Jump to content
IGNORERAD

Första STV visum turisterna har anlänt.


janne_h

Recommended Posts

Idag kom det en grupp på 39 kineser från Shanghai till Thailand. Dom ska nu genomgå 2 veckors karantän. 

Thailand är nu räddat. Då turisterna är tillbaka. 🤣🤣🤣

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2005331/foreign-tourists-return-after-7-months

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    8

  • SatanG

    5

  • frogfish

    5

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du nån sorts av skadeglädje över att det är svåra tider i landet du valt att leva i?

 

Själv hoppas jag att alla små steg leder till bättre tider för thailändarna...

Kanske drömmer en del faranger om att få flytta tillbaka till paradiset sverige med sin fullkomliga regering.

 

Men vi som gillar Thailand, inte vill vi väl att Thailand skall bli som paradiset sverige...

Thailand tar mer hand om sina egna än vad sverige gör, det får vi inte glömma bort...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tekkor:

Thailand tar mer hand om sina egna än vad sverige gör

Exakt, dom är ju världskända för sin generösa välfärd.... 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, janne_h said:

Idag kom det en grupp på 39 kineser från Shanghai till Thailand. Dom ska nu genomgå 2 veckors karantän. 

Thailand är nu räddat. Då turisterna är tillbaka. 🤣🤣🤣

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2005331/foreign-tourists-return-after-7-months

Vill  minnas att de senast igår skulle vara 141 enligt turistministern. Ett visst manfall tydligen. 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Tekkor said:

Har du nån sorts av skadeglädje över att det är svåra tider i landet du valt att leva i?

 

Själv hoppas jag att alla små steg leder till bättre tider för thailändarna...

Kanske drömmer en del faranger om att få flytta tillbaka till paradiset sverige med sin fullkomliga regering.

 

Men vi som gillar Thailand, inte vill vi väl att Thailand skall bli som paradiset sverige...

Thailand tar mer hand om sina egna än vad sverige gör, det får vi inte glömma bort...

Varenda gång jag läser ett av dina inlägg, så går tankarna av ougrundlig anledning mot korkade personer. Du vet sådana som Stefan Löfven, Gustav Fridolin eller Kent Ekeroth. Fast det är lite elakt mot dem, måste jag erkänna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vill  minnas att de senast igår skulle vara 141 enligt turistministern. Ett visst manfall tydligen. 😃

De kanske gick vilse under mellanlandningen?

 

Detta är bara bling-bling för att försöka dämpa missnöjet. Även om det varit 390 turister som kom hade varit som att slänga in en golfboll i globen. men intressant att 141 klev på och 39 klev av...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tekkor said:

Har du nån sorts av skadeglädje över att det är svåra tider i landet du valt att leva i?

 

Själv hoppas jag att alla små steg leder till bättre tider för thailändarna...

Kanske drömmer en del faranger om att få flytta tillbaka till paradiset sverige med sin fullkomliga regering.

 

Men vi som gillar Thailand, inte vill vi väl att Thailand skall bli som paradiset sverige...

Thailand tar mer hand om sina egna än vad sverige gör, det får vi inte glömma bort...

Vilket svammel. Det är väl ingen som tror annat än att dom enda som är behjälpta av dessa STV turister är juntans propaganda maskin. Då dom är en droppe i havet. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev janne_h:

Vilket svammel. Det är väl ingen som tror annat än att dom enda som är behjälpta av dessa STV turister är juntans propaganda maskin. Då dom är en droppe i havet. 

Och då är det kanske några hundra tusen som tänker - kan de, så kan jag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand är en ren militärdiktatur

Det som skrivs av massmedia är till 100 % styrt av militären, tro eller inbilla DIG inget annat.

Hur stor spridning av Corona i Thailand är det endast militären som har kunskap om.

Är spridningen så pass liten som massmedia påstår skulle inte alls dessa restriktioner behövas

.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Varenda gång jag läser ett av dina inlägg, så går tankarna av ougrundlig anledning mot korkade personer. Du vet sådana som Stefan Löfven, Gustav Fridolin eller Kent Ekeroth. Fast det är lite elakt mot dem, måste jag erkänna.

 

Puhh, jag klarade mig igen!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Idag kom det en grupp på 39 kineser från Shanghai till Thailand. Dom ska nu genomgå 2 veckors karantän. 

Thailand är nu räddat. Då turisterna är tillbaka. 🤣🤣🤣

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2005331/foreign-tourists-return-after-7-months

Men Songsäng har ju landat, då börjar väl kulorna rulla snart?:lipa: Går väl hundra kina boys på en rik svensk!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, evert 1 said:

Thailand är en ren militärdiktatur

Det som skrivs av massmedia är till 100 % styrt av militären, tro eller inbilla DIG inget annat.

Hur stor spridning av Corona i Thailand är det endast militären som har kunskap om.

Är spridningen så pass liten som massmedia påstår skulle inte alls dessa restriktioner behövas

.

Men var är dom då, alla covidsjuka? Ingen, absolut INGEN har några belägg för att det finns mer smittade än de tidigare redovisade !

Virusets smittstyrka skulle med 100% säkerhet gjort att det blev känt, inte ens i Thailand går det att gömma smitthärdar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Tekkor:

 

Thailand tar mer hand om sina egna än vad sverige gör, det får vi inte glömma bort...

Trodde inte det gick men du lyckades verkligen överträffa dina mest korkade tidigare inlägg och det med råge. 

 

Jag träffar så många här nu som har det jäkligt svårt och så vräker du ur dig nåt sånt här. Thailand tar hand om sina egna, har du ens varit i Thailand eller du hittade inte grinden ut från ditt all-inklusive Hotel. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte sanningshalten är högre i Thailand än i Sverige.

På ett äldreboende i min närhet dog 8 gamlingar på en vecka, i.o.f.s. kanske inte så ovanligt men prov togs på TVÅ och endast TVÅ och dessa visade sig haft Covid 19.

M.a.o. dessa räknades som att de dött av Corona men inte de övriga 6.

I mitt tycke = en bristfällig statistik - men ok, statistriken ljuger aldrig eller?????????????????

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, evert 1 said:

Tror inte sanningshalten är högre i Thailand än i Sverige.

På ett äldreboende i min närhet dog 8 gamlingar på en vecka, i.o.f.s. kanske inte så ovanligt men prov togs på TVÅ och endast TVÅ och dessa visade sig haft Covid 19.

M.a.o. dessa räknades som att de dött av Corona men inte de övriga 6.

I mitt tycke = en bristfällig statistik - men ok, statistriken ljuger aldrig eller?????????????????

Sanningshalten är förmodligen större i Sverige, Logik är något helt annat. (utgår från det du relaterat hänt i Thailand, eljest kan du bortse från kommentaren)

Om åtta st äldre avlidit i eller snarare med corona skulle med största sannolikhet åtminstonne några ur personalen och/eller anhöriga smittats, men så här i efterhand går ju inte det att kontrollera. Hur kom smittan till boendet, det måste ju funnits bärare?  Var hittar man virus? Ursäkta, men jag tror inte ett smack på detta utan betraktar det som en sedvanlig thaiskröna.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Sanningshalten är förmodligen större i Sverige,

Hmmm ser jag läste fel, jo så är det nog.......

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom bara väller in nu.

 

Another two groups from China are scheduled to arrive on Oct 26 and Oct 28, while Scandinavian travellers queue up for November, said Phiphat Ratchakitprakarn, the tourism and sports minister.

 

"The Tourism and Sports and Foreign ministries will allow tourists from low-risk cities with zero new cases for more than 30 days."

 

https://www.bangkokpost.com/business/2006183/first-batch-of-tourists-covid-free

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Esspe said:

Dom bara väller in nu.

 

Another two groups from China are scheduled to arrive on Oct 26 and Oct 28, while Scandinavian travellers queue up for November, said Phiphat Ratchakitprakarn, the tourism and sports minister.

 

"The Tourism and Sports and Foreign ministries will allow tourists from low-risk cities with zero new cases for more than 30 days."

 

https://www.bangkokpost.com/business/2006183/first-batch-of-tourists-covid-free

Zero cases under 30 dagar. 

 

Totalitära stater har inga problem med att leverera en sådan siffra, men det är nog dom enda som klarar just nu.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ska tydligen tillåta kryssningsfartyg att anlägga Thailand nu. 14 dagars karantän under sjötur på båten skulle väl funka fint.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Esspe said:

Dom ska tydligen tillåta kryssningsfartyg att anlägga Thailand nu. 14 dagars karantän under sjötur på båten skulle väl funka fint.

"It was reported that SARS-CoV-2 was still found in the Diamond Princess cruise ship 17 days after people disembarked."

 

Bäst myndigheterna inte får tillgång till denna rapporten isf :-)

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720330047

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev SatanG:

"It was reported that SARS-CoV-2 was still found in the Diamond Princess cruise ship 17 days after people disembarked."

 

Bäst myndigheterna inte får tillgång till denna rapporten isf :-)

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720330047

 

/ Satan

Om inte du berättar det så gör inte jag det heller

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Dom bara väller in nu.

 

Another two groups from China are scheduled to arrive on Oct 26 and Oct 28, while Scandinavian travellers queue up for November, said Phiphat Ratchakitprakarn, the tourism and sports minister.

 

"The Tourism and Sports and Foreign ministries will allow tourists from low-risk cities with zero new cases for more than 30 days."

 

https://www.bangkokpost.com/business/2006183/first-batch-of-tourists-covid-free

Och Svenskar räknas snart inte som "Low risk citizen" det kan vi vara ganska säkra på, men såg igår att AT anser att Europa utom Sverige har en andra våg, men Sverige är som alltid bäst Hurrrrrrraaaa

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

"It was reported that SARS-CoV-2 was still found in the Diamond Princess cruise ship 17 days after people disembarked."

 

Bäst myndigheterna inte får tillgång till denna rapporten isf :-)

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720330047

 

/ SatanG

 

Upp till en månad på hårda ytor och runt 20 grader, optimalt för Covid tydligen efter vad jag läst,

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

Och Svenskar räknas snart inte som "Low risk citizen" det kan vi vara ganska säkra på, men såg igår att AT anser att Europa utom Sverige har en andra våg, men Sverige är som alltid bäst Hurrrrrrraaaa

Vad är det för fel på dig? Med den hangup du har på Tegnell kanske du ska söka hjälp....

 

Han sa inte Europa utom Sverige, han räknade specifikt upp de länder där smittan ökar kraftigt nu.

 

Dina påhitt och skarvningar av vad som sagts är ju skrattretande.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Bike said:

Upp till en månad på hårda ytor och runt 20 grader, optimalt för Covid tydligen efter vad jag läst,

Vart har du läst det med optimalt 20 grader?

Så verkar det inte vara med de andra beta-coronavirusen MERS, SARS 1 eller de två andra kusinerna som orsakar vanlig förkylning. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...