Jump to content
IGNORERAD

Jag är fri: Min berättelse om min första Thai


honken

Recommended Posts

Hej vill börja med att säga som alla andra Honken nu är du en erfarenhet rikare och det kan ju inte bli så mycket sämre i framtiden . Och tack för din historia och ärlighet.

Men jag håller med flera av föregående talare o och även Siam-nilsson (vad det så han hette?)

Jag skulle vilja säga att jag har relativt stor erfarenhet vad gäller thaidamer i Thailand och i sverige. Men denna historia som Honken har varit med om är ytterst ovanlig därför kanske det ligger nåt i vad siam-nilsson antar?

Och all den skada hon hann göra honken under den korta tid som hon var här är väl ganska unik anser jag. Var det verkligen ens tre månader hon var här vad jag förstod så kom hon i September och for hem nu i Nov? Jag har aldrig hört talas om så många tråkiga situationer under så kort tid när en tjej har hälsat på en kille här. Dessutom verkar du ha varit mycket snäll och tillåtande mot henne. Ni verkar ju inte ha försökt vara ett nära par från första början. Men jag märker verkligen att du har liten erfarenhet vad gäller thaitjejer!

Bara ha pengar , festande hit och dit på olika håll och träffa kompisar(undrar hur hon nu kan få så många och nära kompisar så fort?)och dessutom hinna med resa till Finland till syrran. Ja du sa du varit snäll sa du... men det måste väl finnas gränser... Hon var väl här för att träffa dig och umgås och lära känna dig. och du ligger hemma och hon springer ute mest hela tiden. sätt gränser!!!

Visst min tjej kan åkså gå ut med vänner men man måste väl ha nån typ av koll allra helst om tjejen är här första gången.

Jag har haft två tjejer här och jag var mycket orolig för när mer vana tjejer ville dra med henne ut. Jag menar dom kan ju kanske när som helst lämna henne ensam mitt i stan och vad kan hända då.? jag sa vänta lite till du känner till Stockholm mer och vännerna mer. Sen kan du utan problem dra ut och dansa.Men då inte var och varannan dag.Och varför inte tillsammans ibland. bland det bästa med att vara ihop med thai är ju just alla roliga fester man har ihop med likasinnade.

snucke

Kycklingfarsa

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    10

  • swedenfarang

    9

  • honken

    8

  • Baabar

    5

Mest aktiva i denna tråd

Jag har också upplevt att bli hotad med en kniv, det var när mitt ex hade hittat mina noggrant gömda foto cd skivor på gamla flickvänner :whistle: enda gången jag varit nära att bajsa på mej av räddsla. Din berättelse stämmer med min förutom festandet Honken, mitt ex tjatade sista månaden om Bröllop, 200000bath till föräldrarna för henne, ny bil+ 300000bath till henne, hon fick ett sms det är slut när hon landade i Bkk. Gör som jag honken res vidare till Thailand men Glöm alla planer på att bli kär i en thai tjej utan ha roligt med dom där men glöm dom när du kommer hem. Det finns nya nästa resa.

Mvh Thaiman

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiman:

Varför skulle han inte bli kär i en thaitjej?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

FALLANG = WALKING AND TALKING ATM. Det låter cyniskt men det är så Thaitjejerna och deras familjer ser på oss, för att citera mitt ex "Why have fallang boyfriend if he can't give big sinsod and good car and do new house??" Vill man inte spendera sina pengar på dessa saker får man ingen thaitjej, man kan ju intala sej att bilen huset är mina och att sinsod är ju tradition i Thailand, men helt ärligt hade Hugh Hefner fått k**lla alla playboys om han varit en sopåkare i LA ??? Är du nöjd med svaret swedenfarang

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, nöjd med svaret. Men förstår ju också vilken typ av tjejer du träffar. :)

Inte direkt min erfarenhet av thaitjejer.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaiman:

Varför skulle han inte bli kär i en thaitjej?

det är ju inte specielt smart som rockie att bli kär i en hora.vars enda syfte är att plocka av han allt.

res till th 10 ggr , lär dig prata thai sen kan du tänka på att hitta din lifskamrat'.

dom flesta falangerna går till en bar för att sedan tro att dom hittat sin drömkvinna.

det är bätre att ta till sig th style när man vill finna sin darling

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju inte specielt smart som rockie att bli kär i en hora.vars enda syfte är att plocka av han allt.

res till th 10 ggr , lär dig prata thai sen kan du tänka på att hitta din lifskamrat'.

dom flesta falangerna går till en bar för att sedan tro att dom hittat sin drömkvinna.

det är bätre att ta till sig th style när man vill finna sin darling

Men majoriteten av de som jobbar i baren har som huvudsyfte att träffa en man att gifta sig med + att de tjänar hyfsat under tiden. Eller har jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men majoriteten av de som jobbar i baren har som huvudsyfte att träffa en man att gifta sig med + att de tjänar hyfsat under tiden. Eller har jag fel?

Jag tror snarare att det är de bardamer som känner att deras bäst före datum håller på att gå ut känner starkast behov av att seriöst gifta sig med lämplig farang. Övriga är nog ganska nöjda med att bolla fram och tillbaka med diverse kandidater.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni pratar ju som alla thaitjejer är horor...suck!

njaa i alla fall dom som jobbar i barer , kan man ju kalla h..

det som jag tycker är tragiskt är att för många tjejer tycker detta är bästa sättet

för att träffa en falang.

kan bara vara dessa hjältar på mpr som tycker att ens blivande fru skall utbildas i en bar före sinsoden skall ges.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag tror snarare att det är de bardamer som känner att deras bäst före datum håller på att gå ut känner starkast behov av att seriöst gifta sig med lämplig farang. Övriga är nog ganska nöjda med att bolla fram och tillbaka med diverse kandidater.

Herr Chang har talat.

Mja.. jag har nog erfarenheten att en hel del tjejer tar barjobb för att lättare träffa utlänning att "relatera" till så fort som möjligt, som ett alternativ då andra utvägar synes för besvärliga. Speciellt om de saknar utbildning och språkkunskaper. Helt klart är dock att åldern tar ut sin rätt och lockar till en "final solution"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte nämnt ordet hora!! eller bartjej, utan Vill du gifta dej med en thaitjej så måste du betala sinsod och ställa upp för hennes ( nu din ) familj. Sen varierar kraven på mängden pengar från familj till familj PRECIS som här hemma. OCH är du ihop med en så kallad "vanlig" tjej, ( JAG skiter i vad hon gjort innan jag träffade henne villket INTE alla tycks göra :kort: ) så vägrar du ge pengar eller saker så kan du glömma thaitjejer som seriös flickvän eller fru. Och efter att ha läst honkens berättelse så tror jag att han är som jag att krav på pengar INTE får han att må bra thaitjej eller svensk tjej sak samma, därför gav jag han rådet att semester tjej bör förbli just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte nämnt ordet hora!! eller bartjej, utan Vill du gifta dej med en thaitjej så måste du betala sinsod och ställa upp för hennes ( nu din ) familj. Sen varierar kraven på mängden pengar från familj till familj PRECIS som här hemma. OCH är du ihop med en så kallad "vanlig" tjej, ( JAG skiter i vad hon gjort innan jag träffade henne villket INTE alla tycks göra :kort: ) så vägrar du ge pengar eller saker så kan du glömma thaitjejer som seriös flickvän eller fru. Och efter att ha läst honkens berättelse så tror jag att han är som jag att krav på pengar INTE får han att må bra thaitjej eller svensk tjej sak samma, därför gav jag han rådet att semester tjej bör förbli just det.

Kun pen poo chai thai mai kap?

Link to comment
Dela på andra sajter

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

Moo,,, visst är väl det svin på thailändska ?

Link to comment
Dela på andra sajter

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

jösses,lite för aggrasivt för min smak :suicide:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Du menar personer som åker dit och INTE är cyniska eller förutsätter att alla med en viss bakgrund är likadana?

Jag har följt Honkens äventyr (via MRP) och tycker att han haft otur men verkar både balanserad och snäll. Ja, kanske lite naiv men jag tycker det är bättre att gå på en mina en gång för mycket än att ignorera något äkta på grund av en negativ intällning.

Lycka till Honken och tack för att du delar med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

Ja vad säger man, här har vi en perfekt man som antagligen aldrig har gjort nåt fel eller blivit lurad i Thailand nån gång. Grattis din tomte. :kort:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte nämnt ordet hora!! eller bartjej, utan Vill du gifta dej med en thaitjej så måste du betala sinsod och ställa upp för hennes ( nu din ) familj. Sen varierar kraven på mängden pengar från familj till familj PRECIS som här hemma. OCH är du ihop med en så kallad "vanlig" tjej, ( JAG skiter i vad hon gjort innan jag träffade henne villket INTE alla tycks göra :kort: ) så vägrar du ge pengar eller saker så kan du glömma thaitjejer som seriös flickvän eller fru. Och efter att ha läst honkens berättelse så tror jag att han är som jag att krav på pengar INTE får han att må bra thaitjej eller svensk tjej sak samma, därför gav jag han rådet att semester tjej bör förbli just det.

Låter som att du enbart talar ifrån en eller flera dåliga erfarenheter och väljer att generalisera alla thai-tjejer utifrån det.

Vilket är rätt korkat.

Jag har en thai-tjej som aldrig bett om pengar,vägrar ta emot nån sin sod, och specifikt instruerat mig att inte ge pengar till någon när jag kommer till hennes hemby.

Och jag är rätt säker på att det finns fler med samma situation.

Tagga ner lite och ta en chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bryter ner ditt inlägg.

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Navin må jag vart, men vad har du med det att göra? Är det du eller jag som lever mitt liv?

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Vilken skam är nu detta som jag dragit över ALLA svenskar med Thaitjejer? Förstår inte riktigt vad du menar? Är alla thaitjejer som jobbar i bar dåliga person som alla behöver avrättas för att du ska må bra?

Hänger inte riktigt med på varför jag är skammen.

Om det är någon som är skam så är det troligen du som snålar ner på tio kronors nivån för en varmkorv med bröd.

Du får nog ta och tänka om lite innan du försöker belasta mig med all skam över detta.

Han trodde att horan var lösningen,

Vilken lösning menar du? bilda familj lösningen? Jag hade förhoppningar ja, det hade hon också, men hon hade tydligen ett annat sätt att leva på än vad jag hade tänkt mig.

Så är hon "hora" för att vi var i ett förhållande som nu inte råkade vara så lång tid?

Ja hon fick pengar för att bränna på saker och ting, men du får också pengar från din arbetsgivare, så du är tekniskt sätt också en s.k "hora" och det är vi alla.

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Tackar, för hälsningen, jag respekterar vad folk säger till mig, men jag drar också mina egna beslut.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Du,Ni,Dom kan gärna be mig dra åt helvetet, men sen är det upp till mig om jag ens kommer lyssna på Du,Ni,Dom.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

BTT är en person jag tycker det är kul att läsa vad han har att skriva, inte för att jag ignorerar honom, jag respekterar hans åsikter till fullo.

Men blåst känner inte jag mig i detta fall, den summan pengar som gått åt är snabbt åter och "skadan" är sen över.

Moo

Bah

PS: Jag tog ditt inlägg som ett påhopp mot mig, men hade du en annan tanke i det hela hojta till.

Jag blev lite trött på det du skrev, tycker du gick till lite för hårt angrepp nu.

Att kalla folk för "Hora" rakt upp och ner är inte allt för snällt, "Horan" har ett namn, samma som du, använd namnet istället för att ge ett förnedrande ord till en person.

Annars kan jag säkert ge dig en massa nya namn också, likaväl som du kan ge mig ett par.

// honken

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad säger man, här har vi en perfekt man som antagligen aldrig har gjort nåt fel eller blivit lurad i Thailand nån gång. Grattis din tomte. 1zgarz5.gif

Om nu undertecknad är en man unsure.gif

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

FALLANG = WALKING AND TALKING ATM. Det låter cyniskt men det är så Thaitjejerna och deras familjer ser på oss, för att citera mitt ex "Why have fallang boyfriend if he can't give big sinsod and good car and do new house??" Vill man inte spendera sina pengar på dessa saker får man ingen thaitjej, man kan ju intala sej att bilen huset är mina och att sinsod är ju tradition i Thailand, men helt ärligt hade Hugh Hefner fått k**lla alla playboys om han varit en sopåkare i LA ??? Är du nöjd med svaret swedenfarang

"Thaijtjerna" - du menar alltså de ca 20.000.000 kvinnorna (i "giftasålder") är alla lika? Det är ju fantastiskt! Rätt häftigt. Här i Sverige men en mycket mindre population så har jag märkt att det finns kvinnor som har väldigt olika åsikter - från Gudrun Schyman till Anna Anka - men i Thailand förekommer alltså inte sån't?

So far har jag själv spenderat en två halva flygbiljetter (dvs hjälp till att betala), betalat en sinsord som vi fick tillbaka, blivit bjuden på middag 6 gånger så ofta som jag själv bjudit och ingen har andats ett ord om att jag skulle behöva försörja någon (mer än att jag ger så klart betalar allt här hemma i Sverige under SFI-tiden). Hon har inga barn och har en akademisk utbildning. Att hon föll för en farang torde inte ha varit ekonomin eftersom hon hade det bättre i det hus hon bodde än i en hyresrätt i Sverige... Det här är inte för att "skryta", bara påpeka att i ett land som Thailand med sitt stratifierade samhälle är det bara korkat att förutsätta att alla är lika. Självklart finns det kulturella traditioner som troligen är mer lika mellan två Thaitjejer (på samma sätt som det är sannolikt att två Norskor har en del traditioner gemensamt) men utöver det ska man nog inte generalisera för mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

M000234287x020023

När Honken började skriva på detta forumet tänkte jag det är inte sant hur naiv kan man vara är det ett halvår sedan.

Till Honken skönt att du blev av med dina 60 tusen jag hoppas att det inte stoppar där du är en skam för svenskar med thaitjejer och skämer ut oss allihopa och ni som inte fattar detta hör dit.

Han trodde att horan var lösningen,

Och nu kommer råden från MPR du skall söka upp någon som inte är så slug och garvad utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet och behöver din lilla inkomst det vill säga bara 4 tusen bath. Bättre lycka denna gången. stå på dig.

Varför ber vi inte honken dra åt helvete då vi inte behöver flera sådana som honom i Thailand.

Synd att säga det men BTT har rätt, men inte beror det på tjejerna utan på duma faranger som blir blåsta av tjejer.

Moo

Hej på dej Moo,

Jag hade kanske inte riktigt uttryckt mig så, men får väl hålla med dig om att somliga verkar vara otroligt mera naiva än andra.

"utan prova någon från Isan som jobbar i på ris fältet" :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ber vi inte honken dra åt helvete...

Tja, kanske för att vi gillar en lirare som inte lägger sig och lipar när han gått på en mina, utan ser det hela som en lärdom, bryter ihop och kommer igen. :drinks:

Mooauan - Fet gris får jag det till :P

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...