Jump to content
IGNORERAD

Annandagsträffen 2020


sarne

Recommended Posts

Sitter och funderar över detta märkliga år 2020. Som covid-19 har utvecklats är det väl bara att inse att det inte blir en vanlig annandagsträff iår. Alla ni trevliga besökare som brukar komma hit från Sverige kommer ju inte in i Thailand. Plus allt annat inte minst omkring att resa.

 

Första träffen var 2008, den gången var vi fyra ! deltagare.  Året därpå vill jag minnas att vi var fjorton man plus några damer. Följande år, 2010 startades insamlingen till barnhemmet.

Fram till idag har insamlingen givit hela 1.493.700 baht. Varenda satang, 100% har använts till inköp av varor och prylar till barnhemmet.  

 

Vi får ta oss en funderare hur det blir iår. Kanske en miniträff med oss lokalboende. Hur som helst skall vi även iår köpa varor, leverera till barnen. För närvarande finns det 4.900 kr på svenska kontot och 23.900 baht på thaikontot. Säkert kommer det mera innan 28 december 😉 

 

Sköt om er.

 

/Sarne

 

 

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär kan vi inte resa till Thailand i vinter på grund av pandemin. men en slant från Uppsalaträffen

ska ni få, bara jag får tummen ur och gör klar redovisningen. med huvudräkning blir det straxt under 4000 SEK

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det Husse och alla "Uppsalaiter".  Då har vi totalt 55.000 baht att spendera. Men jag lovar att vi kan handla upp mera 😉   

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Lyfter tråden. 

 

Vi kommer att som vanligt samlas, handla varor till barnhemmet 28 december. Ni som vill skänka pengar se kontonummer nedtill. Det går också utmärkt att Swisha eller skicka med PromtPay.

Alla bidrag, både små och stora 😉 välkomnas.

 

Återstår att se hur intresset är för en Annandagsträff med bara oss fastboende. Vi har ju onsdagsträff varje vecka på White Box 17.00 numera.  

 

Ta väl hand om er.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Blir en "covid-variant" på Annandagsträffen iår. Vi slår ihop den med onsdagsmötet på White Box 23 december. Som vanligt kommer jag att redovisa årets insamling till Udon Thani Home for Girls. 

Just nu finns det 6.723 kr på svenska kontot, senaste bidraget var 1.000 märkt "Home Girls" förra torsdagen.

Här i Thailand har vi 23.884 baht på banken. 

Till detta kommer pågående auktion halssmycken, just nu är totala budsumman 3.000 kr. Kan eventuellt hinna bli en knivauktion också innan jul. 

Kassan är idag alltså på drygt 57.000 baht. Vi hoppas på julgåvor så att vi kan sponsra nyårsfesten för tjejerna och kunna leverera varor.

 

Den 28 december samlas vi som vanligt, handlar och levererar till barnhemmet. 

Fortsättning följer....... 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill på detta sätt kolla att ni är med på att vi sponsrar nyårsfesten även iår? Barnhemmet har sökt mig, troligtvis för att fråga om detta.

Vi har sponsrat nyårsfesten de senaste åren, ifjol kostade det mat o dryck 25.000, presentpåse till alla tjejer 22.000, totalt 47.000 baht. 

OK att vi säger ja om frågan kommer?

Ber om er synpunkt ASAP (as soon as possible) då vi måste kontakta barnhemmet denna vecka.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev sarne:

Vill på detta sätt kolla att ni är med på att vi sponsrar nyårsfesten även iår? Barnhemmet har sökt mig, troligtvis för att fråga om detta.

Vi har sponsrat nyårsfesten de senaste åren, ifjol kostade det mat o dryck 25.000, presentpåse till alla tjejer 22.000, totalt 47.000 baht. 

OK att vi säger ja om frågan kommer?

Ber om er synpunkt ASAP (as soon as possible) då vi måste kontakta barnhemmet denna vecka.

Låter som en utmärkt ide' tycker jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev sarne:

Vill på detta sätt kolla att ni är med på att vi sponsrar nyårsfesten även iår? Barnhemmet har sökt mig, troligtvis för att fråga om detta.

Vi har sponsrat nyårsfesten de senaste åren, ifjol kostade det mat o dryck 25.000, presentpåse till alla tjejer 22.000, totalt 47.000 baht. 

OK att vi säger ja om frågan kommer?

Ber om er synpunkt ASAP (as soon as possible) då vi måste kontakta barnhemmet denna vecka.

Men hur går den ekonomin ihop? om ni räknar med en kassa på 55 000 thb och vill sponsra flickornas fest för 47 000;- thb då blir det bara 8 000thb kvar att handla övriga varor eller har ni en miljöpartist i er grupp som höjer bränsleskatten när det börjar saknas pengar ?

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev husse:

Men hur går den ekonomin ihop? om ni räknar med en kassa på 55 000 thb och vill sponsra flickornas fest för 47 000;- thb då blir det bara 8 000thb kvar att handla övriga varor eller har ni en miljöpartist i er grupp som höjer bränsleskatten när det börjar saknas pengar ?

” Vi hoppas på JULGÅVOR så att vi kan sponsra nyårsfesten för tjejerna och kunna leverera varor.”

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, husse said:

Men hur går den ekonomin ihop? om ni räknar med en kassa på 55 000 thb och vill sponsra flickornas fest för 47 000;- thb då blir det bara 8 000thb kvar att handla övriga varor eller har ni en miljöpartist i er grupp som höjer bränsleskatten när det börjar saknas pengar ?

 

30 minutes ago, hamnoi said:

” Vi hoppas på JULGÅVOR så att vi kan sponsra nyårsfesten för tjejerna och kunna leverera varor.”

Precis! 😉  Ni var ju fantastiska vid uppropet i maj, på mindre än tre dygn hade ni skänkt 54.000 baht. Så jag är optimistisk inför julen. 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm. Jag är lite sugen på o ta en tur upp till udon på jul .... vi får se när det närmar sig!

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, piloten66 said:

Mmmm. Jag är lite sugen på o ta en tur upp till udon på jul .... vi får se när det närmar sig!

Du är välkommen. Vi fastboende har som sagt kombinerad Annandagsträff plus Onsdagsmöte em 23 december. Iår på White Box (Nutty Park) Elfinn kommer att ha julmat.

 

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev sarne:

Du är välkommen. Vi fastboende har som sagt kombinerad Annandagsträff plus Onsdagsmöte em 23 december. Iår på White Box (Nutty Park) Elfinn kommer att ha julmat.

 

 

Ok ska fundera lite 

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...