Jump to content
IGNORERAD

Rebtel.com


Guest Plätt

Recommended Posts

Stämmer det verkligen med 5,6 Öre att ringa Thaimobil från Sverige?

Ringet någon med detta bolag och kan beskriva att det stämmer och ljudkvaliten är bra ?

www.rebtel.com

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • algot

    2

  • Thainab

    2

  • Rebnel

    1

Mest aktiva i denna tråd

Man använder ju VOIP alltså internet, sen tillkommer ju samtalstaxan i Sverige, så jag undrar om det egentligen blir så billigt.. Undrar om de har tillstånden som krävs i Thailand för att bedriva sån här verksamhet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder det, funkar hur bra som helst, är mycket nöjd... sen kanske det inte är det billigaste alternativet, men i mitt fall det smidigaste :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder det, funkar hur bra som helst, är mycket nöjd... sen kanske det inte är det billigaste alternativet, men i mitt fall det smidigaste :clapping:

Jag ringer med Telia dygnet runt betalar 0 öre till fasta nätet,Med Rebtel ringer man ett Svenskt nummer oxå eller hur funkar det??

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer från datorn till alla nummer via Skype och sedan abonnemang för enbart Thailand. Det kostar ca 40:-/1 månad, 125:-/3 mån, 400:-/12 mån och man kan prata i max 6 tim per dag.

Det är bra kvalite på samtalen.

Len

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer från datorn till alla nummer via Skype och sedan abonnemang för enbart Thailand. Det kostar ca 40:-/1 månad, 125:-/3 mån, 400:-/12 mån och man kan prata i max 6 tim per dag.

Det är bra kvalite på samtalen.

Len

Kan bara hålla med, har aldrig haft något som helst problem med Skype.. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Voip discount.

Betalar 10€ och får då ringa gratis till Thailand i 120 dar.

Därefter "normal" taxa vilket är 10 eurocent i minuten tror jag.

Hur som helst kan jag ringa helt sjukt mycket för mina 10€.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer med Telia dygnet runt betalar 0 öre till fasta nätet,Med Rebtel ringer man ett Svenskt nummer oxå eller hur funkar det??

Mvh.Plätt

Precis... man ringer ett 08 nummer som på något stätt går till det nummer man valt i Thailand, fråga mig inte hur det går till :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis... man ringer ett 08 nummer som på något stätt går till det nummer man valt i Thailand, fråga mig inte hur det går till :whistle:

Tack det var det jag ville få bekräftat

Så nu jag kan koppla mitt fasta nummer vidare, så mina familje medlemmar kan ringa mig "gratis" jag betalar endast 5,6 öre

Mvh&Tack

Plätt

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer med Telia dygnet runt betalar 0 öre till fasta nätet,Med Rebtel ringer man ett Svenskt nummer oxå eller hur funkar det??

Mvh.Plätt

Hur bär man sig åt för att ringa med Telia dygnet runt till fasta nätet för 0 öre ???

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Så nu jag kan koppla mitt fasta nummer vidare, så mina familje medlemmar kan ringa mig "gratis" jag betalar endast 5,6 öre

Just denna lösning bör nog testas. Anledningen är att inkommande nummer måste godkännas i Rebtel. Och sedan lägger man vidarekoppling till Thailand.

Men eftersom det uppringande numret är inlagt innebär det att olika kunder har samma 08 nummer för sina vidarekopplingar.

Vad händer då när man vidarekopplat sin hemmatelefon. Vilket nummer känner rebtel av som inkommande. Uppringaren eller hemnumret. Jag tror faktisk det är uppringarens och då fungerar det inte som du tänkt.

Dock kan ju http://www.vidarekoppla.se/Home lösa ditt problem. Dock lite dyrare.

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer för 149kr/mån, och pratar så länge man vill,

dygnet runt, och har bild med den man pratar med,

utan man är uppkopplad på nätet hela tiden,

som en vanlig telefon, men med bild,

bra va

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och fru Chang får ju hålla med Rebnel och Knasen. Skype fungerar mycket bra mot Thailand.

Löjligt billigt för den kvaliten!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har nu akiverat ett konto hos Rebtel så jag ska kunna ringa med min mobil till Thailand.

Men det verkar inte funka!!! det går fram signaler i min lur men det verkar inte nå Thailand och hennes mobil??

Vad är det för fel?? någon som vet.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu akiverat ett konto hos Rebtel så jag ska kunna ringa med min mobil till Thailand.

Men det verkar inte funka!!! det går fram signaler i min lur men det verkar inte nå Thailand och hennes mobil??

Vad är det för fel?? någon som vet.

Mvh.Plätt

Hon är ute & slarvar ? whistle.gif

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Tecknat Skype "Till ett land"

Ringer obegränsat till Thailand för 37 sek per månad. Dom kör nån kampanj nu med ännu billigare priser.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är ute & slarvar ? whistle.gif

Skulle inte tro det :dance1::dance1:

När jag ringer via 0184904480 med pincord då kommer jag fram men inte via rebtel är det bara bluff rebtel.com :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Guest Forden34

Har en undran då jag inte får reda på om man först betalar, låt oss säga att jag har comviq amigos å betalar ca: 0,80 öre ska jag då lägga till dom 0,057 öre det kostar att ringa med rebtel eller kostar det bara 0,057 öre att ringa???????????????????????

Ge mig en vettig förklaring då jag är förbannat trögfattad, men bygga bilar å mc kan jag utan hinder

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden,

Du är inte trögfattad.

IT -knuttarna är väldigt dåliga på att kunna förklara på ett enkelt, begripligt sätt. Finns 100-tals exempel på detta.

Titta bara på många företags hemsidor.

Rebtel fungerar så att du köper tid genom att betala in 10 US eller 25 US, jag använder mitt visakort via nätet.

Då får du själv lägga in det/de nummer i Thailand du vill kunna ringa till, för varje thainummer då lägger upp får du ett 08-nummer som du sedan ringer till, alltså ett inrikessamtal i Sverige. Kostnaden för inrikessamtalet tillkommer, får du betala till din vanliga telefonoperatör (t.ex.Amigo eller Telia eller.) Själv har jag valt Comhem med ett fast månadspris, fria sverigesamtal.

Alltså: Du förbetalar till Rebtel(minutavgift till Thailand är 5,7 öre)för samtalet från "08-numret" till ditt thainummer. Din kostnad att ringa till 08 numret tillkommer. Om du alltså väljer att ringa från en vanlig mobiltelefon kan det kosta 2.50 kr/minut + 5,7 öre. Det gäller alltså att ringa billigt inrikes, vilket idag är möjligt.

Hoppas det här hjälpte till att göra det begripligare. Fortsätt bygga mc o bilar, det är mycket roligare ;)

/SvenA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden,

Du är inte trögfattad.

IT -knuttarna är väldigt dåliga på att kunna förklara på ett enkelt, begripligt sätt. Finns 100-tals exempel på detta.

Titta bara på många företags hemsidor.

Rebtel fungerar så att du köper tid genom att betala in 10 US eller 25 US, jag använder mitt visakort via nätet.

Då får du själv lägga in det/de nummer i Thailand du vill kunna ringa till, för varje thainummer då lägger upp får du ett 08-nummer som du sedan ringer till, alltså ett inrikessamtal i Sverige. Kostnaden för inrikessamtalet tillkommer, får du betala till din vanliga telefonoperatör (t.ex.Amigo eller Telia eller.) Själv har jag valt Comhem med ett fast månadspris, fria sverigesamtal.

Alltså: Du förbetalar till Rebtel(minutavgift till Thailand är 5,7 öre)för samtalet från "08-numret" till ditt thainummer. Din kostnad att ringa till 08 numret tillkommer. Om du alltså väljer att ringa från en vanlig mobiltelefon kan det kosta 2.50 kr/minut + 5,7 öre. Det gäller alltså att ringa billigt inrikes, vilket idag är möjligt.

Hoppas det här hjälpte till att göra det begripligare. Fortsätt bygga mc o bilar, det är mycket roligare ;)

/SvenA

Ett helt perfekt, föredömligt klart inlägg/förklaring. :clapping::great:

Blev +karma :drinks:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Jag har installerat Rebtel nu när Voip strular.Vad jag kan se blir man inte debiterad inrikes samtal när man ringer från nätet.Det verkar som jag bara blir debiterad Rebtels 5.6 öre.Jag ringer med Rebtel via Skype.Rätta mig om jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har installerat Rebtel nu när Voip strular.Vad jag kan se blir man inte debiterad inrikes samtal när man ringer från nätet.Det verkar som jag bara blir debiterad Rebtels 5.6 öre.Jag ringer med Rebtel via Skype.Rätta mig om jag har fel.

Det där lät avancerat :-)

Är du i Sverige så kan du ringa direkt dina Rebtel-nummer från fast eller mobiltelefon.

Jag har Telenor obegränsat ab. vilket betyder att jag kan ringa hur mycket som helst i Sverige.

Om du ringer Rebtel från din svenska mobil så kostar det 5.6 öre per minut för Rebtel och den lokaltaxa du har för ditt mobilabonnemnag.

Sitter du vid datorn och ringer så kan du istället endera köpa Skypeout (vilket dom har försämrat nyligen) eller Voipdiscount. Voipdiscount (www.voipdiscount.com) är det i särklass bästa!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...