Jump to content
IGNORERAD

Första STV visum turisterna har anlänt.


janne_h

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev SatanG:

Vart har du läst det med optimalt 20 grader?

Så verkar det inte vara med de andra beta-coronavirusen MERS, SARS 1 eller de två andra kusinerna som orsakar vanlig förkylning. 

 

/ SatanG

En liten källhänvisning skulle ju lösa upp alla frågetecken......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    8

  • SatanG

    5

  • frogfish

    5

  • janne_h

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

56 minuter sedan, skrev SatanG:

Vart har du läst det med optimalt 20 grader?

Så verkar det inte vara med de andra beta-coronavirusen MERS, SARS 1 eller de två andra kusinerna som orsakar vanlig förkylning. 

 

/ SatanG

Flera rapporter från Laboratorier  jag läst påstår detta vara en temperatur (rumstemp )som ger en optimal överlevnad på hårda ytor. Även detta med aerosol var omtalat, det var då i sällsynta fall möjligt och har endast påvisats i labbmiljö .

Ett bra tag sen jag läste detta, har sett det i flera olika rapporter. Minns inte exakt, men trots att jag saknar källhänvisning så har jag läst detta, även om det "kvackar" någonstans 🤣 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Vad är det för fel på dig? Med den hangup du har på Tegnell kanske du ska söka hjälp....

 

Han sa inte Europa utom Sverige, han räknade specifikt upp de länder där smittan ökar kraftigt nu.

 

Dina påhitt och skarvningar av vad som sagts är ju skrattretande.

 https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/tegnell-ingen-andra-vag-i-sverige/

 

Ta en spetsig tops innan du lyssnar på denna hycklare, ids inte svara på dina aggressiva inlägg, räkna inte på mer svar från mig, skriver inte till dig, gillar du inte vad jag skriver så je fn i att läsa. Sverige har i snitt 1000 nya fall /dag, sorry glömde att ni som är förblindade  av kärlek inte kan läsa FHMs statistik, eller förmodligen inte vill, för så svårt är det ju inte 

Du har ju klara problem, inte jag, jag är bara djäkligt trött på Svenska politiker samt även AT som alltid skall utmåla Sverige som ett föregångsland, som det absolut inte är 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bike:

 https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/tegnell-ingen-andra-vag-i-sverige/

 

Ta en spetsig tops innan du lyssnar på denna hycklare, ids inte svara på dina aggressiva inlägg, räkna inte på mer svar från mig, skriver inte till dig , gillar du inte vad jag skriver så je fn i att läsa.

Du har ju klara problem, inte jag 

Haha!

Klippet du bifogar säger ju EXAKT det jag skrev, att AT säger att Sverige inte har en andra våg, men vissa länder har det (här räknar han upp ett par st).

 

Att han sa att vi inte har en andra våg i Sverige är väl ingen som invänt mot, varken jag eller nån annan. Det som du ljög om var att AT sa att hela Europa utom Sverige hade en andra våg. Du och Trump är ganska lika, men oavsett hur många ggr du upprepar en lögn så blir det inte sant. Och ditt medvetna val att aldrig ge källhänvisning till dina påståenden underlättar ju inte. Och nu när du för en gångs skull lämnade källa, så bet du dig själv i arslet🙉

 

Sen blir man ju lite oroligt för dig, du är ju både i riskgrupp för corona och har kommit upp lite i ålder övrigt också. Med dina förvirrade inlägg undrar man ju....

 

Jag tycker dock att dina påståenden ofta ger eftertanke, därav efterfrågar jag källa. För utan källa är det ju bara stenbordsskrönor.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Bike said:

Flera rapporter från Laboratorier  jag läst påstår detta vara en temperatur (rumstemp )som ger en optimal överlevnad på hårda ytor. Även detta med aerosol var omtalat, det var då i sällsynta fall möjligt och har endast påvisats i labbmiljö .

Ett bra tag sen jag läste detta, har sett det i flera olika rapporter. Minns inte exakt, men trots att jag saknar källhänvisning så har jag läst detta, även om det "kvackar" någonstans 🤣 

Här har du en färsk rapport som handlar just om optimal temperatur/luftfuktighet för spridning.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720330047

 

Jag har tidigare läst ungefär samma slutsats av Prof. Lipsitch på Harvard institute men hittar den inte nu.

Har du någon trovärdigare källa så in med den, jag läser gärna.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vart denna Hur vart denna tråd till en ytterligare corona tråd? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev SatanG:

Här har du en färsk rapport som handlar just om optimal temperatur/luftfuktighet för spridning.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0048969720330047

 

Jag har tidigare läst ungefär samma slutsats av Prof. Lipsitch på Harvard institute men hittar den inte nu.

Har du någon trovärdigare källa så in med den, jag läser gärna.

 

/ SatanG

Jag skall lägga en stund på att söka när jag får en stund över i lugn och ro, möjligt att den studien visar på att spridning gynnas i de temperaturområden som anges, men då faller det ju likförbannat om man kollar de länder som idag har störst spridning samt samtidigt kikar på aktuellt klimat 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Bike:

 27- 31 grader varmt i Indien och en snabb spridning

Tror inte detta hör hemma här, byta tråd i så fall  

 

 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

53 minutes ago, Bike said:

Jag skall lägga en stund på att söka när jag får en stund över i lugn och ro, möjligt att den studien visar på att spridning gynnas i de temperaturområden som anges, men då faller det ju likförbannat om man kollar de länder som idag har störst spridning samt samtidigt kikar på aktuellt klimat 

Ja gynnas är nog ett bra ord för en lösning på problemet är det knappast.

Att det kan spridas snabbt i varma länder är inget konstigt, får man i sig tillräckligt med virus så är man där, men det hade troligen gått än snabbare i "perfekt" temperatur.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/20/2020 at 11:52 PM, audirs2 said:

Men Songsäng har ju landat, då börjar väl kulorna rulla snart?:lipa: Går väl hundra kina boys på en rik svensk!

Det finns statistik på att kineserna spenderar mer/dag än vad svenskarna gör. Det som plussar för svensken är längre semester i Thailand, men det finns också gott om kineser så bäst @Soengsangtrycker plattan i botten :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Ja gynnas är nog ett bra ord för en lösning på problemet är det knappast.

Att det kan spridas snabbt i varma länder är inget konstigt, får man i sig tillräckligt med virus så är man där, men det hade troligen gått än snabbare i "perfekt" temperatur.

 

/ SatanG

Exakt så 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Det finns statistik på att kineserna spenderar mer/dag än vad svenskarna gör. Det som plussar för svensken är längre semester i Thailand, men det finns också gott om kineser så bäst @Soengsangtrycker plattan i botten :-)

 

/ SatanG

Sen går ju Chineserna till stor del på Chinesiska restauranger, jag tror den västerländske turisten gynnar Thailändarnas mindre företag mer 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev SatanG:

Det finns statistik på att kineserna spenderar mer/dag än vad svenskarna gör. Det som plussar för svensken är längre semester i Thailand, men det finns också gott om kineser så bäst @Soengsangtrycker plattan i botten :-)

 

/ SatanG

Yes, det kör vi på.....denna helg känns redan dyr.

723EB661-14B0-40FA-9CD8-58B73322AAC9.thumb.jpeg.f268281f5b45fb43e417a1ee8e4ed076.jpeg
EF618C6A-D0C1-4267-8CD2-3731198BEFB6.thumb.jpeg.4dcc32bf841f28260ad1038b3d842936.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev SatanG:

Det finns statistik på att kineserna spenderar mer/dag än vad svenskarna gör. Det som plussar för svensken är längre semester i Thailand, men det finns också gott om kineser så bäst @Soengsangtrycker plattan i botten :-)

 

/ SatanG

Såg statistik nyligen om att svenskar är fattigare än polacker.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, lasseiudon said:

Såg statistik nyligen om att svenskar är fattigare än polacker.

Jag antar att du med det påståendet vill säga att man inte alltid ska lita på statistik. Och det ska man givetvis inte. Statistiken om att kinesiska turister spenderar mer per dag än svenska turister ska du dock lita på, det finns hur många rapporter som helst som visar på det och jag har aldrig sett en endaste rapport som visar på motsatsen.

 

Jag tror många svenskar, ja västerlänningar i allmänhet, fortfarande tror att kineser är fattiga och att kinesiska turister åker runt i grupp med fåniga kepsar och äter stulen mat från en sunkig frukostbuffet. Visst, de finns fortfarande, tveklöst. Skulle dock tro att runt hälften av alla kinesiska turister i Thailand har åkt hit på egen hand och jag skulle tro att under 2019 så var kineser den största nationaliteten på Thailands alla 5-stjärniga hotell. En medelklasskines i Shanghai eller Peking har ungefär samma lön som en medelklass svensk men kan bara åka utomlands en vecka per år så att bränna 100,000 Baht på den veckan är det många av dem som inte reagerar för.    

 

För ett turistland som Thailand så är det $ per dag som räknas, inte $ per vistelse. Kineserna har ju också, till skillnad från oss, ett par 100 miljoner nya turister att skicka när Mr. Zhu har gjort av med sina pengar.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-23 at 15:52, skrev lasseiudon:

Såg statistik nyligen om att svenskar är fattigare än polacker.

Så kan det vara, vi har ju en regering som kör med guldregn för alla som vill ha asyl (asyl= vad du vill anledning bara du kommer från ett muslimskt land)...

On 2020-10-21 at 10:57, skrev Baa:

Men var är dom då, alla covidsjuka? Ingen, absolut INGEN har några belägg för att det finns mer smittade än de tidigare redovisade !

Virusets smittstyrka skulle med 100% säkerhet gjort att det blev känt, inte ens i Thailand går det att gömma smitthärdar.

 Av de som har covid i Thailand så är det mest hemvändare som är sjuka, av en grupp hemvändande ( ca 300 st ) som sitter i karantän i detta nu, är det bara ett fåtal som har varit covid sjuka, (det görs 2 tester under karantänen).

De som under karantänen har covid skickas direkt till ett sjukhus och isoleras....

 

Tittar man hur de sanerat 24/7 i Bangkok och jämför det med sveriges ett plastband runt bussförarna så förstår man att Thailand har jobbat bra för att hindra covidsmittan....

 

Hoppas allt är väl med dig Baa..

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-20 at 17:21, skrev janne_h:

Vilket svammel. Det är väl ingen som tror annat än att dom enda som är behjälpta av dessa STV turister är juntans propaganda maskin. Då dom är en droppe i havet. 

Jag pratar mycket med thai i Bkk (både de som är för och emot kungahuset eller den legalt valda regeringen), de flesta thai ser inte er faranger som nån gudagåva för sitt land, förstå detta och glöm att du har alla de rätta svaren för Thailands framtid...

 

ps, du skall nog fundera över att kalla mina inlägg för svammel... Speciellt om du är verksam i Bkk :)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tekkor:

Jag pratar mycket med thai i Bkk (både de som är för och emot kungahuset eller den legalt valda regeringen), de flesta thai ser inte er faranger som nån gudagåva för sitt land, förstå detta och glöm att du har alla de rätta svaren för Thailands framtid...

 

ps, du skall nog fundera över att kalla mina inlägg för svammel... Speciellt om du är verksam i Bkk :)

Fräscht med lite hot såhär på kvällskvisten.....

 

Men du tycker säkert att du är cool. Är det 5'an du började i höstas....?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Fräscht med lite hot såhär på kvällskvisten.....

 

Men du tycker säkert att du är cool. Är det 5'an du började i höstas....?

Tragiskt att du inte förstår vad ett "tips" är....

Utöver det får du bråka med dig själv ikväll då du inte har något direkt intressant att dividera om. Ta en öl och gå och lägg dig är mitt tips.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Tragiskt att du inte förstår vad ett "tips" är....

Utöver det får du bråka med dig själv ikväll då du inte har något direkt intressant att dividera om. Ta en öl och gå och lägg dig är mitt tips.

 

Vad är det för "tips" du pratar om? Du kanske kör med "svammel" iaf (ska du hota mig nu?).....

 

Fortsätt du att hota på forumet, det förstärker bara hur du uppfattas här.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev frogfish:

Vad är det för "tips" du pratar om? Du kanske kör med "svammel" iaf (ska du hota mig nu?).....

 

Fortsätt du att hota på forumet, det förstärker bara hur du uppfattas här.

Får nog hålla med syltryggen här.

Hot mot manligt kön är trosan inte kapabel till!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Tekkor said:

Jag pratar mycket med thai i Bkk (både de som är för och emot kungahuset eller den legalt valda regeringen), de flesta thai ser inte er faranger som nån gudagåva för sitt land, förstå detta och glöm att du har alla de rätta svaren för Thailands framtid...

 

ps, du skall nog fundera över att kalla mina inlägg för svammel... Speciellt om du är verksam i Bkk :)

Den stora thailands experten har talat. 🤣🤣🤣🤣

Bara för att du känner en och annan Bangkok bo. Så betyder inte det ett skit. För gemene man i Bangkok. Är farangers betydelse ungefär lika stor. Som att svenskar, diskuterar 100 000 tyska bögars vara eller inte vara i Stockholm. 

En icke fråga med andra ord. 

Dock lider landet svårt ekonomiskt, av en turistindustrin som upphört. Hittills en förlust på 1600 miljarder baht, i uteblivna intäkter. 

Och vill du göra gällande att det finns något typ av hat mot faranger i Bangkok. Så har du fel! 

Jag bor här. 

Och kan nog svara på det bättre än du. 

Bevisligen ännu mera svammel från din sida.!

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev janne_h:

Den stora thailands experten har talat. 🤣🤣🤣🤣

Bara för att du känner en och annan Bangkok bo. Så betyder inte det ett skit. För gemene man i Bangkok , är farangers betydelse ungefär lika stor, som att svenskar, diskuterar 100 000 tyska bögars vara eller inte vara i Stockholm. 

En icke fråga med andra ord. 

Dock lider landet svårt ekonomiskt, av en turistindustrin som upphört. Hittills en förlust på 1600 miljarder baht, i uteblivna intäkter. 

Och vill du göra gällande att det finns något typ av hat mot faranger i Bangkok. Så har du fel! 

Jag bor här. 

Och kan nog svara på det bättre än du. 

Bevisligen ännu mera svammel från din sida.!

Orka läsa den stollens svammel, det bästa vore att sätt block på hen så slipper man allt spam i diverse trådar från hen.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Inte bara Thailand som lider, kolla in videon som spelades in i London för ett par dagar sedan.
Kina har en agenda!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Tekkor said:

Jag pratar mycket med thai i Bkk (både de som är för och emot kungahuset eller den legalt valda regeringen), de flesta thai ser inte er faranger som nån gudagåva för sitt land, förstå detta och glöm att du har alla de rätta svaren för Thailands framtid...

 

ps, du skall nog fundera över att kalla mina inlägg för svammel... Speciellt om du är verksam i Bkk :)

Den legalt valda regeringen? Jag har alltid varit en stark motståndare till Thaksins partier men faktum är ju att Phua Thai, Future Forward och deras koalitionspartier fick 255 mandat medans PPP, Demokraterna och BJT samt deras koalitionspartier fick 245 mandat så den legalt valda regeringen skulle inte haft Prayuth som premiärminister. Att EC helt plötsligt sänkte antalet röster som krävdes för att få en MP från 70,000 röster till 35,000 röster (0.1% av totala antalet röster!) gjorde att 12 småpartier fick varsin MP och tänka sig, alla 12 tackade för förtroendet genom att ställa sig på Prayuths sida....

 

I Thailand handlar det inte om att vara för eller emot kungahuset utan om vilken roll man vill att kungahuset ska ha. Även studenterna vill ha kvar kungahuset men tycker att Thailand på allvar ska vara den konstitutionella monarki som grundlagen faktiskt hävdar. Många traditionalister; framförallt nuvarande eller tidigare statsanställda i övre medelåldern och undre medelklassen, ser det som en farlig utveckling. Många andra thailändare, framförallt ur övre medelklass och överklass, tycker nog studenterna har rätt i det mesta men tvekar på att ställa sig bakom då de inte ser något vettigt alternativ. Vid ett nyval så kommer Phua Thai och Future Forward tveklöst att vinna, även om de nog inte vinner stort, och då har vi snart Bangkokmedelklassen och bönder från Söder ute på gatorna igen. Ett komplicerat läge som jag inte ser någon lösning på inom snar framtid.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...