Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

spooncreek
2 minutes ago, Esspe said:

Får nog åka till Turkiet och ta Sinovac då.

Procenten spelar väl ingen roll, det är ju resepasset man vill åt?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken
On 2021-05-21 at 14:52, skrev spooncreek:

Apropå förra helgens diskussion, så verkar justititedepartementet bli de första som tvingar sina anställda att ta vaccin eller som en konsekvens av vägran, få sparken. Detta är väl triggat av spridningen på fängelserna kan man ana, eftersom de som är anställda där ligger under deras departementsparaply:

 

image.png.a68a3b133f5c0c48e6960258765d992d.png

 

 

Mer intressant idag i min bättre hälfts Line-flöde: tydligen finns det en medicin under framtagande, Molnupiravir, som ska tas efter man blivit smittat under fem dagar, varefter man ska bli frisk. Jag har inte kollat upp en medicinen noggrant, men oavsett om det funkar eller ej så är den ännu inte godkänd. Tester verkar främt göra i Indien av Merck.  Uppmaningen i sagda Lineflöden är dock att vänta på den medicinen istället för att ta (det farliga) vaccinet.  Vi får hoppas det är endast en dagsfluga när de inser att det ligger långt bort i tiden.

 

https://www.businesstoday.in/sectors/pharma/hetero-merck-alliance-seeks-emergency-use-nod-for-anti-covid-drug-molnupiravir-in-india/story/437716.html

 

 

 

 

 

Spooncreek

Vaccinet alla tar är en experiment drog som INTE är godkänd.  Vad du säger i din text är alltså Molnupirvir ska testas under många . Vilket är mycket bra. Varför släpper man då igenom alla vacciner som nu skjuts in i folk. Utan studier först. Ditt  resonemang haltar lite. 

Är det för att vara solidarisk eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2021-05-21 at 17:40, skrev berlitz:

Ivermectin har vi köpt av samma anledning. 

Mycket bra. Som säkerhet

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
Just now, John Khonken said:

Spooncreek

Vaccinet alla tar är en experiment drog som INTE är godkänd.  Vad du säger i din text är alltså Molnupirvir ska testas under många . Vilket är mycket bra. Varför släpper man då igenom alla vacciner som nu skjuts in i folk. Utan studier först. Ditt  resonemang haltar lite. 

Är det för att vara solidarisk eller? 

Vaccinen funkar Khonken, det är bra skit, och dessutom i det närmaste helt ofarligt.  Det är inga experimentdroger och de har genomgått tester innan de släpptes. Ett bra bevis på vad vetenskapen kan åstadkomma när det är bråttom. Vad är det förresten du rädd för att du ska drabbas av långsiktigt om du skjuter i dig ett par sprutor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

40 miljoner britter har fått minst en vaccin i

Storbritannien och 25 miljoner 2 vacciner.

Då borde väl allt börja bli frid och fröjd.

 

Nu ökar antal smittfall igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
37 minutes ago, Mr atm said:

40 miljoner britter har fått minst en vaccin i

Storbritannien och 25 miljoner 2 vacciner.

Då borde väl allt börja bli frid och fröjd.

 

Nu ökar antal smittfall igen.

 

Det är väl den så kallade indiska varianten som smittar nu i UK, men man ska komma ihåg att om man inte stirrar sig blind på procenten, så är det ett ganska litet antal personer vi pratar om. Dödstalen är heller inget att tala om, sju stycken igår. 

 

Men visst, det finns en fara i alla dessa mutationer. Det vore outsägligt trist om vaccinen inte skulle bita på dem, eller hur?

 

image.png.2c9b7a6220e53040462d296e7f3e3fda.png

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Den som påstår att dessa vaccin är tillräckligt testade och ofarliga, far med okunskap eller i värsta fall osanning.

 

Det är ännu ingen som vad de kan åstadkomma för nåt under kommande år.

 

Kanske de är helt ofarliga, kanske inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
9 minutes ago, Surin P3 said:

Den som påstår att dessa vaccin är tillräckligt testade och ofarliga, far med okunskap eller i värsta fall osanning.

 

Det är ännu ingen som vad de kan åstadkomma för nåt under kommande år.

 

Kanske de är helt ofarliga, kanske inte.

Du pekar på bland annat mig. Jag håller inte med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vaccinen funkar Khonken, det är bra skit, och dessutom i det närmaste helt ofarligt.  Det är inga experimentdroger och de har genomgått tester innan de släpptes. Ett bra bevis på vad vetenskapen kan åstadkomma när det är bråttom. Vad är det förresten du rädd för att du ska drabbas av långsiktigt om du skjuter i dig ett par sprutor?

Du ska ha creed för du tror att du gjort rätt. Hoppas verkligen att jag har fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Surin P3 said:

Den som påstår att dessa vaccin är tillräckligt testade och ofarliga, far med okunskap eller i värsta fall osanning.

 

Det är ännu ingen som vad de kan åstadkomma för nåt under kommande år.

 

Kanske de är helt ofarliga, kanske inte.

Dom är 100% ofarliga. Tvungen att ändra namnet på sprutan bara.

 

https://m.youtube.com/watch?v=2_kwFKAmd8M

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Du pekar på bland annat mig. Jag håller inte med dig.

Det behöver du självklart inte göra, men det säger sig självt att ett vaccin som är nytt och obeprövat, bara har data från den dagen första droppen vaccin var tillverkad.

 

Att den datan ser bra ut hittills är väldigt bra och lovande, men fortfarande värd noll på det långsiktiga planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev John Khonken:

Hoppas verkligen att jag har fel

Du brukar ha det så det ordnar sig nog ..............

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
3 hours ago, Surin P3 said:

Det behöver du självklart inte göra, men det säger sig självt att ett vaccin som är nytt och obeprövat, bara har data från den dagen första droppen vaccin var tillverkad.

 

Att den datan ser bra ut hittills är väldigt bra och lovande, men fortfarande värd noll på det långsiktiga planet.

Nej, det säger inte alls sig självt och resultatet hittills är inte alls värt noll långsiktigt.  Vaccin överlag är bra produkter, utan långsiktiga negativa effekter på de som tar dem. Ingenting tyder på att det skulle vara annorlunda med de olika coronavaccin som används nu oavsett de olika tekniker som används. Dock är det väl så att de vaccinen som får bäst kriitik bland gemene man hittills (Pfizer och Modena) bygger på en relativt ny teknik om jag förstått det rätt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Skillnaden är vad som förr testades under klinisk prövning. Nu är mänskligheten försöksdjur. Det ogillar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
4 hours ago, John Khonken said:

Du ska ha creed för du tror att du gjort rätt. Hoppas verkligen att jag har fel

Jag har tyvärr inte fått möjlighet att ta något vaccin än, så jag vet inte riktigt vad du syftar på när du säger att jag gjort rätt?

 

Frågan till dig Khonken kvarstår, vad är du rädd ska hända om du skjuter i dig två sprutor?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev spooncreek:

Nej, det säger inte alls sig självt och resultatet hittills är inte alls värt noll långsiktigt.  Vaccin överlag är bra produkter, utan långsiktiga negativa effekter på de som tar dem. Ingenting tyder på att det skulle vara annorlunda med de olika coronavaccin som används nu oavsett de olika tekniker som används. Dock är det väl så att de vaccinen som får bäst kriitik bland gemene man hittills (Pfizer och Modena) bygger på en relativt ny teknik om jag förstått det rätt.

Jag håller med om att vaccin är bra.

Fantastiskt bra till och med.

 

Att ingenting tyder på att dessa vaccin är annorlunda mot tidigare är helt sant också, men inte baserat på data, utan endast pga avsaknad av data.

 

Allt nytt är ju 100% säkert, tills det inte är det längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
13 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag har tyvärr inte fått möjlighet att ta något vaccin än, så jag vet inte riktigt vad du syftar på när du säger att jag gjort rätt?

 

Frågan till dig Khonken kvarstår, vad är du rädd ska hända om du skjuter i dig två sprutor?

Kul att du frågar. Jag vänder på det. Varför ska man skjuta i sig en drog som inte är testad. När du är fullt frisk. När du inte kan driva skadestånd mot varken Big Pharma eller Svenska staten. Om du får problem.

Är du orolig för covid finns det över 1000 studier som visar att det finns alternativ. HCQ och Ivermectin i tidigt stadium .

Då ska du få ett råd av mig. Läs på om drogerna och vad dom gör.  Jag förstår att du blir tvungen att ta en drog för du bor i Thailand. 

Ps du har väldigt bra skydd genom D vitamin som du får gratis

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev John Khonken:

Kul att du frågar. Jag vänder på det. Varför ska man skjuta i sig en drog som inte är testad. När du är fullt frisk. När du inte kan driva skadestånd mot varken Big Pharma eller Svenska staten. Om du får problem.

Är du orolig för covid finns det över 1000 studier som visar att det finns alternativ. HCQ och Ivermectin i tidigt stadium .

Då ska du få ett råd av mig. Läs på om drogerna och vad dom gör.  Jag förstår att du blir tvungen att ta en drog för du bor i Thailand. 

Ps du har väldigt bra skydd genom D vitamin som du får gratis

Inte driva. skadestånd?

 

Behövs inte, de 180 personer, av 4,9 miljoner doser, som fastslagits ha fått Narkolepsi på grund av Pandremix vaccinet har fått ersättning från staten.De behöver inte driva någon separat process mot "Big pharma" eller någon annan. Sverige är inte USA.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, John Khonken said:

Kul att du frågar. Jag vänder på det. Varför ska man skjuta i sig en drog som inte är testad. När du är fullt frisk. När du inte kan driva skadestånd mot varken Big Pharma eller Svenska staten. Om du får problem.

Är du orolig för covid finns det över 1000 studier som visar att det finns alternativ. HCQ och Ivermectin i tidigt stadium .

Då ska du få ett råd av mig. Läs på om drogerna och vad dom gör.  Jag förstår att du blir tvungen att ta en drog för du bor i Thailand. 

Ps du har väldigt bra skydd genom D vitamin som du får gratis

Som tidigare påpekat så är jag inte rädd för sjukdomen som sådan, och tror att chansen att jag redan haft covid är rätt stor.

 

Vaccineringen för min egen del är rent pragmatisk. Jag behöver det för att kunna röra mig utanför hemmet nu och i framtiden och bedömer som sagt att det är helt riskfritt att ta sprutorna. Ett enkelt val givet alternativet eftersom jag inte är intresserad av sitta mest hemma, pilla mig i naveln och hävda någon slags princip.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
7 hours ago, Surin P3 said:

Jag håller med om att vaccin är bra.

Fantastiskt bra till och med.

 

Att ingenting tyder på att dessa vaccin är annorlunda mot tidigare är helt sant också, men inte baserat på data, utan endast pga avsaknad av data.

 

Allt nytt är ju 100% säkert, tills det inte är det längre.

Jag är helt trygg med den data som finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nicholas:

Tog Pfizer 12/5, dos 1.

 

Klart och betalt.

Betalt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...