Jump to content
IGNORERAD

hur många gånger har ni varit i thailand


patongking

Recommended Posts

hej till alla som läser och skriver insändare , en del är mycket bra , några lite sämre, men nu till frågan ! en del inlägg verkar att vara skrivna av rookies , eller har jag fel , själv vet jag lite av Thailand och dess kultur, har rest från norr till söder , sett en hel del , och har varit i Thailand 16 ggr , åker snart igen patonking

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    8

  • måne

    6

  • stefan5300

    5

  • svampen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur många gånger man varit där är väl rätt ovesäntligt? Rätt ovesäntligt hur länge man varit i Thailand med, träffat folk som varit i Thailand ett par gånger bara och lärt sig fantastiskt mycket, samt folk som bott här över 20 år där man undrar hur f-n kan man varit här så länge och lärt sig så lite. Inlägg från "rookies" är kul att läsa för övrigt, man känner igen sig ofta på hur man tänkte och tyckte i början :yes:

PS, har ingen koll på resorna men är snart uppe i 2 år här, rookie?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara varit i Thailand tre gånger men är inne här på MPR varje dag, så jag vet allt som är värt att veta! :whistle:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många gånger man varit där är väl rätt ovesäntligt? Rätt ovesäntligt hur länge man varit i Thailand med, träffat folk som varit i Thailand ett par gånger bara och lärt sig fantastiskt mycket, samt folk som bott här över 20 år där man undrar hur f-n kan man varit här så länge och lärt sig så lite. Inlägg från "rookies" är kul att läsa för övrigt, man känner igen sig ofta på hur man tänkte och tyckte i början :yes:

PS, har ingen koll på resorna men är snart uppe i 2 år här, rookie?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite över 30 resor har jag hunnit med sen 91 och den totala tiden 2 år, 5 månader och 16 dagar whistle.gif

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

hej till alla som läser och skriver insändare , en del är mycket bra , några lite sämre, men nu till frågan ! en del inlägg verkar att vara skrivna av rookies , eller har jag fel , själv vet jag lite av Thailand och dess kultur, har rest från norr till söder , sett en hel del , och har varit i Thailand 16 ggr , åker snart igen patonking

In i trådarna och härja med all din kunskap! Var inte blyg! Kör hårt!

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Thailand 3 gånger.

1:a, 3 veckor, 2:a, tre månader, 3:e, for ever.

Lämnar aldrig Hua Hin, om jag inte måste till BKK för visum eller hälsokoll.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Lämnar aldrig Hua Hin, om jag inte måste till BKK för visum eller hälsokoll.

En antibiotikashot i arslet och 2-veckorskur efter det brukar räcka, inget man behöver åka till Bangkok för :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte varit Thailand... jag är i Thailand. :dance1:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, har varit, det måste betyda hur många ggr man lämnat landet!

Låt se.nää det gick inte, men skulle tro runt 25.. :whistle: fast de flesta har nog bara varit 2-3 timmars "lämnande" för lite shopping i Laos.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 ggr.. sen blev det att bygga hus

nu blir det så ofta man kan..

åker nu den 24:e å stannar i 2,5 månad...

förhoppningsvis längre ju äldre man blir... måste ju knega lite här hemma med..

Håller fortfarande på å lära mig en massa om Thailand...blir bättre för varje gång..

Love Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

En antibiotikashot i arslet och 2-veckorskur efter det brukar räcka, inget man behöver åka till Bangkok för :whistle:

Ett shot i arsler verkar ju kul. :rolleyes:

Men en 2-veckor-skur känns tungt. Regnsäsången är väl över nu ? :whistle:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

34 gånger sedan 2002, totalt cirka 2,5 år i Thailand.

Kunskap om Thailand är som sagt inte nödvändigtvis proportionell mot den tid man varit där. Hur ska man jämföra någon som varit mycket i ett specifikt område men knappast något i resten av Thailand med någon som rest runt kontinuerligt och sett det mesta? Den förre kanske har djupa kunskaper om "sitt" område, medan den andre har ytliga kunskaper om de flesta platser i Thailand.

Till exempel så vet jag en del om Chiang Mai då jag tillbringat mycket tid där, men fråga mig inte om strandliv... det har inte blivit många dagar på beachen. Eller södra Thailand överhuvudtaget.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En antibiotikashot i arslet och 2-veckorskur efter det brukar räcka, inget man behöver åka till Bangkok för :whistle:

HA HA Det är helt rätt finns väl dunderkurer i Hua Hin det är bara att ligga is! :crazy:

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte lägga in ett prov här på Maipenrai , så får vi veta vem som vet mest om Thailand , vem som varit där mest , då kan vi ju ha gradbeteckningar på varandra tex General ,Kapten ,Malaj .etc :whistle:

/Malajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet o kan allt, utom det jag inte vet o kan, dessutom är jag alltid i Thailand när jag inte är nån annanstans.

Gradbetäckning, kaptenslöjtnant med mycket is, tack :crazy:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte lägga in ett prov här på Maipenrai , så får vi veta vem som vet mest om Thailand , vem som varit där mest , då kan vi ju ha gradbeteckningar på varandra tex General ,Kapten ,Malaj .etc :whistle:

/Malajen

Är man på MPR för att visa sina kunskaper om Thailand?

Man är väl här för man är intresserad av Thailand och dess invånare.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

50-70 ggr.Som mest 94,9ggr,95 9ggr.Vet fortfarande inte mycket om landet,bryr mig inte.Mvh Måne

Herre gud Måne du stiger i graderna.jag va första gången 1977 så jag har glömt men 70ggr kan jag inte matcha :drinks:

du har inte tagit en stänkare innan du skrev innläget :blink:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i Thailand 30-35 gånger sedan 1988. Har varit i Mae Sai i norr vid gränsen till Burma och till Phuket, Koh Chang i

söder och sen en himla massa tid i Pattaya och Koh Samet. Men nu för tiden blir den mest att vara i Nakhon Phanom i nordöstra Thailand. Jag är inte speciellt intresserad av att åka runt och titta på saker och ting. Har försökt att ta mig till River Kwai i cirka 15 år men det har inte blivit av än, men det finns väl kvar i några år till.

Så jag får väl ta graden övermalaj

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...