Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

Helt lätt blir det inte, kommer säkert fler nyheter innan nålen sitter där.

Polish_20210517_090014691.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Baa:

Helt lätt blir det inte, kommer säkert fler nyheter innan nålen sitter där.

Polish_20210517_090014691.jpg

Privat lär förhoppningsvis gå inom någon månad.

Moderna och ev senare Pfizer känns nog bättre där, än Sinovac eller Astra som är vad som gäller i det allmänna o ev. fria.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
9 minutes ago, Soengsang said:

Privat lär förhoppningsvis gå inom någon månad.

Moderna och ev senare Pfizer känns nog bättre där, än Sinovac eller Astra som är vad som gäller i det allmänna o ev. fria.

För några veckor sedan frågade jag en läkare på ett av privatsjukhusen i Bangkok när de ska börja Covid vaccinera och då sa han "om två månader" så det stämmer bra. 

Då kan man säkert välja vilken sort man önskar injiceras med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

För några veckor sedan frågade jag en läkare på ett av privatsjukhusen i Bangkok när de ska börja Covid vaccinera och då sa han "om två månader" så det stämmer bra. 

Då kan man säkert välja vilken sort man önskar injiceras med. 

Ja, jag står i väntlista på 5-6 sjukhus.

Har fått svar från några att Moderna nu kommer att erbjudas den närmaste tiden, passar bra för jag ” muckar” första veckan i Juni.

Moderna blev godkänt förra veckan, Pfizer är inte det ännu, men lär bli.

Så man får anta att nu kommer de att börja med Moderna så fort de kan/får det levererat.

Och helt klart kommer man kunna välja då fler alternativ finns.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-14 at 16:46, skrev spooncreek:

Det enda vi vet med säkerhet om MPR medlemmar är att många gärna vill tro att vi  som grupp är representativa för Sverige, vilket definitivt INTE är med verkligheten överenstämmande. 😷🤣

Lustigt, jag tycker det ständigt ralieras över att MPR medlemmar just är allt annat än representativa. Som nu till exempel.🤔

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-14 at 23:06, skrev Mr atm:

Tack för varningen. Men är inte det från land eller?

Likadant i Nacka strand. Fast där är det mångkulturellt med svenskar som har åkt i tunnelbanan.

Bla. en del från Thailand och öststatsländerna.

Bara en tidsfråga innan det är blattetjockt i gästhamnarna. 

Det är inte längre möjligt att rädda Sverige, det har redan gått för långt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mankan:

Lustigt, jag tycker det ständigt ralieras över att MPR medlemmar just är allt annat än representativa. Som nu till exempel.🤔

Förstår inte. Jag är alltid representativ.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

På Thailändska nyheter i kväll.

I Lampang? utanför Chang Rai har en man, som var i sina bästa år och fullt frisk, blivit vaccinerad med kinesiska Sinovac. Han insjuknade sedan hastigt och avled. Nu har man där stoppat det kinesiska vaccinet.

 

Detta fick jag mig i kväll berättat från en vän i Thailand.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan fick kallelse idag, skall vaccineras imorgon. Kan inte tänka mig att det är något annat än Sinovac som ges. 

Hon hade tid för vaccinering i början av juni men tydligen speedar de upp nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev born41:

På Thailändska nyheter i kväll.

I Lampang? utanför Chang Rai har en man, som var i sina bästa år och fullt frisk, blivit vaccinerad med kinesiska Sinovac. Han insjuknade sedan hastigt och avled. Nu har man där stoppat det kinesiska vaccinet.

 

Detta fick jag mig i kväll berättat från en vän i Thailand.

 

Born41

Fullt friska människor insjuknar och dör varje dag världen över.

Med eller utan vaccin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
11 minutes ago, rolba said:

Fullt friska människor insjuknar och dör varje dag världen över.

Med eller utan vaccin. 

Det vet alla Rolba. Men det många inte vet att det är väldigt många fler som dör än vad

media ger sken av. Det tystas och sägs att det inte berodde på sprutorna.

Men man får tro vad man vill.

En granne till mig sa i morse att tidningarna kan väl inte ljuga. Jo dom kan det sa jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Man mörkar informationen om biverkningar hela tiden. 2023 kommer beslutet tas om att godkänna vaccinerna som nu sprutas in i människor. 

Ps ni vet väl att om ni får problem med vaccinet kan ni inte stämma bolagen. Dom har friskrivit sig från alla stämningar. Varför tror ni????

PS 2 Ni är försökskaniner i världens största försök. Absolut ingen vet utgången 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mr atm:

Det vet alla Rolba. Men det många inte vet att det är väldigt många fler som dör än vad

media ger sken av. Det tystas och sägs att det inte berodde på sprutorna.

Men man får tro vad man vill.

En granne till mig sa i morse att tidningarna kan väl inte ljuga. Jo dom kan det sa jag.

 

Hur vet du det?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Esspe:

Hur vet du det?

Det har han läst på internet - så då måste det ju stämma!

 

No guts, no glory, jag får min första injektion på fredag vilket gör att jag kan åka till Thailand utan karantän(kanske) den 17 juli.

 

Ifall jag överlever vaccineringen förstås...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander

Tror knappast att räcker med en spruta, samt du kan ju inte vara där så länge eftersom du måste ta din andra också hemmavid.

 

EU kommer släppa in resande som är fullvaccinerade.

image.png.654ffe02736385a8a673baa09afbd35c.png


 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Tog min första dos för en stund sedan, Comirnaty från Pfizer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev 65Selander:

Tror knappast att räcker med en spruta, samt du kan ju inte vara där så länge eftersom du måste ta din andra också hemmavid.

 

EU kommer släppa in resande som är fullvaccinerade.

image.png.654ffe02736385a8a673baa09afbd35c.png


 

Så är det, man ska ta det man läser på internet med en nypa salt. Mycket önskedrömmar och rent hitte på. 

 

När Thailand öppnar upp står fortfarande skrivet i stjärnorna.......

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
On 5/16/2021 at 4:56 PM, Atom said:

Jag upplever, som sagt, inte att det finns något stort motstånd mot vaccineringen i Thailand men det verkar råda en viss förvirring ute i byarna. Lokala sjukhuset här kommer på allvar börja vaccinera 1:a juni men det finns fortfarande gott om tider medans man i Bkk slåss om sprutorna. Det verkar handla om att många fått för sig att de måste betala men också att man bara kan boka via en app; ett förfarande som gör att många helt enkelt inte kan boka tid.

 

Så länge 70-80% blir vaccinerade så tror jag inte Regeringen kommer tvångsvaccinera, och det är nog en nivå de kommer nå. Jag är dock helt säker på att som utlänning blir det ingen förlängning av uppehållstillståndet utan en vaccinering, när möjligheterna finns vill säga och de möjligheterna öppnas ju snart upp.

Apropå förra helgens diskussion, så verkar justititedepartementet bli de första som tvingar sina anställda att ta vaccin eller som en konsekvens av vägran, få sparken. Detta är väl triggat av spridningen på fängelserna kan man ana, eftersom de som är anställda där ligger under deras departementsparaply:

 

image.png.a68a3b133f5c0c48e6960258765d992d.png

 

 

Mer intressant idag i min bättre hälfts Line-flöde: tydligen finns det en medicin under framtagande, Molnupiravir, som ska tas efter man blivit smittat under fem dagar, varefter man ska bli frisk. Jag har inte kollat upp en medicinen noggrant, men oavsett om det funkar eller ej så är den ännu inte godkänd. Tester verkar främt göra i Indien av Merck.  Uppmaningen i sagda Lineflöden är dock att vänta på den medicinen istället för att ta (det farliga) vaccinet.  Vi får hoppas det är endast en dagsfluga när de inser att det ligger långt bort i tiden.

 

https://www.businesstoday.in/sectors/pharma/hetero-merck-alliance-seeks-emergency-use-nod-for-anti-covid-drug-molnupiravir-in-india/story/437716.html

 

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Apropå förra helgens diskussion, så verkar justititedepartementet bli de första som tvingar sina anställda att ta vaccin eller som en konsekvens av vägran, få sparken. Detta är väl triggat av spridningen på fängelserna kan man ana, eftersom de som är anställda där ligger under deras departementsparaply:

 

image.png.a68a3b133f5c0c48e6960258765d992d.png

 

 

Mer intressant idag i min bättre hälfts Line-flöde: tydligen finns det en medicin under framtagande, Molnupiravir, som ska tas efter man blivit smittat under fem dagar, varefter man ska bli frisk. Jag har inte kollat upp en medicinen noggrant, men oavsett om det funkar eller ej så är den ännu inte godkänd. Tester verkar främt göra i Indien av Merck.  Uppmaningen i sagda Lineflöden är dock att vänta på den medicinen istället för att ta (det farliga) vaccinet.  Vi får hoppas det är endast en dagsfluga när de inser att det ligger långt bort i tiden.

 

https://www.businesstoday.in/sectors/pharma/hetero-merck-alliance-seeks-emergency-use-nod-for-anti-covid-drug-molnupiravir-in-india/story/437716.html

 

 

 

 

 

Ivermectin har vi köpt av samma anledning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 5/21/2021 at 7:52 PM, spooncreek said:

Apropå förra helgens diskussion, så verkar justititedepartementet bli de första som tvingar sina anställda att ta vaccin eller som en konsekvens av vägran, få sparken. Detta är väl triggat av spridningen på fängelserna kan man ana, eftersom de som är anställda där ligger under deras departementsparaply:

 

image.png.a68a3b133f5c0c48e6960258765d992d.png

 

 

Mer intressant idag i min bättre hälfts Line-flöde: tydligen finns det en medicin under framtagande, Molnupiravir, som ska tas efter man blivit smittat under fem dagar, varefter man ska bli frisk. Jag har inte kollat upp en medicinen noggrant, men oavsett om det funkar eller ej så är den ännu inte godkänd. Tester verkar främt göra i Indien av Merck.  Uppmaningen i sagda Lineflöden är dock att vänta på den medicinen istället för att ta (det farliga) vaccinet.  Vi får hoppas det är endast en dagsfluga när de inser att det ligger långt bort i tiden.

 

https://www.businesstoday.in/sectors/pharma/hetero-merck-alliance-seeks-emergency-use-nod-for-anti-covid-drug-molnupiravir-in-india/story/437716.html

Jag tror även lärare och ett par andra yrkesgrupper kommer tvingas ta vaccinet, tror dock inte de kommer jaga risbönder och pensionärer.

 

Vi är tillbaka i Bkk för dagen och nu förstår jag det du tidigare skrivit om vaccinmotståndet. Vi har en dam, Noo, som kommer och grovstädar emellanåt och för att slå två flugor med en smäll (både hjälpa henne med lite pengar och slippa städa själva) så bad vi henne komma hit. I Noo's värld är många livrädda för vaccinet och gör allt de kan för att undvika det medans frugans väninnor gör allt de kan för att få det. Jag är oerhört anti-konspiratorisk men nog är det ett intressant sammanträffande att flera tidigare okända konton dök upp i sociala media med berättelser om livsfarliga vaccin i samband med det stora utbrottet i Klong Toey för ett par veckor sedan, och att många rika Bangkokbor några dagar senare köpte upp vaccinplatser från fattiga Klong Toeybor för 500 Baht.  

 

    

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Två gånger den här veckan har jag erbjudits vaccin, båda gångerna har det dock varit Sinovac så jag har avböjt. Det är kompisar till frugan som fått en quota för sitt företag/organisation men många har avböjt så det har uppstått vakanser. Känns som att staten vill bli av med sin Sinovac innan AZ börjar levereras nästa vecka.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 hours ago, Atom said:

Två gånger den här veckan har jag erbjudits vaccin, båda gångerna har det dock varit Sinovac så jag har avböjt. Det är kompisar till frugan som fått en quota för sitt företag/organisation men många har avböjt så det har uppstått vakanser. Känns som att staten vill bli av med sin Sinovac innan AZ börjar levereras nästa vecka.

Vad är det för fel på Sinovac? Du kan få kvotera in mig. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

En bra grafik över de vaccin som kommer att finnas tillgängliga i Thailand i det offentliga systemet, och därmed kosta gratis.

 

AZ känns som det bästa alternativet för de som är geunint oroliga för sjukdomen, och det är ju de flesta. Verkar vara bra skit, och dessutom billigt på grund av den egna produktionen. Rapporter har dessutom kommit på att det thaiproducerade vaccinet håller måttet.

36 miljoner doser av AZ har utlovats från juni till september.

 

 

193500967_10159191442817713_2762742432502693559_n.thumb.jpg.d8dceebcc9caf5ada0d63d6c121f0bff.jpg

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev spooncreek:

En bra grafik över de vaccin som kommer att finnas tillgängliga i Thailand i det offentliga systemet, och därmed kosta gratis.

 

AZ känns som det bästa alternativet för de som är geunint oroliga för sjukdomen, och det är ju de flesta. Verkar vara bra skit, och dessutom billigt på grund av den egna produktionen. Rapporter har dessutom kommit på att det thaiproducerade vaccinet håller måttet.

36 miljoner doser av AZ har utlovats från juni till september.

 

 

193500967_10159191442817713_2762742432502693559_n.thumb.jpg.d8dceebcc9caf5ada0d63d6c121f0bff.jpg

 

Får nog åka till Turkiet och ta Sinovac då.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...