Jump to content
IGNORERAD

pass


Boa52

Recommended Posts

Får se om jag får nåt vettigt svar. Min fru har inte gilltigt ID eller pass från Thailand nu, kollar

Thai ambasad. ID kort behövs för att fixa Pass. Glömde hennes ID.kort och Pass har gått

ut för 6 - 7 år sen. Vi har åkt på Svenskt pass. Nu vill Thai Ambasaden Att hon fixar ID först

och att nån thai dam verrifierar att det är hon

Ska man åka från Umeå, först fixa ID och sen åka ner en gång till för passet och desutom ha

med sej en thai dam som verrifierar att det är hon. Måste väl gå med en fullmakt från Thaidamen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    29

  • andrejsdenruskige

    11

  • frogfish

    8

  • Mr Ning Ning

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
13 minuter sedan, skrev Boa52:

Får se om jag får nåt vettigt svar. Min fru har inte gilltigt ID eller pass från Thailand nu, kollar

Thai ambasad. ID kort behövs för att fixa Pass. Glömde hennes ID.kort och Pass har gått

ut för 6 - 7 år sen. Vi har åkt på Svenskt pass. Nu vill Thai Ambasaden Att hon fixar ID först

och att nån thai dam verrifierar att det är hon

Ska man åka från Umeå, först fixa ID och sen åka ner en gång till för passet och desutom ha

med sej en thai dam som verrifierar att det är hon. Måste väl gå med en fullmakt från Thaidamen

Det verkar som att man kan fixa bägge två samtidigt. 
Jag är inte helt säker hur det är när passet har gått ut, men saknar man ID så kan man fixa det på ambassaden samtidigt som man ansöker om nytt pass. 
Be henne kontakta ambassaden på Messenger, då dom svarar snabbt där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon lär ju inte behöva Thai pass förns ni åker till Thailand. Hon kan resa på svenska passet och sen resa in på det gamla passet. Thai medborgare släpps alltid in. 

Alternativt åka in på svenskt pass, och fixa nytt id. För att sen gå till immigration och fixa lämpligt visum. Vilket thai får utan problem. Ni får naturligtvis vänta tills corona är över. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, janne_h said:

Hon lär ju inte behöva Thai pass förns ni åker till Thailand. Hon kan resa på svenska passet och sen resa in på det gamla passet. Thai medborgare släpps alltid in. 

Alternativt åka in på svenskt pass, och fixa nytt id. För att sen gå till immigration och fixa lämpligt visum. Vilket thai får utan problem. Ni får naturligtvis vänta tills corona är över. 

Får du kliva ombord på planet till Thailand med ditt svenska pass utan visum till Thailand? 

 

Ingen som kollar ditt pass? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Nicholas said:

Får du kliva ombord på planet till Thailand med ditt svenska pass utan visum till Thailand? 

 

Ingen som kollar ditt pass? 

 

Under normala omständigheter ja. Just nu nej. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Får du kliva ombord på planet till Thailand med ditt svenska pass utan visum till Thailand? 

 

Ingen som kollar ditt pass? 

 

Hon har altid åkt på det svenska passet,Förut var vi tvungen att åka till khon khen

för att fixa pass vet inte om man kan göra det i Udon nu. Altid så mycket att göra

den mån 30 dagarna vi är där så blir alldrig av. Tänkte ta en tur till sörläningarnas

land och fixa Id,pass om det går göra båda samma dag. Ska ringa Thai A i dag

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

Under normala omständigheter ja. Just nu nej. 

Det är inte helt säkert. Ingen biljett ut från Thailand inom 30 dagar och inget visum kan ge problem.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Hon har altid åkt på det svenska passet,Förut var vi tvungen att åka till khon khen

för att fixa pass vet inte om man kan göra det i Udon nu. Altid så mycket att göra

den mån 30 dagarna vi är där så blir alldrig av. Tänkte ta en tur till sörläningarnas

land och fixa Id,pass om det går göra båda samma dag. Ska ringa Thai A i dag

Meddela gärna här vilken info du får från thaiambassaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

Det är inte helt säkert. Ingen biljett ut från Thailand inom 30 dagar och inget visum kan ge problem.

För en svensk ja Men inte för en Thai med utgånget pass som man kan visa upp. 

Jag vet Thai som rest in på svenskt pass. Och sedan gått till immigration, och fått ett non im visum stämplat i det svenska passet. Utan problem. Tror knappast att flygbolaget stoppar en Thai medborgare att resa till Thailand. Troligtvis kommer hon även in på det utgångna Thai passet. Då jag hört flera stycken som grejat detta. Inklusive min fru. Man får resa in på ett utgånget Thai pass. Men inte in. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev janne_h:

För en svensk ja Men inte för en Thai med utgånget pass som man kan visa upp. 

Jag vet Thai som rest in på svenskt pass. Och sedan gått till immigration, och fått ett non im visum stämplat i det svenska passet. Utan problem. Tror knappast att flygbolaget stoppar en Thai medborgare att resa till Thailand. Troligtvis kommer hon även in på det utgångna Thai passet. Då jag hört flera stycken som grejat detta. Inklusive min fru. Man får resa in på ett utgånget Thai pass. Men inte in. 

I normala fall har jag samma erfarenheter som du i detta. Men i coronatider skulle jag nog inte chansa. Jag tycker Boa gör rätt som tar detta med ambassaden först.

 

Men var och en gör dock som de vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det var det jag skrev. Att det var efter corona. Just nu stämmer ju ingenting från det normala.. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

I normala fall har jag samma erfarenheter som du i detta. Men i coronatider skulle jag nog inte chansa. Jag tycker Boa gör rätt som tar detta med ambassaden först.

 

Men var och en gör dock som de vill.

Nu har detta inte nåt att göra med corona, hennes Id och pass är gamlavi kommer nog

inte att kunna åka till Thai i år men ändå passa på att fixa hennes papper. Som jag

skrivit behöver hon inte thai passet för att resa till thai hon har åkt på det svenska.

Hon vill ha dom för sin mark och hus i Thai. Min fråga var kan man inte kopiera alla

papper och två skriver under och fixa Id och pass samma dag

Hon är svensk medborgare

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Nu har detta inte nåt att göra med corona, hennes Id och pass är gamlavi kommer nog

inte att kunna åka till Thai i år men ändå passa på att fixa hennes papper. Som jag

skrivit behöver hon inte thai passet för att resa till thai hon har åkt på det svenska.

Hon vill ha dom för sin mark och hus i Thai. Min fråga var kan man inte kopiera alla

papper och två skriver under och fixa Id och pass samma dag

Då missuppfattade jag. Jag trodde hon ville till Thailand nu.

 

Men gör som du skrev tidigare, hör med ambassaden direkt. Om det inte är akut funkar det säkert med mail eller facebook också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Då missuppfattade jag. Jag trodde hon ville till Thailand nu.

 

Men gör som du skrev tidigare, hör med ambassaden direkt. Om det inte är akut funkar det säkert med mail eller facebook också.

Nä inge akut, vi har bara tänkt på att fixa till hennes pass,Id. Vi brukar åka ifeb men

i år blir det nog ingen resa. Det var tillvägagångsättet på Ambassaden jag tänker på

hon får så mycke konstiga råd av sina thaivänner. Vi måste ha med en thaidam som

styrker att det är min fru och bara kan fixa Id-kort först så vi måste åka ned en gång

till för passet 2 ggr alltså

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä inge akut, vi har bara tänkt på att fixa till hennes pass,Id. Vi brukar åka ifeb men

i år blir det nog ingen resa. Det var tillvägagångsättet på Ambassaden jag tänker på

hon får så mycke konstiga råd av sina thaivänner. Vi måste ha med en thaidam som

styrker att det är min fru och bara kan fixa Id-kort först så vi måste åka ned en gång

till för passet 2 ggr alltså

Försök att få info direkt från ambassaden, eller thai konsulatet i Göteborg borde kunna ge denna info.

 

Vänner menar säkert väl, men finns risk att infon är gammal eller inte stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev frogfish:

Försök att få info direkt från ambassaden, eller thai konsulatet i Göteborg borde kunna ge denna info.

 

Vänner menar säkert väl, men finns risk att infon är gammal eller inte stämmer.

Min fru har kommit hem lite tidigare i dag så hon ska ringa nu

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Försök att få info direkt från ambassaden, eller thai konsulatet i Göteborg borde kunna ge denna info.

 

Vänner menar säkert väl, men finns risk att infon är gammal eller inte stämmer.

Det finns väl ingen som kan så mycket om allting som thai, sen visar sig ofta det mesta vara fel.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt hur jag ska skriva så ni förstår, Ingen resa och min fru har åkt på Svenskt

pass alla år både till Thai och tillbaka till Sverige Hennes pass och Id kort har gått ut för

en 5 - 6 år sen det var det det handlade om nytt Thai Id och Pass inge mera

Pratat med Thai ambassade och nu har vi beställt tid i dec för både pass och Id kort

Alla papper ska vara med, huspapper, gamla pass och idkortet. Man beställer först för

Pass sen 14 dar före vi åker best tid för Id kortet också, fråga inte varför. Jag kommer att

ta kopior på allt och folk som skriver under på att det är riktigt. Det är en bilfärd på

ca 130 mil på dagen så inget  får gå fel

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Vet inte riktigt hur jag ska skriva så ni förstår, Ingen resa och min fru har åkt på Svenskt

pass alla år både till Thai och tillbaka till Sverige Hennes pass och Id kort har gått ut för

en 5 - 6 år sen det var det det handlade om nytt Thai Id och Pass inge mera

Pratat med Thai ambassade och nu har vi beställt tid i dec för både pass och Id kort

Alla papper ska vara med, huspapper, gamla pass och idkortet. Man beställer först för

Pass sen 14 dar före vi åker best tid för Id kortet också, fråga inte varför. Jag kommer att

ta kopior på allt och folk som skriver under på att det är riktigt. Det är en bilfärd på

ca 130 mil på dagen så inget  får gå fel

130mil...huvva eller vad du brukar skriva! Det har ju sina fördelar att INTE bo i obygden. Lycka till och kör försiktigt.

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nineteen68:

130mil...huvva eller vad du brukar skriva! Det har ju sina fördelar att INTE bo i obygden. Lycka till och kör försiktigt.

Vist finns det fördelar att inte bo i obygden men fördelarna att bo där vi bor uppväger

allt sånt. 130 mil på en dag ok inte bra men jag fixar det

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Boa52:

Vist finns det fördelar att inte bo i obygden men fördelarna att bo där vi bor uppväger

allt sånt. 130 mil på en dag ok inte bra men jag fixar det

Ja vem vill inte kunna tranchera en älg på matbordet eller koka lite i källaren...😅

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
55 minuter sedan, skrev Boa52:

Vist finns det fördelar att inte bo i obygden men fördelarna att bo där vi bor uppväger

allt sånt. 130 mil på en dag ok inte bra men jag fixar det

Ta flyget och ta in på hotell över natten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Vist finns det fördelar att inte bo i obygden men fördelarna att bo där vi bor uppväger

allt sånt. 130 mil på en dag ok inte bra men jag fixar det

Hör av dig om du vill ha en balja svart kaffe på hemvägen. 

130 mil är en baggis.

Jag brukar köra 200 mil för lite shopping i nordtyskland ibland.

Har man bra timing med färjan så går det på drygt 25 timmar utan att bryta mot hastighetsbestämmelserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Vist finns det fördelar att inte bo i obygden men fördelarna att bo där vi bor uppväger

allt sånt. 130 mil på en dag ok inte bra men jag fixar det

 

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ta flyget och ta in på hotell över natten.

Unna dig det Boa, flyg o hotel. Blir knappt dyrare än bränslet till pickupen. Så kan vi ha en liten träff på the central bar på Götgatan på kvällen! 

 

Snacka Thailand o hembränt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-27 at 18:56, skrev apknug:

 

Unna dig det Boa, flyg o hotel. Blir knappt dyrare än bränslet till pickupen. Så kan vi ha en liten träff på the central bar på Götgatan på kvällen! 

 

Snacka Thailand o hembränt! 

Det skulle varit roligt att träffa några av er men min fru vill inte ta ledigt en dag till

vi har bestämt oss för flyga ner. Tid kl 11.00 tis 15 dec på ambassaden ,flyg 07.00 - 17.30 tror

jag det var, under 2000 kr för 2 st, Denna här halv norrbaggen Andrejs borde bjuda

för allskatt vi bet åt han, har säkert ett bokat säte som är hans 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...