Jump to content
IGNORERAD

För oss som gillar MC både i Thailand och i Sverige


Bike

Recommended Posts

Själv har jag skruvat ner min hoj för två veckor sedan, passar på att skruva ner lådan , byta koppling samt ett par lager och alla Pack boxar i växellådan samt även packboxar och lagimage.thumb.png.580d66b4ddcc6767103d15578a969ed8.pnger i drivlinan samt slutväxeln  

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Bike:

Själv har jag skruvat ner min hoj för två veckor sedan, passar på att skruva ner lådan , byta koppling samt ett par lager och alla Pack boxar i växellådan samt även packboxar och lagimage.thumb.png.580d66b4ddcc6767103d15578a969ed8.pnger i drivlinan samt slutväxeln  

Nu steg du i graderna, har man mc så skall man naturligtvis meka med dem själv :)

Ett sant vinternöje...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tekkor:

Nu steg du i graderna, har man mc så skall man naturligtvis meka med dem själv :)

Ett sant vinternöje...

Ingen som rör mina MC, varken här eller i Thailand , Absolut inte i Thai, har inte sett en duktig mek någonstans i det landet, och har ändock hyfsad koll de flesta MC mekar i till ex Pattis . Jo en Svensk som skruvar HD, Han är grym på just HD, Men kör själv bara Japshojar  i Thai 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Ingen som rör mina MC, varken här eller i Thailand , Absolut inte i Thai, har inte sett en duktig mek någonstans i det landet, och har ändock hyfsad koll de flesta MC mekar i till ex Pattis . Jo en Svensk som skruvar HD, Han är grym på just HD, Men kör själv bara Japshojar  i Thai 

Vid ett tillfälle i svedala (många år sedan) lät jag en yngre förmåga att hjälpa till, typ skrapa packning på cylindern... Tänkte att det var ofarligt då jag täkt för cylindrarna, senare rasa motorn....  Hen hade lyckats pilla ner packning i en av reduceringsventilerna för oljan upp till kamaxeln....

Kamaxeln gick ner i toppen som värsta fräsen...

 

Efter det får ingen närma sig mina mc:n...

 

Köra mc i Thailand får det bli när man är bofast där nere, snart får man hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Ingen som rör mina MC, varken här eller i Thailand , Absolut inte i Thai, har inte sett en duktig mek någonstans i det landet, och har ändock hyfsad koll de flesta MC mekar i till ex Pattis . Jo en Svensk som skruvar HD, Han är grym på just HD, Men kör själv bara Japshojar  i Thai 

Hehe, jag har en "verkstad" i jomtien med en lao kao fylltratt som förvisso sitter över en nedriven Honda motor ibland men jag låter honom bara fylla luft i däcken, som mest! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en verkstad i Jomtien som tar emot kunder så har jag nog vart inne där, men kan inte riktigt minnas var. Samart på VS Motor glömde honom och hans bror, de kan skruva, deras kippar däremot drar av skruvar på löpande band, momentnyckel, vad är det? Jag använder det faktiskt ganska ofta , speciellt i Alublock 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Tekkor:

Vid ett tillfälle i svedala (många år sedan) lät jag en yngre förmåga att hjälpa till, typ skrapa packning på cylindern... Tänkte att det var ofarligt då jag täkt för cylindrarna, senare rasa motorn....  Hen hade lyckats pilla ner packning i en av reduceringsventilerna för oljan upp till kamaxeln....

Kamaxeln gick ner i toppen som värsta fräsen...

 

Efter det får ingen närma sig mina mc:n...

 

Köra mc i Thailand får det bli när man är bofast där nere, snart får man hoppas.

Har kört där nere i fjorton år nu , kör normalt kanske tusen mil /år, riktigt fint att åka där nere, var nere i November sex veckor och åkte helt solo, grymt skönt att rå sig helt själv, upp tidigt och köra till lunch, hinner långt på 5 timmars körning 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Har du en verkstad i Jomtien som tar emot kunder så har jag nog vart inne där, men kan inte riktigt minnas var. Samart på VS Motor glömde honom och hans bror, de kan skruva, deras kippar däremot drar av skruvar på löpande band, momentnyckel, vad är det? Jag använder det faktiskt ganska ofta , speciellt i Alublock 

Nja kanske var otydlig, det är "verkstan" närmast min condo på second road. Det är knappt ett hål i väggen men de har gallergrindar som de kan stänga om sig. Ser ut som den vanliga laga punka stället, men jag vågar inte låta honom göra oljebyte äns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var allt på plats i lådan igen , två nya lager samt nya axeltätningar, bara lägga på Permatex och på med locket, Permatex gör fortfarande väldigt bra produkter  

Färdig låda.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

P1080649.thumb.JPG.6f6725e36c0d28e27751b904d2073fb2.JPG

 

Jag far omkring i Thailand på en Triumph Bonneville 1200. Trevlig cykel på Thailändska vägar.

Har en Triumph Rocket 3 i Sverige. Sneglar nu på en Rocket 3, 2500cc i Thailand.

De tillverkas nu i Triumph´s fabriker i Thailand, Chonburi. Detta innebär att de nu går att köpa i Thailand, eftersom det är inhemsk produktion. Den tidigare Rocket 3 tillverkades i England, vilket i praktiken betyder att den ej gick att köpa i Thailand, pga. deras

pålagor på importfordon.

Den kostar dock även nu en bit över 1 milj. thb.

Har kört mc kontinuerligt sedan 7-års åldern, så det lär väl fortsätta så, så länge man kan.......

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Rocket 3 är absolut en skaplig Vespa......

Den jag har, 2005 års modell är på 2,3 liter, 142 Hp och 200 Nm i vridmoment.

Den vidareutvecklade RIII har nu 2,5 liter, 166Hp och 220 Nm i vrid. + betydligt lättare.

Sist när jag var hos Triumphhandlaren i Khonkaen, så hämtade han orderblocket och en penna.

"You need this one mister".........

Varpå man fick slingra sig........

" I think I need, but need to think until tomorrow".....

 

mvh

biker

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-23 at 23:52, skrev biker:

P1080649.thumb.JPG.6f6725e36c0d28e27751b904d2073fb2.JPG

 

Jag far omkring i Thailand på en Triumph Bonneville 1200. Trevlig cykel på Thailändska vägar.

Har en Triumph Rocket 3 i Sverige. Sneglar nu på en Rocket 3, 2500cc i Thailand.

De tillverkas nu i Triumph´s fabriker i Thailand, Chonburi. Detta innebär att de nu går att köpa i Thailand, eftersom det är inhemsk produktion. Den tidigare Rocket 3 tillverkades i England, vilket i praktiken betyder att den ej gick att köpa i Thailand, pga. deras

pålagor på importfordon.

Den kostar dock även nu en bit över 1 milj. thb.

Har kört mc kontinuerligt sedan 7-års åldern, så det lär väl fortsätta så, så länge man kan.......

mvh

biker

 

Jag tycker de lyckats bra med fake-förgasaren, insprutning är bra mycket bättre, men den gamla looken är trevlig att bevara. En Kompis(Thailändare ) i Pattaya köpte en ny Triumph av dem i Pattis. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...