Jump to content
IGNORERAD

Förutfattade meningar


Guest HansG

Recommended Posts

FF är den första ut här i eftermiddag med att antyda till Pedofili. Vi får väl se om det finns flera dönickar här inne som vill läsa högt ur biblen.

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • silom

    16

  • Baa

    10

  • broder tuk tuk

    7

  • Avregistrerad clion

    7

Mest aktiva i denna tråd

FF är den första ut här i eftermiddag med att antyda till Pedofili. Vi får väl se om det finns flera dönickar här inne som vill läsa högt ur biblen.

Ber om ursäkt för det, inte skulle jag bli glad om dottern kom med en karl i min ålder.

FF

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Och på den 7:e dagen skapade Gud kvinnan...

Fritt ur minnet (som är skitskralt). Men det borde väl bara bibeln i alla fall?

Så där ja, nu är man dönick, var det det Du menade? crazy.gif

Varför ska Kalle Karlsson som varit gift med sin älskade i 25 år vara avundsjuk? Finns väl inget belägg för det? Snarare borde det vara du som var avundsjuk som inte kunde hålla ihop Ditt äktenskap, jag skulle i alla fall vara det som klantat till det 3 ggr redan. icon_baggirl.gif

I Stockholm, där jag vistas de få månader jag är hemma är det ingen som glor eller kommenterar, tror att det är mer i en snävare omgivning där alla känner alla det sker som Du beskriver.

Baa

Tur att du garderade med att du kanske har dåligt minne. Den 7:e dagen så vilade Gud ut efter en väldigt hård arbetsvecka. mdr.gif

Mvh Konfirmerade men numera ateisten Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar ju san klyscha att gubbar som vander sig mot svenskars eventuella fordomar gor det genom att uppvisa en oandlig radda fordomar om svenska medelsalders kvinnor. Det blir sa fattigt och ogenomtankt och hela poangen gar forlorad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, det är ju allom bekant att vi män åldras på ett helt annat sätt än tex kvinnor som ju oftast blir väldigt fula.

Åldermannen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ar ju san klyscha att gubbar som vander sig mot svenskars eventuella fordomar gor det genom att uppvisa en oandlig radda fordomar om svenska medelsalders kvinnor. Det blir sa fattigt och ogenomtankt och hela poangen gar forlorad.

Jag tror jag förstår... det är ok att som moralist och PK slänga ur sig fördomar och generaliseringar, men vice verca är fattigt och ogenomtänkt.. :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att du garderade med att du kanske har dåligt minne. Den 7:e dagen så vilade Gud ut efter en väldigt hård arbetsvecka. mdr.gif

Mvh Konfirmerade men numera ateisten Fritz...

Är det någon som sett honom sedan dess?

Jag har viss förståelse att han behöver vila ut efter en veckas hårt arbete, men det får väl finnas gränser? :crazy:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag förstår... det är ok att som moralist och PK slänga ur sig fördomar och generaliseringar, men vice verca är fattigt och ogenomtänkt.. :crazy:

Att saga dina och dina medgubbars argumentation innebar ju faktiskt inte att man maste halla med de s:k moralisterna eller? Inte ens den skanska landsbygdsvarlden ar val sa svart-vit?

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Kudos for att du forsoker, men ge inte upp ut annu och fortsatt du forsok forsta.

Att saga dina och dina medgubbars argumentation innebar ju faktiskt inte att man maste halla med de s:k moralisterna eller? Inte ens den skanska landsbygdsvarlden ar val sa svart-vit?

Normalt har jag inga problem att förstå, den typen av antydningar kan du lägga åt sidan.. Beträffande andra delen av ditt inlägg så har du naturligtvis rätt.

Ett förtydligande kanske behövs?

Undertecknades inlägg i denna tråd var som "vissa" kanske förstod, ett provokativt försök att generalisera. Ungefär på samma sätt som PK- eliten och moralisterna gör i frågor som handlar om åldersskillnad. Visst är det upprörande? :rolleyes:

Hoppas inte några tagit mental skada av detta. I så fall måste jag be om ursäkt för detta. ;)

Mvh

Silom som fortfarande har kvar sin unga frächa tjej. :crazy: hehe

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden verkar definitivt ha bytt inrikning, så jag kan ju bidra till det här ämnet genom att kasta in en pinne på brasan. Följande citat är ur dagens intervju, i DI, med vår integrationsminister:

-------------------------

Nyamko Sabuni är elegant klädd i kritstrecksrandiga byxor, lila v-ringad tröja och en matchande mönstrad scarf. Hon bär enkla guldsmycken. När hon skrattar skymtar en tandställning i den undre tandraden.

I 15 år har hon levt med den 23 år äldre Allan Bergquist, som jobbar i resebranschen. Tillsammans har de ett par tvilling­söner i skolåldern. Hon tror att skolfrågorna blir en av de frågor som avgör valet. Tillsammans med integration, jämställdhet och ungdoms­ar­bets­lös­het.

-------------------------------------

Man kan ju undra varför? Någon som vet om snubben är rik eller känd? En riktig snuskgubbe den där Allan! 1zgarz5.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden verkar definitivt ha bytt inrikning, så jag kan ju bidra till det här ämnet genom att kasta in en pinne på brasan. Följande citat är ur dagens intervju, i DI, med vår integrationsminister:

-------------------------

Nyamko Sabuni är elegant klädd i kritstrecksrandiga byxor, lila v-ringad tröja och en matchande mönstrad scarf. Hon bär enkla guldsmycken. När hon skrattar skymtar en tandställning i den undre tandraden.

I 15 år har hon levt med den 23 år äldre Allan Bergquist, som jobbar i resebranschen. Tillsammans har de ett par tvilling­söner i skolåldern. Hon tror att skolfrågorna blir en av de frågor som avgör valet. Tillsammans med integration, jämställdhet och ungdoms­ar­bets­lös­het.

-------------------------------------

Man kan ju undra varför? Någon som vet om snubben är rik eller känd? En riktig snuskgubbe den där Allan! 1zgarz5.gif

jap.gif

Ja detta var en hemsk historia. :huh: 15 år tillsammans med en 23 år äldre man. Flickebarnet måste blivit såld eller utsatt för trafficking, eller så har Allan köpt ut henne från någon bar. för det finns väl ingen som frivilligt vill vara ihop med en 23 år äldre man.. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jo kungens kompis kommer inte i håg namnet nu han gifte sig med en skönhet för et eller två år sen som va 32år yngre å där silvia demonstrativt inte gick med på bröloppet.han köpte säkert henne.ja ja för å inte prata om nr1 hefner som håller sig med ett harem av läckerbitar å byter som en annan byter kallingar.mvh från avundsjuke å fattige clion :diablo::blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

De 55 åriga gubbar som drar på 50 åriga svenska "skator" gör det för det mesta på grund av gemensamma intressen och gemensamma minnen och av gammal vana.Säkert för det mesta av kärlek.

Halva deras liv har kanske tillbringats tillsammans.

Man älskar väl inte ett utseende och en ung kropp?

Man älskar väl människan inuti denna kropp?

De gubbar som far iväg till Thailand och släpar hem 20 åriga bartjejer från en helt annan värld har givetvis misslyckats med att bygga upp denna bit, som väl ändå får betraktas som det normala i det svenska samhället.

Det är knappast av en slump som di halvalkoholiserade gubbarna sitter i Pattaya och ondgör sig över svenska kvinnor och allt svenskt.

Nu får jag på nöten av fader Baa och andra gubbar med hus uppe i Isaan,men med handen på hjärtat så vet vi nog alla att det egentligen är på det viset.

Skulle man undersöka de 55 åriga gubbsens relationsbakgrund med svenska kvinnor tror jag nog att resultatet skulle bli ganska nedslående.

Det är ingen som missunnar gubbarna sina 20 åriga thaidarlingar, alla blir lyckliga på sitt sätt och gubbarna älskar säkert sina darlingar, men frågan är som alltid, är kärleken ömsesidig?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis frågade mig, för ett tag sen, om min fru Verkligen älskar mig...?

Mitt svar var nåt i stil med;

Det spelar väl egentligen ingen roll, jag kan aldrig till 100% veta hur eller vad hon känner. Det viktiga är vad jag tror/tycker hon känner för mig ;)

Och i slutändan efter funderingar kring detta, så hur ska ens motpart (eller en själv för den delen) bevisa någonting?

Lögndetektor? Eller vad?

Räcker det inte med att man trivs ihop och mår bra tillsammans?

Ska man hela tiden svara (kom ihåg att bevisbördan ligger på dig) på frågor som: Älskar du mig? osv... äh, trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Surin p3!

Det finns ett gammalt talesätt som heter att i nöden prövas kärleken.

Det som är trist med att när man bara tror att någon älskar en så kan man ju lätt gå omkring med känslan av att ifall nu allt materiellt rasar samman kommer hon då att fortarande älska mig och stanna hos mig.

Utifrån detta så är det givetvis större chans att relationen mellan 55 årige Bengt och 50 åriga Lillian funkar även i motgång än vad det är mellan 60 årige Lasse och 20 åriga Noi.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

De 55 åriga gubbar som drar på 50 åriga svenska "skator" gör det för det mesta på grund av gemensamma intressen och gemensamma minnen och av gammal vana.Säkert för det mesta av kärlek.

Halva deras liv har kanske tillbringats tillsammans.

Man älskar väl inte ett utseende och en ung kropp?

Man älskar väl människan inuti denna kropp?

De gubbar som far iväg till Thailand och släpar hem 20 åriga bartjejer från en helt annan värld har givetvis misslyckats med att bygga upp denna bit, som väl ändå får betraktas som det normala i det svenska samhället.

Det är knappast av en slump som di halvalkoholiserade gubbarna sitter i Pattaya och ondgör sig över svenska kvinnor och allt svenskt.

Nu får jag på nöten av fader Baa och andra gubbar med hus uppe i Isaan,men med handen på hjärtat så vet vi nog alla att det egentligen är på det viset.

Skulle man undersöka de 55 åriga gubbsens relationsbakgrund med svenska kvinnor tror jag nog att resultatet skulle bli ganska nedslående.

Det är ingen som missunnar gubbarna sina 20 åriga thaidarlingar, alla blir lyckliga på sitt sätt och gubbarna älskar säkert sina darlingar, men frågan är som alltid, är kärleken ömsesidig?

BTT

Ja Du Bäste Toilet Tourist.

Nä Du ska inte få på nöten, hus har jag haft, numer hyr jag av praktiska skäl, tanken på att dra sig tillbaka från storstadslivet i Udon om ett antal år finns och ingen vet hur det ser ut med eftermarknaden. Däremot är livet ute bland risfälten en rolig men dyrbar erfarenhet, OBS, gjort på eget beslut, icke av påverkan från "darlingen" som inte ville bo där.

Det där med halvalkoholisering däremot kan Du ta och stoppa upp där solen aldrig skiner, de som gnäller är väl som Du, misslyckade individer ur samlivssocialt perspektiv.

Baa

PS Fru Baa hälsar att hon inte ska brodera om Dig ifall Du har vägarna förbi, hon har förstått att Du är ett troll. DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här skriver BTT i en annan tråd.

"Jo jag ser mer ut som en thailändare än som en klssisk bargubbe. Kanske också en av anledningarna till att jag är ganska populär bland thailändska kvinnor.

Krasst uttryckt kan man väl säga att jag rent utseendemässigt mer påminner om Thaksin än om Rolf Lassgård.

För oavsett vad bargubbarna tycker så attraheras de flesta thaitjejer rent utseendemässigt mer av en smal och vältränad thaiman än av en fetlagd och storrövad gubbe i 60 års åldern.

Nu vet jag ju inte om farang är fet och storrövad men skallig är han åtminstone.

Men inget fel i det.

Tjejen får ju lite mer hud att pussa.

Sedan angående de japanska porrfilmerna så tycker jag väl egentligen att japanskor är lite väl smalskånkade och krumbenta för min smak.

En storpattad och storrövad tyska är betydligt mer upphetsande.

BTT "

Herr BTT:s populäritet i baren grundar sig naturligtvis på äkta känslor i förhållande till "alla gubbs som släpar hem en 20 årig noi från baren"..

Jag tror nog att Herr BTT:s kvackeri i ämnet har en begränsad trovärdighet.

Men det är roande läsning. :D

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Silom!

Krasst uttryckt kan man nog påstå att de två populäraste kategorierna av faranger ibland barerna är dels de välklädda gubbarna kring 55-60 eftersom det i tjejernas ögon betyder att de är välbärgade. Dels de män som till utseendet påminner lite om den generelle thaimannen och gärna även till sättet påminner om ungdomskärleken från hembyn.

De minst populära kategorierna är dels de äldre, slarvigt klädda, feta gubbarna och dels de yngre sk sexiga männen som är aspackade och höggljuda och i de flesta fall bara är ute efter shorttime.

Sedan finns det givetvis blandningar mellan dessa kategorier.

Schablonbilden av Pattayagubben är ju den fete lite äldre gubben i singhalinne,gamla slitna jeans och flipp-flopps och den aspackade sexige yngre mannen.

Och man kan nog påstå att bilden ganska väl överenstämmer med verkligheten.

Det är ju också därför många tjejer förblir i baren under många år utan att hitta mr Right

Den första kategorin är mer svårfångade eftersom de inte så ofta dyker upp i baren.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det tog 3 timmar å 21 minuter på det svaret :o:o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Och eftersom Bäste Toilet Tourist är där då väldigt ofta så bildar han sin uppfattning på . :whistle:

Det finns de som bor i Thailand som garvar sig harmynta av dina fabulerade "gubbprofiler".

Släpp sargen och kom med i matchen igen så ska vi ta dig på allvar, men för all del, ett gott skratt förlänger livet så hitta på nåt typ "kikaraktigt" för det var riktigt kul, fast kanske fantasin sinar?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Silom!

Krasst uttryckt kan man nog påstå att de två populäraste kategorierna av faranger ibland barerna är dels de välklädda gubbarna kring 55-60 eftersom det i tjejernas ögon betyder att de är välbärgade. Dels de män som till utseendet påminner lite om den generelle thaimannen och gärna även till sättet påminner om ungdomskärleken från hembyn.

De minst populära kategorierna är dels de äldre, slarvigt klädda, feta gubbarna och dels de yngre sk sexiga männen som är aspackade och höggljuda och i de flesta fall bara är ute efter shorttime.

Sedan finns det givetvis blandningar mellan dessa kategorier.

Schablonbilden av Pattayagubben är ju den fete lite äldre gubben i singhalinne,gamla slitna jeans och flipp-flopps och den aspackade sexige yngre mannen.

Och man kan nog påstå att bilden ganska väl överenstämmer med verkligheten.

Det är ju också därför många tjejer förblir i baren under många år utan att hitta mr Right

Den första kategorin är mer svårfångade eftersom de inte så ofta dyker upp i baren.

BTT

Här har faktiskt BTT helt rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och eftersom Bäste Toilet Tourist är där då väldigt ofta så bildar han sin uppfattning på . :whistle:

Det finns de som bor i Thailand som garvar sig harmynta av dina fabulerade "gubbprofiler".

Släpp sargen och kom med i matchen igen så ska vi ta dig på allvar, men för all del, ett gott skratt förlänger livet så hitta på nåt typ "kikaraktigt" för det var riktigt kul, fast kanske fantasin sinar?

det e de den aldrig gör baa ett par exempel tjejen som smackade kikarn visslingarna mm mm så fantasin är outgrundlig hos btt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Här har faktiskt BTT helt rätt!

ja jag håller med jag också.sen att det retar en del gör ju saken ännu roligare :blink::rtfm:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Silom!

Krasst uttryckt kan man nog påstå att de två populäraste kategorierna av faranger ibland barerna är dels de välklädda gubbarna kring 55-60 eftersom det i tjejernas ögon betyder att de är välbärgade. Dels de män som till utseendet påminner lite om den generelle thaimannen och gärna även till sättet påminner om ungdomskärleken från hembyn.

De minst populära kategorierna är dels de äldre, slarvigt klädda, feta gubbarna och dels de yngre sk sexiga männen som är aspackade och höggljuda och i de flesta fall bara är ute efter shorttime.

Sedan finns det givetvis blandningar mellan dessa kategorier.

Schablonbilden av Pattayagubben är ju den fete lite äldre gubben i singhalinne,gamla slitna jeans och flipp-flopps och den aspackade sexige yngre mannen.

Och man kan nog påstå att bilden ganska väl överenstämmer med verkligheten.

Det är ju också därför många tjejer förblir i baren under många år utan att hitta mr Right

Den första kategorin är mer svårfångade eftersom de inte så ofta dyker upp i baren.

BTT

Här är undertecknad också redo att hålla med. Ovanstående påståenden har jag aldrig ifrågasatt. :yes:

Skulle vara spännande att höra BTT:s och andra moralisters teorier om Nyamko Sabunis 15 åriga relation med 23 år äldre Allan.

Man vågar knappt spekulera i hur ung integrationsministern var när hon träffade Allan. :huh:

Våga ta upp kampen mot moralisterna :rtfm::slap:

Mvh

Silom som fortfarande trivs bra ihop med sin unga tjej. Förhållandet blir bara bättre och bättre Mmmmm :rolleyes:

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålder spelar egentligen ingen roll. Men ändå...

Själv är jag 43 och min älskling 28. Det känns helt ok för mig. Vi är båda 2 vuxna människor med lite upplevelser i bagaget vad relationer beträffar. Hon ett misslyckat äktenskap med en inhemsk herre och jag här på mitt håll. Ingen av oss var desperata när vi snubblade över varandra och det bara klickade till och allt känns rätt. Åldern är för oss inget problem.

Men.

Som motvikt till det kan jag nämna att jag tidigare hade kontakt med en 18-årig flicka som ville gifta sig med mig. Men jag släppte aldrig henne inpå livet därför jag gjorde bedömningen att hon helt enkelt var för ung för mig. Jag behöver inte fler barn att fostra och efter mina tidigare tråkiga erfarenheter utav relationer som brustit så var kärlek en viktig faktor för mig. Betvivlar inte att jag hade kunnat falla för denna underbara varelse men betvivlar att hon någonsin skulle känna det samma.

Så där drog jag ur pluggen helt eftersom jag söker något långvarigt och är tillräckligt insiktsfull för att inse att hennes motiv inte är dom samma som mina.

Åldern spelar ingen roll däremot så för vår egen skull tror jag att det är viktigt att man är såpass ärlig mot sig själv så att man kan se att det kan finnas olika anledningar till varför våra damer valt oss.

Jag tror på att kärlek kan slå till i alla åldrar så ingen här ska känna det som om jag ifrågasätter just deras relation.

Jag bara uppmanar till att vi inte ska ljuga för oss själva, det ökar våra chanser till att faktiskt hitta den rätta (ovasett ålder) och få en relation som håller även på sikt.

Jag inbillar mig inte att jag ser bättre ut än en 25-årig grabb med håret kvar osv. Däremot tror jag fullt och fast på att jag haft turen att träffa en som älskar mig oavsett.. Det är vad som räknas.

Tror att om man är en seriös "farang" som söker en partner för livet så måste man åtminstone inse att för stor åldersskillnad minskar ens chanser att få det att hålla.

Men återigen,,, ålder är inte det viktigaste och alla ska känna efter själva utifrån sina relationer om man är rätt på det eller inte.

Heyyyy det blev rörigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...