Jump to content
IGNORERAD

Skrytmåns går på konsert


Svedde

Recommended Posts

En tråd för oss som gärna efter några bira berättar om en konsert man gått på och smygskryter lite om hur bra eller udda den var. Gärna en lite halvsann (Minns inte riktigt...) anekdot som extra krydda.

 

Jag börjar med en thaikonsert i Bangkok 2001 med originaluppsättningen med Loso, Sek på gitarr, Yai på trummor och Rath på bas. Det var strax efter Pok Daeng (Red album) kommit ut och dom drog igång med min favoritlåt på albumet, 5 natee. Riktigt bra rock hela kvällen, stod och pratade med Seks japanska väninna stora delar in på natten. Seks publikkontakt är riktigt unik och han är ju grym på gitarr. Högsta allsången var Rao leh nai, thaigemenskap när den är som bäst. Efter konserten var det helt tomt på taxibilar så jag fick springa ifrån några katoeyer som ville umgås med mig.89D8AD55-2840-4F95-A4D2-B8F638BA83EF.jpeg.9da32e2abc4142592aedad01d82d0a5d.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Loso, frugan gillade honom skarpt!

Hon hade aldrig sett honom LIVE.

 

En dag hörde @Pingislover av sej och frågade om jag hade lust att se Sek?

Visst! låter som en kul grej! När och var?

 

Det var i Bkk, inte långt från vårt hem (Norr om BKK centrum), så jag frågade HSB om hon ville följa med?

Hon vart extremt "På" Och det var en grymt bra konsert, på en sån där stor Klubb där det serveras mat och dryck vid borden.

 

Det var en underbar kväll, och när allt var slut så träffade vi bandet, frugan var lyrisk!

Jag undrade hur mycket jag var skyldig?

"Inget, vi bjuder!"

 

Antar att jag är skyldig Pingis en hel massa, det kommer!

 

Kan ha varit första gången jag bar Jeans i Thailand (alla var överraskade, inkl frugan), jag föredrar shorts, och bär dem fortfarande idag i Sverige, blir väl långbyx i November/December nånstans...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Sek Loso, frugan gillade honom skarpt!

Hon hade aldrig sett honom LIVE.

 

En dag hörde @Pingislover av sej och frågade om jag hade lust att se Sek?

Visst! låter som en kul grej! När och var?

 

Det var i Bkk, inte långt från vårt hem (Norr om BKK centrum), så jag frågade HSB om hon ville följa med?

Hon vart extremt "På" Och det var en grymt bra konsert, på en sån där stor Klubb där det serveras mat och dryck vid borden.

 

Det var en underbar kväll, och när allt var slut så träffade vi bandet, frugan var lyrisk!

Jag undrade hur mycket jag var skyldig?

"Inget, vi bjuder!"

 

Antar att jag är skyldig Pingis en hel massa, det kommer!

 

Kan ha varit första gången jag bar Jeans i Thailand (alla var överraskade, inkl frugan), jag föredrar shorts, och bär dem fortfarande idag i Sverige, blir väl långbyx i November/December nånstans...

 

 

MVH

Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Enis

 

Thailands egen Bob Dylan eller Sprängsten!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ett till underbart konsertminne, från 80-talet denna gång. När en platta med Thåström kommer på så berättar jag gärna om att jag såg Ebba Grön med Eldkvarn som förband. Platsen var Halmstad och året 1981. Riktigt klassisk konsert som jag inte minns ett dyft av, jo förresten, Thåström sa till några som satt på balkongen att det inte är nån jävla TV, kom ner och dansa. Jag satt nog kvar tror jag, hur ska man kunna minnas något från 1981😂EA418101-643B-4163-9B80-4A283B3B5744.jpeg.6aadd68a82a0e642d0df7f43a52798d8.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog tåget ner till Berlin 1990 och mötte upp några vänner, bl a Per som dog i tsunamin i Khao Lak 😫.  Morgonen efter ankomst bunkrade vi upp med öl och gick till konsertområdet, vakterna kastade alla öl så det blev en helnykter konsert från kl. 14 då vi gick in på området för att få ok platser. Lååång väntan med bl a Hooters som förband. Varje gång kranarna över muren rörde sig gick ett sus genom publiken, ett jättehav av människor bakom oss. Konserten började och bröts direkt pga teknikstrul. Kom igång igen och vi var som i trans närmaste timmarna. Helt galet att se The Wall live. Jag tycker Bryan Adams var bäst. Efter konserten var man helt tom inombords, satt i ett kök och rökte cigaretter med en tysk tjej hela natten, oklart vem det var, kan ha varit hon som hyrde ut sitt vardagsrumsgolv till oss.0B8FD602-5C0E-4F06-846A-87F7C31A1F5B.jpeg.c06d899f5d81a2021c371cae911ce96e.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid tänkt att min första riktiga konsert var Supertramp på Hovet 1979. Fullsatt såklart. Som fjortonåring var det en oerhört stor upplevelse.

Men nyligen kom jag på att det var fel. Några år tidigare var vi på familjens landställe utanför Södertälje. En kväll åkte vi in till folkets park för att se en konsert med några hyfsat kända musiker. Det jag minns är att en av medlemmarna skojade och sa att dom precis bytt namn från Björn, Benny, Annifrid och Agneta till ABBA. Därför hade Findus hört av sig och frågat om dom ville heta det istället för att göra reklam.

Det var innan Brighton, Melodifestivalen och Waterloo.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns att polaren somnade på Rainbow konserten, helt jäv*a otroligt med allt oväsen omkring.

 

😂

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Svedde:

Tog tåget ner till Berlin 1990 och mötte upp några vänner, bl a Per som dog i tsunamin i Khao Lak 😫.  Morgonen efter ankomst bunkrade vi upp med öl och gick till konsertområdet, vakterna kastade alla öl så det blev en helnykter konsert från kl. 14 då vi gick in på området för att få ok platser. Lååång väntan med bl a Hooters som förband. Varje gång kranarna över muren rörde sig gick ett sus genom publiken, ett jättehav av människor bakom oss. Konserten började och bröts direkt pga teknikstrul. Kom igång igen och vi var som i trans närmaste timmarna. Helt galet att se The Wall live. Jag tycker Bryan Adams var bäst. Efter konserten var man helt tom inombords, satt i ett kök och rökte cigaretter med en tysk tjej hela natten, oklart vem det var, kan ha varit hon som hyrde ut sitt vardagsrumsgolv till oss.0B8FD602-5C0E-4F06-846A-87F7C31A1F5B.jpeg.c06d899f5d81a2021c371cae911ce96e.jpeg

Där var jag också, åkte buss ner och bodde på en camping i gamla Östtyskland . Var nära på att byta biljetten mot ett gäng öl kvällen innan men det blev tydligen inget av , minns dock inte konserten speciellt mycket mera än att det var gött med wurst och pils, nja helikoptern och Cindy Lauper har jag ett svagt minne av...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ha varit 2008. Deep Purple på Trägårn i Göteborg. Tre herrar hjälper till en Driver att leverera öl till konsertområdet. Grabbarna  sätter sig sedan och pratar på en bänk hela kvällen. Ian Gillan och Steve Morse gör sitt bästa men killarna pratar hellre om Thailand och någon kallar sig visst Herr Chang. Denna trevliga man hade den effekten, samtalet och nuet var det viktiga, musiken spelade ingen rock’n roll. Rest in peace🙏
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...