Jump to content
IGNORERAD

Permanent uppehallstillstand i Sverige


thaiola

Recommended Posts

vi bor i TH och inte varit tillbaka till SV pa manga ar 

frugan har ett permanent uppehallstillstand i sverige men bara ett Thaipass

fick brev fran svenska ambasaden i BKK att dom amnar dra in det 

amnar att overklaga

men skall ut pa en 10 dagars Mc tur till Phuket sa skall ta tag i det nar vi atervander 

tacksam for tipps         inget surr TACK 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev thaiola:

vi bor i TH och inte varit tillbaka till SV pa manga ar 

frugan har ett permanent uppehallstillstand i sverige men bara ett Thaipass

fick brev fran svenska ambasaden i BKK att dom amnar dra in det 

amnar att overklaga

men skall ut pa en 10 dagars Mc tur till Phuket sa skall ta tag i det nar vi atervander 

tacksam for tipps         inget surr TACK 

Ett PUT har en begränsad giltighetstid varefter det måste förnyas. Antar att ni måste hitta på en bra vals varför ni har missat detta. Eftersom PUT gäller för vistelse i Sverige bör er ursäkt försöka förklara varför ni bott i Thailand istället för i Sverige men att NU vill ni till Sverige men Corona är ett stort hinder.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Ett PUT har en begränsad giltighetstid varefter det måste förnyas. Antar att ni måste hitta på en bra vals varför ni har missat detta. Eftersom PUT gäller för vistelse i Sverige bör er ursäkt försöka förklara varför ni bott i Thailand istället för i Sverige men att NU vill ni till Sverige men Corona är ett stort hinder.

Nej, ett permanent uppehållstillstånd har inte begränsad giltighetstid.

10B45E4A-F6A8-40D0-AC10-1F3DCEAB2930.thumb.jpeg.1fa9c84e64dfa84e1e6b379b4a723e9e.jpeg

Däremot kan det återkallas om IM anser du bor utomlands.

48D85E10-7B6C-434E-8BCB-3F5F4A19FF01.thumb.jpeg.64de545c60b6a0808c87b81919f0da7c.jpeg
https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Lamna-Sverige/Resa-fran-Sverige-med-uppehallstillstand.html

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nej, ett permanent uppehållstillstånd har inte begränsad giltighetstid.

10B45E4A-F6A8-40D0-AC10-1F3DCEAB2930.thumb.jpeg.1fa9c84e64dfa84e1e6b379b4a723e9e.jpeg

Däremot kan det återkallas om IM anser du bor utomlands.

48D85E10-7B6C-434E-8BCB-3F5F4A19FF01.thumb.jpeg.64de545c60b6a0808c87b81919f0da7c.jpeg
https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Lamna-Sverige/Resa-fran-Sverige-med-uppehallstillstand.html

 

Jag kan också läsa på MIGs hemsida

 

Resa från Sverige med perma­nent eller tids­be­gränsat uppe­hålls­till­stånd

Om du har ett permanent uppehållstillstånd innebär det att du har rätt att bo och arbeta i Sverige under obegränsad tid. Om du har ett tidsbegränsat uppehållstillstånd innebär det att du får stanna i Sverige en begränsad tid. Här hittar du information om vad som gäller när du vill resa från Sverige.

 English (engelska)

Skriv ut

 Lyssna

Dela

Som bevis för ditt uppehållstillstånd får du ett uppehållstillståndskort. För dig som har ett permanent uppehållstillstånd gäller uppehållstillståndskortet som längst i fem år. Därefter behöver du ett nytt kort. För dig med tidsbegränsat uppehållstillstånd gäller uppehållskortet lika länge som tillståndet. Uppehållskortet är inte en identitetshandling eller en resehandling.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Jag kan också läsa på MIGs hemsida

 

Resa från Sverige med perma­nent eller tids­be­gränsat uppe­hålls­till­stånd

Om du har ett permanent uppehållstillstånd innebär det att du har rätt att bo och arbeta i Sverige under obegränsad tid. Om du har ett tidsbegränsat uppehållstillstånd innebär det att du får stanna i Sverige en begränsad tid. Här hittar du information om vad som gäller när du vill resa från Sverige.

 English (engelska)

Skriv ut

 Lyssna

Dela

Som bevis för ditt uppehållstillstånd får du ett uppehållstillståndskort. För dig som har ett permanent uppehållstillstånd gäller uppehållstillståndskortet som längst i fem år. Därefter behöver du ett nytt kort. För dig med tidsbegränsat uppehållstillstånd gäller uppehållskortet lika länge som tillståndet. Uppehållskortet är inte en identitetshandling eller en resehandling.

Tydligt du int riktig förstod vad du läste isof.
Ett permanent uppehållstillstånd är tidsobegränsat, hörs på ordet ”permanent”

Uppehållstillståndskort är en annan sak, inte kombinerat med just permanent.

 

För att inte trasha sönder en seriös tråd så är mitt svar till TS att im nog är tillmötesgående i detta, om ni kan påvisa att ni bor i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Soengsang said:

Tydligt du int riktig förstod vad du läste isof.
Ett permanent uppehållstillstånd är tidsobegränsat, hörs på ordet ”permanent”

Uppehållstillståndskort är en annan sak, inte kombinerat med just permanent.

 

För att inte trasha sönder en seriös tråd så är mitt svar till TS att im nog är tillmötesgående i detta, om ni kan påvisa att ni bor i Sverige.

TS skrev att de bor i Thailand och har inte varit i Sverige på flera år.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Soengsang:

Tydligt du int riktig förstod vad du läste isof.
Ett permanent uppehållstillstånd är tidsobegränsat, hörs på ordet ”permanent”

Uppehållstillståndskort är en annan sak, inte kombinerat med just permanent.

 

För att inte trasha sönder en seriös tråd så är mitt svar till TS att im nog är tillmötesgående i detta, om ni kan påvisa att ni bor i Sverige.

Om det nu är Permanent så kan man ju undra varför Ambassaden överväger att dra in det?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Om det nu är Permanent så kan man ju undra varför Ambassaden överväger att dra in det?

Förmodligen just för att dom är bosatta på heltid i Thailand sedan flera år.

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...