Jump to content
IGNORERAD

Yoghurt


biran

Recommended Posts

Hej. Jag tycker om yoghurt till frukost men jag har ledsnat på dessa små burkarna i affäerna. Jag googlade på att göra egen yoghurt och blev intresserad.

 

Beställde en yoghurtmaskin på Lazada för 450 bath som håller konstant 42 grader väldigt viktigt.

När maskinen dök upp var jag på 7/11 och köpte en 2 liter Meiji mjölk (blå kapsyl) och en burk 1,5 dl naturell yoghurt.

 

Väl hemma värmde jag 1,5 liter mjölk (är vad maskinen rymmer) till 82 grader (termometer fordras) därefter kyls mjölken till 42 grader och man tillsätter den köpta yoghurten (rumstempererad) och fyller maskinen. Det tar åtta timmar för att bli färdigt i maskinen och därefter in i kylen.

Färdiga att äta dagen efter och smakar väldigt bra och inga tillsatser är iblandade.  Man kan ha frukt efter smak och tillgång.

 

Spara 1,2 dl yoghurt för att ha till nästa omgång och det går att spara ca. 10 gånger innan man måste köpa en ny naturell yoghurt för att starta om. Finns även jäs kulturer från Kina på Lazada att köpa.

 

Yoghurt= fermenterad mjölk och är bra för lilla magen.

 

Literpriset kanske hamnar kring 60 bath/lit.

 

Hälsningar  biran

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har två yoghurtmaskiner.

 

Meijimjölk och "Greek" yoghurt är vår favorit.

 

Jag slänger bara i en skvätt av gårdagens yoghurt och fyller på med mjölk i maskinen. Och så rullar det på...

 

Gott och nyttigt. Kommer snart se ut som de där gamla turkarna i gamla yoghurtreklamen. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev biran:

Hej. Jag tycker om yoghurt till frukost men jag har ledsnat på dessa små burkarna i affäerna. Jag googlade på att göra egen yoghurt och blev intresserad.

 

Beställde en yoghurtmaskin på Lazada för 450 bath som håller konstant 42 grader väldigt viktigt.

När maskinen dök upp var jag på 7/11 och köpte en 2 liter Meiji mjölk (blå kapsyl) och en burk 1,5 dl naturell yoghurt.

 

Väl hemma värmde jag 1,5 liter mjölk (är vad maskinen rymmer) till 82 grader (termometer fordras) därefter kyls mjölken till 42 grader och man tillsätter den köpta yoghurten (rumstempererad) och fyller maskinen. Det tar åtta timmar för att bli färdigt i maskinen och därefter in i kylen.

Färdiga att äta dagen efter och smakar väldigt bra och inga tillsatser är iblandade.  Man kan ha frukt efter smak och tillgång.

 

Spara 1,2 dl yoghurt för att ha till nästa omgång och det går att spara ca. 10 gånger innan man måste köpa en ny naturell yoghurt för att starta om. Finns även jäs kulturer från Kina på Lazada att köpa.

 

Yoghurt= fermenterad mjölk och är bra för lilla magen.

 

Literpriset kanske hamnar kring 60 bath/lit.

 

Hälsningar  biran

 

Jättebra tips. 

Kan du lägga in en länk till vilken maskin du köpte på Lazada? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Maskinen jag köpte. Sök på yoghurtmachine så dyker det uppbåde från Kina och Thailand i olika prisklasser.

Screenshot_20201028-185827_Lazada.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Surin P3:

Har två yoghurtmaskiner.

 

Meijimjölk och "Greek" yoghurt är vår favorit.

 

Jag slänger bara i en skvätt av gårdagens yoghurt och fyller på med mjölk i maskinen. Och så rullar det på...

 

Gott och nyttigt. Kommer snart se ut som de där gamla turkarna i gamla yoghurtreklamen. :D

Han var ju inte turk visade det sig😄 

https://www.expressen.se/nyheter/greken-kallades-turk---far-2-miljoner/

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Surin P3:

Har två yoghurtmaskiner.

 

Meijimjölk och "Greek" yoghurt är vår favorit.

 

Jag slänger bara i en skvätt av gårdagens yoghurt och fyller på med mjölk i maskinen. Och så rullar det på...

 

Gott och nyttigt. Kommer snart se ut som de där gamla turkarna i gamla yoghurtreklamen. :D

Du hoppas på en utseendeuppgradering?

 

 

 

 

😏

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...