Jump to content
IGNORERAD

Landets ekonomiska problem beror på Studentuppror enligt Prayuth


janne_h

Recommended Posts

Det verkar som att Prayuth löst problemet, med dom Ekonomiska problem. Som landet drabbas av. Det är tydligen dom student protester som roten till det onda. Ingen självinsikt att regeringens stängning av landet har nån skuld här. 🤣🤣🤣

 

https://www.thaienquirer.com/19568/prayut-says-the-economic-situation-will-not-recover-because-of-the-protesters/

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, janne_h said:

Det verkar som att Prayuth löst problemet, med dom Ekonomiska problem. Som landet drabbas av. Det är tydligen dom student protester som roten till det onda. Ingen självinsikt att regeringens stängning av landet har nån skuld här. 🤣🤣🤣

 

https://www.thaienquirer.com/19568/prayut-says-the-economic-situation-will-not-recover-because-of-the-protesters/

Fast så har han ju inte sagt om man läser artikeln du länkar till.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, spooncreek said:

Fast så har han ju inte sagt om man läser artikeln du länkar till.

"Prime Minister Prayut Chan-ocha said on Monday that for the economic situation to resolve itself, the country must “be peaceful” alluding to the months of anti-government protests aimed at his goverment" 

 

Defacto är betydelsen av det han säger. Att om landet ska kunna återgå till det normala ekonomiskt. Så måste det ske under fredfulla former. Vilket i sig betyder att han kopplar ekonomin till studentprotesterna. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, janne_h said:

"Prime Minister Prayut Chan-ocha said on Monday that for the economic situation to resolve itself, the country must “be peaceful” alluding to the months of anti-government protests aimed at his goverment" 

 

Defacto är betydelsen av det han säger. Att om landet ska kunna återgå till det normala ekonomiskt. Så måste det ske under fredfulla former. Vilket i sig betyder att han kopplar ekonomin till studentprotesterna. 

 

Japp. Men så skrev du inte i ditt första inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, spooncreek said:

Japp. Men så skrev du inte i ditt första inlägg.

Nja det är väl inte riktigt sant. Bevisligen så försöker ju Prayuth här skylla ekonomiska krisen på studenterna här. Vad nu dom har med det att göra? I alla fall som jag uppfattar det. 

Sen att han pratar om återhämtning, anser jag inte gör någon skillnad. Då studrntupproret inte har ett dugg vare sig med ekonomisk återhämtning. Eller hur landet hamnat där man är. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, janne_h said:

Nja det är väl inte riktigt sant. Bevisligen så försöker ju Prayuth här skylla ekonomiska krisen på studenterna här. Vad nu dom har med det att göra? I alla fall som jag uppfattar det. 

Sen att han pratar om återhämtning, anser jag inte gör någon skillnad. Då studrntupproret inte har ett dugg vare sig med ekonomisk återhämtning. Eller hur landet hamnat där man är. 

 

Japp. Men så skrev du inte i ditt första inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedär, det är alltså studenternas fel att de där miljonerna som ville komma på turistbesök med STV visum och bränna 3000THB per dag i 90 dagar uteblir.

 

Man lär sig något nytt varje dag...

 

Tror personligen det finns helt andra orsaker till att turisterna uteblir. Undrar om prutten tror det också?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Japp. Men så skrev du inte i ditt första inlägg.

Som vanligt med Janne, läsförståelsen du vet.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tror är största orsaken till besvären är att studenterna har sovit på ekonomi lektionerna eller att läraren var dålig för annars hade nog problemet varit löst 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev burrabus:

Det som jag tror är största orsaken till besvären är att studenterna har sovit på ekonomi lektionerna eller att läraren var dålig för annars hade nog problemet varit löst 

Det är nog generationen före studenterna som sovit!!

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, spooncreek said:

Japp. Men så skrev du inte i ditt första inlägg.

Nehe vad menar du att jag skrev då? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...