Jump to content
IGNORERAD

Något är på gång för oss som har en fast adress i Thailand


Bike

Recommended Posts

Svärmor och Svärfar fick idag ett besök av Pohjai Ban, han hade ett dokument i vilket han ville ha mitt fullständiga namn ifyllt, enligt honom så var det kommunen som ville att jag/vi faranger skulle få hjälp  med att komma trots Covid 19, om detta beror på Nationalitet eller ej vet jag inte, ingen susning annat än att han lät meddela att de skall försöka ordna med något, kanske huskarantän är på gång , bara en tanke ??

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    15

  • Soengsang

    11

  • ArneMorales

    6

  • frogfish

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Bike:

Svärmor och Svärfar fick idag ett besök av Pohjai Ban, han hade ett dokument i vilket han ville ha mitt fullständiga namn ifyllt, enligt honom så var det kommunen som ville att jag/vi faranger skulle få hjälp  med att komma trots Covid 19, om detta beror på Nationalitet eller ej vet jag inte, ingen susning annat än att han lät meddela att de skall försöka ordna med något, kanske huskarantän är på gång , bara en tanke ??

Vore ju galet, huskarantän är ju det samma som ingen karantän..... absolut ingen nytta med hemkarantän ju.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vore ju galet, huskarantän är ju det samma som ingen karantän..... absolut ingen nytta med hemkarantän ju.

Thailändarna hade ju nån typ av hemkarantän tidigare när de körde stor shutdown. När frugan åkte hem från en annan provins var hon tvungen att stanna hemma ett antal dagar (kanske 7?) och varje dag kom folk och kollade temp. Dessutom fick hon inte gå utanför tomten. Andra i hushållet fick givetvis komma och gå som de ville, vilket gjorde hemkarantänen meningslös, men det fanns nåt sånt tidigare iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev frogfish:

Andra i hushållet fick givetvis komma och gå som de ville, vilket gjorde hemkarantänen meningslös, men det fanns nåt sånt tidigare iaf. 

Exakt, gör det ju meningslöst.

Tex jag har ju 3 barn som går i skola.

Personligen tippar jag på att det blir en första förkortning av karantänen till 7-10 dagar.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall ni inte vara sådana 

 

ser ju bra ut på pappret för medaljministern som kom på detta 

 

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vore ju galet, huskarantän är ju det samma som ingen karantän..... absolut ingen nytta med hemkarantän ju.

Ä det så ? Det är ju Tegnellmetoder , det måste ju vara det bästa lol

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Exakt, gör det ju meningslöst.

Tex jag har ju 3 barn som går i skola.

Personligen tippar jag på att det blir en första förkortning av karantänen till 7-10 dagar.

 

Det tror jag med, om jag vågar tro överhuvudtaget här ??

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Thailändarna hade ju nån typ av hemkarantän tidigare när de körde stor shutdown. När frugan åkte hem från en annan provins var hon tvungen att stanna hemma ett antal dagar (kanske 7?) och varje dag kom folk och kollade temp. Dessutom fick hon inte gå utanför tomten. Andra i hushållet fick givetvis komma och gå som de ville, vilket gjorde hemkarantänen meningslös, men det fanns nåt sånt tidigare iaf. 

Visst, det finns de som tillämpar Tegnells princip att alla får gora som dom vill,  även här i Isaan. 555

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Visst, det finns de som tillämpar Tegnells princip att alla får gora som dom vill,  även här i Isaan. 555

Och det verkar funka där med.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Visst, det finns de som tillämpar Tegnells princip att alla får gora som dom vill,  även här i Isaan. 555

Har aldrig hört eller läst att Tegnell vill att alla ska göra som dom vill utan ta ett

eget ansvar och är man inte mogen för det, sök hjälp. Om Isan har han väl inte utalat sej om

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Och det verkar funka där med.

Självklart. Eftersom vi , till skillnad från Sverige, inte har några coronasmittade här i Isaan.

Observera att Isaan har fler invånare än Sverige.

Det finns ingen som har Covid 19 här i Isaan idag.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, ArneMorales said:

Självklart. Eftersom vi , till skillnad från Sverige, inte har några coronasmittade här i Isaan.

Observera att Isaan har fler invånare än Sverige.

Det finns ingen som har Covid 19 här i Isaan idag.

Yeah right!

Vi kan låtsas att masken personer bär hjälper. Så kan den personen låtsas att jag bär mask.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserligen råd med utan problem, men bra gjort ändå.:ange:

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, ArneMorales said:

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserlugen råd med utan problem, men bra gjort ändå.

 

Ta starka d-vitaminer istället så behöver man inte följa deras bluff. Varför har ni inte suttit i karantän vid tidigare influensa???IMG-20201013-WA0001.thumb.jpg.e1ae1ce8fb1c48425f7fbd8d917383f1.jpg

Utan tell-lievision o annan media så hade folk inte märkt någon större skillnad från tidigare säsonger.

Glöm inte att ta alla nyttiga vaccinationer i framtiden också. Bill Gates hälsar o tackar alla sheeples.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserlugen råd med utan problem, men bra gjort ändå.:ange:

 

Gossen vill hem till sin familj, mycke bra men alla får betala sin egen kostnad under karantän

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserligen råd med utan problem, men bra gjort ändå.:ange:

 

Hade han kunnat hoppa över karantänen är jag säker på att han gjort det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Hade han kunnat hoppa över karantänen är jag säker på att han gjort det.

Det tror jag inte.

Kan du tänka dig vilken katastrof om han tagit smittan hit till sin by och ett antal gamlingar dött pga detta

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Det tror jag inte.

Kan du tänka dig vilken katastrof om han tagit smittan hit till sin by och ett antal gamlingar dött pga detta

Menar du på allvar att du tror att inte covid-19 finns överallt?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev berlitz:

Menar du på allvar att du tror att inte covid-19 finns överallt?

Ja. Tex här i byarna i södra Isaan, Soengsang mfl  finns ingen Covid 19

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Det tror jag inte.

Kan du tänka dig vilken katastrof om han tagit smittan hit till sin by och ett antal gamlingar dött pga detta

Han får väl svara själv på det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vore ju galet, huskarantän är ju det samma som ingen karantän..... absolut ingen nytta med hemkarantän ju.

Hur var din karantän på hotellet då, sög det?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur var din karantän på hotellet då, sög det?

Tror inte det ingick i karantänpriset.....🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserligen råd med utan problem, men bra gjort ändå.:ange:

 

Han hade väl inget val kan jag förstå , karantän eller stanna i Sverige 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Ja. Tex här i byarna i södra Isaan, Soengsang mfl  finns ingen Covid 19

 

Finns i alla fall folk med lunginflammation, enligt frugans barn,  men vill man hålla skenet uppe om att  landet är Covid 19 fritt så testar man inte 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...