Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2021-02-12 at 13:06, skrev Swift 4X4:

Kan du citera när kastade jag epitetet på någon?

Hehe, det kommer inte att hända. Han anklagar, slänger epitet samt all möjlig skit i ansiktet på den som inte tycker som han. Sen när man ber honom belägga sina anklagelser så försvinner han med svansen mellan benen.......

Link to comment
Dela på andra sajter

AZs vaccin verkar ju sådär. Först så hjälper det inte på 65+ och då kan man ju fråga sig vad man ska ha det till. Nu har stora delar av vaccinerad vårdpersonal på två ställen fått biverkningar som för att dom inte kan jobba. På ena stället 100 av 400 vaccinerade. På det andra något liknande.

 

Kommentar från AZ "det stämmer ju inte med vad vi sett". 

 

Har det gått för fort - Nää kan jag aldrig tänka mig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Covid-19 är en fantastisk affärside'.

Läkemedelsföretagens kunder är länder/nationer som skriker efter deras produkter (vaccin) och betalar utan att pruta.....

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago, scorpio63 said:

Du har säkert rätt och jag är säkert fel ute då jag säger att ett vaccin inte är riktigt testat som det är nu.

Som jag förstår så är ett förkylningsvirus i samma grupp som covid och det har dom inte lyckats hitta något emot under 30 år.

Nu har man tagit fram ett nytt vaccin på under ett år, och under den tiden även fått alla tester godkända.

Jag är en av dom som inte kommer att vara en testpilot på det här i alla fall.

 

Jag har skrivit en 5-6 inlägg om att jag inte har något som helst intresse av att ta vaccinet; dels för att jag inte upplever någon fara för mig personligen men också för att jag inte är övertygad om att de är särskilt effektiva. Mitt ironiska svar till Mr Atm var pga att han använde en statskontrollerad kinesisk tidning som citerade en statskontrollerad rysk tidning; två tidningar som används för att marknadsföra kinesiskt och ryskt vaccin. Tycker nog att det lite förstör syftet med en argumentation mot vaccinering 😉.

 

Visst har vaccinet tagits fram jävligt fort men samtidigt har aldrig så mycket pengar och resurser lagts ned. Jag kommer ta vaccinet; dels för att det kommer vara en förutsättning för att kunna resa men också för att jag är 99.99% säker på att det kommer krävas av alla utlänningar i Thailand som vill förlänga sitt uppehållstillstånd framåt hösten. Jag tror risken för allvarliga bieffekter är liten men, som sagt, jag tror inte heller att det kommer skydda särskilt länge. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

Hehe, det kommer inte att hända. Han anklagar, slänger epitet samt all möjlig skit i ansiktet på den som inte tycker som han. Sen när man ber honom belägga sina anklagelser så försvinner han med svansen mellan benen.......

Klockren beskrivning av JK .............

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har skrivit en 5-6 inlägg om att jag inte har något som helst intresse av att ta vaccinet; dels för att jag inte upplever någon fara för mig personligen men också för att jag inte är övertygad om att de är särskilt effektiva. Mitt ironiska svar till Mr Atm var pga att han använde en statskontrollerad kinesisk tidning som citerade en statskontrollerad rysk tidning; två tidningar som används för att marknadsföra kinesiskt och ryskt vaccin. Tycker nog att det lite förstör syftet med en argumentation mot vaccinering 😉.

 

Visst har vaccinet tagits fram jävligt fort men samtidigt har aldrig så mycket pengar och resurser lagts ned. Jag kommer ta vaccinet; dels för att det kommer vara en förutsättning för att kunna resa men också för att jag är 99.99% säker på att det kommer krävas av alla utlänningar i Thailand som vill förlänga sitt uppehållstillstånd framåt hösten. Jag tror risken för allvarliga bieffekter är liten men, som sagt, jag tror inte heller att det kommer skydda särskilt länge. 

Innebär ju att du kommer ta vaccin minst 1 gång / år resten av ditt liv, kanske tom oftare. Men risken för en otrevlig biverkning efter typ 20 ggr ser du som obefintlig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-12 at 21:55, skrev UglyFarang:

Nu vet jag inte riktigt vilken klass det är på Lars Bern men här fann jag lite intressant läsning.

 

https://anthropocene.live/2021/02/07/vaccinerna-mot-sars-cov-2/

Den hemska Lars presenterar fakta och lösningar. Så kan vi inte ha det. Alla ska lyssna på våra beslutsfattare. Dom vet alltid bäst. Och HCQ fungerar som jag  talat om hela tiden  . Men frivilligt såklart 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, LTD said:

Innebär ju att du kommer ta vaccin minst 1 gång / år resten av ditt liv, kanske tom oftare. Men risken för en otrevlig biverkning efter typ 20 ggr ser du som obefintlig? 

Inte bara jag utan alla i världen som vill kunna resa utomlands och/eller bo någonstans i Asien. Finns inte en chans att du kommer kunna förlänga ditt uppehållstillstånd i Thailand framåt hösten utan att visa upp  en vaccinering. Då återstår bara att flytta hem till Sverige och det har du ju klargjort att du inte är intresserad av. 
 

Så här kommer det nog se ut i 5-10 år. Jag är, som sagt, inte heller intresserad av vaccinering men jag är inte så kategoriskt emot att jag hellre flyttar hem till Sverige och sitter där i 5-10 år.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Inte bara jag utan alla i världen som vill kunna resa utomlands och/eller bo någonstans i Asien. Finns inte en chans att du kommer kunna förlänga ditt uppehållstillstånd i Thailand framåt hösten utan att visa upp  en vaccinering. Då återstår bara att flytta hem till Sverige och det har du ju klargjort att du inte är intresserad av. 
 

Så här kommer det nog se ut i 5-10 år. Jag är, som sagt, inte heller intresserad av vaccinering men jag är inte så kategoriskt emot att jag hellre flyttar hem till Sverige och sitter där i 5-10 år.

Det verkar som om många fortfarande tror de bor kvar i Sverige och att de därmed har rätten att avstå vaccinering.

 

Ni bor och lever i Thailand .På mer eller mindre nåder av myndigheterna där. Vill man inte vaccinera sig är det bara att börja förbereda sig för att packa ihop och flytta tillbaka till Sverige.

 

Valet är fritt, man får själv väga fördelarna mot nackdelarna med att vaccinera sig. Sen inrätta sitt liv därefter.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor man i ett annat land måste man acceptera deras seder och bruk. Inte tvärtom. Det är självklart

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

Det verkar som om många fortfarande tror de bor kvar i Sverige och att de därmed har rätten att avstå vaccinering.

 

Ni bor och lever i Thailand .På mer eller mindre nåder av myndigheterna där. Vill man inte vaccinera sig är det bara att börja förbereda sig för att packa ihop och flytta tillbaka till Sverige.

 

Valet är fritt, man får själv väga fördelarna mot nackdelarna med att vaccinera sig. Sen inrätta sitt liv därefter.

Mycket intressant, du har mycket bra info om visum samt att resa till Thailand med Qatar och så!

 

Din information då har om att Thailand kommer att slänga ut alla som inte har vaccinerat sig var har du fått den ifrån? 

 

Samt när kommer de släppa in dem som har vaccinerat sig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet inlägg i debatten, visserligen från igår.

 

" 130 SVT Text         Lördag 13 feb 2021
   UTRIKES PUBLICERAD  13 FEBRUARI      
                                        
  Mindre mängd när vaccinerade smittas  
                                        
  Även personer som har vaccinerats mot 
  covid-19 kan smittas, men en israelisk
  studie, som ännu inte granskats, visar
  att mängden virus är klart mindre hos 
  vaccinerade än hos icke-vaccinerade.  
                                        
  Forskarna har jämfört mängden virus   
  i tester på både vaccinerade och      
  icke-vaccinerade personer som har     
  smittats. Hos de personer som fått en 
  första dos vaccin minst tolv dagar    
  tidigare var mängden virus en         
  fjärdedel så hög som hos ovaccinerade.
                                        
  Mängden virus hos en smittad person är
  kopplat till hur smittsam den är och  
  till hur svårt sjuk personen blir.    
      Mer om pandemin på nästa sida  "

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev apknug:

Mycket intressant, du har mycket bra info om visum samt att resa till Thailand med Qatar och så!

 

Din information då har om att Thailand kommer att slänga ut alla som inte har vaccinerat sig var har du fått den ifrån? 

 

Samt när kommer de släppa in dem som har vaccinerat sig? 

Finns många källor till detta framförallt från turistindustrin och de phuu yais med enorma investeringar i denna industri. De  har mycket bra kontakter i regeringen och ser ett Thailand som släpper in vaccinerade utan karantän som lösningen på många av de problem som de och Thailand har på grund av covid 19

 

Initialt var det tänkt att det skulle införas till tredje kvartalet 2021 men med tanke på att spridning fortfarande sker ohämnat i source marknader i europa så finns det ingen startdatum. Plus att en hel del länder har problem att lösa vaccineringen. Det dröjer, men fram tills dess kan du ju sitta i karantän istället.

 

Det kommer att bli obligatorisk sjukförsäkring för att få visum för att bo och leva i Thailand och i den kommer det att krävas ett antal olika vaccinationer. Det har varit uppe redan innan covid, nu lägger man bara till vaccinkravet.

 

Take it or leave it.

 

Här är lite från SCMP och TTGAsia som bland annat rör karantän och vaccinering - främst för turister men de kraven kommer inte andra typer av resenärer unden heller.

 

https://www.scmp.com/magazines/post-magazine/travel/article/3120232/quarantines-are-killing-thailands-tourism-industry?utm_source=email&utm_medium=share_widget&utm_campaign=3120232

 

https://www.ttgasia.com/2021/01/19/quarantine-rules-continue-to-stifle-thailands-inbound-tourism/

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev MaiChai:

Finns många källor till detta framförallt från turistindustrin och de phuu yais med enorma investeringar i denna industri. De  har mycket bra kontakter i regeringen och ser ett Thailand som släpper in vaccinerade utan karantän som lösningen på många av de problem som de och Thailand har på grund av covid 19

 

Initialt var det tänkt att det skulle införas till tredje kvartalet 2021 men med tanke på att spridning fortfarande sker ohämnat i source marknader i europa så finns det ingen startdatum. Plus att en hel del länder har problem att lösa vaccineringen. Det dröjer, men fram tills dess kan du ju sitta i karantän istället.

 

Det kommer att bli obligatorisk sjukförsäkring för att få visum för att bo och leva i Thailand och i den kommer det att krävas ett antal olika vaccinationer. Det har varit uppe redan innan covid, nu lägger man bara till vaccinkravet.

 

Take it or leave it.

 

Här är lite från SCMP och TTGAsia som bland annat rör karantän och vaccinering - främst för turister men de kraven kommer inte andra typer av resenärer unden heller.

 

https://www.scmp.com/magazines/post-magazine/travel/article/3120232/quarantines-are-killing-thailands-tourism-industry?utm_source=email&utm_medium=share_widget&utm_campaign=3120232

 

https://www.ttgasia.com/2021/01/19/quarantine-rules-continue-to-stifle-thailands-inbound-tourism/

 

 

Ok detta som du länkat till verkar mest var nät tidningar som in sig inte refererar till nåt av substans.

 

Vilka är de "antal olika vaccinationer" som kommer att krävas som du du nämner?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Ok detta som du länkat till verkar mest var nät tidningar som in sig inte refererar till nåt av substans.

 

Vilka är de "antal olika vaccinationer" som kommer att krävas som du du nämner?

Den kommande obligatoriska sjukförsäkringen kommer att innehålla vaccinkrav.

 

Exakt vilka sjukdomar som det krävs att man är vaccinerad mot vet jag inte ännu - men med hjälp av röven och en krita så kan man räkna ut att vaccin mot covid kommer att vara ett av de vaccin som krävs.

 

Thailändarna är till skillnad från många andra länders invånare mycket positiva till att vaccinera sig då det skyddar dem från all bli allvarligt sjuka och de ser positivt på att kräva att alla besökare till landet är vaccinerade. vaccinmotståndarna i Thailand finns till 99,9% ibland ex-pats och de är inget som kommer att påverka varken thaländarna eller myndigheterna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Den kommande obligatoriska sjukförsäkringen kommer att innehålla vaccinkrav.

 

Exakt vilka sjukdomar som det krävs att man är vaccinerad mot vet jag inte ännu - men med hjälp av röven och en krita så kan man räkna ut att vaccin mot covid kommer att vara ett av de vaccin som krävs.

 

Thailändarna är till skillnad från många andra länders invånare mycket positiva till att vaccinera sig då det skyddar dem från all bli allvarligt sjuka och de ser positivt på att kräva att alla besökare till landet är vaccinerade. vaccinmotståndarna i Thailand finns till 99,9% ibland ex-pats och de är inget som kommer att påverka varken thaländarna eller myndigheterna.

Jaja allmäna spekulationer och hitte på då. Säg gärna det.

 

Tack.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

Inte bara jag utan alla i världen som vill kunna resa utomlands och/eller bo någonstans i Asien. Finns inte en chans att du kommer kunna förlänga ditt uppehållstillstånd i Thailand framåt hösten utan att visa upp  en vaccinering. Då återstår bara att flytta hem till Sverige och det har du ju klargjort att du inte är intresserad av. 
 

Så här kommer det nog se ut i 5-10 år. Jag är, som sagt, inte heller intresserad av vaccinering men jag är inte så kategoriskt emot att jag hellre flyttar hem till Sverige och sitter där i 5-10 år.

Är inte lika säker på att det blir ett absolut krav, hur gör man ex med dem som är allergiska mot vaccin, är dom inte välkomna att vara kvar?

Vi får se hur det blir och vad ett vaccinations intyg kan komma att kosta. Men först ska dom få fram vaccin till alla, tror inte att falanger får gå före Thai i kön. 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Fastboende utlendinger får ikke tilgang til vaksine med det første

 

Helseminister Anutin Charnvirakul uttaler under en pressekonveranse 9. februar at ingen private selskaper eller lokale myndigheter kan kjøpe inn Covid-19 vaksiner ettersom vaksinen kun er nødgodkjent. Dermed ryker planene til Pattaya og Phuket om at de kunne kjøpe inn vaksiner nok til å dekke vaksinering av lokalbefolkningen for å få fortgang i forløpet.

Likeledes kan heller ikke private sykehus få kjøpt vaksine foreløpig og dermed kan heller ikke fastboende utlendinger bli vaksinert på lenge. Ettersom den aktuelle vaksinen som er nødgodkjent er fra AstraZeneca, og som stadig flere land ikke anbefaler for de over 65, så ville jo flesteparten av de måtte vente på andre bedre vaksiner uansett. Så fremover gjelder det fortsatt god avstand, munnbind, spriting av hender og for sikkerhets skyld gjerne litt invortes også.

 

Från den norska nättidningen The Viking.

https://vikingpattaya.com/index.html?pageid=1

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Ok detta som du länkat till verkar mest var nät tidningar som in sig inte refererar till nåt av substans.

 

Vilka är de "antal olika vaccinationer" som kommer att krävas som du du nämner?

Skulle väl knappast beteckna South China Morning Post bildad 1903 och med en upplaga på drygt 100 000 dagliga exemplar för någon obskyr nättidning? TTG är en av de största branschtidningarna när det gäller turism men de har förmodligen inga källor inom branschen...

 

5 timmar sedan, skrev apknug:

Jaja allmäna spekulationer och hitte på då. Säg gärna det.

 

Tack.

Vet inte om du tycker jag ska outa mina källor? Det är inget man gör om man jobbar yrkesmässigt i branschen hoppas jag du förstår, fortsätt du tro på det som gör dig lycklig från de källor som säger det du vill höra.

 

Vi andra är mer beredda på det som komma skall

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Vi andra är mer beredda på det som komma skall

Ja eftersom det tydligen är "ett antal olika vaccinationer" som kommer att krävas så är det nog hög tid för dig att åka ner till vaccinations kliniken och börja skjuta in.

 

Själv har jag gula febern och japansk encefalit vaccin. Blir spännande att se hur långt det räcker på den kommande listan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev apknug:

Ja eftersom det tydligen är "ett antal olika vaccinationer" som kommer att krävas så är det nog hög tid för dig att åka ner till vaccinations kliniken och börja skjuta in.

 

Själv har jag gula febern och japansk encefalit vaccin. Blir spännande att se hur långt det räcker på den kommande listan.

De flesta har redan de vaccinationer som kommer att krävas men räkna med att Covid vaccin kommer att bli ett krav för att få bo och resa till Thailand framöver

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

De flesta har redan de vaccinationer som kommer att krävas men räkna med att Covid vaccin kommer att bli ett krav för att få bo och resa till Thailand framöver

Med en panik dom drabbats av skulle det vara konstigt om det inte infördes.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

De flesta har redan de vaccinationer som kommer att krävas men räkna med att Covid vaccin kommer att bli ett krav för att få bo och resa till Thailand framöver

Öh jag vet att de flesta farangerhar vaccinerats från barnsben men det var du som envist har hävdat att dina källor säger att "ett antal olika vaccinationer" kommer krävas för den nya obligatoriska försäkringen.

 

Viika antal olika vaccinationer kommer att krävas och från när?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...