Jump to content
IGNORERAD

Bra och billigt boende i Jomtien? Hjälp


ban_kog_wat

Recommended Posts

Är dålig på jomtien, brukar inte hålla till där. Har nu fått en fråga av en kompis som skall åka ner i slutet av februari med familjen, fru och 2 tonnårs tjejer. Dom tänkte först åka till Rayong men risken är att det blir lite för mycket "off" för tonnåringarna. Så jag tyckte Jomtien va ett bra alternativ. + nära till shoppingen i Pattis. Men jag har ingen koll på bra boende förutom mailtans, men kdom ville ha lite mer att jämnföra med.

DOm har tidigare varit i Huahin och bott på Leng.

/ Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • dibobal

    7

  • ban_kog_wat

    6

  • Tommy

    5

  • svampen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Är dålig på jomtien, brukar inte hålla till där. Har nu fått en fråga av en kompis som skall åka ner i slutet av februari med familjen, fru och 2 tonnårs tjejer. Dom tänkte först åka till Rayong men risken är att det blir lite för mycket "off" för tonnåringarna. Så jag tyckte Jomtien va ett bra alternativ. + nära till shoppingen i Pattis. Men jag har ingen koll på bra boende förutom mailtans, men kdom ville ha lite mer att jämnföra med.

DOm har tidigare varit i Huahin och bott på Leng.

/ Baan

Jag ångrar att jag blandade mig i detta...Sorry Maitan

Mvh Fritz.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ett alternativ har hyrt condo av dom kan rekomenderas

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Familjer brukar bo på silver sand. Väldigt populärt hotell som säkert passar.Har en ny och en äldre del. Ligger på Beach road nära allt roligt. Annars verkar maitans stora rum trevliga på bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

ett alternativ har hyrt condo av dom kan rekomenderas

väldigt bra länk :great:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finna Stefansgästhus samt ett annat till som drivs av Svenskar, har bara sett dom från utsidan, men det ser trevligt ut. Båda ligger på soi 4 i jomten, går nog att gogla på dom.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på Boathouse & Welcome Jomtien båda bra Boathouse

bättre läge på Beachroad.

Men kolla som Clion sa lägenheter kan vara ett alternativ

beror väl på hur länge ni skall stanna oftas min 1 mån.

fairpropertys.com bathsold.com Pattaya propertyfinder.com

Några adresser lycka till :wai:

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på Boathouse & Welcome Jomtien båda bra Boathouse

bättre läge på Beachroad.

Men kolla som Clion sa lägenheter kan vara ett alternativ

beror väl på hur länge ni skall stanna oftas min 1 mån.

fairpropertys.com bathsold.com Pattaya propertyfinder.com

Några adresser lycka till jap.gif

Mvh Svampen

Det är inte jag och frun som skall ner utan kompisar till oss. Vi klarar oss efter 5 år i pattis så. men jag letar familje boende åt kompisen´s familj. fru + barn. Relativt lungt. Nära stranden och inte för mycket bar liv runt omkring. Men ändå "nära till pattis shopping" tonnårs brudar du vet.

//Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ångrar att jag blandade mig i detta...Sorry Maitan

Mvh Fritz.

Ursäkta men är min fråga felaktigt ställd efter som man måste be Maitan om ursäkt för något... Kan nogon svara mig på detta bara så jag vet om jag tramat någon på tårna med min fråga.

/ Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta men är min fråga felaktigt ställd efter som man måste be Maitan om ursäkt för något... Kan nogon svara mig på detta bara så jag vet om jag tramat någon på tårna med min fråga.

/ Baan

Hej. Nu ber jag dig om ursäkt. Hade något hög promillehalt i går och tog för givet att du var en person jag haft att göra med i denna fråga. Ursäkta än en gång.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hadde valt Pattaya bay resort i Pattaya

Nära allt med bra pool på taket!

Internet ingår och funkar bra!!

Bodde där senast i juni och väntar svar om december.

Det blir 7 gången på detta hotell.

Ligger bakom nya biopalatset och ganska lungt läge.

länk:

MVH

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Guest Forden34

Eurostar hotel soi 1 i jomtien 800-1400 b, pol,gratis internet (trådlöst) bar,ac,fläktar å trevlig personal, när jag var där i oct så betalade jag 150 skr dygnet, 100 meter till stranden, det är det gamla hotellet inte det nya,

http://www.eurostarpattaya.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej vi behöver ett snabbt hotell tips i Jomtien.

Några önskningar är, Barnvänligt, gärna i Bungalow nära en bra pool, våra favorit bungalower i Grand Jomtien Palace är ockuperade av ryssar, så har det varit de senaste 2 gångerna jag försökt boka där...

Barnvänlig är det viktigaste för oss, tätt följt av att det helst skall finnas möjlighet att få 2 rum med dörr emellan rummen, nåt som aldrig gått att hitta via nätet...

En bra frukost är alltid ett stort plus!

Inte allt för dyrt är ochså en önskan.

Skall kolla med "Jomtien golf och Travel service" också, www.pgts.se , de har fixat schyssta hotell till bra pris åt oss förut.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan man kan rekommdera jomtien/pattis till en familj med två tonåriga flickor är för mig ofattbart,har ni missat resten av Thailand eller vad fan är det med er.

Ändrades av dibobal
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vi behöver ett snabbt hotell tips i Jomtien.

Några önskningar är, Barnvänligt, gärna i Bungalow nära en bra pool, våra favorit bungalower i Grand Jomtien Palace är ockuperade av ryssar, så har det varit de senaste 2 gångerna jag försökt boka där...

Barnvänlig är det viktigaste för oss, tätt följt av att det helst skall finnas möjlighet att få 2 rum med dörr emellan rummen, nåt som aldrig gått att hitta via nätet...

En bra frukost är alltid ett stort plus!

Inte allt för dyrt är ochså en önskan.

Skall kolla med "Jomtien golf och Travel service" också, www.pgts.se , de har fixat schyssta hotell till bra pris åt oss förut.

MVH Tommy

www.silversandvilla.com vissa av hotellrummen i nya delen har dörrar mellan rummen.

Tyvärr ingen frukost att jubla över

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin kom in i matchen,vilken normal familj skulle vilja spendera sin tid på världens största bordell.Sen vill jag bara säga att jag inte avgör vad som är normalt eller inte så slipper ni.Men pattis kom igen, varför ni gubbar åker dit kan jag förstå men en familj med tonårsdöttrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vi behöver ett snabbt hotell tips i Jomtien.

Några önskningar är, Barnvänligt, gärna i Bungalow nära en bra pool, våra favorit bungalower i Grand Jomtien Palace är ockuperade av ryssar, så har det varit de senaste 2 gångerna jag försökt boka där...

Barnvänlig är det viktigaste för oss, tätt följt av att det helst skall finnas möjlighet att få 2 rum med dörr emellan rummen, nåt som aldrig gått att hitta via nätet...

En bra frukost är alltid ett stort plus!

Inte allt för dyrt är ochså en önskan.

Skall kolla med "Jomtien golf och Travel service" också, www.pgts.se , de har fixat schyssta hotell till bra pris åt oss förut.

MVH Tommy

Hej på dej Tommy en kompis bodde på Botany ligger i slutet av Jomtien fint ställe med pool etc etc.

Han hade ett 4 bäddsrum och trivdes alldelles utmärkt där.

Annars kan du väl höra med Maitan.

Mvh Svampen :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin kom in i matchen,vilken normal familj skulle vilja spendera sin tid på världens största bordell.Sen vill jag bara säga att jag inte avgör vad som är normalt eller inte så slipper ni.Men pattis kom igen, varför ni gubbar åker dit kan jag förstå men en familj med tonårsdöttrar.

Jag har varit i Pattaya ett flertal gånger med alla mina barn visserligen pojkar, men av vad jag har kunnat utläsa så har ingen av dom fått några bestående men av vistelser i Pattaya.

Man behöver/ska kanske inte befinna sej med barn på Walking street kvällstid.

Men Pattaya området har så väldigt mycket mer att erbjuda - prova att lämna barområdena tidigare en kväll och bege dej ut på sightseeing innan kvällstid dagen efter.

Det jag vill säga är att, det finns mer än prostituerade i Pattaya...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Pattaya ett flertal gånger med alla mina barn visserligen pojkar, men av vad jag har kunnat utläsa så har ingen av dom fått några bestående men av vistelser i Pattaya.

Man behöver/ska kanske inte befinna sej med barn på Walking street kvällstid.

Men Pattaya området har så väldigt mycket mer att erbjuda - prova att lämna barområdena tidigare en kväll och bege dej ut på sightseeing innan kvällstid dagen efter.

Det jag vill säga är att, det finns mer än prostituerade i Pattaya...

Helt rätt Odin finns massor att göra Sea World,Pattaya Zoo,Go Cart,Sattahip bergsbuddha kinapark,dagstur

speedboat till öarna,bada & sola,gå på marknaderna mm mm mm. :)

Samt tycker jag att Jomtien är ett alldelles utmärkt ställe att tillbringa familjesemester på.

Walking street kan man ju strosa runt dagtid.

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin kom in i matchen,vilken normal familj skulle vilja spendera sin tid på världens största bordell.Sen vill jag bara säga att jag inte avgör vad som är normalt eller inte så slipper ni.Men pattis kom igen, varför ni gubbar åker dit kan jag förstå men en familj med tonårsdöttrar.

Dibodal

Den som söker han finner

Det finns inget ställe i hela Thailand (förutom Bangkok)

där det finns varuhus och köpcentra i oändlighet. :dance1:

Det finns inget ställe i Thailand som har så mycket

atraktioner typ, krockodilfarm, elefantfarm, gokart

blomsterland, Miniworld, waterworld, etc. etc. :dance1:

Jomtien/Pattaya har en uppsjö med restauranger

både lokala och internationella ställen. Vill

du ha thailändska större scener typ" Teewandeng"

så finns det säkert ett 15 tal olika jag kan rekomendera. :dance1:

Att det sen finns bordeller det är sant, men vill man inte

se dom så ser du dom inte, åk inte till Soi 6,7,8 gå gärna

till walking street, men gå inte in på sidosoierna, utan

spatsera runt ät en glass, titta på uppträdanden och softa. :dance1:

Att badstränderna inte är dom allra bästa i just Pattaya/Jomtien

är väl mest att folk inte hittar dom, jag kan rekomendera

Cosy Beach, eller ta sig ut på Öarna (tar 15 min) men stranden

på Jomtien är 1000 ggr bättre än vilken strand som helst i

Sverige idag.... :dance1:

Att sen du LETAR efter tjejer som använder pingisbollar

till saker man absolut inte ska göra, det är din ensak. :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren hittills, Botany ser trevligt ut, men jag har problem att fatta dersa prisuppgifter Silversands websida funkade dåligt för mej men om jag googlar på det så hittar jag väl nån bättre site.

God morgon till Dibobal, kul att du har tid för helt meningslösa kommentarer, men om du måste veta så åker vi till Jomtien för att det är trevligt där och jag känner en massa kul människor som bor där.

Att det sedan bara är knappa 2 timmars bilresa hemmifrån stör inte heller.

Vi fortsätter nog ner till Koh Chang efter Jomtien, om inte Dibben misstycker?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy,

Du har fått antal bra rekommendationer på hotell i Pattaya /Jomtien och det finns säkert någon av dom som du kan ta.

Jag vill dock lägga ett gott ord för följande webbsida , på denna sida kan du få förslag på hotell som reviewas av ”vanliga” resenärer, tex så säger en resenär följande om Silver sand villa:

” We have dicovered Silver Sand Villa. Price per night was about 900thb, room was quite nice, but best part is surrounding with green gardens and two big swimming pools”

Lycka till med letandet.

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...