Jump to content
IGNORERAD

Förutfattade meningar


Guest HansG

Recommended Posts

Mot bättre vetande öppnade jag en tråd på familjeliv. "Jag får inte träffa mitt barnbarn". Där jag berättade lite om dokussåpan HansG.

Några kvinnor höll sig till ämnet men alltför många tyckte. Fy träffat en yngre kvinna på intenet och från Thailand. I ett inlägg skev en kvinna, min pappa köpte en sportbil det skulle Du också gjort. Eller skyll dig själv! Vad Du verkar otrevlig! :whistle:

Men sammanfattningsvis så tycker svenska kvinnor. Det är Ok att vara otrogen men gift dig inte med en kvinna från Thailand som är yngre.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • silom

    16

  • Baa

    10

  • broder tuk tuk

    7

  • Avregistrerad clion

    7

Mest aktiva i denna tråd

Men sammanfattningsvis så tycker svenska kvinnor. Det är Ok att vara otrogen men gift dig inte med en kvinna från Thailand som är yngre.

Vad är det för skillnad mellan att klumpa ihop alla svenska kvinnor och alla svenska män som gift sig med thailändskor? För övrigt så tror jag att du har väldigt fel i ditt antagande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen skulle jag nog också välja en yngre kvinna framför en äldre. Det är väl ganska självklart. ;)

Att det finns män som väljer äldre kvinnor är också bra, i varjefall för de äldre kvinnorna.. :rolleyes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar val inget markligt med att det finns generella fordomar mot aldre man som har ett forhallande med en betydligt yngre kvinna fran ett u-land oekant for sexhandel? Da finns det val betydligt markligare fordomar?

Att mer eller mindre okanda manniskor pa stan tittar ogillande far man nog ta med i sin cost-benefit analys innan man tar beslutet. Om slaktingar och nara vanner ar negativa sa overgar dock en generell fordom till ett personligt fordommande och det skulle jag aldrig acceptera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att som äldre man träffa en mycket yngre kvinna är säkert fantastiskt och jag kan bara grattulera!

Om kvinnan är från ett fattigt land så ökar ju också chansen att hon väljer en äldre man, WinWin så att säga.

HansG du skall nog vara glad och leva lycklig med din yngre kvinna, njut av vad du har fått.

Att söka stöd hos svenska eller kanske t.o.m. äldre svenska damer är dock dömt att misslyckas.

Men som sagt, det stödet behöver du ju inte, för jag antar att livet med din tirac är mycket viktigare än vad några damer och tjejer från Sverige tycker om din situation.

Ibland får jag dock en känsla av att du HansG störs oerhört mycket av vad folk i Sverige tycker och tänker om ditt val.

Lev som du själv vill och skit i vad andra säger, så länge du inte skadar någon annan så är ditt liv, just ditt val.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul och bra namn på tråden, en tråd om förutfattade meningar grundad på förutfattade meningar :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att starta just den traden pa Familjeliv va ju faktiskt som att be om rejalt med mothugg. Mothugg som rimligtvis inte kan komma som en overraskning for nagon som lever i Sverige. Visst kan man forgrymmas over diverse fordomar som frodas hos den svenska befolkningen men som Atom skriver sa ar val detta inte den varsta. Sen ar det ju kanske sa att det inte heller handlar om fordomar utom helt enkelt om ogillande pga av bristfallig information.

Jag tycker personligen att det ar mkt olyckligt nar folk hamnar och stannar kvar i forhallanden pga av starka yttre orsaker som tex. fattigdom. Eftersom det verkar som en majoritet av kvinnorna har svart att se hur de skulle kunna "valja" att leva med en sa mkt aldre man sa drar de sakerligen slutsatsen att din kvinna var mer eller mindre desperat. Det avspeglar kanske inte den faktiska situationen men kvinnorna bedommer ju sjalvklart efter sina egna referensramar. Den radande "normen" i Sverige ar, trots gubbars forsok att havda orattvisa nar kandisar har yngre tjejer osv, att det endast skiljer ett par ar mellan parterna. Det ar ju det som de allra flesta har att relatera till och da ar det ju inte sa konstigt att reaktionerna blir som de blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Läste trådarna på familjeliv.

Helt ärligt tycker jag att du får hyfsade svar.

Ett bra tips är ju:

"Det är stor skillnad mellan att vilja ha RÄTT och att vilja nå RESULTAT. Både och är inte alltid möjliga, och här gäller det att välja vilket mål som är viktigast i slutändan"

Hoppas det löser sig dig Hans / mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mot bättre vetande öppnade jag en tråd på familjeliv. "Jag får inte träffa mitt barnbarn". Där jag berättade lite om dokussåpan HansG.

Några kvinnor höll sig till ämnet men alltför många tyckte. Fy träffat en yngre kvinna på intenet och från Thailand. I ett inlägg skev en kvinna, min pappa köpte en sportbil det skulle Du också gjort. Eller skyll dig själv! Vad Du verkar otrevlig! :whistle:

Men sammanfattningsvis så tycker svenska kvinnor. Det är Ok att vara otrogen men gift dig inte med en kvinna från Thailand som är yngre.

Hälsningar

HansG

Hej HansG!

Jag tycker som Vaxet! Strunta i vad andra tycker och njuta av din lycka Jobba på att lösa probmlemet med barnbarnet och döttrarna. Det är jättebra att du skriva om detta! Det finns säkerligen andra i samma sits. Jag känner en till.

Ta förresten inte skriverier på Internet på allvar. Internetskribenter är inte i närheten representativa för "genomsnitts" befolkningen. Jag läser väldigt ofta saker på Internet som jag aldrig någonsin hört någon säga i det verkliga livet.

Min fru är 20 år yngre än min dotters mamma. Ingen i min omgivning har reagerat negativt. Tvärtom är alla lyckliga, inkl. min f.d. sambo och dotter, för att jag har hittat kärleken efter misslyckandena i min ungdom. Bland dessa människor är många äldre svenska kvinnor. På mitt jobb är majoriteten kvinnor och jag hör till de yngsta anställda. Jag har knappat kunnat arbeta sedan jag träffat Magrood eftersom alla vill prata om henne, min son och våra Thailandsresor och titta på bilder.

Stå på dig!

Svarten

P.S. Var håller Flores hus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mamma, - finns tva tradar pa FL.

Hans,

Efter last igenom svaren i traden pa FL maste jag saga att jag var overraskad over hur manga svar som var snalla, omtanksamma och pragmatiska. En klar majoritet forsokte hitta en konstruktiv losning pa ditt problem. En person problematiserade kring aldre personer och unga man och kvinnor fran utvecklingslander. Det gjorde hon aven pa en mkt balanserat och inte namnvart fordomade vis. Hon konstaterade att det kan vara svart for vuxna barn att hantera - inget konstigt i det eller?

Vidare sa anmarkte en person pa att du beskrev saval ex-fru som dottrar pa ett mkt negativt vis och undrade om detta rattvist speglade den verkliga situationen.

Darefter flippar du och borjar jaga demoner i traden och drar en rad slutsatser som jag inte kan se nagra som helst belagg for. Ingen sager att det ar ok att vara otrogen, ingen klagar pa att din fru ar yngre eller att hon kommer fran Thailand osv. Du framstar nastintill paranoid i dina svar och de s:k fordomarna som du beklagar dig over verkar snarare vara en spegling av dina egna forvantningar och problem an de svar som faktiskt gavs i traden. Du anklagar andra skribenter i traden for att lasa ditt inlagg "som fan laser bibeln" men om du valjer att tolka svaren sa extremt negativt och udda som du gor och applicerar detta forhallningssatt pa andra aspekter av livet sa forstar jag varfor de benamner det som en sapopera.

Varfor inte fokusera pa alla de val formulerade, konstruktiva och empatiska svaren som gavs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mamma, - finns tva tradar pa FL.

Hans,

Efter last igenom svaren i traden pa FL maste jag saga att jag var overraskad over hur manga svar som var snalla, omtanksamma och pragmatiska. En klar majoritet forsokte hitta en konstruktiv losning pa ditt problem. En person problematiserade kring aldre personer och unga man och kvinnor fran utvecklingslander. Det gjorde hon aven pa en mkt balanserat och inte namnvart fordomade vis. Hon konstaterade att det kan vara svart for vuxna barn att hantera - inget konstigt i det eller?

Vidare sa anmarkte en person pa att du beskrev saval ex-fru som dottrar pa ett mkt negativt vis och undrade om detta rattvist speglade den verkliga situationen.

Darefter flippar du och borjar jaga demoner i traden och drar en rad slutsatser som jag inte kan se nagra som helst belagg for. Ingen sager att det ar ok att vara otrogen, ingen klagar pa att din fru ar yngre eller att hon kommer fran Thailand osv. Du framstar nastintill paranoid i dina svar och de s:k fordomarna som du beklagar dig over verkar snarare vara en spegling av dina egna forvantningar och problem an de svar som faktiskt gavs i traden. Du anklagar andra skribenter i traden for att lasa ditt inlagg "som fan laser bibeln" men om du valjer att tolka svaren sa extremt negativt och udda som du gor och applicerar detta forhallningssatt pa andra aspekter av livet sa forstar jag varfor de benamner det som en sapopera.

Varfor inte fokusera pa alla de val formulerade, konstruktiva och empatiska svaren som gavs?

Jag svarar på ditt inlägg genom att kopiera det senaste svaret på familjeliv.

Tyvärr har du inte hela bilden. Skulle Ledsen Morfar ge dig hela bilden som spänner över flera år skulle det bli en bok. Under tre år, efter att skilsmässan var bestämd (men inte genomförd) så försörjde TS både en vuxen dotter och mamman. Han SKREV ÖVER huset till mamman och tog i princip det han gick och stod i och flyttade. Efter 32 års relation. Mamman ville INTE skiljas, men Morfar klarade inte tanken på otrohet. Döttrarna och han hade en fantastisk relation under alla år. Mamman träffade en ny karl. Så småningom träffade morfar en ny kvinna. Och det var DÅ den gravida dottern sa att DU FÅR INTE TRÄFFA DITT BARNBARN när det föds. Sen kan man spekulera i varför. Jag tycker det är oerhört själviskt att ta ifrån ett barn dess morfar bara för att man fått en fis på tvären

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är stor skillnad mellan att vilja ha RÄTT och att vilja nå RESULTAT. Både och är inte alltid möjliga, och här gäller det att välja vilket mål som är viktigast i slutändan"

Den som kom på den raden måste vara en mycket smart människa.

Jag gillar den djupt!

HansG

Jag vet inte hur man ska säga.

Själv försöker jag att mamma får se/höra lillen så mycket som det går eftersom det är viktigt både för honom och för henne. Även om hon inte varit så bra som mamma så har lillen rätt att ha sin mormor ändå.

Han har varken morfar, eller farföräldrar kvar. Så det är bara min mamma och min faster + hennes man som lillen har kvar av sina rötter.

Gammelmorfar är kvar, men vi vet inte hur länge till.

---

Jag hoppas att din dotter snart inser att det är viktigt för barnbarnet att få umgås med sina rötter.

---

Men ibland när man är arg så ta man till alla medel för att såra den andra.

---

Lycka till!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

:wai:

Mot bättre vetande öppnade jag en tråd på familjeliv. "Jag får inte träffa mitt barnbarn". Där jag berättade lite om dokussåpan HansG.

Några kvinnor höll sig till ämnet men alltför många tyckte. Fy träffat en yngre kvinna på intenet och från Thailand. I ett inlägg skev en kvinna, min pappa köpte en sportbil det skulle Du också gjort. Eller skyll dig själv! Vad Du verkar otrevlig! :whistle:

Men sammanfattningsvis så tycker svenska kvinnor. Det är Ok att vara otrogen men gift dig inte med en kvinna från Thailand som är yngre.

Hälsningar

HansG

Gita sig med en yngre kvinna inte ok HM HM?

Kolla delar av svenska adeln eller alla dollarmiljonärer Trust

me jag tror inte det är kärlek?

Men om en annan fallit för en asiat är det inte respekterat

tydligen ?

Tycker det finns en massa fördomar som talar emot sig själva

och särskilt dom som kläcker dom!

Kan det handla om avundsjuka eller tristess i sitt eget liv?

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svampen

En liten fråga.Kan det vara frågan om pengar att det kan gå genom den svenska censuren eller inte.

Ingen aning men det var en dj. bra fråga vi tippar den vidare?

MVH Svampen :great::great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja Hans G! Mammornas syn på separerade förhållande skiner igenom.Jag frågade min 14 åriga dotter,att jag skulle bjuda hem en kvinna som jag chattat med nästan ett år,samt att mina bekanta kände henne. Ja,då kommer jag inte att vara hos dej blir svaret. Ja vad säger man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Hans G! Mammornas syn på separerade förhållande skiner igenom.Jag frågade min 14 åriga dotter,att jag skulle bjuda hem en kvinna som jag chattat med nästan ett år,samt att mina bekanta kände henne. Ja,då kommer jag inte att vara hos dej blir svaret. Ja vad säger man?

Flytta till Mamma!

MVH Svampen! :preved:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Hans G! Mammornas syn på separerade förhållande skiner igenom.Jag frågade min 14 åriga dotter,att jag skulle bjuda hem en kvinna som jag chattat med nästan ett år,samt att mina bekanta kände henne. Ja,då kommer jag inte att vara hos dej blir svaret. Ja vad säger man?

Din dotter är i sin känsligaste ålder, vill inte ha en extra mamma.

Får hon tid till det hela händelsen, så kommer det att lösa sig..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Korp! Vad menar du?

En del här hade ju läst orginaltråden från familjeliv (ett forum antar jag) så jag undrade bara om någon kanske hade en länk dit att dela med sig av, jag skulle också vilja läsa den :yes:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

En del här hade ju läst orginaltråden från familjeliv (ett forum antar jag) så jag undrade bara om någon kanske hade en länk dit att dela med sig av, jag skulle också vilja läsa den :yes:

Vad är orginalliv??????????????????????

Svarar?????????????????

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svampen: Det måste väl vara ditt eget, dvs om du är originell nog?

whistle.gifwhistle.gif

mvh Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hans G. Vet inte riktigt om jag fattat rätt att din tråd handlar om dig och dina relationsproblem med din dotter.

Är det på det viset så tycker jag inte att du ska ha ett foto på dig i din avatar ( heter det så ?)

Det kan ju tänkas att dottern har en helt annan version av det som hänt än den som framförts här och det tycker jag är djupt orättvist. Detta eftersom hon antagligen inte har en susning om att hon debatteras på detta forum..

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...