Jump to content
IGNORERAD

Allra senaste trippen till Buriram


Franco

Recommended Posts

Jahapp, då har det vart dags för en liten tripp igen...

Tjejen har nu vart i Sverige hela sommarn och det var dags att "lämna" tillbaks henne till Mamma.

Så vi var nere en liten sväng 25 oktober - 8 november.

För alla som "vart där" så vet ni ju hur tungt det är att åka ner två personer, men ensam hem.

Återstår att börja procedur med PUT.

Här kommer lite bilder för alla som gillar Isaan.

Dessa är tagna med min telefon, 2 megapixel, så taskig kvalitet... laddar upp bilderna från tjejens kamera vid senare tillfälle (måste uttöka min photobucket kapacitet).

DSC01156.jpg

En sista svindyr bira på Arlanda.

DSC01168.jpg

Fyllde år (på flighten ner) så denna fina tårta väntade i Ron Thong, Buriram.

DSC01171.jpg

Lillsyrran och syrrans grabb.

DSC01177.jpg

Snart blir det mat.

Äta och bada lite...

DSC01199.jpg

DSC01205.jpg

DSC01200.jpg

DSC01216.jpg

Hemma i köket.

Shopping i Korat (Big C)

DSC01229.jpg

DSC01228.jpg

DSC01235.jpg

DSC01254.jpg

Makin' bacon.

DSC01256.jpg

Mosters sopp-ställe. Fan va gott!!!

DSC01262.jpg

På marknad i grannbyn.

Party i Satuk.

DSC01266.jpg

DSC01273.jpg

Tråkigt nog så blev det lite oroligheter när vi var på väg hem.

På väg mot bilen möttes vi av en flock med packade ungdomar som aningen flyyde från polisen eller nåt annat gäng.

Vi lyckades komma undan första vågen, men minuten senare blev tjejens mamma nedsprungen av en dåre som kom skenande i full fart, men tittade bakåt.

Kunde gått riktigt illa, och hade jag inte haft en sovande lillsyrra i famnen så hade jag nog börjat veva. I efterhand var det nog bäst att jag fysiskt inte blandade mig i.

Tjejen och morsan började gorma efter polisen, som kom springande som stormtrupper med dragna batonger, en av undomarna hotade tjejen att hon inte skulle säga nåt till polisen. Det resulterade i att hon blev så förbannad att hon skrek på polisen att ta honom också. Blev ett j-la liv och totalt kaos.

Vi kom i alla fall hem säkra, morsan med några blåmärken dock.

Hörde i efterhand att det varit riktigt stökigt under natten... Så tråkigt.

Någon annan som var där? Detta var 28 oktober om jag inte är ute och cyklar.

Allt detta hände precis utanför...

DSC01391.jpg

Drakbåts-racet i Satuk.

DSC01343.jpg

DSC01367.jpg

DSC01374.jpg

DSC01373.jpg

DSC01383.jpg

DSC01381.jpg

Nedan i en grannby (ca 45 minute på moppe). Kom inte ihåg namnet på byn.

Släktingar som bor där, bl.a. en tjej som är gift med en engelsman, så fick se lite farang hus.

DSC01409.jpg

DSC01401.jpg

DSC01406.jpg

DSC01436.jpg

Syrrans grabb, Cam.

DSC01431.jpg

Relax.

DSC01485.jpg

DSC01486.jpg

DSC01489.jpg

Templet i byn börjar bli klart... men det går sakta.

DSC01495.jpg

DSC01496.jpg

DSC01501.jpg

DSC01502.jpg

DSC01503.jpg

-"Hörru du! Kom hit och hjälp till!!!"

DSC01512.jpg

DSC01519.jpg

DSC01522.jpg

Möte.

DSC01549.jpg

DSC01550.jpg

Trött lillesyster.

DSC01557.jpg

Äkta Isaan-käk (?)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Franco

    9

  • CB

    2

  • ban_kog_wat

    2

  • lars60

    2

Mest aktiva i denna tråd

Marknad, precis utanför dörren...

DSC01566.jpg

DSC01568.jpg

DSC01567.jpg

DSC01570.jpg

Grilla inne.

DSC01579.jpg

Utanför mamma's tillfälliga bostad. I famnen, nya valpen vi fick av tjejen släkting so är Munk i Buriram.

DSC01584.jpg

DSC01589.jpg

DSC01592.jpg

DSC01594.jpg

DSC01601.jpg

DSC01605.jpg

DSC01607.jpg

DSC01610.jpg

DSC01611.jpg

DSC01626.jpg

DSC01634.jpg

Halkat!

DSC01643.jpg

DSC01651.jpg

DSC01667.jpg

Moppe-Taximaffian.

DSC01669.jpg

DSC01672.jpg

DSC01679.jpg

DSC01680.jpg

DSC01686.jpg

Soppköket igen. Slurp.

DSC01689.jpg

DSC01696.jpg

En lektion i hur man stavar till "Satuk... e...ek".

DSC01703.jpg

DSC01707.jpg

DSC01709.jpg

DSC01708.jpg

Om man sitter och äter i soppkökets lilla servering, och blir pissnödig. Vad gör man?

DSC01716.jpg

DSC01711.jpg

Man pissar.

DSC01720.jpg

Laab. Fläskött. Rått.

Gott.

DSC01725.jpg

Kött i ett knyte.

DSC01723.jpg

Rått.

Gott.

Väntar på bussen tillbaks till Bangkok. Snyft.

DSC01726.jpg

DSC01728.jpg

DSC01743.jpg

Sista bilden. Suvarnabhumi... Snyft, snyft.

Återkommer med lite roligare, finare bilder när jag hunnit ladda upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

kanonbilder åså mobilkamra fantastigt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

supertrevliga bilder! :great:

Men leker du inte med alla möjliga sjukdomar genom att äta kött som är rått?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken härlig resa och fina bilder. Jag kan verkligen förstå din saknad. SKa du hämta henne på Arlanda när det är klart? Det gjorde jag och vilken känsla. :whistle:

En sak jag tänkte på är att Thailändska hus är sig lika, samma skåp, vattenkrukor, vilobänkar allt så enkelt e t c.

PianoPele

En darrning vid ögonens möte

www.thaitribes.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevliga bilder! Songkran, är en trevlig upplevelse! Men var beredd på att det är sjukt varmt i Thailand då! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevliga bilder! Songkran, är en trevlig upplevelse! Men var beredd på att det är sjukt varmt i Thailand då! :crazy:

Visst är det varmt! Därför är det så skönt att få en hink kallt smutsigt vatten inklusive isbitar i huvudet... och vilken lättnad att sedan känna detta iskalla vatten rinna ner längs kroppen!

Självklart ska man uppleva Song Khran ett par gånger, men för min del räcker det så.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

supertrevliga bilder! :great:

Men leker du inte med alla möjliga sjukdomar genom att äta kött som är rått?

det ska torkas korp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget spikat, men skulle vilja pricka in Songkran nästa år.

Vi får se...

Hoppas att det funkar med migrationsverket så att du hinner ner till SonKran. Kommer att vara i Buriram då om inget oförutsett innträffar. Firade Sonkran i Buriram City i år och det är helt galet. Men mycket roligt. JAg och frun tog med oss lite släktingar lite ungar från byn och åkte in till city. Vilket blött party i ordets rätta bemärkelse. Men roligt va det och kidsen tyckte det var underbart. för några av do var det första gången som dom va i till stan för att "leka sonkran" som dom säger.

Hoppas du är där så får vi ta en kall chang och dela lite erfarenheter.

/ Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit nere i Thailand under songkran förut, så känner till värmen (och vätan).

Fast å andra sidan det har vart närmare havet, och det är ju inte riktigt samma sak. Men det skulle vara fantastiskt kul att just vara med om songkran däruppe. I det riktiga Thailand.

Angående att äta rått kött, etc... Jag har nog under åren skapat en resistans mot det mesta. Jag äter (eller åtminstone testar) allt!

Skulle jag bli sjuk så får jag väl bli det. Men x miljoner thailändare äter ju skiten, så varför skulle inte jag kunna äta det?

Var inte risig i magen en enda gång... Landade i Stockholm i söndags morse, och åt en pizza till lunch.

Sen var det som å skita mekongvatten 3-4 gånger den söndan. Härligt å komma hem.

Jag tror allvarligt att äter man allt, så bygger man bara upp ett härligt immunförsvar.

Jag har inte en enda sjukdag från jobbet på 4 år, och har inte haft en simpel förkylning en gång på lika länge.

Sist jag var magsjuk i Thailand var på 80-talet. Då hade jag ätit den berömda Thairätten "Spagetti Bolognese".

Och alla som gillar laab, testa den råa varianten. Det var den bästa jag smakat.

Nu ska jag hem och ladda upp bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Song Khran på turistorterna typ Bangkok, Pattaya och Chiang Mai är väl inte riktigt samma som firandet i de små byarna i Isaan.

Mycket mer sansat där, och väldigt trevligt att bli uppmanad att hälla lite vatten från en kopp längs halsen på ett antal förtjusande gamla tanter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevliga bilder! Songkran, är en trevlig upplevelse! Men var beredd på att det är sjukt varmt i Thailand då! :crazy:

Mycket fin bilder och många stort tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

HÄRLIGA omväxlande bilder Franco, fick en tår i ögat när jag såg Kalles kaviartuben,

Hälsar anders

Ja den gjorde succé.

Själv avskyr jag kaviar (rökt), men tänkte när tjejen var här att jag skulle låta henne testa... det kändes som nåt hon skulle gilla, och det gjorde hon.

Så vi köpte med oss en tub, och både mamma och systrarna älskade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga bilder, fin tjej också! Ser även att lill-jäntan kör på med sin roliga frisyr fortfarande. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat Franco!

Nice pix. great.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...