längtar tillbaka till Thailand. Känns inte som om jag kan klara mig helt på egen hand längre och börjar fundera på vilket slags stöd man kan ordna. Vad kan vara bäst, en thaikärring man hittar på ThaiCupid eller är det kanske bättre och billigare med en heltidsanställd hushållerska/sköterska? Var hittar man en bra housemaid för övrigt?

Flygarn (B747) i Vännäs ska vara en bra housemaid "har jag hört". Han är billig, bara ett par bärs om dagen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Bike:

Det låter för djäkligt illa skulle jag till och med vilja påstå, men det är ju vedertaget uttryck tyvärr , vad är bäst? importera, hjälpa hit . hämta , osv.

Lika illa hur som helst 

Svaren ovan lutar lite fel. Det hela handlar om vilken hjälp man kan skaffa sig i Thailand. Hur man ordnar det i Sverige kan diskuteras i en annan tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
59 minuter sedan, skrev Peolito:

Flygarn (B747) i Vännäs ska vara en bra housemaid "har jag hört". Han är billig, bara ett par bärs om dagen. 

Stammer inte han ar dyrare an sa,, bers plus en hela svart vinbars brannvin ska det til

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Stammer inte han ar dyrare an sa,, bers plus en hela svart vinbars brannvin ska det til

Ja "glömde" starkspriten där är han dyr i drift :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Peolito:

Ja "glömde" starkspriten där är han dyr i drift :-)

Ska enl rykten funka med dunk.

Flygarn sköter sin egen maskin....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Svaren ovan lutar lite fel. Det hela handlar om vilken hjälp man kan skaffa sig i Thailand. Hur man ordnar det i Sverige kan diskuteras i en annan tråd.

Hur får man in dom i Sverige om man aldrig har träffat dom? 

E inte MIG lite petiga med att man ska ha känt dom irl ett tag? 

 

För övrigt så är nog det bästa att låta en Svenne på plats här fixa en till dig. 

Vad söker du och vad erbjuder du henne? 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...