Jump to content
IGNORERAD

Jag är fri: Min berättelse om min första Thai


honken

Recommended Posts

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

Märkligt att inte "tjocksvinet" blir bannat när andra mindre jävliga inlägg kan få folk bannade.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    10

  • swedenfarang

    9

  • honken

    8

  • Baabar

    5

Mest aktiva i denna tråd

- Oförstående eller ointresse till ekonomiska realiteter.

- Den totala egoismen, och att vara helt oförstående till att mannen också kan känna sig sårad.

- Ointresset att ta till vara på en given möjligheten till en ”nystart i livet”.

- Det trotsiga och labila humöret som svänger mellan himmel och helvete.

- Notoriskt handlande och spenderande utan en tanke på konsekvenserna.

- Sexuella nycker och periodvis nymfomanism.

- Hot, otrohet och infantilt smusslande med lögner bakom killens rygg.

Honken! Kanske inte Thailand är det bästa landet?Kanske pröva Fillipinerna,där många kan engelska utan att ha haft en bakgrund i barerna. Inte samma kultur som i Thailand. Kulturkrockarna är mindre,men allt är upp till dej. Hoppas att du träffar en reko tjej.

Siam-Nilssons beteendelista stämmer rätt väl in på mitt filippinska ex. Så det har nog inte så mycket med kultur att göra som med person. När det gäller henne kom dock beteendet att visa sig gradvis.

Min syster som är psykolog, hade mycket klokt att säga och jag visste att det var en stor risk. Det är INTE fråga om psykisk sjukdom, men det är helt klart fråga om psykiska problem - i grunden en oförmåga till tillit. Hon sa till mig att om jag lyckades bryta igenom hennes mentala skyddsmurar kunde det bli mycket bra, men det kunde ta åratal, krävdes närmast övermänskligt tålamod och det fanns inga garantier för att det skulle lyckas - och då kunde det istället gå åt helvete totalt. "Fundera över om hon är värd det".

Ett problem på Filippinerna är att det är katolskt, med katolsk sexualmoral (iallafall officiellt.. dubbelmoralen flödar). "Bra" tjejer vill ofta gifta sig INNAN de kan tänka sig att flytta ihop. Det var vad vi gjorde, efter att ha känt varandra i närmare tre år, först mycket ytligt och sedan haft en relation i två år. Jag tänkte att när hon väl kom till Sverige, var det bara att kämpa på så skulle vi nog fixa det. Det hade vi kanske gjort - men hon kom aldrig hit.. :suicide:

Honken - du hittar någon bättre nästa gång. Det är bra att både framgångsrika historier och de totala misslyckandena finns att läsa, och det är starkt gjort av dig att dela med dig av din historia. Det ger åtminstone andra en liten möjlighet att lära från din erfarenhet. Alla som läser på sådana här fora är ju inte garvade veteraner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer alltid att dyka upp självutnämnda experter och Feta Grisar som minsan vet hur det går till i Thailand. Om inte annat så kan man ju alltid hänvisa till Stickman. Ja, det är ett jävla hustlande bland många av bartjejerna och det finns gott om otrevliga saker man kan råka ut för, det tror jag att alla är ganska överrens om. Samtidigt så finns det nog gott om även bartjejer som är ganska less på det jobb de har och som gärna stadgar sig med en farang under förutsättningen att de känner sig säkra och blir omhändertagna. Typ basic-krav som de flesta kvinnor ställer på sina män. Klart som fan att det fifflas och hustlas i branschen, och det ska man helt klart ha vara medveten om och räkna med om man väljer att inleda ett förhållande med en tjej från baren. Men visst finns det guldkorn även där.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

M000234287x020023

Märkligt att inte "tjocksvinet" blir bannat när andra mindre jävliga inlägg kan få folk bannade.

Swedenfarang, ja exakt. Han uttrycker sig inte "politiskt korrekt" så att säga. *lol*

Ändrades av M000234287x020023
Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att inte "tjocksvinet" blir bannat när andra mindre jävliga inlägg kan få folk bannade.

Det vore väl synd om julröven bannades, jag skulle vilja se honom grymta lite svaromål

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska så uppenbart att användarna M000234287x020023,Mooauan,Bananen är reinkarnationer av en tidigare bannad person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska så uppenbart att användarna M000234287x020023,Mooauan,Bananen är reinkarnationer av en tidigare bannad person.

Som gick under namnet ?

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Märkligt att inte "tjocksvinet" blir bannat när andra mindre jävliga inlägg kan få folk bannade.

Det var det första jag tänkte på också.Hur fan kan man få vräka ur sig sån skit till en som vill dela med sig av sin storry

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Som gick under namnet ?

Tjocksvinet

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Modigt och rakryggad jag är imponerad av dig Honken :wai:

Sen att ett Tjocksvin kommer med dessa :crazy: inlägg är

ju bara att skratta åt stå på dej mannen.

Och Fetröv :kort:

MVH Svampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska så uppenbart att användarna M000234287x020023,Mooauan,Bananen är reinkarnationer av en tidigare bannad person.

Ok, det får du gärna förklara lite närmare???

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

Förhoppningsvis är du full, är du inte det är du bara att beklaga. Så besviken som du verkar har jag aldrig upplevt någon förut. Antar att du är ett sk. troll så jag tänker inte lägga mera energi på dig. Ha de bra.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Honken för att delar med dig. Båda allt som var bra och allt som var en katastrof. Hjälper oss andra att minimera felen man gör i en relation. Har man drabbats av gula febern är det väldigt svårt att bli botad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken: Skit i alla negativa kommentarer och ta till dig dem som får dig att må bättre.

Bättre lycka nästa gång!

Mvh / PTG

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Flor gör aldrig några fel, måste vara värdsbäst.

Jag undrar bara om du är full eller hjärnsläpp?

Ja han har ju inte lärt sig att svara med citat och så dubbelpostade han men i övrigt håller jag med honom och jag undrar om inte du också gör det om du tittar efter en gång till? :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det gör jag i det stora hela. Men det finns alltid dom som begår misstag. Varför ska dom inte få skriva av sig utan att bli sågade. Och på hoppade. Jag menar att man sågar inte en person som inteligentsbefriad på grund av det. Man kan gå på minor i Sverige oxså. "Då skrivs det inget"

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken!

Jag tror att du mådde mycket bättre efter att du skrivit av dig om dina upplevelser.

Jag gjorde en reflektion efter jag läst ditt inlägg.

Var fans alla svenskar med erfarenhet när du satt i baren? tyvärr så vill eller törs ingen säga något när dom ser att det barkar åt pipan, så det finnes många " medskyldiga" till det öde som drabbade dig.

Ni garvade thailandsfarare ,som läst honkens berättelse, nästa gång som ni ser vartåt det lutar så visa lite civillkurage och prata i all vänlighet med den som kan bli " offer".

Honken - fiska i lite andra vatten så skall du se att det blir en angenäm semester fast väldigt annorlunda än första gången. Åk utanför turistorterna så kommer du att finna rader av flickor som aldrig varit i turistsvängen och som visar ett värkligt intresse av att finna kärleken och lyckan.

Om jag fattat rätt så paserar en tjej i Thailand bäst före datum vid 22 år så du behöver inte ta någon som skulle kunna vara din mamma.

Born 41

Link to comment
Dela på andra sajter

Born,vaket inlägg :kort: Klart att man mår bättre att få skriva av sig och det är naturligtvis otroligt att avgöra hur en dam/herre ska reagera i en ovan miljö.Att han tog hem "sin"dam så snabbt kan ju naturligtvis diskuteras(med facit i hand)men han har ju bevisligen åkt på en nit(tyvärr)men som born säger att "vi" gamla veteraner ska ingripa i deras relation låter lika idi*tiskt som det är.Hur många sådana situationer har du ingripit i born???Jag är helt övertygad om att Honken kommer att fixa sin situation utan sådana "råd" Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Honken :yes:

Starkt av dig att delge din historia!

När du började skriva om ditt förhållande så tänkte jag någonstans - det här kommer troligtvis inte gå så bra och det grundar jag på på lite olika saker du beskrev.

Nu kanske någon kommer säga - varför sa ingen något till Honken?

Det hade nog inte hjälpt!

Han hade träffat en tjej, kanske hade hon ett yttre han aldrig skulle haft chans till härhemma, dom hade jätteroligt, mysigt och allt va toppen - i Thailand.

Honken hade bestämt sig och skygglapparna va på.

Det som va bra skulle fortsätta, kanske tänkte han t.o.m på familj tillsammans

Vet ju inte om du som mål med din första resa försökte finna en livskamrat, om du hade det någonstans i bakhuvet eller hur det nu var.

Men desperata killar träffar närapå aldrig tjejer.

Dom blir lätta offer, speciellt dom snälla, lite naiva och godtrogna.

Precis likadan problematik som en ensamstående tvåbarnsmorsa på jakt efter ett förhållande ställs inför.

Du har ju fått vissa råd här som säger typ - åk ner igen, flirta, träffa flera, nätdejta, lär känna, träffa familjen bla bla bla.

Bullshit!

Kanske har du en väldig dragning åt just thailändska tjejer men den dagen du desperat åker ner o letar en livskamrat är risken stor att allt blir fel, speciellt i ett land där det vimlar av söta, snygga, unga tjejer det är lätt att få kontakt med och om du besöker en bar även i säng.

Strunta i att leta efter en tjej, backpacka lite, parta, gör lite tokigheter och ha kul.

Kanske träffar du en tjej från Europa, får vänner för livet, eller träffar en riktigt go thailändksa eller så träffar du inte någon.

Kanske inte så lätt att omsätta i praktiken om du nu verkligen vill träffa någon men överger du det desperata sökandet (säger inte att du verkligen är det för det vet jag ingenting om) är det betydligt större chans till att slippa tråkigheter.

Ha det så roligt på nästa resa, det är du väl värd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det gör jag i det stora hela. Men det finns alltid dom som begår misstag. Varför ska dom inte få skriva av sig utan att bli sågade. Och på hoppade. Jag menar att man sågar inte en person som inteligentsbefriad på grund av det. Man kan gå på minor i Sverige oxså. "Då skrivs det inget"

Men snälla stugan flor citerar en annans persons inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att åka ut till landet när du kommer dit i April.

Ta och sätt dej på en buss och åk till Korat,Buriram eller någon annan stad eller by i Issan så kommer du att träffa någon trevlig kvinna.

Du kan ju göra en rodtripp och besöka några av mpr "gubbarna" som bor där :drinks:

Drar du till Pattis eller någon annan av semesterorterna så ska du tänka dej för både en och två gånger vilken du träffar.

Men du kan ju också hitta någon där, men jag tror nog att du kan får en trevligare vistelse på landet :yes:

Det är dyrt att bli sviken, mitt ex. kostade mej 7siffrigt belopp och hon var från Hofors :whistle:

bild från gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken: Bra att du ville skriva av dig. Ditt problematiska besök av en kvinna är ju inte enbart ett thai-fenomen. Har själv blivit totalblåst av en svenska. Har varit i LOS många ggr både före o efter detta. Upplever att thailändskorna i gemen är mer uppriktiga än svenskorna. Har sällskap med en thailändska, sedan några år, som har varit hos mig några ggr.

Hon kommer nu över igen för att för första gången se snö! Kan vi stå ut med varandra under en tråkig vinter, så kommer vi att satsa vidare på varann. Det gäller, åtminstone numera för mig, att inte ha för bråttom eller att vara för blåögd i umgänget med Venusianer.whistle.gif

Så slicka såren, våga dig ut igen, nu med en erfarenhet rikare.

Mvh Bobo

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...