Jump to content
IGNORERAD

Jag är fri: Min berättelse om min första Thai


honken

Recommended Posts

Detta är min berättelse om mitt första försök till en relation med en thai-tjej.

Notera att detta nu bara är min syn på saken, och hur jag uppfattat det hela och vad jag tycker och tänker.

Och även att detta inte gäller alla thai-tjejer, utan bara hon jag träffade.

Start

------

Allt började under min första resa till Thailand 2009, där jag träffade Tuk.

Hon var snäll, trevlig och hade ett jävla skönt sinne för humor, dessutom kunde hon partaja.

Vi umgicks en tid i Thailand och jag fortsätter nu från hennes ankomst till Sverige.

Tuk landade på arlanda en söndag i september, jag och en polare + hans thai tjej inväntade Tuk, det dröjde inte länge fröens hon sågs när hon kom ut från ankomst utgången.

Ett leende i hennes ansikte och ett i mitt mötes bra och kramar utdelades.

I mitt huvud cirkulerade bara orden "detta blir fan perfekt, kommer bli så bra så….", vi drog till Jakan där jag lät henne shoppa loss i thai butiken och köpa den föda hon önskade sig.

Vi åkte därefter hem till polaren, där Tuk plus polarens thai tjej började laga mat tillsammans, både till oss och dom själva.

Där efter åkte vi hem till mig så hon fick möjligheten att bekanta sig med sitt nya boende de närmaste 3 månaderna.

Dagen efter dvs måndagen var jag tvungen att dra och jobba, hon ville ta det lugnt och packa upp sin väska, vilket var okej för mig.

Kontakt hade jag med henne under dagen då jag redan första dagen gett henne ett kontantkort färdigt att ringa med, så hon skulle kunna ringa mig om hon undrade/behövde nått, och för att jag skulle kunna kolla upp läget med henne.

Vi hade en trevlig tid de första veckorna, hon lagade god mat, vi snackade en del.

Och jag hade även hunnit lära henne åka kommunaltrafik och presenterat henne för andra thai-tjejer som hon började umgås med, i början uppvaktade jag henne rätt hårt, och åkte och hämtade henne när hon inte var hemma då hon helst inte ville åka själv så ofta under kvällstid.

Men sen började mina problem, nu kommer jag inte ihåg exakt vad som fick henne att börja bli rasande, hon började anklaga mig för att ha en massa andra "falang brudar" som jag låg med hit och dit.

Hon kom över min MSN och började snacka med alla tjejer och killar på listan min, jag fick samtal från mina polare som förklarade att någon snackade med dom på dålig engelska.

Först skrattade jag, men det gick rätt snart över till mer svartsjuka, hon hoppade på mig mer och mer med att jag var otrogen, till slut fick jag nog i första vändan och satte lösenord på min dator så hon inte kom in på den.

Att påpeka så hade hon en egen dator som jag tilldelat henne (min laptop jag brukar använda i arbetet).

När man kom hem om kvällarna satt hon vid sin dator och chattade, man hörde MSN och skype plinga till stup i kvarten, även video chans förfrågningar som hon inte svarade på (i alla fall medans jag var hemma).

Men hon snackade också rätt mycket med sin kompis som just då bodde i Norge över Skype, vilket jag fick delta i och säga hej och skrika ut de få orden jag kunde på Thai och höra dom skratta över mitt tunna ordförråd.

Det förekom också chatt med andra manliga individer, men jag brydde mig inte så mycket om det, men hon hävdade ändå "my friend" när de snackade på friskt.

Men då hon satte sig ner och plöjde genom internet så kände jag mig uttråkad, men hon var såpass inne i sitt så man fick ingen kontakt, så jag började surfa runt och leka med min dator också, men det fick jag skäll över sen, då hon tyckte att jag bara kom hem och satte mig vid datorn.

Så jag testade att använda datorn i 5-30min när jag kom hem och la sedan undan den, men hon satt klistrad vid sin fortfarande, så det blev att jag tog med henne till polaren istället, så hon kom ut lite mer.

Tiden gick, hon ville träffa sin syster som bor i Finland, jag kunde inte ta ledigt, så jag skickade iväg henne till Finland via Vikingline, kvällen innan hade vi ett bråk till.

Och om jag räknade rätt nu så hade vi under 3 veckor haft 3 bråk, och hon hade lagt till 3st tysta leken, men i alla fall, hon kom iväg till Finland och spenderade en vecka hos sin syster innan hon ville komma hem.

Jag åkte till färjeläget en tidig morgon och inväntade henne, samt hennes syster + unge + gubbe.

Vi åkte hem till mig, där ungen + gubben och jag blev utkastade ur kök och allt annat, och fick sätta oss i vardagsrummet, ungen fick spela xbox medans vi andra satt och snackade lite.

Sen var det tid att röra sig ut lite runt om i staden, jag hade köpt dags kort till SL trafiken till systern och gubben, och vi åkte till Asian Market vid Hötorget, dels för att systern ville handla lite saker som hon inte kunnat få tag på i Finland.

Sen gick vi igenom Gamla Stan och vidare upp mot Slussen, och sedan T-bana till Medis och gick ner till båten igen, då systern + ungen + gubben skulle ta kvälls färjan hem igen.

Jag och Tuk återvände hem, vi snackade lite, blev sams som alla andra tillfällen.

Efter detta började hon spendera mer och mer tid med sina nyfunna vänner, de gick ut och festade 1-2 gånger i veckan, och hon behövde pengar för detta, och här kommer nog mitt första misstag.

Att jag troligen gav henne pengarna för att kompensera mot den tid jag inte kunde vara med henne och festa då man var trött på fredagarna.

Och sen kom shoppingen igång, det var skor och mer skor, det var jackor/tröjor och allt möjligt, pengarna svischade iväg från mina kort.

Försökte vid ett tillfälle förklara att det är slut på pengar, då månaden knappt var påbörjan, men då fick man hundögonen så lädret öppnades återigen.

I snitt fick hon mellan 6-8.000kr per månad + att jag stod för mat, SL kort, påfyllnadskort för hennes telefon.

Jag började få nog, och nu började vi bråka om pengar, och hon tyckte att hon fick för lite pengar och kunde inte roa sig, då hon var tvungen att stå för mat när hon och vänner samlades under vardagar hemma hos varandra.

Det lugnade ner sig återigen och vi åkte på en kryssning som jag blivit tillfrågan om jag skulle med på.

Jag tänkte att detta ska nog bli kul då hon nämnt att hon ville att jag skulle vart med senast när hon åkte ensam till Finland med färjan.

Vi åt buffé vi gick runt i butikerna, hon fick parfym och kosmetika som hon tyckte hon behövde, vi festade.

Men även skumma saker hände, fick lyfta bort en junior som stod och hängde över henne vid discoteket, detta var nog min dyraste kryssning någonsin i mitt liv, hon kände sig nöjd och tackade för parfymerna mm.

Jag kände mig mer black, då kreditkortet gått varmt.

Vi kom hem igen, och några dagar gick, sen var det full fight igen över allt möjligt.

Detta var nog det största bråket, för i detta läget så splittade upp vårt "förhållande" och så var det med det.

Men några dagar gick så var vi åter ett par igen, kommer inte ens ihåg vad som hände, men sen började hon hålla på med sms och mms med okänd person som hon inte ville säga vem det var först, men som sedan visade sig vara junioren på båten.

Jag konfronterade henne om honom, hon sa att det inte var nått, han var för ung blaha blaha, detta var på kvällen, så jag bestämde mig för att lägga mig i soffan istället för att ligga kvar i sängen.

Hon började stört gråta, och började gråtprata att hon inte kommer kontakta honom igen blaha blaha.

Lägret vart lugnt återigen, och nu kände jag att jag pallar inte med fler bråk, och blir det ett till åker hon hem.

För nu var jag riktigt less på detta, kände mig trött och utmattad av det hela.

Och som ni nog gissar nu så blossade mer bråk upp igen, och nu om hur jag vart otrogen återigen, jag fick nog, sa till henne att visa mig sin flygbiljett, ringde till flygbolaget kollade med dom om man kunde boka om biljetten, och det kunde jag, bokade om den till nästkommande veckan och meddelade henne, och förklarade att jag inte klarar av detta ständiga tjafs nu.

Hon surade på hon också, till helgen började hon prata och gråta och sa att hon inte kunde åka hem nu, hon skulle förlora ansikte hos sin syster och bror och vänner där hemma, hon ville lösa detta och stanna kvar.

Hon lyckades övertala mig, och jag bokade om biljetten till original datumet igen.

Frid och fröjd varade, och jag tänkte att nu kanske hon hajjar att det är allvar, men icke sa nicke.

Mer bråk kom, och en massa konstiga förklaringar om hur saker och ting låg till kom från hennes käft.

Även en kökskniv dök upp mitt i allt.

Tex:

Nån hade ringt fel till hennes mobil och hennes sms till mig löd:

-How you can do this to me?

-I know your girlfriends name and number.

Jag vart som ett fråga tecken tills jag frågade henne vad hon hette och vilket nummer hon ringde ifrån, och fick svaret:

-She say she call wrong number.

Jag garvade loss mig, och sa till henne att om en snubbe ringer till mig och råkat ringa fel, är det då din andra pojkvän?

Hon vart tyst.

Sen nån vecka senare, hade hon vart på Tigern, och jag fått info om detta via mobilen medans jag satt hemma och softade, jag skickade sms till henne och sa:

-Ohh you at tiger na?

Varpå hon undrade hur jag visste detta, sen kom info om att hon sjöng kareoke och jag drog ett sms och hon svarade:

-Who you know here? Only lady here.

Det var startskottet till ett SMS bråk, varpå jag skickade ett sista SMS och sa nått i stilen med att orkar inte bråka med dig, hörs imorn.

Dagen efter satt jag i soffan och hon i sängen, när hon tittar på mig och såg rätt sur ut, och pekade på en filt jag har i soffan och säger:

-I know you take that from Tiger, i see they have same.

-I know you honken.

-I know you take lady from tiger and come home here.

Jag blir förbluffad över hur hon fick ihop min 50kr's IKEA filt med Tigern, och allt det andra, jag hade tröttat på att förklara för henne, så jag garavade och sa "Up to you".

Hon vart tyst, och drog iväg till sin polare.

Massa skit från henne fortsatte via SMS väg, jag vägrade svara på dessa anklagelser från henne, men sen vart allt bra igen.

Pengar problemet vart aldrig löst, så jag försökte förklara för henne om vad kreditkort och banklån var och den totala summan jag satt och betalade på var.

Ett stort frågetecken satt då bredvid mig, och frågade sen om pengar för att gå ut.

Men sen kom en dag, då hon verkade förstå vad detta med kreditkort och banklån var.

Dock varade det i drygt en vecka innan hon behövde ha mer pengar, och det blev tjafs igen.

Men hon fick sig en läxa då när hon ville ha thai mat, och det inte fanns några större summor pengar kvar den månaden, så tvingade jag henne leva på falang-mat.

Som jag lagade åt henne.

Vart lite pulvermos med köttbullar, pasta med köttfärssås mm.

Hon visste nu att hon inte kunde klaga så mycket, utan fick äta upp som en god soldat hon var.

Jag kände mig nu bara deprimerad över hennes vistelse här, och räknade bara dagarna, mitt liv hade ändrats helt och hållet, knappt haft något socialt liv på 3 månader medans hon haft ett 100%'it socialt liv, både hos vänner och på krogen.

Vi bråkade lite till, men nu var det troligen jag som blossade upp allt i och med att jag var så trött på allt, hade nu insett att allt var ett misstag.

Sedan kniven hade jag tappat intresse för henne, jag var mer rädd för henne.

Antingen att hon skulle skada sig själv, mig eller annat, så jag bestämde mig att dra på mig ett ansikte under kvarvarande tiden, för jag vill leva fridfullt, orkar inte ha en massa tjafs och problem dagligen.

Nu i slutet så började hon fråga mig om UT, att jag skulle hjälpa till, jag fegade ur återigen och körde min falska fasad mot henne och höll med.

Och sedan kom vi in på frågan hur mycket pengar jag lagt undan till henne under hennes tid här, som hon kunde använda där när hon kom hem i väntan på UT skulle bli klart.

Jag sa "1000 krona per month" varpå hon flippade helt igen, och slog mig med min fjärrkontroll och skrek "SO YOU THINK I SELL PUSSY FOR 1000 KRONA PER MONTH?!?!?!"

Jag satte adamsäpplet i halsen och trodde inte mina öron och sa "WTF ARE YOU SAYING? YOU THINK YOU HERE TO SELL ME PUSSY? YOU TING-TONG BAJ LÖJ!"

Medans hon fortsatte sitt utbrott drog jag ut, och kom hem 03:00 efter en del SMS konversation med henne, jag sa till henne att jag ska gå och lägga mig, och vill inte snacka nå mer med dig.

Kom hem och gick direkt till sängen, hon låg då i soffan o grät, hörde henne gå upp, och klä på sig, sen försvann hon ut.

På morgonen, gick jag upp för att ta mig till jobbet, då hittade jag henne sovandes på köks golvet.

Sen när jag kom hem från jobbet var hon inte hemma, hon sov då över hos en kompis till henne, men hon kom hem dagen innan hennes avresa till Thailand igen, och la sig för att sova bredvid mig i sängen, och började krama mig, jag stötte bort henne och rullade närmare min kant.

På morgonen dagen för avfärd drog jag och jobbade som vanligt, och hon vaknade upp och sa "Have you done papers for me so i can come back?", orka tänkte jag och nickade i falskhet och drog till jobbet.

Höll mig sedan borta från hemmet precis tills då vi behövde röra oss till arlanda för hinna med hennes flyg.

Hade med mig en polare så hon sa inte så mycket under resan till arlanda, det var mest vid säkerhets checkpoint som hon började prata med mig och nämnde mer "You need to send me money so i can live when i back Bangkok".

Gösses, jag har redan enligt mitt tycke konstaterat att hon är en golddigger.

Just nu känner jag mig som ett svin, för att jag inte varit rak i det hela.

Men jag hakar samtidigt upp mig på kniven och hur långt hon egentligen kunnat gått om jag dumpat henne långt där innan, säkert vaknat upp utan könsdel eller haft handklovar på mig och misstankar för att kastat henne ut över balkongen.

Men å andra sidan känner jag mig fri nu, när hon väl kommit till Thailand ska jag säga allt till henne och meddela att allt är slut mellan oss, och att hon bör ge mig en adress så jag kan skicka hennes sista prylar till henne.

För det här funkar inte.

Dock har jag fått en sak ut av allt detta, och det är att jag nu är en erfarenhet rikare, och troligen inte kommer göra om mina misstag.

Jag har dock inte gett upp än, känner att det finns en där ute för mig, och denna är inte bara intresserad av mina pengar, eller att bara festa.

Och för min del kommer det numera bli en mer noggrann utvärdering innan jag ger mig på allt detta igen.

ca60.000kr back + all tid det tagit för att ordna upp allt.

Men pengar är inte alltid allt, jag kan nu börja reparera skadan och är snart på fötterna igen för nya tag.

Min nästa resa sker i April, finns inga "kanske" gällande den resan, den ska bara ske.

THE END!

--------------

OBS!: Detta är bara min resa genom livet, vet att det finns många lyckade resor och lika många som gått snett som min, men man skall aldrig ge upp.

Jag känner att jag fått en liten kick i livet nu, och måste jobba hårdare för att få det jag söker.

Mvh

Mig!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    10

  • swedenfarang

    9

  • honken

    8

  • Baabar

    5

Mest aktiva i denna tråd

hej honken

titta aldrig mer åt barbrudar, o framförallt kolla noga.

60 lök peng, känner folk som losat 300,000 innan poletten ramlat ner.

glömm o ta nya tag, o träffa henne inte mera.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken, en trist historia. Kommer ju ihåg hur du såg fram imot hennes besök. Men, som du säger. Du är en ärfarenhet rikare.

Och om du inte hade provat, så hade du kanske ångrat dig resten av livet.

Det är ju bara att komma sig upp på hästen igen. Önskar dig en kanon resa i april.

Tack för att du delat med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man? Verkar ha varit en riktigt trist upplevelse det där, tråkigt som fan.

Tycker dock att du ser på erfarenheten på ett moget sätt och det lovar gott för framtiden.

Så jag nöjer mig med att säga lycka till på aprilresan, ta det bara easy och gör några resor till Thailand utan att bjuda hem någon tjej. Insikterna man får under vägen är jäkligt värdefulla den dag man eventuellt träffar på en riktigt bra tjej.

Tack också för att du delar med dig så öppet, karma för det! great.gif

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge!

Honken, trist, men det går över, och det bästa är Din inställning till livet, det är bara pengar och en ung stark oxe bangar ju inte för att dra ett lass extra för att få in degen igen.

Du får trösta Dig med dubbeln, det händer ju inte heller varje år så det blir ett bitterljuvt minne av 2009.

Lycka till med vad Du nu tar Dig för med.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en trist upplevelse, men du har ju klarat dig utan större skada och har säkert lärt dig en hel del också, den rätta finns där :great:

Förlåt om jag är okänslig nu, men sa du verkligen: "WTF ARE YOU SAYING? YOU THINK YOU HERE TO SELL ME PUSSY? YOU TING-TONG BAJ LÖJ!"!!!!!!!!

HAHA!! Det var fan det roligaste jag läst på hur länge som helst. Fet karma till dig för att delar med dig också.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

håller med dom andra se om du kan hitta nån på nån chattsida som du kan träffa i april för å träffa rätt på en resa är nog svårt men lycka till

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken, handen på hjärtat vad var förutsättningarna att det skulle bli lyckat.

Du är nere på din första thailandsresa och träffar en brud i 3-5 dagar under

party förhållanden då allt är skoj. Mitt råd inför din nästa resa åk ner och ha skoj

utan tankar på att skaffa en ny partner. För den första tjej du kommer att träffa

på din nästa resa kommer vara underbar i dina ögon eftersom du omedvetet kommer

att jämföra henne med ditt ex. Men ha is i magen tills den dagen det klickar på riktigt.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Later saval jobbigt som larorikt. Verkar dock som du gick starkt ur det hela och det ar ju vart en hel del. Tycker inte det du beskriver om hennes beteende pekar pa nagot negativt eller generaliserande om thaitjejer. Daremot sa framstar hon som extremt knepig (Lot Jit) att leva med och det talamod du beskriver dig ha far anses beundransvart.

En allman reflektion: vad man finner beror ibland mkt pa var man letar - det kan vara viktigt att inte glomma bort

Link to comment
Dela på andra sajter

Trakig berattelse Honken och all kredit for ditt helt ofattbara talamod.

Samtidigt, om jag ska se lite krasst pa det hela, sa ar det ratt naivt att tro att en tjej med en helt annan bakgrund pa alla satt och viss, som du dessutom bara kannt i ett par dagar, ska flytta in i din lagenhet for 90 dagar och tro att allt ska ga bra. Pa manga satt later det som ett tamligen absurt dokusapaupplagg.

Med tanke pa hur hon uttryckte sig angaende att "sell pussy" sa utgar jag fran att hon ar bartjej och aven om manga tjejer ar helt vanliga bra tjejer nar de borjar jobba i baren sa vore det omanskligt om de inte tog mental skada efter ett tag, vissa fortare an andra. Din tjej har kanske blivit lurad sa manga ganger att hon den har gangen cyniskt sag det som en lukrativ long-time medans du sag det som borjan pa en relation. Nar det borjade ga upp for henne att Sverigeresan och/eller ett liv med dig inte skulle gora henne rik sa var det inte sa intressant langre.

Som flera har papekat, ta det lite lugnare nasta gang. Lar kanna bade tjejen och hennes familj ordentligt innan du ens namner en Sverigeresa. Du verkar ju ha ett narmast outtomligt talamod sa om det kravs 2-3 resor pa 2-3 ar sa ska val inte det vara nagot problem. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär av dina misstag och går vidare..måste ha varit maximal otur för Er båda.din oerfarenhet i kombination med en street smart dam var ingen bra start. Mitt råd är att när du åker tillbaka så tar du det lugnt med långvariga reltioner..butterflya som fanken med ett leende på läpparna...och var ärlig mot damerna om butterflyandet..då kommer du märka att damerna är annorlunda mot dig att det kommer bli en mycket trevlig semester.

TIll sist.vad du än gör träffa aldrig denna tjej igen och tala inte om att du kommer ned i april.med andra ord avbryt all kontakt med henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken,nu är du en erfarenhet rikare :clapping: den blev dyrköpt men lärdomen som du fick är värd en hel del.Av dina första brev här på forumet så var väl inte oddsen så stora att det skulle funka och med facit i handen så..Men som sagt du verkar vara en kille med huvudet på skaft så det är bara att ta nya tag,det finns en därute för dig oxå :great: så lyd nu det som några andra rävar sagt och åk ner i april och ha kanonkul och se vad det ger,tiden talar för dig.Och som någon sa,tala inte om att du kommer ner för då har du garanterat problem .Ha det bra och lycka till.Mvh Måne :preved:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt o höra att det inte gick bra,men tack för att du delar med dig..Hon va bara ute efter pengar och festande lät det som och det är inget o ha,utan bara glöm henne och gå vidare.Du kommer garanterat träffa en bra tjej nästa gång,men gå fram långsamt och lär känna henne först innan hon kommer hit. Om 3 veckor får jag träffa min darling igen.Träffade henne förra året för första gången och sen har vi haft telefonkontakt i stort sätt varje dag,men det ska bli kul o se hur det går nu när vi ska vara tillsammans i nästan 3 månader i Thailand.Hon ska möta upp mig i Bangkok och där ska vi vara ettpar dagar,sen flyger vi till Phuket.Känns allting bra så ska jag ordna så hon kan komma hit.Hoppas givetvis på det bästa.

Hon har aldrig bett om pengar eller något annat och sen gillar hon inte att festa så mycket heller och det är ett bra tecken tycker jag,och dom pengarna jag har gett henne håller hon stenhårt i. Har träffat tjejer innan som det bara har handlat om pengar hela tiden och då får jag avsmak och då känns det som att man betalar för kärleken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt med sånna här storys! Men du verkar ha tagit det på bästa sätt.

Kan bara önska dig lycka till på nästa resa. Och som någon skrev, lev livet en stund, fastna inte för första bästa, vilket är lätt att göra!!

Kör hårt, karma för delningen!!! :great:

Blir d nån Chang lr..?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh shit, vilken resa! Prova tagged.com nästa gång och hoppa över barbrudarna. Finns bra och dåliga tjejer överallt men sannolikheten för att träffa en bra tjej från Thailand är nog betydligt större på en kontaktsajt.

Du verkar ju i vart fall ha anammat devisen "Det är bara att bryta ihop och komma igen"! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

En allman reflektion: vad man finner beror ibland mkt pa var man letar - det kan vara viktigt att inte glomma bort

Jag kan bara hålla med Wille i hans snusförnuftiga kommentar.

Man får sällan ädelfisk på kroken om man metar i grumliga vatten.

Lycka till med det framtida fisket, och var noga med att använda rätt agn till rätt sorts fisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var en sorglig berättelse. Men vad jag minns så varnades Honken av ett antal forumsmedlemmar då hans tjej redan första

dagarna satt vid spelbordet med andra Thailändare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra berättat Honken, :great: karma för det. Råkade ut för en golddigger helt enkelt och den erfarenheten kommer du garanterat ha användning av i framtiden. Klart att det är Jävligt surt när det inte blir som man hade tänkt, men du verkar ju vara en bra snubbe som kan se objektivt på det som hänt. Och tack vare att du delar med dig, så är det fler än du som kan dra lärdom av din historia. Big up för min AIK-broder!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Honken.

Tidigare i mitt liv har jag haft likartade hemska upplevelser med en del thaikvinnor, och om den aktuella tjejen inte hade haft namnet ”Tuk” så skulle jag nästan misstänkt att jag och du vore buksvågrar. Jag ser klara likheter och paralleller vad det gäller:

- Oförstående eller ointresse till ekonomiska realiteter.

- Den totala egoismen, och att vara helt oförstående till att mannen också kan känna sig sårad.

- Ointresset att ta till vara på en given möjligheten till en ”nystart i livet”.

- Det trotsiga och labila humöret som svänger mellan himmel och helvete.

- Notoriskt handlande och spenderande utan en tanke på konsekvenserna.

- Sexuella nycker och periodvis nymfomanism.

- Hot, otrohet och infantilt smusslande med lögner bakom killens rygg.

Är dessa egenskaper ett thailändskt beteende?

NEJ!

Är detta ett specifikt beteende hos merparten av thailändska bartjejer?

NEJ!

- Jag tror istället att ”Tuk’s” beteende beror på en eller flera psykiska störningar.

Exempelvis, Schizofreni och Bipolär sjukdom.

Schizofreni = vanföreställningar

Bipolär sjukdom = Den som har en obehandlad bipolär sjukdom kan växla mellan extremt förhöjt stämningsläge (så kallad mani) och sänkt stämningsläge (depression).

3–4 % av den vuxna befolkningen uppskattas vara drabbade av bipolär sjukdom.

Men om du ska vara lite självkritisk till utvecklingen så bör du nog fråga dig om det verkligen var en ”Fru och framtida moder till dina barn” som du trodde dig ha "importerat" till Sverige. Var det inte istället ett ganska naivt och dåligt försök att ”förlänga” semestern genom att packa ner en tidigare hyrd fest-, och lekkamrat?

Honken, du skriver ju själv:

”Hon var snäll, trevlig och hade ett jävla skönt sinne för humor, dessutom kunde hon partaja.”

” I mitt huvud cirkulerade bara orden "detta blir fan perfekt, kommer bli så bra så….",”

– Jag är inte ute efter att strö salt i såren på dig.

Jag har själv gjort samma misstag när jag var yngre, och det sved ordentligt när jag till slut fick bita i det sura äpplet och då erkänna mitt naiva val av kvinna.

Det går fler tåg, och nästa gång står du starkare och bättre rustad. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig historia, Honken. Men som dom själv säger, nu är du en erfarenhet rikare. Ta det lugnt och stressa inte fram nåt på nästa resa, vidga vyerna och du kommer förhoppningsvis hitta en härlig tjej.

Tack för att du så öppet dela med dig, starkt gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...