Jump to content
IGNORERAD

Bra investering!


thomas001

Recommended Posts

Tjena! Nu var det länge sedan jag startade en tråd...kan vara dax nu!

För cirka 10 år sedan så tjatade min fru om att vi ska köpa mer mark. Hon fick sin vilja igenom! Vi köpte ca 40 rai mitt ute på landsbygden där många odlar ris och Casava. Vi betalade 16.000:-/baht per rai. Nu har vi arrenederat ut all mark för cirka 40.000:-/baht per år. Betalning har funkat klockrent årsvis runt nyår. Vi har haft många som har varit intresserade av att köpa vår mark. Nu har vi seriösa bud på 60.000:-/baht per rai!!! 

Frågan är: Sälja eller inte??

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev thomas001:

Tjena! Nu var det länge sedan jag startade en tråd...kan vara dax nu!

För cirka 10 år sedan så tjatade min fru om att vi ska köpa mer mark. Hon fick sin vilja igenom! Vi köpte ca 40 rai mitt ute på landsbygden där många odlar ris och Casava. Vi betalade 16.000:-/baht per rai. Nu har vi arrenederat ut all mark för cirka 40.000:-/baht per år. Betalning har funkat klockrent årsvis runt nyår. Vi har haft många som har varit intresserade av att köpa vår mark. Nu har vi seriösa bud på 60.000:-/baht per rai!!! 

Frågan är: Sälja eller inte??

Har ni arvingar som ni vill ska ärva så behåll, annars skulle jag sälja hälften. Cash är alltid king, men går det upp mer är ni med på det tåget också.

Sen beror det väl på om ni behöver stålarna, men det lämnar jag därhän. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev thomas001:

Tjena! Nu var det länge sedan jag startade en tråd...kan vara dax nu!

För cirka 10 år sedan så tjatade min fru om att vi ska köpa mer mark. Hon fick sin vilja igenom! Vi köpte ca 40 rai mitt ute på landsbygden där många odlar ris och Casava. Vi betalade 16.000:-/baht per rai. Nu har vi arrenederat ut all mark för cirka 40.000:-/baht per år. Betalning har funkat klockrent årsvis runt nyår. Vi har haft många som har varit intresserade av att köpa vår mark. Nu har vi seriösa bud på 60.000:-/baht per rai!!! 

Frågan är: Sälja eller inte??

Mark är en, över tid, säker investering.

Behöver du pengar sälj.

Om inte behåll.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan vägrar att sälja! Så där är vi nu! Jag tror på att sälja.....just nu kommer det en massa arbetslösa folk från Bangkok! Letar efter mark att gå tbx. till jordbruket! Alla måste ju äta! många som har sålt sin affärsrörelse och tror på att odla ris,casava m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev thomas001:

Frugan vägrar att sälja!

Då kan du ju tycka och tro på precis vad du vill. Någon försäljning blir det ändå inte.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...