Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

Saxat ur Stockpicker.

 

Tidpunkten för restriktionsborttagning i Sverige närmar sig med snabba steg (29 september). För att stärka immuniteten i samhället har nu regeringen beslutat att även 12-15 åringar skall erbjudas vaccin. Liknande åtgärder har redan satts in på andra håll i Europa. Goda nyheter för tillverkarna som

exempelvis Pfizer och Moderna då det ju säkerställer efterfrågan. Båda bolagen ser dessutom ut att smida järnet medan det är varmt och har under veckan presenterat forskning som visar att en tredje s.k. boosterdos påtagligt stärker immuniteten och därför bör vara att rekommendera. Att priset på den är 30% högre än vad man tog för föregångarna har man låtit bli att gå ut med offentligt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

35 minuter sedan, skrev berlitz:

Screenshot_20210923-171209_Facebook.jpg

Aldrig kul när folk stryker med. Men det är inte ovanligt att folk dör på äldreboenden. I min by är medeltiden från folk flyttar in tills de dör under 4 mån (innan covid).

 

Så som sagt trist om det beror bara på covid, men det kan ju bero på att det var dags också.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, frogfish said:

Aldrig kul när folk stryker med. Men det är inte ovanligt att folk dör på äldreboenden. I min by är medeltiden från folk flyttar in tills de dör under 4 mån (innan covid).

 

Så som sagt trist om det beror bara på covid, men det kan ju bero på att det var dags också.

Hade bara tagit sin D-vitamin och maxxat med Ivermectin hade de levt idag, sanna mina ord. Kanske hade en och annan redan död och begraven också återuppstått.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Hade bara tagit sin D-vitamin och maxxat med Ivermectin hade de levt idag, sanna mina ord. Kanske hade en och annan redan död och begraven också återuppstått.

Lite motvikt till argument som, att alla som går vidare är ovaccinerade,det sker tyvärr hela tiden med eller utan vaccin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, berlitz said:

Lite motvikt till argument som, att alla som går vidare är ovaccinerade,det sker tyvärr hela tiden med eller utan vaccin. 

Absolut, jag raljerade i mitt inlägg. Mer seriöst tycker jag ungefär som @frogfish kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev berlitz:

Screenshot_20210923-171209_Facebook.jpg

Herregud! Måste ha varit ett privat äldreboende, eller... hemska tanke, kan det varit ett kommunalt äldreboende.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev rolba:

Tydligen ovaccinerad personal som fört in smittan.

Överlagt mord?

Vad jag förstått så behöver man inte vara vaccinerad om man jobbar med äldre. Tycker nog det ska vara ett krav. Vållande till annans död vore lämpligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Peolito:

Vad jag förstått så behöver man inte vara vaccinerad om man jobbar med äldre. Tycker nog det ska vara ett krav. Vållande till annans död vore lämpligt. 

Nog det enda fall där jag möjligen kan tänka mig att vaccinering är ett krav. Undrar hur dom hanterat det årliga influensavaccinet tidigare?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev berlitz:

Lite motvikt till argument som, att alla som går vidare är ovaccinerade,det sker tyvärr hela tiden med eller utan vaccin. 

 

20 timmar sedan, skrev berlitz:

Screenshot_20210923-171209_Facebook.jpg

 

18 timmar sedan, skrev berlitz:

Lite motvikt till argument som, att alla som går vidare är ovaccinerade,det sker tyvärr hela tiden med eller utan vaccin. 

Hur tänkte du där? Jag har inte sett att någon påstår att ens dom flesta av dom som avlider är ovaccinerade. Däremot att av dom som ligger på IVA så är dom flesta ovaccinerade vilket säger en hel del eftersom en klar majoritet av Sveriges befolkning faktiskt är vaccinerade.

Att dom flesta åldringar som avlider är vaccinerade säger väl inget annat än att vaccin inte ger evigt liv, om nu nån trodde det.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Esspe:

Nog det enda fall där jag möjligen kan tänka mig att vaccinering är ett krav. Undrar hur dom hanterat det årliga influensavaccinet tidigare?

Hur tänker du angående sjukvårdspersonal som vårdar ovaccinerade som vägrar vaccinera sig av diverse skäl eller sådana patienter som av olika medicinska skäl inte kan vaccinera sig ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Hur tänker du angående sjukvårdspersonal som vårdar ovaccinerade som vägrar vaccinera sig av diverse skäl eller sådana patienter som av olika medicinska skäl inte kan vaccinera sig ?

Varför skulle det vara ett problem? Det är ju upp till sjukvårdspersonalen om dom vill vaccinera sig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Esspe:

Varför skulle det vara ett problem? Det är ju upp till sjukvårdspersonalen om dom vill vaccinera sig.

Så jag sin patient har ingen rätt att kräva vård av vaccinerad personal? Alltså jag vill inte vårdas av ovaccinerad personal.

 

Patientsäkerhet

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Esspe:

Varför skulle det vara ett problem? Det är ju upp till sjukvårdspersonalen om dom vill vaccinera sig.

Det gäller väl för personal på ålderdomshem också isåfall men där tyckte du det var OK med krav på att personalen är vaccinerad !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Så jag sin patient har ingen rätt att kräva vård av vaccinerad personal? Alltså jag vill inte vårdas av ovaccinerad personal.

 

Patientsäkerhet

Nu handlade det ju om patienter som vägrade vaccin. 

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det gäller väl för personal på ålderdomshem också isåfall men där tyckte du det var OK med krav på att personalen är vaccinerad !

Personal som jobbar med äldre jobbar ju med en väldigt tydlig riskgrupp.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Personal som jobbar med äldre jobbar ju med en väldigt tydlig riskgrupp.

Personal som jobbar med sådana som inte kan vaccinera sig p.g.a andra sjukdomar eller problem då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Personal som jobbar med sådana som inte kan vaccinera sig p.g.a andra sjukdomar eller problem då ?

Det är ju också en väldigt tydlig riskgrupp eller hur.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är ju också en väldigt tydlig riskgrupp eller hur.

 

Snart kommer det en motfråga till........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är ju också en väldigt tydlig riskgrupp eller hur.

 

Som vårdas på de allmänna sjukhusen bland en massa andra patienter och vårdpersonal.....

Att kräva vaccinering av personal på äldreboenden är ju ganska lätt men hur skall man göra med personal på allmänna sjukhus där patienter som inte kan vaccineras vårdas ?

Vi har ju t.ex en medlem här som vaccinet inte funkade på och som gjorde honom riktigt dålig och han får nu inte prova igen med vaccin utan tvingas leva ovaccinerad.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Som vårdas på de allmänna sjukhusen bland en massa andra patienter och vårdpersonal.....

Att kräva vaccinering av personal på äldreboenden är ju ganska lätt men hur skall man göra med personal på allmänna sjukhus där patienter som inte kan vaccineras vårdas ?

Vi har ju t.ex en medlem här som vaccinet inte funkade på och som gjorde honom riktigt dålig och han får nu inte prova igen med vaccin utan tvingas leva ovaccinerad.

Så du är för tvångsvaccinering?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...