Jump to content
IGNORERAD

Köpa Tuk Tuk


Guest HansG

Recommended Posts

Hej!

Efter att snart bott i Udonthani i drygt 3 månader och skaffat thaikörkort både för bil och mc. Men jag är lite skeptisk till båda fortskaffningsmedlen. En bil i någorlunda skick är dyr i inköp och också försäkring kostar betydligt mer än i Sverige. Med mc så får jag intrycket att det är livsfarligt att köra i Udonthani. Sedan är det också opraktiskt. Du kan inte direkt storhandla med en mc.

Därför funderar jag på att köpa en farang Tuk Tuk. Då Du sitter mer skyddad i en sådan minst 3 personer åker bekvämt och billiga omkostnader, Sedan verkar det också roligt. Priset är också överkomligt 64000 bath.

Tyvärr så lyckades jag inte bifoga en bild till denna tråd. Då mina datorkunskaper är begränsade.

Vad tycker Ni

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tycker att det låter alldeles utmärkt, funkar perfekt på inte allt för långa sträckor.

Jaså kostar dom 64 000 baht nu, för några år sedan var priset 45 000 - 50 000 baht.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

vad skiljer en vanlig tuk tuk från en farang tuk tuk?

Nån som har nån bild?

mvh walle

En farang tuk tuk är dyrare !

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans,

är det en så kallad "Skylab" som du tänker köpa, de var ganska vanliga i i Udon när jag bodde där. En Bangkok tuk-tuk kostar ganska mycket mer än 64 000 battingar om jag inte missminner mig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk bara på att det krävs ett speciellt TukTuk körkort, duger inte med varken bil eller motorbike körkort.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans,

är det en så kallad "Skylab" som du tänker köpa, de var ganska vanliga i i Udon när jag bodde där. En Bangkok tuk-tuk kostar ganska mycket mer än 64 000 battingar om jag inte missminner mig.

Är detta en sk Skylab?

post-5548-125779142901_thumb.jpg

Tänk bara på att det krävs ett speciellt TukTuk körkort, duger inte med varken bil eller motorbike körkort.

Vilken tur att du kom tillbaka till forumet när du sitter inne med sådan här viktig information som kan göra livet lättare för i detta fall HansG :great:

post-5548-125779142901_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen,

jäpp, det är den som kallas Skylab. Döpt efter den amerikanska satteliten som kraschade någon gång på 70-80 talet har jag för mig?

Fast så som en del kör dessa tingestar så verkar de vilja komma upp i en egen omloppsbana där i Udon...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså kostar dom 64 000 baht nu, för några år sedan var priset 45 000 - 50 000 baht.

hmmmmm, alltså mindre än en 125:a motobike med elstart och skivbromsar? Tillåt mig tvivla :unsure:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba

Har oxå för mig att det behövs specialtillstånd för att köra 3-hjuling i T-land.

Har en rörelsehindrad polare som hade en typ trike när han bodde i T-land och han vart stoppad x antal ggr.

Sen så är det ju ganska kul o köra Tuk tuk, har kört tuk tuk i Bkk några ggr, vi brukade muta chauffören så han hamna i baksätet :whistle:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans,

är det en så kallad "Skylab" som du tänker köpa, de var ganska vanliga i i Udon när jag bodde där. En Bangkok tuk-tuk kostar ganska mycket mer än 64 000 battingar om jag inte missminner mig.

Hej!

Ja, det är en "Skylap" men jag vet inte skillnaden mellan den och en Bangkok tuk-tuk.

Vad jag kallar farang tuk-tuk är att den har som en skön soffa för 2-3 personer. Tyvärr kan jag inte sätta in en bild då mina data kunskaper är bristfälliga.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Va väl runt 50k/b för runt 2år sedan för en sån där större helautomat än Click, kommer inte ihåg så noga nu, varken priset eller modellen. Fick inte upp ett enda pris på din länk? Men var definitivt inte farangpris, dåvarande köpte själv då, och jag dubbelkollade priserna på andra ställen. 64k/b tycker jag låter väldigt väldigt billigt om man pratar om en ny tuktuk.

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jäpp, det är den som kallas Skylab. Döpt efter den amerikanska satteliten som kraschade någon gång på 70-80 talet har jag för mig?

Skylab kommer väl från Terminatorfilmerna? Orkar inte googla nu

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man verkligen köpa en sån för 64000 tb, tycker jag är skitbilligt, en sån får det bli.

Slutnotan blir väl ca 70 000tb inkl låskättingar osv.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

En vanlig Tuk Tuk kostar ca 4000 dollar, vi kolla min chef var sugen på importera några till bosnien.

195-23-tuk-tuk-thailand.jpg

Mvh

Nerike

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...