Jump to content
IGNORERAD

Något är på gång för oss som har en fast adress i Thailand


Bike

Recommended Posts

6 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserligen råd med utan problem, men bra gjort ändå.:ange:

 

Jag vet var Soengsang håller till, var finns du i dom trakterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bike

    15

  • Soengsang

    11

  • ArneMorales

    6

  • frogfish

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Visst, det finns de som tillämpar Tegnells princip att alla får gora som dom vill,  även här i Isaan. 555

Jisses, så frånvarande du är ibland.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev frogfish:

Tror inte det ingick i karantänpriset.....🙉

Underskatta inte Thailand😄

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Vill passa  på att tacka Soengsaeng, som har sin familj bara 3-4 mil från mig, for att han tar ansvar och sitter i karantän 14 dagar på egen bekostnad, for att inte riskera fora in smittan till Isaan.

Det har han visserligen råd med utan problem, men bra gjort ändå.:ange:

 

Om du vart på banan hade du vetat att karantänskravet inte är ett eget val, men ett nödvändigt steg för dem som vill se sin familj.

Patetiskt att försöka göra sig lustig över det......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Om du vart på banan hade du vetat att karantänskravet inte är ett eget val, men ett nödvändigt steg för dem som vill se sin familj.

Patetiskt att försöka göra sig lustig över det......

Tycker nog att olika slags humor behövs på detta forum.

Likaså olika åsikter om coronahantering mm.

Beklagar om du inte instämmer.

Vilken bana syftar du på som jag missat?

I din situation skulle jag också valt att betala för karantän.

 

 

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Om du vart på banan hade du vetat att karantänskravet inte är ett eget val, men ett nödvändigt steg för dem som vill se sin familj.

Patetiskt att försöka göra sig lustig över det......

När läderstövlarna åker på, kommer skadeglädjen över andras olycka som ett brev på posten....

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Nicholas:

Clion satt i huskarantän. 

Funkade perfekt. 

Jag röstar ja till idén. 

Om det fungerar är väl frågan om folk har vett i skallen, det har ju uppenbarligen inte alla, men kanske får man en fotboja med larm, eller så blir det riktigt saftiga böter på att gå utanför tomten, hos oss skulle dessutom ingen förutom frugan och mig komma in. Frågan uppkommer om transport, privat transport, har en Thaipolare som kör oss normalt  sett mellan Suwan och byn för 5000 thbt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Om det fungerar är väl frågan om folk har vett i skallen, det har ju uppenbarligen inte alla, men kanske får man en fotboja med larm, eller så blir det riktigt saftiga böter på att gå utanför tomten, hos oss skulle dessutom ingen förutom frugan och mig komma in. Frågan uppkommer om transport, privat transport, har en Thaipolare som kör oss normalt  sett mellan Suwan och byn för 5000 thbt

Hade det varit så hade jag och förmodligen många fler varit i Thailand redan.  Fotboja hade nog blivit rena flipperspelet med alla falanger som ska iväg på olika destinationer. Många chaufförer som kör vilse på vägen😜

 

Clion satt väl i "karantän" på vägen ut

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Om det fungerar är väl frågan om folk har vett i skallen,

Hus ska det fungera, är ju utopiskt omöjligt.

Är ju inte direkt samhällets mest smarta personer som häckar i Thailand.

Jag hade inte iaf undvikit att träffa mina barn om jag suttit i hemkarantän, och för den delen lika trist som att sitta i hotellkarantän.

Allt verkar handla om det ekonomiska, många vill helt enkelt inte betala, personligen hade jag med glädja betalat det dubbla för möjligheten att se min familj under dessa extrema tider.

Lite kul, samma personer som gnyr över vad de kallar "tafatta restriktioner och bestämmelser" i Sverige, förkastar det med karantän i Thailand?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hus ska det fungera, är ju utopiskt omöjligt.

Är ju inte direkt samhällets mest smarta personer som häckar i Thailand.

Jag hade inte iaf undvikit att träffa mina barn om jag suttit i hemkarantän, och för den delen lika trist som att sitta i hotellkarantän.

Allt verkar handla om det ekonomiska, många vill helt enkelt inte betala, personligen hade jag med glädja betalat det dubbla för möjligheten att se min familj under dessa extrema tider.

Lite kul, samma personer som gnyr över vad de kallar "tafatta restriktioner och bestämmelser" i Sverige, förkastar det med karantän i Thailand?

Inga problem med slantarna för mig, men jag är nog hårdare och skulle fungera utmärkt med hemkarantän , skulle inte bli  besök i i huset innan tiden löpt ut.

Frugan är likadan, efter en flygresa så är risken stor att man smittats 

Jag håller på sånt som du vet 

Skönt att du är på plats nu, kostnaderna blev väl 27,000 bath och uppåt vad jag läst för karantän stämmer detta tro ? 

Vi får se vad nästa steg är , Prutten har krismöte idag om jag inte läste fel 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hus ska det fungera, är ju utopiskt omöjligt.

Är ju inte direkt samhällets mest smarta personer som häckar i Thailand.

Jag hade inte iaf undvikit att träffa mina barn om jag suttit i hemkarantän, och för den delen lika trist som att sitta i hotellkarantän.

Allt verkar handla om det ekonomiska, många vill helt enkelt inte betala, personligen hade jag med glädja betalat det dubbla för möjligheten att se min familj under dessa extrema tider.

Lite kul, samma personer som gnyr över vad de kallar "tafatta restriktioner och bestämmelser" i Sverige, förkastar det med karantän i Thailand?

Är ju inte direkt samhällets mest smarta personer som häckar i Thailand.

Instämmer , har inte många jag vill umgås med där nere, de sitter på en veranda och dricker Chang, sicket liv.

Jag gör saker hela tiden, ut på kvällen med svärfar, skjuta risråttor samt fågel, skruva med hojen , köper ofta någon halvtaskig maskin med en ok bok , Brukar lägga max 50 k bath sen jobbar jag med den under några månader för att sen sälja den, skriver på frugan så är det lättare att sälja. Men MINA åkhojar står på mig, de är mina Haha  

Link to comment
Dela på andra sajter

Covid  försäkring, nu endast Thaibolag som godkänns ?  flyg ? Karantän min 30,000 bath + covidtester ?   Nån som kan detta och har erfarenhet. Iofs så vägrar frugan sitta i en statlig karantän , men vi borde ju kunna bo i samma Hotellrum till en kostnad Lol 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Bike:

Covid  försäkring, nu endast Thaibolag som godkänns ?  flyg ? Karantän min 30,000 bath + covidtester ?   Nån som kan detta och har erfarenhet. Iofs så vägrar frugan sitta i en statlig karantän , men vi borde ju kunna bo i samma Hotellrum till en kostnad Lol 

Tydligen är det endast thaibolag som räknas för försäkringen, du måste ha ett COE och med största sannolikhet köpa en biljett till ganska saftigt pris med Thai airways repriateringsflighter.

 

Du lär få betala fullt för frugan också - ni ska ju båda ha mat och covidtester...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev MaiChai:

Tydligen är det endast thaibolag som räknas för försäkringen, du måste ha ett COE och med största sannolikhet köpa en biljett till ganska saftigt pris med Thai airways repriateringsflighter.

 

Du lär få betala fullt för frugan också - ni ska ju båda ha mat och covidtester...

Jo, som jag skrev . bara Thaibolag som accepteras, frugan för sitta i nån statlig karantän med hunden, för hunden skall väl även vara i karantän och måste ju betala den med, allt för att dra in stålar Hahaa, det handlar inte om att vara försäkrad , utan att Thailändska bolag skall gynnas, och även en slant till den minister som lade förslaget om att dissa utländska bolag 

 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

och med största sannolikhet köpa en biljett till ganska saftigt pris med Thai airways repriateringsflighter.

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Utvärdera gärna ditt Näää , jag tar åt mig av vederhäftig info 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Utvärdera gärna ditt Näää , jag tar åt mig av vederhäftig info 

 

Ni är ju som ett gäng invalider(ironi/skämt) när man ska resa till ett land så söker man givetvis info i första hand på dess ambassads hemsida eller FB.

Nedan är de flygbolag och flighter man idag kan resa till Thailand med, som svensk....det vill säga CoE från Stockholm.

122063837_3314214878673936_1659108073454298864_o.thumb.jpg.3222eaec28d532b429d219f0969d367f.jpg

 

https://www.facebook.com/RoyalThaiEmbassyStockholm

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ni är ju som ett gäng invalider(ironi/skämt) när man ska resa till ett land så söker man givetvis info i första hand på dess ambassads hemsida eller FB.

Nedan är de flygbolag och flighter man idag kan resa till Thailand med, som svensk....det vill säga CoE från Stockholm.

122063837_3314214878673936_1659108073454298864_o.thumb.jpg.3222eaec28d532b429d219f0969d367f.jpg

 

https://www.facebook.com/RoyalThaiEmbassyStockholm

 

Varför söka själv, när nån annan kan göra jobbet......

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ni är ju som ett gäng invalider(ironi/skämt) när man ska resa till ett land så söker man givetvis info i första hand på dess ambassads hemsida eller FB.

Nedan är de flygbolag och flighter man idag kan resa till Thailand med, som svensk....det vill säga CoE från Stockholm.

122063837_3314214878673936_1659108073454298864_o.thumb.jpg.3222eaec28d532b429d219f0969d367f.jpg

 

https://www.facebook.com/RoyalThaiEmbassyStockholm

 

Vågar fn googla och få skit för att man sprider falsk info hahaha Tackar för infon , facebook, där är jag mest hela tiden och får massor med info, som ändrar sig från dag till dag 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Bike:

Vågar fn googla och få skit för att man sprider falsk info hahaha Tackar för infon , facebook, där är jag mest hela tiden och får massor med info, som ändrar sig från dag till dag 

Har inte ändrat sig särskilt mycket de senaste 3-4 månaderna, det enda är väl att fler grupper som kan få CoE tillkommit, nått annat har inte ändrat sig?

Förutom att man kan åke med en del semi-repatrierings  flyg nu mera.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Vågar fn googla och få skit för att man sprider falsk info hahaha Tackar för infon , facebook, där är jag mest hela tiden och får massor med info, som ändrar sig från dag till dag 

Så länge du lämnar källan på infon kommer nog ingen anklaga dig för att du hittat på den. Men att bara skriva saker "man hört och läst", brukar med rätta ifrågasättas.

Link to comment
Dela på andra sajter

😁😄

40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ni är ju som ett gäng invalider(ironi/skämt) när man ska resa till ett land så söker man givetvis info i första hand på dess ambassads hemsida eller FB.

Nedan är de flygbolag och flighter man idag kan resa till Thailand med, som svensk....det vill säga CoE från Stockholm.

122063837_3314214878673936_1659108073454298864_o.thumb.jpg.3222eaec28d532b429d219f0969d367f.jpg

 

https://www.facebook.com/RoyalThaiEmbassyStockholm

 

Guld värt!

 

Måste man boka själv😎

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Nicholas:

Clion satt i huskarantän. 

Funkade perfekt. 

Jag röstar ja till idén. 

Exets idi*t broder ringde ju polisan och sa att jag behövde karantän blev 2 veckor Blev bundis med tjejen och killen Brodern låste grinden när hsn åkte till jobbet idi*ten den 3 dan gick jag ut och sattte mig  på andra sidan då kunde han inte låsa

Grannarna typ 5 6 ungomar har en resturang med take avai såg att de hadde chang på kvällsvisten runt 6 

Så där fixade jag lite öl

Fick ju ställa burkarna på muren till grannen och smyga mig in i mitt rum och släka ljuset sen drog jag upp fönstret och hysta in burkarna p sängen ha ha tänk om idi*ten visste

Var ju runt ett par gånger och försökte köpa men de var livrädda för å sällja

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev clion:

Exets idi*t broder ringde ju polisan och sa att jag behövde karantän blev 2 veckor Blev bundis med tjejen och killen Brodern låste grinden när hsn åkte till jobbet idi*ten den 3 dan gick jag ut och sattte mig  på andra sidan då kunde han inte låsa

Grannarna typ 5 6 ungomar har en resturang med take avai såg att de hadde chang på kvällsvisten runt 6 

Så där fixade jag lite öl

Fick ju ställa burkarna på muren till grannen och smyga mig in i mitt rum och släka ljuset sen drog jag upp fönstret och hysta in burkarna p sängen ha ha tänk om idi*ten visste

Var ju runt ett par gånger och försökte köpa men de var livrädda för å sällja

Får tilläga kom ju från Isan och skulle väll inte behöva karantän men idi*ten ringde ju Sen pratade han med poliserna om att jag behövde läkar intyg och vi åkte runt men det var inget sjukhus som skrev nått sånt Fick ju ringa svenska ambasaden och prata med en bra kille .Han sa att det inte behövdes

och hsn pratade Thai så han sa som det var till polisen

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...