Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev LTD:

Hur länge skyddar vaccinet? 

Hur kan du tro att somgsangen vet det när inte nån annan vet, Läkare menar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tanken om hur Thaimyndigheterna kommer att ställa sig inresa för vaccinerade Faranger under våren , skall vi likförbannat sitta i karantän tro 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför funderar man mot ett vaccin mot bältros ??? Hur många åker dit på det

Vad fick man när man från det man föddes för sprutor, mässlingen, rödahund

visst var det flera, har nåt sjukkort nånstand långt uppe på garage vindan

har en gång tagit vaccin mot influensa 3 år sen, vist man kan få "vanlig" influensa

men är man frisk i övrigt grejar man ju det. Sängen är go ibland och en god bok

Vaccination mot mässling och röda hund startade i början på 70-talet och du är väl äldre än så?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Hur länge skyddar vaccinet? 

Det lär tiden utvisa, finns ju många teorier om det, googla vetja......

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Bike:

Tanken om hur Thaimyndigheterna kommer att ställa sig inresa för vaccinerade Faranger under våren , skall vi likförbannat sitta i karantän tro 

Räknar stenhårt med det, ingen kan naturligtvis veta......

Uppenbarligen så fungerar det ju.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev GreenValley:

Vaccination mot mässling och röda hund startade i början på 70-talet och du är väl äldre än så?

Helt klart är jag äldre -52 som du förstår Men min fråga är jag har aldrig vaccinerat

 mej mot nått, ok för tre år sen. Men är det inte en liten sörlänings grej vaccinera mot allt

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt klart är jag äldre -52 som du förstår Men min fråga är jag har aldrig vaccinerat

 mej mot nått, ok för tre år sen. Men är det inte en liten sörlänings grej vaccinera mot allt

Om och när det kommer ett vaccin mot imbecillitet så tycker jag du ska ta det.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt klart är jag äldre -52 som du förstår Men min fråga är jag har aldrig vaccinerat

 mej mot nått, ok för tre år sen. Men är det inte en liten sörlänings grej vaccinera mot allt

GrennValley det behöver inte vara snurrigt, vi i norrland har ett annat tänk, Vi

vaccinerar oss inte för allt, ok kanske dumt, men vi vistas i naturen tror det hjälper

Om du bara sitter i en lägenhet och stirrar ut igenom ett fönster, blir det bra tror du

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

Räknar stenhårt med det, ingen kan naturligtvis veta......

Uppenbarligen så fungerar det ju.

Hur menade du nu , fortsatt karantän ?? Om så , då är det ju en fråga om att suga stålar och inte om smitta 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev GreenValley:

Om och när det kommer ett vaccin mot imbecillitet så tycker jag du ska ta det.

Det är väl erat sörlänningars tänk, Bara skitsnack tyvärr men ni gillar ju såna

inlägg som fjortisar, brukar du prata med dina vänner som du skriver här, tror

inte det

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Hur menade du nu , fortsatt karantän ?? Om så , då är det ju en fråga om att suga stålar och inte om smitta 

Vad vet du om det, suga stålar eller inte smitta andra Du har noll koll, PMS gubbe

vill bara skriva skit i varje tråd Ok nu kommer det, du skriver mera skit, Kolla hur

många inlägg du har om corona

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad vet du om det, suga stålar eller inte smitta andra Du har noll koll, PMS gubbe

vill bara skriva skit i varje tråd Ok nu kommer det, du skriver mera skit, Kolla hur

många inlägg du har om corona

Undrar hur många inlägg du har om ingenting? Just nu ca 13.000, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Wanchai:

Undrar hur många inlägg du har om ingenting? Just nu ca 13.000, hehe.

90% av hans inlägg är gnäll om andras inlägg, sanslöst!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Bike:

Hur menade du nu , fortsatt karantän ?? Om så , då är det ju en fråga om att suga stålar och inte om smitta 

Ser du inte att karantän fungerar?

Tror du smittan bara kommer att försvinna under 2021, trodde eller rättare sagt du påstår ju att du är påläst?

Jag tror att ASQ karantän kommer att gälla under större delen av 2021.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ser du inte att karantän fungerar?

Tror du smittan bara kommer att försvinna under 2021, trodde eller rättare sagt du påstår ju att du är påläst?

Jag tror att ASQ karantän kommer att gälla under större delen av 2021.

Jo, självklart fungerar ju det, men varför sätta vaccinerade i karantän? Iofs så kan man eventuellt smitta trots att man är vaccinerad och  inte är sjuk. Jag gissar för min del att de kommer att kräva vaccintyg samt negativt test i stället för karantänen. Bara min gissning då det kostar för mycket att ha det som nu med nästan ingen turism, alldeles för lite turister som kliver i detta med 15 dagars karantän. Och enligt vår forumkamrat som var sjuk i våras i Covid så är det 15 nätter som gälle, surt som fn för honom tänker jag, han lär ha massor med antikroppar efter sin långa och jobbiga sjukdom,

Vi får väl se vad som händer 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bike:

men varför sätta vaccinerade i karantän? iofs så kan man eventuellt smitta trots att man är vaccinerad och  inte är sjuk

Jag har inte sett något vaccin som beräknas ge 100% skydd(men jag tillhör ju den mindre pålästa skaran), så jag tror på karantän tills smittan har kommit ned på väldigt låg nivå i omvärlden.

Kan ju tänkas det sänks 10 och senare 7 nätter, men fram till i mitten av nästa år lär det i stort sett vara som nu....

Vaccin tänker jag enbart ta för att skydda mig själv, och ev tillåtas flyga, då det säkert blir krav på det, vissa bolag har ju redan varskott så, och alla lär följa efter?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

GrennValley det behöver inte vara snurrigt, vi i norrland har ett annat tänk, Vi

vaccinerar oss inte för allt, ok kanske dumt, men vi vistas i naturen tror det hjälper

Om du bara sitter i en lägenhet och stirrar ut igenom ett fönster, blir det bra tror du

Vaccination mot polio och smittkoppor fick jag innan och under lågstadiet i skolan. Det hade nog du också kunnat få om du behagat infinna dig i skolan och som en bonus hade du kanske t o m lärt dig att läsa och skriva.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev hamnoi:

90% av hans inlägg är gnäll om andras inlägg, sanslöst!

Skillnaden är väl att jag" gnäller" över era dumma inlägg ni gnäller över Sverige och

såna saker. Jag tycker ni ibland  "gnäller" om allt jag "gnäller" bara på er, Skllnad

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev GreenValley:

Vaccination mot polio och smittkoppor fick jag innan och under lågstadiet i skolan. Det hade nog du också kunnat få om du behagat infinna dig i skolan och som en bonus hade du kanske t o m lärt dig att läsa och skriva.

Det inlägget var dumt men du tycker väl du var fyndig, Varför måste man lägga till skit

i alla inlägg mår man bra av det, Ok hoppas du gör det, känner att du mår bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

Jag har inte sett något vaccin som beräknas ge 100% skydd(men jag tillhör ju den mindre pålästa skaran), så jag tror på karantän tills smittan har kommit ned på väldigt låg nivå i omvärlden.

Kan ju tänkas det sänks 10 och senare 7 nätter, men fram till i mitten av nästa år lär det i stort sett vara som nu....

Vaccin tänker jag enbart ta för att skydda mig själv, och ev tillåtas flyga, då det säkert blir krav på det, vissa bolag har ju redan varskott så, och alla lär följa efter?

Den som lever får se, inget att sia om 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

GrennValley det behöver inte vara snurrigt, vi i norrland har ett annat tänk, Vi

vaccinerar oss inte för allt, ok kanske dumt, men vi vistas i naturen tror det hjälper

Om du bara sitter i en lägenhet och stirrar ut igenom ett fönster, blir det bra tror du

Vänta lite nu. Ute och rör på sig 🤣🤣

Ursäkta andelen fetton på vischan är faktiskt rätt mycket högre.

plöffsigast i norra Sverige.

 

EEB1CE47-1BAB-43AE-8F66-01B01309D71E.thumb.jpeg.b19f75ca179d1c2b2518eac2cc0b3a26.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Samt medellivslängden i Sverige.

Norrland inte i topp.

Men titta Stockholm och andra storstadsregioner hyfsat bra 😅 


källa SCB

2F357CD5-52C0-4EAA-9C32-77B68BB8D61D.thumb.jpeg.1901d553a6367ac0a1eafa9f29ba5a8d.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Rillex:

Vänta lite nu. Ute och rör på sig 🤣🤣

Ursäkta andelen fetton på vischan är faktiskt rätt mycket högre.

plöffsigast i norra Sverige.

 

EEB1CE47-1BAB-43AE-8F66-01B01309D71E.thumb.jpeg.b19f75ca179d1c2b2518eac2cc0b3a26.jpeg

Finns studier som visar klart på förhållandet mellan utbildning och mathållning/kostkunskap och fetma. Om Norrlänningar  är mer outbildade eller dummare än andra finns inga utredningar om vad jag vet, men att några med all sannolikhet finns vet jag 🤣 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Bike:

Finns studier som visar klart på förhållandet mellan utbildning och mathållning/kostkunskap och fetma. Om Norrlänningar  är mer outbildade eller dummare än andra finns inga utredningar om vad jag vet, men att några med all sannolikhet finns vet jag 🤣 

Soengsang skrattar ??

Inget att skratta år Soengsang, högst allvarliga saker detta, Min förra hustru har säkert räddat mig från fetma , jag gillar mat och delikatesser, Hon studerade till dietist på Uppsala Universitet i tre år samt sedan ett år inom diabetes /obesitas, Förhörde henne många ggr innan hennes tentor, det har gett mig insikt i detta med kost och möjligheten till en bättre hälsa genom avvägd kost,  

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...