Hypercite Inlagd November 9, 2009 Dela Inlagd November 9, 2009 Tjena alla! Jag och min flickvän ska äntligen på vår första solsemester tillsammans och ska totalt spendera 3 veckor i Thailand. Det ska verkligen bli helt sjukt underbart Jag har redan vart där nere men det blir första gången för tjejen så om ni har tips om speciella saker att se så hojta till Hur som helst så ska vi först ta oss så fort som möjligt till Ko Tao för att ta dykcert på ett ställe som jag känner till. Det blir vell kankse 5 - 6 dagar totalt på ön. Sedan åker vi ned till krabi och ut bland öarna som ligger runt om. Här komemr vårt dilemma. Jag själv har vart på Phi Phi och Railay och gillade båda ställena väldigt mycket men sen är dte kul att uppleva något speciellt och nytt tillsammans. Så vi har kanske tänkt spendera 2 dagar på Phi Phi och 2 dagar på Railay. Sedan vet vi inte riktigt vart vi vill. Det vi vill ha är kanske 6 dagar med enbart lugn sol och en strand. Helt enkelt så lite folk som möjligt och eftersom vi är studenter så behöver det absolut inte vara något fancy ställe utan en enkel bungalow med trevlig personal och en fin strand Ett ställe där vi helt enkelt kan njuta av varandra och se på solen när den går upp och ned tillsamans. Vi har tittat på Koh Jum, Koh Si Boya, Koh Hong, Koh Phai och några till. Är det någon som har ett speciellt tips eller förslag om vart vi kanske kan åka? Vilken ö är bäst? Någon som vart på nån av öarna och haft det bra? Med Vänliga Hälsningar Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd November 9, 2009 Dela Inlagd November 9, 2009 sök på sawadee.com står mycket matnyttigt det någon rekommenderar kanske inte passar för er När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd November 9, 2009 Dela Inlagd November 9, 2009 Gå in på www.thailandforum.se där finns många svar till dina frågor FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hapa38 Inlagd November 9, 2009 Dela Inlagd November 9, 2009 Hej! Jag har varit i Krabi nu i snart 7år och det är främst två saker jag tycker att ni ska göra: 1. Bambo island, en dunderhäftig ö där sjögurkerna snudd på är på stranden, djupa gravar med fantastiska upplevevelser för både den som snorklar och dyker. Man kan hyra in sig på en Speedboat eller köpa biljetter på en dykbåt. Men kolla priserna de skilljer sig väldigt mellan olika ställen i AoNang. Om ni gillar att åka båt kan en 4öars rundtur, med Phi-Phi, Poda, Bambo och Raily vara kul. 2. Tigertemplet, ettusentrehundra trappsteg upp ligger ett tempel med fantastisk utsikt över hela Krabitrakten, jag tror att det är runt 600m högt berg. Trappstegen varierar från små höga till ännu mindre o brantare, inget för den med dålig kondis. Det är svårt att komma upp men nervägen är nästan en större utmaning... Ett tips åk tidigt på morgon o ge tusan i ölen kvällen innan Stränder finns det gott om och det är svårt att rekommendera en strand eftersom det är väldigt beroende på vad man är ute efter. För egen del har jag blivit lat och ligger gärna kvar på AoNang, men då bort åt vänster (öster) där det finns flera massageställen, öl och bra service, som t.ex. kunna be någon åka och köpa lunch mm. Men det är ju också kul att ta en "långsvansare" och t.ex. åka ut till Poda eller Prahnang/Raily. Om man gillar att klättra i berg så är en promenad från västar Raily till östra en god ide för att testa på bergsklättring och sedan fortsätta ut på Prahnang udden. Hoppas att det gav lite ideer iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.