Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev LTD:

Påstås att Prutten fått en dos AZ idag men jag tvivlar på sanningshalten i det. 

Vad tror ni händer här om han får en blodpropp eller blödningar? 

 

Läste att både Thailand och Australien idag fortsatte vaccinera med AZ. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 minuter sedan, skrev LTD:

Påstås att Prutten fått en dos AZ idag men jag tvivlar på sanningshalten i det. 

Vad tror ni händer här om han får en blodpropp eller blödningar? 

 

EMA misstänker att det kan vara en viss batch som har problemet och Thailand kanske inte har samma batch som den som gått till EU

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla länder har mer eller mindre fått panik när det gäller Coronavaccinet.

"Troligtvis" fungerar alla vaccin, en del är bättre medan andra inte fullt så bra.

Självklart finns det bieffekter med vaccinet, ett vaccin utan GARANTERAT 100 % bieffekt för alla mottagare finns bara inte, går inte att tillverka, så är det bara.

Samma effekt kan man få om alla äter exakt samma mat, en del mår bra, andra mår mindre bra och någon/några kan bli dödssjuka.

Men är det bara några promille som blir dåliga medan andra slipper Covid är valet ?????

Ställ i stället frågan:

- Vilken risk är det att JAG blir dålig/sjuk/dör av Covidsprutan?

- Hur stor är risken att jag blir sjuk/dör utan att ta något vaccin?

Därefter är det egentligen bara upp till var och en att välja.

Folkhälsomyndighetens eller massmedias svammel ska man nogsamt undvika.

Folkhälsomyndigheten kakkar absolut inte i eget bo, undviker m.a.o. att säga allt.

Massmedia vill helst sälja lösnummer, bygger mycket på rykten ( osanna eller sanna spelar oftast mindre roll)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicholas sväljer med hull och hår.....

 

MSB: Främmande makt tar sikte på Astra Zeneca

 

Främmande makt sprider desinformation om covid-19 och vaccinet. Det säger Mikael Tofvesson, enhetschef vid MSB, på dagens pressträff om coronaläget.

Det handlar främst om att stärka den negativa bilden av Sveriges coronahantering. I huvudsak handlar det om statskontrollerade medier och Sverige är inte unikt som måltavla, säger Tofvesson.

– Det är i dagsläget inte aktuellt med aktiva motåtgärder, säger han.

I en intervju med Dagens Industri utvecklar Tofvesson sitt resonemang. Han säger att även läkemedelsbolag har utsatts för påverkan från främmande makt, Astra Zeneca bland dem.

– Så fort något negativt har rapporterats så förstärker man den bilden. Nu pratar jag bara om främmande makts påverkan - de som jobbar på uppdrag av dem, säger han till DI.

 

https://omni.se/msb-frammande-makt-tar-sikte-pa-astra-zeneca/a/56RP0W

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev evert 1:

Alla länder har mer eller mindre fått panik när det gäller Coronavaccinet.

"Troligtvis" fungerar alla vaccin, en del är bättre medan andra inte fullt så bra.

Självklart finns det bieffekter med vaccinet, ett vaccin utan GARANTERAT 100 % bieffekt för alla mottagare finns bara inte, går inte att tillverka, så är det bara.

Samma effekt kan man få om alla äter exakt samma mat, en del mår bra, andra mår mindre bra och någon/några kan bli dödssjuka.

Men är det bara några promille som blir dåliga medan andra slipper Covid är valet ?????

Ställ i stället frågan:

- Vilken risk är det att JAG blir dålig/sjuk/dör av Covidsprutan?

- Hur stor är risken att jag blir sjuk/dör utan att ta något vaccin?

Därefter är det egentligen bara upp till var och en att välja.

Folkhälsomyndighetens eller massmedias svammel ska man nogsamt undvika.

Folkhälsomyndigheten kakkar absolut inte i eget bo, undviker m.a.o. att säga allt.

Massmedia vill helst sälja lösnummer, bygger mycket på rykten ( osanna eller sanna spelar oftast mindre roll)

Risken är obetydlig om du är fullt frisk och under 70år. Som jag talat om hela tiden. Finns botemedel som gör att chansen blir ännu mindre. D och C- Vitamin hjälper vårt imunförsvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Astra Zenecas vaccin stoppas tillfälligt. 

 

Nu är vaccinet på allas läppar – och myter om vaccinet har fått nytt liv. 

Vaccinexperten Matti Sällberg reder ut några av de vanligaste påståendena. 

 

Ännu inga orsakssamband mellan vaccinet och blodpropp

# Man får blodproppar av vaccinet

– Det vet vi inte, utan det är delvis därför man har pausat vaccineringen med Astra Zenecas vaccin. Det man kan säga är att man har gett 17 miljoner doser, och vi talar om dryga tiotalet händelser. Så det är onekligen ovanligt. Just kombinationen av lågt antal trombocyter, blodplättar, blödningar och blodproppar har dessutom inte rapporterats i Sverige.

# Vaccinet är farligt för äldre

– Det är inte alls farligt för äldre. Utan frågetecknet som fanns inledningsvis var om det hade en effekt på äldre, då det saknades studier för gruppen. Nu har det kommit studier från England och Skottland som visar att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom och död.

# Astras vaccin biter inte på mutationerna

– Det funkar bra mot den brittiska mutationen, B.1.1.7. Däremot så verkar det som att vaccinet inte skyddar mot mild eller lindrig sjukdom från den sydafrikanska varianten. Men det finns goda förutsättningar att vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom. Det borde komma rapporter snart om det.

# Alla som fått Astra Zenecas vaccin borde vara oroliga nu för att drabbas av blodproppar

– Nej, vi har inget rapporterat fall i Sverige, så jag tycker inte att man ska vara orolig.

# Pausen innebär att man blir tvungen att slänga massa vaccindoser

– Nej, det behöver man inte göra. Vaccinet går att spara i kylskåp i ett antal månader. Däremot får man vänta med att återuppta vaccinationerna tills vaccinet godkänns för användning. 

# Folk har avlidit av vaccinet

– Om du vaccinerar miljontals människor i en äldre och skör del av befolkningen, så är det självklart att en del kommer dö av ren slump. Alltså oavsett om de skulle få vaccinet eller inte, så skulle de ha dött. Så är det när man inför allmän behandling av någon sort, särskilt massvaccinationer. Sedan måste man självklart utreda om det finns samband med vaccinet. Skulle det finnas ett samband får man ställa sig frågorna: Hur vanligt är det? Hur allvarligt är det? Är det någon speciell grupp som drabbas?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken dos fick vår kung? Han verkar ju trots allt må ganska bra efter tre månader......

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Surin P3 said:

Nu skojar du. Igen.

Minst två av de där karaktärerna är ju bara på låtsas.

Jag vill bara påpeka att i framtiden så omfattas såväl hologram som androider av grundläggande mänskliga rättigheter. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Frågan kvarstår. varför ska man vaccinera sig överhuvudtaget om man är frisk och under 70 år

Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Tallviking said:

Så när den här tråden startade visste du redan då att det idag skulle komma rapporter om blödningar som biverkningar ?

Jag visste från början att det var ett skitvaccin jag inte ville ta i med tång. 

 

Läs tråden. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, John Khonken said:

Frågan kvarstår. varför ska man vaccinera sig överhuvudtaget om man är frisk och under 70 år

Ja. 

 

Doserna borde enbart ha lagts på 70+ till att börja med. 

 

Det politiska trycket ändrade denna prioritering. 

 

Inte baserat på medicinsk vetenskap. 

Trots att man vill basunera ut att det är så man tar sina beslut. 

 

För övrigt är AT överens om det med nu, bara en liten lätt fördröjning på 8 månader typ. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Risifrutti said:

Vilken dos fick vår kung? Han verkar ju trots allt må ganska bra efter tre månader......

Pfizer såklart.

Kunde han behöva eftersom hans ungar inte kan låta bli att mingla nonstop på skattebetalarnas bekostnad. 

Han är ju dessutom 70+, synd bara att den prioriteringen inte gällde hela Sverige. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Tallviking said:

Nicholas sväljer med hull och hår.....

 

MSB: Främmande makt tar sikte på Astra Zeneca

 

Främmande makt sprider desinformation om covid-19 och vaccinet. Det säger Mikael Tofvesson, enhetschef vid MSB, på dagens pressträff om coronaläget.

Det handlar främst om att stärka den negativa bilden av Sveriges coronahantering. I huvudsak handlar det om statskontrollerade medier och Sverige är inte unikt som måltavla, säger Tofvesson.

– Det är i dagsläget inte aktuellt med aktiva motåtgärder, säger han.

I en intervju med Dagens Industri utvecklar Tofvesson sitt resonemang. Han säger att även läkemedelsbolag har utsatts för påverkan från främmande makt, Astra Zeneca bland dem.

– Så fort något negativt har rapporterats så förstärker man den bilden. Nu pratar jag bara om främmande makts påverkan - de som jobbar på uppdrag av dem, säger han till DI.

 

https://omni.se/msb-frammande-makt-tar-sikte-pa-astra-zeneca/a/56RP0W

Det var FHM som satte ned foten. 

 

Har du slutat dyrka statsförvaltningen? 

 

Nä, knappast. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Jaha jag kan se in i framtiden vaccinet ger samma biverkningar som sjukdomen just blodpropp var ju det symtom och följd  som covid19 ger som man inte hört talas om vid tidigare förkylningar.

Det finns virus som gör att du blöder från alla kroppsöppnigar tappar hörseln får ditt imunförsvar pajjat som får din lever pajad det är inte samma virus som ger dessa fina symptom. Vissa går att bota vissa har behandlig och det finns vaccin för en del av dem.

 

Tillbaka till topic jag tar gjärna Astra Zeneca vaccin men kommer dom med sputnik V 😨 så vänder jag på klacken och bokar om 😱. Nej tack läget är visserligen allvarligt så lite kan man ju chansa   men så jäkla illa är det inte. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev evert 1:

Alla länder har mer eller mindre fått panik när det gäller Coronavaccinet.

"Troligtvis" fungerar alla vaccin, en del är bättre medan andra inte fullt så bra.

Självklart finns det bieffekter med vaccinet, ett vaccin utan GARANTERAT 100 % bieffekt för alla mottagare finns bara inte, går inte att tillverka, så är det bara.

Samma effekt kan man få om alla äter exakt samma mat, en del mår bra, andra mår mindre bra och någon/några kan bli dödssjuka.

Men är det bara några promille som blir dåliga medan andra slipper Covid är valet ?????

Ställ i stället frågan:

- Vilken risk är det att JAG blir dålig/sjuk/dör av Covidsprutan?

- Hur stor är risken att jag blir sjuk/dör utan att ta något vaccin?

Därefter är det egentligen bara upp till var och en att välja.

Folkhälsomyndighetens eller massmedias svammel ska man nogsamt undvika.

Folkhälsomyndigheten kakkar absolut inte i eget bo, undviker m.a.o. att säga allt.

Massmedia vill helst sälja lösnummer, bygger mycket på rykten ( osanna eller sanna spelar oftast mindre roll)

Alla utom Finland? De fortsätter och har inte märkt av några problem med Astras vaccin.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Jaha jag kan se in i framtiden vaccinet ger samma biverkningar som sjukdomen just blodpropp var ju det symtom och följd  som covid19 ger som man inte hört talas om vid tidigare förkylningar.

Det finns virus som gör att du blöder från alla kroppsöppnigar tappar hörseln får ditt imunförsvar pajjat som får din lever pajad det är inte samma virus som ger dessa fina symptom. Vissa går att bota vissa har behandlig och det finns vaccin för en del av dem.

 

Tillbaka till topic jag tar gjärna Astra Zeneca vaccin men kommer dom med sputnik V 😨 så vänder jag på klacken och bokar om 😱. Nej tack läget är visserligen allvarligt så lite kan man ju chansa   men så jäkla illa är det inte. 

Blodproppar är en vanlig biverkning på P-piller men det hindrar inte massor av kvinnor att knapra på dom ändå

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar på att bli kallad fyller 72 i sommar

Men har de A zenika eller Sputnik skiter jag i det  Äter B 12 varje dag fått det av min läkare ( Tillväxt hormonet ) mm

Frisk som en nötkärna

20210317_143131.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev clion:

Väntar på att bli kallad fyller 72 i sommar

Men har de A zenika eller Sputnik skiter jag i det  Äter B 12 varje dag fått det av min läkare ( Tillväxt hormonet ) mm

Frisk som en nötkärna

20210317_143131.jpg

Var ju lite på tapeten i början  att B vitamin slulle hjällpa mot  covid och har vart svårt att få

Link to comment
Dela på andra sajter

Får min andra dos på Torsdag kl 10, Pfizer, har jag för mej...

Återkommer med rapport, OM jag överlever 🤒

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev clion:

Var ju lite på tapeten i början  att B vitamin slulle hjällpa mot  covid och har vart svårt att få

Var det inte D-vitaminer?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Blodproppar är en vanlig biverkning på P-piller men det hindrar inte massor av kvinnor att knapra på dom ändå

Är du gynekolog nu också?

 

P-piller kastar man inte över kvinnor i Sverige. Det krävs konsultation med läkare / träffa läkare. Så blanda ihop det mad vaccin blir lite sådär eller ett populärt uttryck blanda äpplen med päron.

 

Inväntar det oblogatoriska pannslaget numera... One mississippi   two mississippi   three mississippi

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ja. 

 

Doserna borde enbart ha lagts på 70+ till att börja med. 

 

Det politiska trycket ändrade denna prioritering. 

 

Inte baserat på medicinsk vetenskap. 

Trots att man vill basunera ut att det är så man tar sina beslut. 

 

För övrigt är AT överens om det med nu, bara en liten lätt fördröjning på 8 månader typ. 

 

Jag tror snarare att läkemedelsindustrin har greppet om "sanningen" och vetenskapen och vi ska gå i deras ledarskap. 

 

Vetenskapen har kapats av läkemedelsindustrin med sina resurser.

 

Glöm inte att läkemedelsindustrin försökte för några år sen att sänka kolesteron-nivån så alla vuxna i världen behövde deras medicin.

 

Världens mest sålda medicin skulle optimeras än mer!

 

Är det någon som tror att läkemedelsindustrin har våran hälsa som mål?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...