Jump to content
IGNORERAD

Aeroflot


Jimmieboy

Recommended Posts

Har sett lite olika betyg på hur Aeroflot är att flyga med.

Hur är planen? Är det gamla skitplan från moskva till Bangkok? Eller är dom okej? Är det lika säkert som att flyga med tex KLM, Thai etc?

Har ju kommit upp biljetter med dom för dryga 4000 i februari vilket inget annat bolag ens är i närheten av.

Ja vet om att det är LÅNG väntan i Moskva men det har ingen betydelse bara allt runt omkring fungerar bra?

Kan ja sätta min tjejkompis på planet utan att vara orolig?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygplanen från Moskva är okej, ingen lyx men hyfsade säten. Dock ingen underhållning, finns ingen radio eller filmvisning. Problemet är likgiltigheten om det blir nåt problem. Förra året tog vi billiga biljetter till BKK via Moskva. Vi skulle ha cirka 6-7 timmars väntan i Moskva. Men helt plötsligt så ändrade dom avgångstiden till nästa dag. Förklaringen: No Aircraft! De ställde helt enkelt in flighten eftersom vi var så få passagerare. Även nästa dag var vi inte många ombord så vi kunde ligga ner hela resan. I varje fall så blev det en hel dag och hel natt i Moskva. Fick bråka till oss hotell annars hade de nog helst låtit oss sova på golven. ATM-maskinerna funkade inte heller, i varje fall inte med våra kort. Dyrt som fasen på flygplatsen och absolut inget att göra. Men på det hela taget tyckte jag trots allt det var en spännande resa. Aeroflot är ju Aeroflot.

Men för att svara på din fråga. Om hon inte är extremt självgående och kan prata för sig så rekommenderar jag inte henne att åka med detta bolag. Säkerligen går allt bra, men om det händer nåt då blir det inte roligt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Flög Aeroflot i våras.

Mina intryck samanfaller med Swedenfarang. Så länge det funkar så är det OK. Helt OK ombord. Men var beredd på ev administrativa problem, inställda flighter mm. Undvik övernattning på Moskva flygplats, det blr långtråkigt.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren. Får se hur vi gör då. Men Aeroflot är ju ändå nästan 3000 billigare än Finnair som verkar vara näst billigaste alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Nya plan, Airbus A330-300, på Moskva - Bangkok rutten, Sheremetyovo flygplatsen under ombyggnad, vet inte när det blir helt klart men om jag har förstått det rätt skall åtminstone en ny terminal öppna under hösten.

Återkommer med rapport i början av december när jag har testat rutten.

Enligt rapporter ingen alkoholförsäljning ombord på Moskva - Bangkok planen så lugnt ombord borde det i alla fall vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryska plan utan sprit? Det låter det :)

Visst låter det konstigt? Men det stämmer, hittade den här på Aeroflots hemsida, daterad 31.05.2010:

http://www.aeroflot.ru/cms/en/new/3549

Alkoholförsäljning i ekonomiklass upphör på följande flighter:

SU333/334 Moscow – Havana – Moscow;

SU527/528 Moscow – Shanghai – Moscow;

SU893/894 Moscow – Khabarovsk – Moscow;

SU895/896 Moscow – Yuzhno-Sakhalinsk – Moscow;

SU719/720 Moscow – Vladivostok – Moscow;

SU553/554 Moscow – Bangkok – Moscow;

SU825/826 Moscow – Petropavlovsk-Kamchatsky – Moscow.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...