Jump to content
IGNORED

Coronavaccin skulle du ta det?

Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

140 members have voted

1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

• Ja oavsett var det kom från
      16
    • Nej aldrig i livet
      21
    • Ja men inte om det kom från Kina
      14
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      6
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      40
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      18
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      42

Recommended Posts

frogfish
25 minuter sedan, skrev MaiChai:

Men det är väl lite som att få visa leg på systemet efter man fyllt 30, man ser såpass ung ut så att man hamnar på juvenile detention center...

Men i förhållande till många andra länder är Thailands krav rimliga, min karantän kostade 3066 battingar per dygn, inklusive helpension, transfer och två covud tester på plats i ett helt okej hotellrum.

Kina låter ju så där lockande...

Kostnaden är ju inte så farlig, så länge man får man man betalat för. Det tråkiga är ju tiden (2 v) som måste läggas på inresorna, iaf för oss som inte kan häcka i Thailand alltför lång tid i taget.

Men vi får hoppas på att situationen förbättras framöver, och med det paniken som finns i frågan.

• Ge karma 4
  • Replies 803
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Nicholas

83

• Tallviking

45

• Esspe

44

• Bike

39

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, man tog bort benämningen papperslösa. Det gjorde man säkert för att den gruppen kanske blir ledsen om man benämner de för "Papperslösa".   Svenskarna börjar bli riktigt bra på omskr

Man kan givetvis tycka att Thailand är jobbiga med sitt karantänkrav, men jämfört med många andra länder härborta är det rena drömmen; inget visum, du kan välja hotell och efter 14 dagar är du fri. Vi

Ja nu blev jag lite fundersam på om jag skall ta det... vill ju inte bli bög   https://www.nettavisen.no/nyheter/iransk-ayatollah-folk-som-er-vaksinert-for-covid-har-blitt-homoseksuelle/s/12

Posted Images

2 minutes ago, frogfish said:

Kostnaden är ju inte så farlig, så länge man får man man betalat för. Det tråkiga är ju tiden (2 v) som måste läggas på inresorna, iaf för oss som inte kan häcka i Thailand alltför lång tid i taget.

Men vi får hoppas på att situationen förbättras framöver, och med det paniken som finns i frågan.

Ett viktigt påpekande. I mitt fall innebär en business trip till Kina i realiteten 6 veckor i karantän; ofantligt tråkigt och potentiellt skadligt angående Kinadelen. Jag har har dock inte bara karantänen betald utan dessutom lön under tiden så ekonomiskt sett går jag plus då jag inte kommer kunna köpa en massa dyra IPAs under tiden 😉.

Vill man åka till Thailand som turist så är nog, för de allra flesta, själva kostnaden för karantäntiden försumbar. Om man räknar på att man samtidigt förlorar 16 dagar (runt 12 arbetsdagar) så blir ju kostanden en helt annan. För de allra flesta blir ju det en merkostnad på runt 15,000 SEK per person.

Personligen tror jag att man kommer kunna åka till Thailand med 48-72h karantän, och givetvis Covid-vaccinering, framemot oktober i år. Helt utan karantän och Covid-vaccinering ligger det nog dock minst 3 år fram i tiden.

• Ge karma 3
  • Fint 1

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

31 minuter sedan, skrev frogfish:

Precis, slår man ut kostnaden på vad man hade spenderat under två veckor i Bangkok på hotell, mat, dryck och nöjen så är det helt okej.

Lite surt om man redan har ett boende som man betalt för i form av en lägenhet eller liknande men det är ju bara att acceptera om man vill in i landet. Jag tyckte inte att det var något överpris iheller.

Men slipper jag det nästa gång för att jag är covidvaccinerad så är det ju en stor anledning till att vaccinera sig tycker jag.

• Ge karma 5
  • Fint 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

spooncreek
18 hours ago, Atom said:

Ett viktigt påpekande. I mitt fall innebär en business trip till Kina i realiteten 6 veckor i karantän; ofantligt tråkigt och potentiellt skadligt angående Kinadelen. Jag har har dock inte bara karantänen betald utan dessutom lön under tiden så ekonomiskt sett går jag plus då jag inte kommer kunna köpa en massa dyra IPAs under tiden 😉.

Vill man åka till Thailand som turist så är nog, för de allra flesta, själva kostnaden för karantäntiden försumbar. Om man räknar på att man samtidigt förlorar 16 dagar (runt 12 arbetsdagar) så blir ju kostanden en helt annan. För de allra flesta blir ju det en merkostnad på runt 15,000 SEK per person.

Personligen tror jag att man kommer kunna åka till Thailand med 48-72h karantän, och givetvis Covid-vaccinering, framemot oktober i år. Helt utan karantän och Covid-vaccinering ligger det nog dock minst 3 år fram i tiden.

Jag tror som du, att karantänen kommer att kortas mot slutet på året.

Kan funka hyfsat för att få in en viss turism från västländer liksom en del affärsresande, men inte för att få igång den viktigaste turismen för Thailand. Jag tänker på kineser, indier, japaner, koreaner och grannländerna, som ofta semesterar 4-10 dagar. Dessutom kan ju de i vissa fall drabbas av en karantän till när de ska tillbaka till hemlandet.

Thailand förblir nog relativt turisttomt bra länge till tyvärr. Men de som är trötta på kinesiska gruppresenärer kommer väl att applådera den utvecklingen. 

• Ge karma 3