Jump to content
IGNORERAD

Rebtel.com


Guest Plätt

Recommended Posts

Det där lät avancerat :-)

Är du i Sverige så kan du ringa direkt dina Rebtel-nummer från fast eller mobiltelefon.

Jag har Telenor obegränsat ab. vilket betyder att jag kan ringa hur mycket som helst i Sverige.

Om du ringer Rebtel från din svenska mobil så kostar det 5.6 öre per minut för Rebtel och den lokaltaxa du har för ditt mobilabonnemnag.

Sitter du vid datorn och ringer så kan du istället endera köpa Skypeout (vilket dom har försämrat nyligen) eller Voipdiscount. Voipdiscount (www.voipdiscount.com) är det i särklass bästa!

Jag har tidigare ringt fån Skype och sedan från Voip.Voip har dock strulat den sista tiden.Nu ringer jag,för att tillfälligt ersätta Voip,med Rebtel via Skype på datorn.Jag slipper lokaltaxan med detta.

Ändrades av algot
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • algot

    2

  • Thainab

    2

  • Rebnel

    1

Mest aktiva i denna tråd

Såg just att deras pris är "uppe" i 0.201 öre per minut för både fast och mobil. Någon som använder detta ifrån sin vanliga analoga hemtelefon och tycker det funkar bra?

Det är tre personer hemma som ringer mobiler i Thailand och alla har inte mobiltelefon så den gamla hederliga analoga är att föredra.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg just att deras pris är "uppe" i 0.201 öre per minut för både fast och mobil. Någon som använder detta ifrån sin vanliga analoga hemtelefon och tycker det funkar bra?

Det är tre personer hemma som ringer mobiler i Thailand och alla har inte mobiltelefon så den gamla hederliga analoga är att föredra.

Vi har ringt med Rebtel sedan ngt år och det har fungerat klockrent varje gång med en tydligt bättre ljudkvalitet jämfört med de olika telefonkort vi använde tidigare. Och dessutom ringer man bara det korta numret man får tilldelat för varje telefon man vill ringa till. Istället för den "oändliga" raddan av siffror man fick knappa in tidigare med korten.

Men nu har de höjt avgiften i två omgångar från tidigare 5,6 öre till ca 20 öre/minut, och så tillkommer ju den lokala taxan i Sverige så då blir det väl ca 35-40 öre/minut beroende på vilken tid man ringer. Så nu får sambon försöka skärpa sig och bara prata om väsentligheter i stället för att slösnacka i timmar som tidigare. Det går väl sådär :nono:

Men som sagt, ljudkvaliteten är mkt bra. Och vi ringer från fast telefon.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer från datorn till alla nummer via Skype och sedan abonnemang för enbart Thailand. Det kostar ca 40:-/1 månad, 125:-/3 mån, 400:-/12 mån och man kan prata i max 6 tim per dag.

Det är bra kvalite på samtalen.

Len

Har för mig att dessa konton inte går att få längre. Det var bara under typ 1 månad för ca 2 år sedan man kunde öppna ett sådant och så gjorde jag med. kanske någon som fixat likadant konto nyligen ???

Håller dock INTE med om att det är problemfritt! Upplever att vissa mobiler kan tuta upptaget men i själva verket är det inte det. Och man kan få ringa upp 20-30 gånger innan det tutar ledigt och peronen kan svara. Så var det med just tjejens mobil nummer när hon var nere i Thailand och jag behövde ringa henne. Mycket enerverande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...