Jump to content
IGNORERAD

MPR-OPEN, en golfträff?


Drivern

Lite frågor ang. MPR Open 2010  

18 röster

  1. 1. Var i Sverige?

    • Runt Stockholm
      8
    • Söder om Norrköping
      5
    • Norr om Uppsala
      1


Recommended Posts

Hej,

vad jag har förstått så finns det en hel del golfare på forumet,så skulle vi inte kunna träffas sommaren 2010 och spela en tävling och ha lite trevligt efter rundan :drinks:

på någon bana som geografisk kan passa de flesta.Vi kan ju även ta med icke spelande medlem som kan gå caddy och publik,eller siraken kanske.Bara en tanke i november-rusket.

Drivern/Hcp 16.8

PS. Forumägarna kan säkert sponsra ett vandringspris? DS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Drivern

    18

  • Surin P3

    10

  • ban_kog_wat

    7

  • ban99arne

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pratar vi i svedala eller i Thai.. Sommar i sverige låter helt ok. Fråga är bara var som sagt. Jag är på och även frun. Skulle även tro att Baa ställer upp.

Baan HCP10

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Fru Vax och jag spelar, hon rätt bra och jag numera hellre än bra.

Pasar tid och plats, så varför inte.

Men varför inte ta det i Thailand undern denna vinter?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Fru Vax och jag spelar, hon rätt bra och jag numera hellre än bra.

Pasar tid och plats, så varför inte.

Men varför inte ta det i Thailand undern denna vinter?

Varför inte göra 2 en i Thailand i vinter och en i sverige i sommar.

I övrigt så kan vi ju ta en runda i allafall med fruar i vinter eller ???

Baan med hyfsad golf fru. preved.gif

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tanke var när jag skrev detta att vi skulle spela i Sverige någonstans,men förslaget att även spela i Thailand är ju inte fel.Jag kan troligtvis inte i Thailand denna vintern,men det kommer väl fler vintrar.Såg att intresset var det inget fel på,men det måste ju samordas på något vis och där någon tar fram ett förslag utan att det blir s.k.polsk riksdag angående plats,tid osv.Det finns ju golfpaket med boende och greenfee man kan titta på.Min uppfattning är att bästa tiden är i slutet på juni eller början av augusti,någon stugby någonstans.Min fru spelar inte med är en väldigt duktig caddy :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dalarna låter helt ok.

Jag har tittat på några allternativ och hittat detta:Golf på Hook´s GK greenfee 350.-

Boende på Österskogs naturcamping där det finns 8 stugor som totalt har ca 50 bäddar med självhushåll pris/stuga 400-500.-/dygn.Ett räkneexempel:Hyra alla stugorna 3dygn =4000.-

30 greenfee 3 dagar =31.500.- blir ca 35.500.- delat på deltagare, i runda slängar en tusing/pp det tycker jag är ett bra pris för 3 dagar i trevlig samvaro.Sedan fanns det annat trevlig att göra också bl.a för barnen som följer med.Mitt förslag tidsmässigt är

2-4/8 2010 då var det lättast att få starttider för så många och boendet var ej upptaget.Här är hemsidan på boendet http://osterskog.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde säga att Hook´s GK ligger 3 mil söder om Jönköping och stugbyn gångsvstånd från banan

Link to comment
Dela på andra sajter

Dalarna låter helt ok.

Jag har tittat på några allternativ och hittat detta:Golf på Hook´s GK greenfee 350.-

Glömde säga att Hook´s GK ligger 3 mil söder om Jönköping och stugbyn gångsvstånd från banan

Thailand låter OK, så jag foreslår en bana utanfor Tokyo yes.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskare än Dalarna finns väl inte (sagt av en infödd stockholmare), Baan o Lee skulle bli utmärkta golfvärdar på en av sveriges vackraste naturområden, Hagge utanför Ludvika. Så de så.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag räknar dåligt :suicide: ,3 dygn för alla stugorna blir ju 12.000 så totalen blir 43.500-

men billigt ändå,säg 1500 per vuxen med boende och 3 rundor golf i nya vänners lag

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

såg att det kunde feltolkas om man ville.Dalarna ligger i Dalarna och Jönköping i Småland.

Hej Baan,

Jag kan gärna tänka mig en träff i just Dalarna,kom gärna med förslag :yes: Så hänger jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inga forumister som spelar hästpolo, golf har ju tappat lite av sin charm nu när både kreti och pleti tillåts på banan.

Arne Mulligan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

vad jag har förstått så finns det en hel del golfare på forumet,så skulle vi inte kunna träffas sommaren 2010 och spela en tävling och ha lite trevligt efter rundan :drinks:

på någon bana som geografisk kan passa de flesta.Vi kan ju även ta med icke spelande medlem som kan gå caddy och publik,eller siraken kanske.Bara en tanke i november-rusket.

Drivern/Hcp 16.8

PS. Forumägarna kan säkert sponsra ett vandringspris? DS

Jag hänger på :ok:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf i Thailand är alltid roligare. Men ställer gärna upp om det är möjligt både i Thailand och sverige. I sverige på sommaren brukar det finnas bra pris på golf med boende. En som spelar sämre och sämre p. g. a bristen på spel och tid

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit tag i MPR Open nu och här är en liten intresseanmälan.

Vill också att ni skriver in era tankar om VAR i Sverige ni vill att denna golfträff ska hållas...

post-3076-125851290443_thumb.jpg

post-3076-125851290443_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SurinP3,

detta var snabba ryck vill jag lova,helt suveränt med logga och allt.Jag kommer att anmäla mig för Swedish Version i alla fall,antagligen även Thai Version med en kortare tripp till LOS,det skulle vara helt sjukt trevligt. :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag räknar dåligt :suicide: ,3 dygn för alla stugorna blir ju 12.000 så totalen blir 43.500-

men billigt ändå,säg 1500 per vuxen med boende och 3 rundor golf i nya vänners lag

Har du kollat på Finspångs GK ?

De har 10 st 4-bäddsstugor samt en festlokal som går att hyra

Stugorna kostar 700 - 1050 kr / dygn (inkl. GF)

Kom på en Söndag bo 2-4 nätter 20% rabatt

Finspång ligger i Östergötland ca 3 mil från Norrköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Surin P3,

har du hittat något datum för OPEN-THAIVERSON,så jag kan planera och boka resa.Ursäkta om jag stressar,typiskt svenskt :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt med intressenter.

Skicka en preliminär intresseanmälan till golf@maipenrai.se om ni är ens det minsta intresserade.

Bara så att jag kan få ett hum om var/hur/när osv... Sen ska jag nog planera utav bara 17. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...