Jump to content
IGNORERAD

Bra och billigt boende i Jomtien? Hjälp


ban_kog_wat

Recommended Posts

Tack för svaren hittills, Botany ser trevligt ut, men jag har problem att fatta dersa prisuppgifter Silversands websida funkade dåligt för mej men om jag googlar på det så hittar jag väl nån bättre site.

God morgon till Dibobal, kul att du har tid för helt meningslösa kommentarer, men om du måste veta så åker vi till Jomtien för att det är trevligt där och jag känner en massa kul människor som bor där.

Att det sedan bara är knappa 2 timmars bilresa hemmifrån stör inte heller.

Vi fortsätter nog ner till Koh Chang efter Jomtien, om inte Dibben misstycker?

MVH Tommy

Tommy 55+ från förorten vad är trevligt med jomtien, vem mer än socialt missanpassade mpr anhängare hänger i pattya/jomtien.Jag såg fotona från nerike träffen ni är en samling juveler alla utom 2-3 såg ut att ha passerat bäst före datumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • dibobal

    7

  • ban_kog_wat

    6

  • Tommy

    5

  • svampen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Tommy 55+ från förorten vad är trevligt med jomtien, vem mer än socialt missanpassade mpr anhängare hänger i pattya/jomtien.Jag såg fotona från nerike träffen ni är en samling juveler alla utom 2-3 såg ut att ha passerat bäst före datumet.

Dibobal

Du verkar mest vara ute för att provocera & skapa debatt :kort:

jag skulle tro att 90% på närketräffen var ganska socialt

anpassade, det är därför man träffas. Ett foto på dig

kanske kan presenteras, så vi får se hur man ska se ut.

Och är du nere i mars, så kan du juh visa mig var i Thailand

en familj med 2 st tonårsdöttrar, kan ha bättre, handel,

kreaktion, bad & uteliv....Be my gest :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dibobal

Du verkar mest vara ute för att provocera & skapa debatt :kort:

jag skulle tro att 90% på närketräffen var ganska socialt

anpassade, det är därför man träffas. Ett foto på dig

kanske kan presenteras, så vi får se hur man ska se ut.

Och är du nere i mars, så kan du juh visa mig var i Thailand

en familj med 2 st tonårsdöttrar, kan ha bättre, handel,

kreaktion, bad & uteliv....Be my gest :drinks:

Här är en skulle behöva gå ner en 20 kg och klippa mig men annars är leker livet.

Handel BKK,Rekration koh samet/ koh chang eller någon annan trevlig ö,uteliv BKK, bad i jomtien nej tack rekration i jomtien nej tack uteliv vill man trängas med hallta lyta sexköpare från världen alla hörn nej tack.

Ändrades av Herr Chang
Tog bort bild som ej föreställer dibobal
Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy 55+ från förorten vad är trevligt med jomtien, vem mer än socialt missanpassade mpr anhängare hänger i pattya/jomtien.Jag såg fotona från nerike träffen ni är en samling juveler alla utom 2-3 såg ut att ha passerat bäst före datumet.

Nja jag känner Tommy och han är varken 55 eller från förorten.

Han är yngre och bor med sina barn och fru i Bangkok.

Själv är jag 47 och har länge bott/bor i Jomtien med mina barn samt fru.

De äldsta, 21(pojke) och 19(flicka), är födda i Sverige, men de fullkomligt älskar Jomtien/Pattaya.

Visst kan några dagar på en paradisstrand vara trevligt, men ingen plats i Thailand har så mycket att erbjuda utöver sol och bad.

Barnen reste runt i Thailand i våras, Krabi, Phuket, Samui och så vidare, när de kom hem var de helt överens om att Jomien/Pattaya är bäst.

Avslutningsvis är det alltid lika intressant att se dessa fega och anonyma tyckare, som bakom sin dataskärm sitter och dömer ut alla andra.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hur fan man kan rekommdera jomtien/pattis till en familj med två tonåriga flickor är för mig ofattbart,har ni missat resten av Thailand eller vad fan är det med er.

FÖR ATT DOM KANSKE VILLE BO I jOMTIEN

Link to comment
Dela på andra sajter

om vi får leva så kommer bäst före datum att passera oss alla, jag är 57 och lever tillsammans med en 40 årig tirak, mitt bäst före datum gick ut för många år sedan men än ä det bläck i pennan och livet leker,

mycket otrevligt skrivit av dibobal går det inte att blockera sådana "medlemmar"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy 55+ från förorten vad är trevligt med jomtien, vem mer än socialt missanpassade mpr anhängare hänger i pattya/jomtien.Jag såg fotona från nerike träffen ni är en samling juveler alla utom 2-3 såg ut att ha passerat bäst före datumet.

Jag passerade mitt bäst före datum för sådär 20 år sedan, och då var jag 26 :bag: ...

Har funderat på att skaffa en tatuering som säger detta, så att folk slipper undra :lol:

Men bäst före datumet gäller bara min kropp, mitt liv har nog aldrig kännts bättre än nu! Vad trist det måste vara att sitta hemma i Sverige och bara skriva buttra och tråkiga inlägg på MPR, jag är inte avis på dej Dibbe :na: Varför lade du in ett foto på Hans Scheike i inlägg 29??? Fan vad fet han blivit!

Nu var jag inte med på den träff du nämner, men kan bekräfta att jag också är en fetknopp som skulle må prima av att gå ner 20Kg.

Tack alla andra för informativa och roliga svar :great:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en skulle behöva gå ner en 20 kg och klippa mig men annars är leker livet.

Handel BKK,Rekration koh samet/ koh chang eller någon annan trevlig ö,uteliv BKK, bad i jomtien nej tack rekration i jomtien nej tack uteliv vill man trängas med hallta lyta sexköpare från världen alla hörn nej tack.

Koh Chang, funkar väl ett par dagar.. sen är man ju så uttråkad så man vet inte var man ska ta vägen! Alla gillar ju inte ligga på en strand dagarna i ända. Själv tycker jag personligen att Pattaya, har allt det vi vill ha. Att det finns gott om barer är väl inget att orda om. Men det kan man med lätthet undvika om man nu vill det, problemet är väl att många som kommer till Pattaya, inte vet vart man ska söka sig innan man bestämt sig att det är ett jävla skitställe med endast barer och prostituerade.

Men ger man det en chans och försöker ta reda på vad som har att erbjudas så lär man nog bli överraskad om hur enormt mycket det finns att hitta på för alla åldrar.

Sen har Pattaya väldigt många fördelar gentemot andra turistställen i Thailand: billiga och bra hotell, enormt utbud på restauranger, shopping, golf.. ja, listan kan göras hur lång som helst.

Tjåck dii!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker det är för lindrigt det är faktiskt ärekränkning han sysslar med

Det förutsätter att man har en ära som kan kränkas och ärligt talat tror jag inte du har det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förutsätter att man har en ära som kan kränkas och ärligt talat tror jag inte du har det.

Ursäkta min fråga men har du någonsin varit där? Och i såfall var. Om du varit där så verkar det som du bevandrat och besök alla det ställen som du så nogsamt för söker köra ner i halsen på alla andra. Och då kan man ju undra vem som är den tragiska av oss. Du eller vi som gillar Pattis, Jomtien, Satahipp, Ban Chang med flera orter runt i Chomburi och Rayong.

Efter som du inte upptäkt resten av omgivningarna så är det nog du som varit insnöad på någon bar eller bordell. För att uppleva något annorlunda så måste du nog släppa bardisken.

Visst finns det avarter i pattis, men det finns det på flera ställen. Nog åker du till Stockholm fast Hammarby hamnen finns. HAr du varit i London eller New York. Fantastiska städer men...

För att inte tala om Mallis och GranCanaria.

Försvarar inte existensen av det dåliga i Patttis men förnekar heller inte det bra

.

I ditt fall så måste jag nog säga att antinge har du setat på soi 6 förlänge eller så har du bara läst Aftonbladet vid tv´n

Jag är 46. och har tillbringat ett tiotal tillfällen i Pattaya under det senaste åren och trivs underbart. Min fru lika så. Utbudet av handel, bad, billigt boende, sevärdheter och nöjen ( pratar inte om det som du tydligen ser som nöje, mao barer och bordeller ) är helt fantastiskt.

Eller är det så att du kanske är en kvinna i dina bästa år som med mörka ögon ser på alla män som något katten dragit in. Eller med avund på dessa som du kallar "utgågna varor med passerat bästföre datum" som har en gemenskap och hittat kärlek på ett sätt du aldrig fått eller gett. Kan det vara så.

I vilket fall som helst så blir jag upprörde över dina kommenterer och ditt tunnelseende. Varesig du är kvinna eller man så släpp sargen och kom in i matchen. Vidga ditt synfält. En soptunna i en blomsterpark är alltid en soptunna när man står med huvudet i den.

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte första gången till Jomtien med familjen förra året. Fru, två döttrar och jag. Det var kanon. Vi hade riktigt trevlig under våra 10 dagar där.

Det gick alldeles utmärkt att planera utflykterna utan att hamna på Walking street eller soierna i Pattis. Jag hade som vissa här väldiga fördomar om området efter allt jag hört om Pattaya. Det visade sig vara utmärkt val att åka till med familj då ingen av oss orkar hänga på beachen varje dag. Nu hade vi hyrbil under hela tiden, så det underlättade förstås.

Enligt mig är fördelarna mot Phuket, andra stora semesterorten, att allt är betydligt mycket billigare, det finns mycket att göra och det är lätt att ta sig dit.

Nacklelen är väl att stränderna är mindre fina.

Nästa år ska vi bo 6 månader i LOS. Så nu funderar vi på om det ska bli Pattis eller Phuket. Tyvärr verkar det inte finnas någon svensk skola i Pattisområdet, så det lutar mer mot Phuket. Vilket är synd.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min fråga men har du någonsin varit där? Och i såfall var. Om du varit där så verkar det som du bevandrat och besök alla det ställen som du så nogsamt för söker köra ner i halsen på alla andra. Och då kan man ju undra vem som är den tragiska av oss. Du eller vi som gillar Pattis, Jomtien, Satahipp, Ban Chang med flera orter runt i Chomburi och Rayong.

Efter som du inte upptäkt resten av omgivningarna så är det nog du som varit insnöad på någon bar eller bordell. För att uppleva något annorlunda så måste du nog släppa bardisken.

Visst finns det avarter i pattis, men det finns det på flera ställen. Nog åker du till Stockholm fast Hammarby hamnen finns. HAr du varit i London eller New York. Fantastiska städer men...

För att inte tala om Mallis och GranCanaria.

Försvarar inte existensen av det dåliga i Patttis men förnekar heller inte det bra

.

I ditt fall så måste jag nog säga att antinge har du setat på soi 6 förlänge eller så har du bara läst Aftonbladet vid tv´n

Jag är 46. och har tillbringat ett tiotal tillfällen i Pattaya under det senaste åren och trivs underbart. Min fru lika så. Utbudet av handel, bad, billigt boende, sevärdheter och nöjen ( pratar inte om det som du tydligen ser som nöje, mao barer och bordeller ) är helt fantastiskt.

Eller är det så att du kanske är en kvinna i dina bästa år som med mörka ögon ser på alla män som något katten dragit in. Eller med avund på dessa som du kallar "utgågna varor med passerat bästföre datum" som har en gemenskap och hittat kärlek på ett sätt du aldrig fått eller gett. Kan det vara så.

I vilket fall som helst så blir jag upprörde över dina kommenterer och ditt tunnelseende. Varesig du är kvinna eller man så släpp sargen och kom in i matchen. Vidga ditt synfält. En soptunna i en blomsterpark är alltid en soptunna när man står med huvudet i den.

Ban

Smashed American smashes girlfriend, Dane, beer bar

British man drugged, robbed of 360,000 baht

Police smash multinational ATM fraud ring

Tourist given sleeping pills & robbed

Thai woman arrested for pimping underage girls to foreigners

AllegeHuay Yai police arrest 3 for beating death of tattooed man

French pedophile arrested on pimping charges

Brazen Russian-Turkish couple face deportation for beach tryst

Police search for 2nd man wanted in attempted robbery of Canadian

Underpaid transvestite steals video camera to boost earnings

German’s deadly high-rise fall likely an accident, police say

Detta är bara ett axplock från de två senaste veckorna i "underbara" pattis,har varit där blev inte imponerad och åker inte dit fler gånger.

Man kan inte äta kakan och ha den kvar man får ta det dåliga med det goda och i det här falet var det dåliga så dåligt och det bra inte bättre än vad du kan hitta på andra ställe så för mig var valet lätt,sen är det givetvis ingen här som åker dit för de billiga flickorna det finns ju så många bra restauranger och så mycket annat att göra det är givetvis det som drar er dit.När ni sen skriver i era strängar är det bara chang hit och singha dit så man kan ju undra vilka det är som sitter i barerna och ljuger för varandra inte fann är det ni utan det är alltid de där andra .Trivs ni där så är det bra men jag har träffat väldigt få om ens någon thailändare som tycker att pattis är något som de är stolta över,tycker ni att det är det Thailand som ni trivs i så håll till godo. Har ni aldrig funderat på varför där är så få barnfamiljer undantaget de från ryssland,de enda jag såg var någon lätt överviktig farrang i linne med sin thai tjej/fru plus ett barn eller två ett par steg efter.Jag har varit runt i Thailand sen 89 så lite har jag sett och jag kan ärligt säga att pattis/jomtien är inte med på topp 10 listan, sen ställdes frågan om jag var en kvinna jag var inte det sist jag gick på toaletten och är det inte nu heller. Jag är själv gift med en thailändska och pattis finns inte heller på hennes topp 10 lista ärligt talat tror jag inte det existerar någon thai som skulle sätta pattis på sin topp tio lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smashed American smashes girlfriend, Dane, beer bar

British man drugged, robbed of 360,000 baht

Police smash multinational ATM fraud ring

Tourist given sleeping pills & robbed

Thai woman arrested for pimping underage girls to foreigners

AllegeHuay Yai police arrest 3 for beating death of tattooed man

French pedophile arrested on pimping charges

Brazen Russian-Turkish couple face deportation for beach tryst

Police search for 2nd man wanted in attempted robbery of Canadian

Underpaid transvestite steals video camera to boost earnings

German’s deadly high-rise fall likely an accident, police say

Detta är bara ett axplock från de två senaste veckorna i "underbara" pattis,har varit där blev inte imponerad och åker inte dit fler gånger.

Man kan inte äta kakan och ha den kvar man får ta det dåliga med det goda och i det här falet var det dåliga så dåligt och det bra inte bättre än vad du kan hitta på andra ställe så för mig var valet lätt,sen är det givetvis ingen här som åker dit för de billiga flickorna det finns ju så många bra restauranger och så mycket annat att göra det är givetvis det som drar er dit.När ni sen skriver i era strängar är det bara chang hit och singha dit så man kan ju undra vilka det är som sitter i barerna och ljuger för varandra inte fann är det ni utan det är alltid de där andra .Trivs ni där så är det bra men jag har träffat väldigt få om ens någon thailändare som tycker att pattis är något som de är stolta över,tycker ni att det är det Thailand som ni trivs i så håll till godo. Har ni aldrig funderat på varför där är så få barnfamiljer undantaget de från ryssland,de enda jag såg var någon lätt överviktig farrang i linne med sin thai tjej/fru plus ett barn eller två ett par steg efter.Jag har varit runt i Thailand sen 89 så lite har jag sett och jag kan ärligt säga att pattis/jomtien är inte med på topp 10 listan, sen ställdes frågan om jag var en kvinna jag var inte det sist jag gick på toaletten och är det inte nu heller. Jag är själv gift med en thailändska och pattis finns inte heller på hennes topp 10 lista ärligt talat tror jag inte det existerar någon thai som skulle sätta pattis på sin topp tio lista.

Topplistor slutade jag läsa när jag fyllde 15, så jag vet inte hur folk rangordna orterna i Thailand. Däremot så är jag rätt säker på att Pattis/Jomtien är populär bland Thailändarna. Bland annat på grund av sin närhet till Bangkok.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Topplistor slutade jag läsa när jag fyllde 15, så jag vet inte hur folk rangordna orterna i Thailand. Däremot så är jag rätt säker på att Pattis/Jomtien är populär bland Thailändarna. Bland annat på grund av sin närhet till Bangkok.

Japp många Thai drar till Jomtien och Pattis så fort det vankas långhelg, vilket märks på höjda hotellpriser och fullknökat på stranden.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Smashed American smashes girlfriend, Dane, beer bar

British man drugged, robbed of 360,000 baht

Police smash multinational ATM fraud ring

Tourist given sleeping pills & robbed

Thai woman arrested for pimping underage girls to foreigners

AllegeHuay Yai police arrest 3 for beating death of tattooed man

French pedophile arrested on pimping charges

Brazen Russian-Turkish couple face deportation for beach tryst

Police search for 2nd man wanted in attempted robbery of Canadian

Underpaid transvestite steals video camera to boost earnings

German’s deadly high-rise fall likely an accident, police say

Detta är bara ett axplock från de två senaste veckorna i "underbara"

pattis,har varit där blev inte imponerad och åker inte dit fler gånger

Det där är väl normalt i en Miljonstad, speciellt i en stad där

så mycket turister befinner sig, där söker sig kriminella till

om du kollar dom exemplen du skrivit så är det 75% thaiare som

utfört rånen eller misshandlarna. Men under mina 12-13 år i Pattaya

så har jag sett en misshandel, där 5 thailändare slog en ensam thai

jag ville stanna mopeden och försöka avstyra det, men fick inte för frun.

Och du har varit där i 2 veckor och sett allt skit, vart har du varit då?

Man kan inte äta kakan och ha den kvar man får ta det dåliga med det goda och i det här falet var det dåliga så dåligt och det bra inte bättre än vad du kan hitta på andra ställe så för mig var valet lätt,sen är det givetvis ingen här som åker dit för de billiga flickorna det finns ju så många bra restauranger och så mycket annat att göra det är givetvis det som drar er dit.När ni sen skriver i era strängar är det bara chang hit och singha dit så man kan ju undra vilka det är som sitter i barerna och ljuger för varandra inte fann är det ni utan det är alltid de där andra .Trivs ni där så är det bra men jag har träffat väldigt få om ens någon thailändare som tycker att pattis är något som de är stolta över,tycker ni att det är det Thailand som ni trivs i så håll till godo.

Vet inte om du vet det, men Pattaya är Thailands populäraste

inhemska turisort, dit miljoner besök görs av Thailändare varje år.

Har ni aldrig funderat på varför där är så få barnfamiljer undantaget de från ryssland,de enda jag såg var någon lätt överviktig farrang i linne med sin thai tjej/fru plus ett barn eller två ett par steg efter.Jag har varit runt i Thailand sen 89 så lite har jag sett och jag kan ärligt säga att pattis/jomtien är inte med på topp 10 listan, sen ställdes frågan om jag var en kvinna jag var inte det sist jag gick på toaletten och är det inte nu heller. Jag är själv gift med en thailändska och pattis finns inte heller på hennes topp 10 lista ärligt talat tror jag inte det existerar någon thai som skulle sätta pattis på sin topp tio lista.

Som vanligt tror du i godnattmössan, vet inte vart du vart sen 89 förmodligen

har du suttit på Phuket eller Lamai och mått gott på dina 2 veckor i Thailand var 3:e år.

Nu vill jag om du kan, gör en 10 i toplista på ditt Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är väl normalt i en Miljonstad, speciellt i en stad där

så mycket turister befinner sig, där söker sig kriminella till

om du kollar dom exemplen du skrivit så är det 75% thaiare som

utfört rånen eller misshandlarna. Men under mina 12-13 år i Pattaya

så har jag sett en misshandel, där 5 thailändare slog en ensam thai

jag ville stanna mopeden och försöka avstyra det, men fick inte för frun.

Och du har varit där i 2 veckor och sett allt skit, vart har du varit då?

Vet inte om du vet det, men Pattaya är Thailands populäraste

inhemska turisort, dit miljoner besök görs av Thailändare varje år.

Som vanligt tror du i godnattmössan, vet inte vart du vart sen 89 förmodligen

har du suttit på Phuket eller Lamai och mått gott på dina 2 veckor i Thailand var 3:e år.

Nu vill jag om du kan, gör en 10 i toplista på ditt Thailand

Har jag trampat en självutnämd besserwisser på tårna miljonstad var har du fått det ifrån 2007 var där 104,318 registrerade invånare i Pattaya city,sen skulle jag vilja ha källa till att det skulle vara thailands populäraste inhemska turist ort.Phuket har jag varit på en gång det var 89, thailands svar på mallis lockar inte var ok 89 men nu liknar det ett zoo har jag förstått, lamai/chaweng,bhoput osv var jag också på 89 och ett par gånger efter det,var tredje år skulle inte tro det när man har hus i los får man va där oftare än så,är du ute efter att leka min pappa är större än din eller.Vissa lär sig snabbt andra lär sig aldrig,är du schizofren eller har du någon annan diagnos du sitter och diktar upp en fantasivärld där jag är i Thailand 2 veckor vart tredje år och de spenderas på phuket eller på koh samui hoppas du är lycklig i den världen för i den riktiga verkar du riktigt inte höra hemma.Skulle du ge övriga Thailand en chans så skulle du komma på att där finns så mycket mer än farrang restauranger,gocart och andra nöjen som verkar vara drivkraften bakom era besök till pattis.Om du har vägarna förbi phuket själv någon gång så rekommendrar jag att du stannar till i Ranong området som har härliga stränder/natur kör du sen över på östkusten kommer chumpon som också har trevliga stränder.Mellan ranong och chumpon ligger där ett ställe som har en het källa där man kan köpa och koka sina ägg rätt fräckt om du frågar mig,jag vet inte om det blir svårt för dig att få turistbussen som du åker med att göra omvägen men du kan alltid försöka.Jag har turen att ha hus och bil där nere så när vi är där körs det runt en hel massa men inte till pattis tror eller rättare sakt vet att mina barn plus frugan och jag hellre åker förbi och stannar för överfärd till koh samet för ett par dagars bad och goda middagar.Nu kanske det går upp för dig att jag inte skulle ha några som hellst problem att göra en tio i topp lista som inte inkluderade pattis men jag kan inte förstå varför jag skulle göra så för någon som bara verkar intresserad av pattis.

Ändrades av dibobal
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är Pattaya City bara en del av ett sammanhängande storstadsområde Pattaya–Chonburi metropolitan area där Pattaya räknas som centrum. Området har mer än en miljon invånare och hit räknas Mueang Chonburi, Bang Lamung, Si Racha, Sattahip, Phanat Nikhom, Ban Bueng, Phan Thong, Ko Sichang

Pattaya-Chonburi metropolitan area (เขตนครพัทยา-ชลบุรี) is a conurbanation in Chonburi Province of Thailand. It comprises Pattaya City, 8 town municipalities, and 25 township municipalities in 8 districts with 1,183,604 registered inhabitants as of 2010.[citation needed] Similar to Bangkok, the accuracy of official figures is not exactly known and the actual population is believed to be around 1.5 million due to uncounted of foreign laborers and an increasingly growing expatriate population.

Pattaya-Chonburi is one of the most urbanized areas in Thailand aside from Bangkok. The Eastern Seaboard of Thailand is not only a prime tourist destination but also it is increasingly being developed to meet the needs of Thailand's trade infrastructure. The city's expatriate population is considered one of the largest in Southeast Asia. Chonburi, a short way up north, is less diverse in its economy but has been a stable commercial center of the Eastern Seaboard of Thailand. The city relies on the large market in the province and is also one of Thailand's largest district outisde of Bangkok.

Further south of the Pattaya-Chonburi region is Rayong district, which is slowly being industrialized. Questions have arisen whether these sub-communities which are gradually connecting into one should be included with the metropolitan area. The number of housing projects along this coast might be compared to those in Bangkok. Currently, the Korat-Chonburi-Bangkok urban triangle is home to more than 20 million Thais, and by 2030, the Bangkok-Chonburi region is expected to be the official home of the same amount.

Källs: Eng. Wikipedia

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är Pattaya City bara en del av ett sammanhängande storstadsområde Pattaya–Chonburi metropolitan area där Pattaya räknas som centrum. Området har mer än en miljon invånare och hit räknas Mueang Chonburi, Bang Lamung, Si Racha, Sattahip, Phanat Nikhom, Ban Bueng, Phan Thong, Ko Sichang

Källs: Eng. Wikipedia

Vem utsåg Pattaya city till provincehuvudstad/centrum? du?

MVH/en boende i ChonburiCity!!!!!!!!!!!!!!!

ps.jag har närmare till BKK än Pattis.

Ändrades av Thaihubben
Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan -89??

Du snackar som om du inte var född -89...

Phuket?? jag har varit där en gång jag tror att det var -89 och det kommer inte att hända igen, men att skriva andra människor det på näsan har jag vuxit ifrån.

En fråga bara på vilket vis är Bangala Road bättre än tex. Walking street?

Väx upp och lär dej att använda ett vårdat språk, det är ohyfsat att svära åt din nästa även på internet.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag trampat en självutnämd besserwisser på tårna miljonstad var har du fått det ifrån 2007 var där 104,318 registrerade invånare i Pattaya city

Jag är verkligen ingen besserwisser, men jag håller mig till sanningen

Nu menade jag hela området. Jomtien/ naklua/Pattaya/chonburi och inte bara City

du var jäkligt snabb att klippa av det du googlat fram på internet.

varför inte skriva ut hela klippet.

"Pattaya Population generally comprises of the local Thais as well as a large number of foreigners who come to Pattaya to enjoy the hassle free life of the city. The city is supposed to have a registered population of 104,318 inhabitants but the majority of the population in Pattaya consists of the Thais who work in Pattaya and the people who have emigrated here from other cities of Thailand and from different parts of the world. The number might be as high as 500,000. People of Thai-Chinese origin are also found to reside in Pattaya."

Och med utveckligen som varit så räknas området som närmare en miljonstad, men som du

säkert vet så är det svårt att räkna för man är oftast skriven där man är född.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är verkligen ingen besserwisser, men jag håller mig till sanningen

Nu menade jag hela området. Jomtien/ naklua/Pattaya/chonburi och inte bara City

du var jäkligt snabb att klippa av det du googlat fram på internet.

varför inte skriva ut hela klippet.

"Pattaya Population generally comprises of the local Thais as well as a large number of foreigners who come to Pattaya to enjoy the hassle free life of the city. The city is supposed to have a registered population of 104,318 inhabitants but the majority of the population in Pattaya consists of the Thais who work in Pattaya and the people who have emigrated here from other cities of Thailand and from different parts of the world. The number might be as high as 500,000. People of Thai-Chinese origin are also found to reside in Pattaya."

Och med utveckligen som varit så räknas området som närmare en miljonstad, men som du

säkert vet så är det svårt att räkna för man är oftast skriven där man är född.

Tjena Pingis helt rätt sen har du årligen 5 000000 turister som besöker Pattis.

Om nu 1/4 av dom kan kallas "Hemmvändare" som årligen besöker Pattis är det väl en

miljonstad utan tvekan eller?

Tack för sist Pingis! :wai:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag är själv gift med en thailändska och pattis finns inte heller på hennes topp 10 lista ärligt talat

Det kan jag förstå att din fru inte har med sitt ex jobb på listan, har man väl kommit därifrån så vill man väl inte komma tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...