Magrood Inlagd November 12, 2009 Dela Inlagd November 12, 2009 Vi planerade att hälsa på några snälla farbröder i Pattaya. Så det kan vara bra med lite simkunskaper. Eftersom syrran hängde med så ville jag gärna visa henne runt lite. Vi hyrde en taxi och åkte till de vanligaste turistattraktionerna i närheten av Bangkok. Här var vi på flytande marknaden. Mamma verkade ha tvångstanke att köpa färska kokosnötter så fort hon fick syn på dem. Sedan åkte vi till f.d. vaxmusium. Nu har de gjort så mycket ändringar så det är något helt annat. Men trevligt var det i alla fall. Mamma var för feg för att sitta nära dockan så syrran fick hoppa in och sitta emellan. Rinnande vatten - det älskar mamma. Även om det vara var konstgjort så kändes det så skönt ändå. Sedan åkte vi till Krokodilfarm och tittade på lite shower. Jag hörde mamma tänka högt att hon fick en konstig känsla av att titta på dessa shower nu efter sina nästan tio år i Sverige. Visste ville hon se på showen. Visst ville hon skänka pengar till pojken som var med i showen. Men hon funderade på varje små sak. Är detta djurplågeri? Är det rätt eller fel att skänka pengar till pojken? Vad ger man för signal? Så länge han tjänar pengar på denna riskfyllda show kommer han kanske inte att vilja utbilda sig till något annat. osv osv. Jag tror hon håller på att bli galen - eller så har hon bott i Sverige för länge. Ibland undrar jag om det inte är bättre att bara njuta av saker och ting utan att fundera allt för mycket. --- Men men, nu får mamma sluta grubbla. Vi ska mata krokodiler! Det ville syrran gärna göra. Mamma provade att bära mig med den här nygamla bär-rycksäcken. Man kan nästan se att jag är typ hälften så lång som mamma redan. --- Nu är det dags att ta oss till Pattaya. Pappa fick nog lite mersmak när han var där sist med farbror Buzzen. Och nu började han höra de snälla farbrödernas och Sangsoms röster kalla på honom. "Svarten, Svarten ..." lät det som. Så här stora ögon fick jag när jag följde med pappa på en promenad i Pattaya. Och syrran blev så här glad. Vi behövde ladda lite energi så pappa inte skulle svimma av av skönheten som väntade på honom vid nästa program. Obs! Om någon undrar så kan jag säga att jag EJ fick följa med in. Jag får nog vänta några år innan det blir dags. Resten av tiden i Pattaya var mamma och pappa så upptagna av att följa med farbror Vaxet till olika uteställen så de hann inte ta några kort, tyvärr. --- Kramar så länge Lillen som skvallrar om pappa via mamma "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CB Inlagd November 12, 2009 Dela Inlagd November 12, 2009 Härligt Blir d nån Chang lr..?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 12, 2009 Dela Inlagd November 12, 2009 Trevliga bilder, Magrood! Blev lite förvirrad av "syrran". Det är Svartens syster som är med på bilderna förmodar jag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd November 12, 2009 Dela Inlagd November 12, 2009 Hej lilen! Visst finns det mycket att titta på grabben när allt i världen är så nytt! mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 13, 2009 Dela Inlagd November 13, 2009 Kul att följa Liams förehavanden i land of smiles. Och förstås även syster, mamma och pappas. Synd att vi fick oväntat förhinder som stoppade oss från attt komma till Roi Et och träffa er alla igen. Men det kommer säkert fler tillfällen framöver. Ps Land of Smiles gäller verkligen extra mycket för småbarn, otroligt så många leenden dom gess over here. Ps2 Hoppas få se lite bilder från Roi Et senare också. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 13, 2009 Dela Inlagd November 13, 2009 håller med När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lars60 Inlagd November 13, 2009 Dela Inlagd November 13, 2009 Ojoj va trevligt.från det gulliga barnets ögon och tankar! Gärna mera, skulle vara uppskattat! Vi har det iaf ganska bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd November 13, 2009 Trådstartare Dela Inlagd November 13, 2009 Trevliga bilder, Magrood! Blev lite förvirrad av "syrran". Det är Svartens syster som är med på bilderna förmodar jag? Hej Ursäkta att det blev förvirrande. Ibland känns det lite kul att låtsas vara barn. Eller så är det bara typ arbetsskada för mammor att prata för sitt barn. Syrran är lillens syrra, alltså Svartens dotter. På vissa ställen i Thailand trodde de att jag var barnflicka som följde med en farang-familj. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd November 13, 2009 Trådstartare Dela Inlagd November 13, 2009 Kul att följa Liams förehavanden i land of smiles. Och förstås även syster, mamma och pappas. Synd att vi fick oväntat förhinder som stoppade oss från attt komma till Roi Et och träffa er alla igen. Men det kommer säkert fler tillfällen framöver. Ps Land of Smiles gäller verkligen extra mycket för småbarn, otroligt så många leenden dom gess over here. Ps2 Hoppas få se lite bilder från Roi Et senare också. Det var synd att ni inte kunde komma. Men vi jobbar hårt nu för att får en till lång föräldraledighet i Thailand. Det är kanske därför Svarten ej synds så mycket här. he he he Jag skojar bara. Han har mycket att göra den här perioden. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bolton Inlagd November 14, 2009 Dela Inlagd November 14, 2009 Härligt med en tråd från Liams sida fina bilder Snart dags för TG961 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd November 14, 2009 Dela Inlagd November 14, 2009 Förlåt mig Magrood men nu kommer jag avslöja en liten hemlighet, men det är för gulligt för att hålla inne med. Jag och Fru Vax fick som sagt förmånen att både i Jomtien få besök av och i Roi Et besöka Magrood och Svarten. Efter ett par intensiva dagar i Roi Et så skulle våra respektive familjer tillsammans ta oss tillbaka till Bangkok. Träffade Svarten, Magrood, Liam och Liams syster på morgonen och döm om min förvåning när Liam, Svarten och Magrood bar likadana kläder, emedan Liams syster inte såg likadan ut. På flygplatsen avslöjade dock Svarten varför. Jo Magrood hade upplevt att vissa trodde att hon var barnflicka och Svarten och hans dotter var Liams mamma och pappa. Sagt och gjort, Magroods lösning, klä mamma, pappa och barn i likadana kläder och detta problem är ur världen, simsalabim! Vill ännu en gång tacka för dessa veckor och också för att ni lärde mig att Lao Khao är något jag bör hålla mig borta från i all evighet. Denna dryck gjorde mig varken snyggare eller smartare och jag är helt säker på att Fru Vax känner samma sak. Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd November 14, 2009 Dela Inlagd November 14, 2009 Förlåt mig Magrood men nu kommer jag avslöja en liten hemlighet, men det är för gulligt för att hålla inne med. Skvaller, det är bra grejer! Bra där, Vaxet! Fina bilder & nice story, Magrood! Hälsa Svarten! Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd November 14, 2009 Dela Inlagd November 14, 2009 Jaa. Det var en kul berättelse gjord på ett annorlunda sätt. Mycket trevligt. Fina bilder. Mera ? Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd November 14, 2009 Dela Inlagd November 14, 2009 Tack för de fina bilderna Magrood. Lillen är verkligen gullig. Mvh BBJ PS Diplomet som du översatte åt Aum blev jättebra, tack. Hon bifogar det nu när hon söker jobb. DS Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 14, 2009 Dela Inlagd November 14, 2009 Bra bildberättelse Magrod med kul perpektiv! Har för mig att sonen hade en profil på forumet men inloggningsuppgifterna hade kanske glömts bort sedan sist han var inne "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest boffe1609 Inlagd November 15, 2009 Dela Inlagd November 15, 2009 Bra reportage Mera vill vi ha Boffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd November 15, 2009 Dela Inlagd November 15, 2009 Heja Liam Kör hårt med morsan o farsan Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ch300_m Inlagd November 15, 2009 Dela Inlagd November 15, 2009 Roligt att få se bilder med berättelse från er resa! Och särskilt med "LillSvartens" ögon. Men det finns väl mer bilder?? Hoppas på en fortsättning. Mvh ch300_m. Man ska aldrig säga aldrig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd November 16, 2009 Trådstartare Dela Inlagd November 16, 2009 Tackar... --- --- Edvardpop... Vi har glömt bort koden. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.