Jump to content
IGNORERAD

Varför dra hit en tjej från Thailand?


Jerker

Varför dra hit en tjej från Thailand?  

132 röster

  1. 1. Varför dra hit tjej från Thailand?

    • Dum i huvudet ............
      13
    • Kan inte få någon tjej i Sverige.
      15
    • Dom städare tar hand om mig så bra.
      7
    • Kärlek
      72
    • Snål jäkel! dom inte så dyra drift.
      3
    • Gillar Thailand.
      27
    • Gillar inte feta falang tjejer.
      51


Recommended Posts

Min darling undrade hur det kommer sig att vi måste åka till LOS för hitta sin tjej. Det borde vara enklare gifta sig med Svensk tjej.

Varför måste dom frysa :diablo: och leva det har vindpinnade landet.

Min tjej är inte på väg att lämna :mdr: mig utan bara lite trött på Sverige. Räknar ner dagarna innan flyget lyfter från Kastrup.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jerker

    3

  • broder tuk tuk

    2

  • Långrygg

    2

  • McTwist

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Min darling undrade hur det kommer sig att vi måste åka till LOS för hitta sin tjej. Det borde vara enklare gifta sig med Svensk tjej.

Varför måste dom frysa :diablo: och leva det har vindpinnade landet.

Min tjej är inte på väg att lämna :mdr: mig utan bara lite trött på Sverige. Räknar ner dagarna innan flyget lyfter från Kastrup.

Jag menar inget illa nu, men kan inte du fråga din darling varför hon var tvungen att träffa en utlänning, det hade ju vart enklare för henne om hon hade träffat en Thaikille och fått stanna i värmen istället för att utsätta sej själv för vårat kalla klimat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

man blir ju närmare å närmare å lämna detta forum varje dag på den korta tid man har varit här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aterigen en "Thailand for Retards"-trad - precis vad forumet behover.. Seriost, kan vi inte battre an sa har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade "Kan inte få nån tjej i Sverige". Jag skyller på att det är svårt att få tjej i Sverige när man bor i Thailand (andra orsaker vägrar jag kännas vid). Men hon ska dras till Sverige, vänta bara! *Skrattar elakt och gnuggar händerna*

Strålande tråd!

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

I de flesta fall är det säkert kärlek som gör att gubbarna släpar hem sina darlingar. Hade samma gubbar kärat ned sig i en svenska, brasilianska eller tyska så hade de ju varit insnöade på det området.

Jag vet ju när jag var som mest nedkärad i mina bartjejer i Pattaya, det fanns ju bara Thailand och tjejerna i medvetandet. Svenskor var ju helt oacceptabelt. Jag tittade knappt på svenska tjejer.

Och visst är det så att thailändska kvinnor är väldigt lätta att bli nedkärade i.

Kvinnligheten plus take care principen skapar säkert dessa känslor hos vilken man som helst.

Jag tror kanske inte riktigt på att män som har svårt att hitta svenska kvinnor medvetet drar sig till Thailand. Det är nog mer att de upptäcker på plats att de faktiskt känner sig älskade och omsvämade på ett annat sätt än vad de får uppleva i Sverige.

Inga problem att bli sedd och kurtiserad i en bar och det är klart att självkänslan ökar i en sån miljö och att man därmed dras dit igen och igen och till sist hittar man ju det där förälskelseobjektet.

Vilket ju ofta inte dröjer särskilt länge.

Detta skapar ju en viss aversion mot svenskor och det svenska som ju avvisat mycket av behovet av att bli sedd och känna sig älskad.

Det behöver inte vara fulingarfaranger utan ofta helt vanliga killar som har ett behov av att känna sig sedda. Så en viss brist i känslolivet gör säkert att vissa män hamnar i barerna och hittar sin darling där.

Och det är ju bara positivt så länge de inte blir blåsta på konfekten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

man blir ju närmare å närmare å lämna detta forum varje dag på den korta tid man har varit här.

Det luktar lite drama queen här...

Aterigen en "Thailand for Retards"-trad - precis vad forumet behover.. Seriost, kan vi inte battre an sa har?

Varför inte själv föregå med gott exempel? Hur många trådar har du startat på sistone?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det luktar lite drama queen här...

Varför inte själv föregå med gott exempel? Hur många trådar har du startat på sistone?

Herr Chang har talat.

Ja, det blir val inte battre an vad man gor det till och jag bidrar sakert inte med nagot positivt till forumet just nu (gnaller pa det mesta). Kanner ingen som helst lust att starta nagon trad da jag inte har nagra storre forhopningar om att traden skulle bli sarskilt intressant - oavsett amne. Skont att att du satter ribban igen HC - anfall ar basta forsvar.

Man skulle kunna tro att en moderator faktiskt var nyfiken pa eller till och med oroade sig over vad som gor att en ny medlem som Gosatta vill lamna forumet efter dryga manaden. Inte raljerande och nedsattande om att personen ar en drama queen. Trodde i mitt stilla sinne att man kunde forvanta sig mer av en moderator an av kreti och pleti - men jag hade onekligen fel.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry för ett lite "off topic" inlägg. (Fast det påvisar ju att Wille faktiskt bidrar)

Wille! Jag läste för ett tag sedan en tråd med Halloween-tema, du hade lagt upp bilder och skrivit om Stormtrooper-kostymen. Har sökt och klickat efter denna tråd, vad hette den?

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Min darling undrade hur det kommer sig att vi måste åka till LOS för hitta sin tjej. Det borde vara enklare gifta sig med Svensk tjej.

Varför måste dom frysa :diablo: och leva det har vindpinnade landet.

Min tjej är inte på väg att lämna :mdr: mig utan bara lite trött på Sverige. Räknar ner dagarna innan flyget lyfter från Kastrup.

Har fått frågan nån gång av min fruga också... Tror jag svarade nåt i stil med att jag har komplex över mina öron och är alldeles för blyg för att träffa en snäll och trevlig svenskt tjej.

Enda skillnaden var väl att det var jag som fick bo på andra sidan klotet och uppleva hur olika (blåsigt, regnigt, varmt) allt är istället för att frugan fick uppleva Sverige.

I början av vår tid tillsammans kunde jag inte föreställa mig en flytt till Sverige, och nyss efter nästan 2 år i Sverige är jag änne mer säker på att vi inte ska flytta dit (igen).

OT: En moderator är en medlem med möjlighet att hjälpa till med att få forumet att fungera och hålla ögon på att trådar inte förstörs osv... En medlem alltså.

Ska vi ta bort möjligheten för en moderator att skriva vad han tycker helt och hållet, så försvinner en del riktigt bra trådar.

För övrigt så ser jag inget nedsättande i frasen "Det luktar lite drama queen här"

Gosatta raderad som medlem förresten.

Och dessutom wille, fundera ett tag på din egen medverkan i denna tråd...

Att påpeka att det finns efterblivna människor som har intresse för Thailand, börjar lukta lite Siam-Nilsson här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett jäkla gnäll och besserwissertänkande så fort nån tycker att dom vill ha en tråd som,observera, dom själva tycker är intrssant, om man inte gillar den så är det väl bara att låta bli att rösta eller läsa och helst inte heller kommentera.

Jag har noterat att det kommit en del svar, bl.a. dum i huvet :lol: Självkritiskt :lol:

Själv tror jag på kärlek, gammal romantiker som man är :yes:

Däremot "drar" jag jag inte med mig någon över till kylan utan vi stannar allt vackert här. :mdr:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det verkar vara lite allmän lingonvecka nu på sistone.. :rolleyes: Nu är vi ju iofs inne i den deppigaste månaden här hemma i det karga och gråa Sverige så det förklarar väl åtminstone några av alla dessa mindre positiva inlägg och kommentarer senast tiden... :52:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det luktar lite drama queen här...

Nu inte bara det luktar längre. Seriöst så tycker jag det är barnsligare att hota med avhopp först för att sedan demonstrativt avregistrera sig pga man ogillar vissa trådar, än vad dessa trådar är :suicide:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det verkar vara lite allmän lingonvecka nu på sistone.. :rolleyes: Nu är vi ju iofs inne i den deppigaste månaden här hemma i det karga och gråa Sverige så det förklarar väl åtminstone några av alla dessa mindre positiva inlägg och kommentarer senast tiden... :52:

Jag hade väl ett antal mindre positiva inlägg och kommentarer i går, men just nu så sitter jag och njuter på vår altan i nordöstra Thailand.

Sen hur jag "drog" frugan till Sverige, ja det blev ju bara så.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu inte bara det luktar längre. Seriöst så tycker jag det är barnsligare att hota med avhopp först för att sedan demonstrativt avregistrera sig pga man ogillar vissa trådar, än vad dessa trådar är :suicide:

Tja, man kan ju undra varför det var så viktigt att avregistrera sig. Det är ju som med att kolla på tv, gillar man inte det man ser så byter man kanal. Men det var väl något han ville ha sagt, undrar bara vad...

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad vissa medlemmar gnäller väldigt mycket har :rtfm:

Hade lite svårt bemöta min tjej med några bra argument. Så jag tänkte att ni kunde hjälpa till några kommentarer det var därför startade den tråden.

Kunde säkert finslipa mina frågor lite mer hade inte tid.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

OT: En moderator är en medlem med möjlighet att hjälpa till med att få forumet att fungera och hålla ögon på att trådar inte förstörs osv... En medlem alltså.

Ska vi ta bort möjligheten för en moderator att skriva vad han tycker helt och hållet, så försvinner en del riktigt bra trådar.

För övrigt så ser jag inget nedsättande i frasen "Det luktar lite drama queen här"

Gosatta raderad som medlem förresten.

Och dessutom wille, fundera ett tag på din egen medverkan i denna tråd...

Att påpeka att det finns efterblivna människor som har intresse för Thailand, börjar lukta lite Siam-Nilsson här.

Ja, det var onekligen lite val hart och onodigt nedsattande fran min sida - sorry till vem helst som tog illa vid sig - sarskilt tradskaparen som hamnade i korselden. Far val medge att jag foregar med daligt exempel, men frustration och besvikelsen tog over. Jag har skarpt gillat forumet men lockelsen fallnar sakta men sakert - ingens fel eller allas fel? Spelar kanske ingen roll.

Sen far vi val komma overens om att vara oense om vad for forvantningar man kan ha pa en moderator. Andra forum staller betydligt mkt hogre krav pa en moderator och de forvantas forega med gott exempel och sta over infantila inlagg av typen som de har som uppgift att moderera.

Men, men - nya tag och mer happy go lucky attityd nu efter en tillfallig, om an aterkommande, svacka.

Hoppas dock fortfarande att nagon tog sig tid och kollade med Gosatta om motivet till hans avhopp. Tycker han bidrog med flera intressanta iakttagelser och bilder under sin relativt korta tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar inget illa nu, men kan inte du fråga din darling varför hon var tvungen att träffa en utlänning, det hade ju vart enklare för henne om hon hade träffat en Thaikille och fått stanna i värmen istället för att utsätta sej själv för vårat kalla klimat.

Jag har faktisk på pekat det :great: men det är så klart en ekonomisk faktor sitter har fryser i Sverige och att hon älskar mig.

broder tuk tuk

Tror också att bristen av ett känslolivet och kärleken är står orsak till man en tjejen från Thailand.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Om man drar någon någonstans, så följer ju den människan inte med frivilligt, är det inte att betrakta som kidnappning?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu anser ju jag att alla som vill ska få skriva här.Om sen någon vill lämna forumet så står det denne helt fritt att göra så.Att sen hota att lämna för att någon inte tycker lika anser jag inte vara värt att kommentera överhuvudtaget,det är väl frivilligt och självvalt att debattera här.Och ni som vill skriva här,fortsätt med det och skicka in era åsikter fortsättningsvis oxå :great: .Mvh Måne som förovrigt "tog hit"min fru för att hon ville pröva på nått nytt och fortfarande vill bo här p.g.a att tjäna pengar till sin ålderdom och att vårt barn ska få en bra utbildning.Med mig är det tvärtom jag trivs inte i snö och kyla men den svenska "sommaren "är underbar :P

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 skön omröstning Jerker :mdr:

Nu blir nog BanFang arg igen :P

Hehe. Nej det blir jag inte. Även om jag tycker att rubriken är lite vad ska jag säga

smaklöst utformad.

Vidare eftersom det finns vettiga svarsalternativ i denna omröstning så svarar jag självklart Kärlek.

Ps Ha en trevlig vistelse i Pattaya Farang. Och glöm inte örngottet

BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärlek.så klart! wub.gifwub.gif

Eller, Hur! love.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...