Jump to content
IGNORERAD

Condo samt hus ägare får nu återkomma till Thailand


janne_h

Recommended Posts

Det verkar inte vara någon ände på idi*tin som sprutar ut från Thailändska myndigheter just nu. Ägare till condos och hus har nu adderats till listan av folk som får komma in i landet. Men endast om man kan bevisa att man har 3 miljoner baht på ett thailändskt konto. Samt 500000 baht dom senaste 6 månaderna i en bank i hemlandet. 

Att vissa myndighetspersoner tror att faranger är dumma i huvet är väl ingen nyhet. Men det får väl vara nån måtta på idi*tin i Thailand. Som nu nått nya höjder. 

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1186794-foreign-property-owners-now-allowed-to-return-to-Thailand/

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Det verkar inte vara någon ände på idi*tin som sprutar ut från Thailändska myndigheter just nu. Ägare till condos och hus har nu adderats till listan av folk som får komma in i landet. Men endast om man kan bevisa att man har 3 miljoner baht på ett thailändskt konto. Samt 500000 baht dom senaste 6 månaderna i en bank i hemlandet. 

Att vissa myndighetspersoner tror att faranger är dumma i huvet är väl ingen nyhet. Men det får väl vara nån måtta på idi*tin i Thailand. Som nu nått nya höjder. 

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1186794-foreign-property-owners-now-allowed-to-return-to-Thailand/

Ett vanligt giltigt visum borde ju gälla kan man tycka men det är alltid någon med axelklaffar som ska sätta sin egen prägel på besluten och då blir det så här korkat.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den thailändska gränsen är väl stängd för att förhindra covid 19 komma in i landet.

Vad har husägande och pengar på banken att göra med covidsmitta?

Börjar bli lite läskigt att bo här. Vad som helst kan ju hända med dessa virrpannor vid styret.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
2 hours ago, janne_h said:

Det verkar inte vara någon ände på idi*tin som sprutar ut från Thailändska myndigheter just nu. Ägare till condos och hus har nu adderats till listan av folk som får komma in i landet. Men endast om man kan bevisa att man har 3 miljoner baht på ett thailändskt konto. Samt 500000 baht dom senaste 6 månaderna i en bank i hemlandet. 

Att vissa myndighetspersoner tror att faranger är dumma i huvet är väl ingen nyhet. Men det får väl vara nån måtta på idi*tin i Thailand. Som nu nått nya höjder. 

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1186794-foreign-property-owners-now-allowed-to-return-to-Thailand/

Trots alla år i det här landet slutar jag aldrig att förvånas över myndigheternas mångfald av thaismarta kreativa förslag som aldrig fungerar och alltid rinner ut i sanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm såg det där igår.

Jag skulle vilja veta hur de tänkte nu, har inte sett något försök till förklaring?

Pengar på bank i Thailand kan jag kanske köpa, det kan de nog motivera på något sätt.

Men pengar på bank i hemlandet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Its a  sign Soengsang.

 

Se tll att ha kvar lite pengar i hemlandet så du kan betala  flygbiljett hem, boter  mm i framtiden är du blir utvisad från Thailand.

Dina pengar och ovriga tillgångar i Thailand   är  då redan  forlorade.🥶

😂 Parodi

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev burrabus:

Vem vill ha in fattiga invandrare som inte kan betala för sig 

Svenska miljöpartister och kommunister!

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fritz:
  • Here we go again... :52:

En punktlista med en punkt kan leda till huvudvärk 🤣🤣

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man är inte intresserade av att öppna och släppa in corona men om det finns nån som är rik och vill in så gör man gärna ett undantag. 

Dom fattiga vill man inte ha hit. 

Jag tycker detta är alldeles lysande.

Mera såna här friska idéer.

😅😅😅😅😅

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Thailand vore paradiset på jorden OM det inte vore för just dessa Thailändare .......

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev hobbe:

Ja Thailand vore paradiset på jorden OM det inte vore för just dessa Thailändare .......

 

Hobbe 

Just nu är det paradiset iaf 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, LTD said:

Man är inte intresserade av att öppna och släppa in corona men om det finns nån som är rik och vill in så gör man gärna ett undantag. 

Dom fattiga vill man inte ha hit. 

Jag tycker detta är alldeles lysande.

Mera såna här friska idéer.

😅😅😅😅😅

 

 

Fattiga? 

Vi pratar om människor som redan investerat miljonbelopp i Thailand. 

Deras investeringar är ingenting värda nu bevisligen.

Omvärldens förtroende för Thailand blir ju bara mindre och mindre värt för varje dag. 

Är väl bättre att låsa Thailand för gott. Och låta landet återvända till stenåldern bevisligen. 

Detta bygger ju på samma logik som man emellanåt kan se i Thailand. Köp 3 för 40 baht. Och 6 för 100 baht. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

logik som man emellanåt kan se i Thailand. Köp 3 för 40 baht. Och 6 för 100 baht

:rotfl:

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att intresset för västerlänningar är betydligt mindre än vad många verkar tro. Vi har inte mkt att komma med längre, varken vad gäller pengar eller teknologi. Undantaget är givetvis de med mkt stålar, de är alltid välkomna. Så jag tror inte Thailands styrande bryr sig så mkt om vad "Lasse i Europa" tycker om landet, han får gärna stanna hemma.

 

Nä, siktet är ställt åt ett annat håll, norrut och Kina. Om 10 år kommer Thailand vara tillbaka på banan (kanske långt tidigare), och ekonomin kommer rulla på. Och väst är inte värt att lägga mödan på. Visst får de som vill kasta pengar i Thailand, men ingen kommer jaga västerlänningar aktivt längre (nu pratar jag inte om Mai och Nid i baren...).

Priset för omställningen kommer vara en generation av ffa lägre medelklass. Det är dock inget som de styrande och de rika bryr sig speciellt mkt om, det föds nya fattiga varje dag som kan ta "offrens" plats. Det är lite så det funkar i länder med diktatur och/eller enorma klass/inkomstskillnader.

 

Vi som "etablerat" oss i Thailand idag kommer nog att kunna leva bra åtminstone våra liv, med den västerländska expaten i Thailand tror jag är en utdöende art.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev janne_h:

Fattiga? 

Vi pratar om människor som redan investerat miljonbelopp i Thailand. 

Deras investeringar är ingenting värda nu bevisligen.

Omvärldens förtroende för Thailand blir ju bara mindre och mindre värt för varje dag. 

Är väl bättre att låsa Thailand för gott. Och låta landet återvända till stenåldern bevisligen. 

Detta bygger ju på samma logik som man emellanåt kan se i Thailand. Köp 3 för 40 baht. Och 6 för 100 baht. 

Detta är inget nytt, vårt existensberättigande här är ju enbart för att Thai ska kunna lugga oss på pengar. 

Därför ska man inte investera här, bara dra fördel av det man kan och njuta av tillvaron. 

Så här har det alltid varit, bara lite extra tydligt nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/11/2020 at 4:10 PM, LTD said:

Detta är inget nytt, vårt existensberättigande här är ju enbart för att Thai ska kunna lugga oss på pengar. 

Därför ska man inte investera här, bara dra fördel av det man kan och njuta av tillvaron. 

Så här har det alltid varit, bara lite extra tydligt nu. 

Jag tycker absolut man kan investera här. Har man bott här ett tag, och känner att man tänker fortsätta här under en längre tid, så ska man givetvis göra de investeringar man har råd med och tycker sig behöva för ett bra liv. Man bör dock se till att ha tillräckligt mycket kvar så att man en dag kan flytta vidare, och i värsta fall inte kunna ta något med sig. Finns de som kan lämna 100 miljoner Baht utan att bry sig medans andra förbannar sig resten av livet för en förlust på 100,000 Baht; både förutsättningar och livsfilosofi skiljer sig åt. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...