Jump to content
IGNORERAD

Nu börjas det igen


MaiChai

Recommended Posts

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30116676/Five-injured-in-a-bomb-attack-at-yellow-shirted-ra

Nu börjas det igen, efter en höst med ganska städade demonstrationer där ingen utomstående försökt störa ordningen så kastades det idag bomber mot de gulas demonstrationståg vid Sanam Luang, fem skadades bland annat en 10-årig pojke.

Kan vi räkna med en hämnd vid de rödas nästa demonstrationståg?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    6

  • måne

    3

  • Vaxet

    3

  • noBuzz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle inte förvåna mig ett endaste dugg, om där inte är grundlagt demokratiska värderingar i befolkningen så lär det alltid bli problem oavsett vilken färg man har, tyvärr.gula eller röda spelar nog ingen roll. alla vill ha sin favorit till makten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredligt?

http://www.bangkokpost.com/news/local/27504/15000-gather-to-decry-thaksin

c1_27504_091116090554.jpg

A man injured in an explosion at the People’s Alliance for Democracy gathering at Sanam Luang is carried by rescue workers to hospital last night. SAROT MEKSOPHAWANNAKUL

15,000 gather to decry Thaksin

Nine people injured in firecracker incident

Published: 16/11/2009 at 12:00 AM

Newspaper section: News

The People's Alliance for Democracy delivered a six-point statement attacking convicted former prime minister Thaksin Shinawatra and Cambodian Prime Minister Hun Sen at a major gathering in Bangkok yesterday.

Participants at the gathering, which drew about 15,000, were asked to pledge their loyalty to His Majesty the King, religion and the nation.

Most supporters wore their signature yellow shirts, while others were seen in a variety of colours, including red, the colour of the rival United Front for Democracy against Dictatorship movement.

More than 1,500 police were deployed to protect the crowd.

A minor disturbance was reported in the evening when an explosive, believed to be a giant firecracker, was thrown into the crowd by a man on a motorcycle near the Grand Palace.

Nine people, including a boy, were injured.

The victims were taken to Wachira Hospital.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite smålustigt, tjejen drog till Bangkok över dagen igår och kom tillbaka på natten. Blev aldrig klok på vad hon skulle göra där, och så öppnade jag denna tråd nu när hon tittade på och hon såg Lars60´s bild...

ooohh ooohh oooohh I be there yesterday. jag såg mest ut som ett frågetecken tror jag, när jag försökte fråga om hon åkte till Bangkok för att demonstrera. Då plockade hon fram en gul tröja och sa att hon köpte den igår, och jag tog nu denna bild.

Vad vill jag ha sagt med detta då? Jo att alla thai från fattiga delar av landet älskar inte Thaksin, nu är hon förvisso inte från Isaan utan från norra men det är väl sak samma?

post-3190-125834880252_thumb.jpg

post-3190-125834880252_thumb.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick igenom tantens kamera nu, hittade bland annat detta. Small tydligen till höger om scenen.

post-3190-125835078435_thumb.jpg

post-3190-125835078803_thumb.jpg

post-3190-12583507907_thumb.jpg

post-3190-125835079488_thumb.jpg

post-3190-125835079924_thumb.jpg

post-3190-125835080728_thumb.jpg

post-3190-125835081345_thumb.jpg

post-3190-125835082138_thumb.jpg

post-3190-125835083005_thumb.jpg

post-3190-125835083856_thumb.jpg

post-3190-125835078435_thumb.jpg

post-3190-125835078803_thumb.jpg

post-3190-12583507907_thumb.jpg

post-3190-125835079488_thumb.jpg

post-3190-125835079924_thumb.jpg

post-3190-125835080728_thumb.jpg

post-3190-125835081345_thumb.jpg

post-3190-125835082138_thumb.jpg

post-3190-125835083005_thumb.jpg

post-3190-125835083856_thumb.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang!

Vill inte ta denna tråd off topic men toapapper på kudden?

Var tjejen borta över natten? :whistle:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang!

Vill inte ta denna tråd off topic men toapapper på kudden?

Var tjejen borta över natten? :whistle:

5 :mdr:

Är hon som tatt dit den, brukar sitta på stolpen och det är hon som använder pappret efter vi gjort något...

Finns både fina tjejer här och kortisrum, så papper använder jag inte även om hon skulle vara borta över natten :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hon som tatt dit den, brukar sitta på stolpen och det är hon som använder pappret efter vi gjort något...

Det är till att ha självfortroende, kalla den "stolpen" yes.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

5555 passa dig farang gubbarna har ögonen med sig :crazy::crazy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nåt som tror att det kommer att urarta sig ännu mer..?

Stänga flygplatsen o.s.v... :unsure:

Knappast

Nu när de gula med Sondhi i spetsen startat politiskt parti är civil olydnad nog inte lika intressant längre.

De vet nämligen att de någon gång rätt snart måste man vinna ett val om de skall få makten på riktigt.

Däremot är jag rätt säker på att nästa vals förlorare oavsett färg, kommer ställa till med en hel del djävelskap.

Och skulle Abhisit som inte tillhör varken de gula eller röda vinna valet så kan det nog bli lite problem från båda de färgade lagen.

För övrigt konstigt att det alltid är de gula som råkar ut för bomber och beskjutning, än så länge ha de röda i alla fall aldrig drabbats av detta.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas dom gula vinner, skiter i politiken egentligen men vill läsa alla Isan Lovers inlägg som då kommer handla om hur odemokratiskt och felaktigt valet genomfördes. Vinner dom röda så har naturligtvis allt gått rätt och riktigt till, och det är inte lika kul.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas dom gula vinner, skiter i politiken egentligen men vill läsa alla Isan Lovers inlägg som då kommer handla om hur odemokratiskt och felaktigt valet genomfördes. Vinner dom röda så har naturligtvis allt gått rätt och riktigt till, och det är inte lika kul.

Hur kan du tro det, litar du inte på IL:s förmåga att se objektivt på saker och ting? :unsure:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur kan du tro det, litar du inte på IL:s förmåga att se objektivt på saker och ting? :unsure:

Hej

Jag vill ha ett fritt val där alla får ställa upp, och jag accepterar folkets val.

Gult eller rött är inte något som militären och dom rika ska bestämma enväldigt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

En äkta wanted poster på en efterlyst brottsling ser ut så här...

post-3473-125837605034_thumb.jpg

post-3473-125837605034_thumb.jpg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag samt cirka 70% av alla thailändare vill varken ha en gul eller rod regering. Det borde ju inte finnas varken gula eller roda med tanke på att de enas hjärtefråga är att kungen ska bli minst 200 år och de andras att se till att sydostasiens storste ekonomiske brottsling ska få tillbaka de pengar han snott. Lyckligtvis finns det ju andra alternativ även om inte de heller är något att yvas over.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin känner sig trakasserad av regeringen och hotar nu med våld.

“If the harassment like this continues, I don’t know how long I can ask the red-shirt people to be patient and stay put,”

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/160237/thaksin-govt-trying-to-harass-me

Och Thaksins nye försteman i Thailand är inte välkommen till Malaysia efter hans förra lyckosamma besök i Kambodja.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/27543/malaysia-reluctant-to-welcome-chavalit

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt det här, var på lokalmarknaden och handlade i dag, TV:n stod på som vanligt i takhöjd på några av stånden och där visades ett möte med de röda, kan inte så mycket Thai men det var rätt hätska ord som yppades och ju hätskare det blev destu mer jublade folket, dom hade t.o.m. klappor (ser ut som små solfjädrar men låter som f-n), hurrade och klappade som bara den.

Det blir nog inte lätt att övertyga den här regionens befolkning om att Dr T är en skurk, nej ett helgon snarare. Rätt ruskigt om man betänker sig hur dessa vänliga leende butiksägare plötsligt slår om och blir en onskefull hop av potentiella mördare. Hände ju förra gången de gula försökte med ett motdrag här i Udon, och jag är helt säker på att det kommer att få samma utgång om de gula kom till Udon igen. Sen må "experterna" tycka vad dom vill, jag är gammal nog att se vansinnet i uppviglarnas ögon.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inte lätt det här, var på lokalmarknaden och handlade i dag, TV:n stod på som vanligt i takhöjd på några av stånden och där visades ett möte med de röda, kan inte så mycket Thai men det var rätt hätska ord som yppades och ju hätskare det blev destu mer jublade folket, dom hade t.o.m. klappor (ser ut som små solfjädrar men låter som f-n), hurrade och klappade som bara den.

Det blir nog inte lätt att övertyga den här regionens befolkning om att Dr T är en skurk, nej ett helgon snarare. Rätt ruskigt om man betänker sig hur dessa vänliga leende butiksägare plötsligt slår om och blir en onskefull hop av potentiella mördare. Hände ju förra gången de gula försökte med ett motdrag här i Udon, och jag är helt säker på att det kommer att få samma utgång om de gula kom till Udon igen. Sen må "experterna" tycka vad dom vill, jag är gammal nog att se vansinnet i uppviglarnas ögon.

Baa

Hej

Jag håller med, det är nog förenat med livsfara för dom gula att hålla några möten i Isaan.

Och om någon person ifrån marionett regeringen skulle besöka regionene utan stort skydd av militär och polis vore nog hans

dagar räknade, så var stämningen sist gång jag var där, och jag tror inte att det har ändrats.

Klyftan mellan Bangkok och Isaan är djup.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med, det är nog förenat med livsfara för dom gula att hålla några möten i Isaan.

Innan var ju dom röda så snälla och trevliga så du tipsade folk som var på plats om att gå ut och prata med dom? ? ? Och senare när dom skulle protestera igen så tyckte du väl samma sak då? ? ? Jag kan ha fel nu, men hittills är det väl bara dom röda som smällt lite bomber? Small ju på dom gulas möte häromdagen i Bangkok fick jag höra av tjejen som var där och protesterade. Själv tyker jag bomber är väldigt odemokratiskt :wai:

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...