Jump to content
IGNORERAD

Visa utan att träffats


Mikael Andersson

Recommended Posts

Mikael Andersson

Hejsan! Undrar om någon vet om det går att få visa för en tjej från Thailand som man bara snackat med på internet. Vi har säkert snackat 7 månader redan o känns som det skulle vara kul om hon kom hit.

Hoppas någon har bra erfarenhet av detta.

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas någon har bra erfarenhet av detta.

Nej, åk dit istället...Då har du i alla fall inte slängt pengarna i Sjön..

VISA för besök där du står som garant är svårt att få om inte omöjligt , det finns en orsak, jag antar du läst tidningarna senaste veckorna...

VISA där den sökande själv står som garant går givetvis men kräver ju att man visar upp ett visst kapital..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Islander. Res till Thailand och träffa din tjej före du bjuder henne till Sverige. Det har både du och hon glädje av. Dessutom får du en skön semester i ett fantastiskt land.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Mikael Andersson

Okey... tack för svaren.

Skrev visst att det var jag men det gällde en kompis...

skall hälsa honom er information..

jag har läst tidningarna men fattar inte kopplingen.

Själv letar jag ff men finner väl lyckan jag med så småningom hehe

Ändrades av Mikael Andersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan M.A,

Håller med dom 2 föregående skribenterna, åk till Thailand. För du vill väl inte vänta till sommaren för att träffa

henne.

För du kan väl inte vara så "jäklig" att bjuda henne till Sverige mitt i vintern, då kanske hon blir avskräckt

direkt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikael Andersson

Han vill säkert åka dit men är egenföretagare och kan inte lämna det just nu så det var därför han undra men

han får väl vänta tills han kan. Har han väntat 7 månader kan han väl vänta några till. Han bad mig bara kolla erfarenheten av detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan M.A,

Håller med dom 2 föregående skribenterna, åk till Thailand. För du vill väl inte vänta till sommaren för att träffa

henne.

För du kan väl inte vara så "jäklig" att bjuda henne till Sverige mitt i vintern, då kanske hon blir avskräckt

direkt.

Såå jäklig var jag.hon kom till Skåne i onsdags 2grader ute snålblåst och snöblandatregn på tvären...

Och hon ska stanna här till slutet av januari...absolut kallaste och tråkigaste perioden

OM hon nu står ut med mig och den karga vintern...

Ändrades av Bäckis

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Man bara suckar.Att vissa aldrig lär sig.

Det skickas pengar till biljetter och visa och annat utan att man har träffats in real life.

Visst en tur och returbiljett till Thailand kan va ganska dyr men å andra sidan blir väl kalaset ännu dyrare ifall nu gubben blir blåst på stålarna.

Åker man själv får man åtminstone en upplevelse och lite värme.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt Tuk Tuk lästa att härom veckan stod det 5 stycken nyförälskade i ett "foto",

på Arlanda och väntade på samma "foto"/intern!!!!! :whistle:

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, att möjligen förlora blint skickade pengar är ju en sak att beakta.

Men jag tycker det viktigaste med att besöka damen i Thailand är för att få möjlighet att studera hur hon agerar i sin vardagsmiljö. Man kan nog då undvika många missförstånd när hon senare besöker Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En söt nuna i kombination med fagra ord kan säkert lura många. Särskilt de gubbar som trängtar och längtar efter kärlek och närhet.

Man ska minnas att dessa nätlurerskor kan vara väldigt förslagna.

Sedan är det ju inte alls säkert att det är en dam som sitter vid tangentbordet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, att möjligen förlora blint skickade pengar är ju en sak att beakta.

Men jag tycker det viktigaste med att besöka damen i Thailand är för att få möjlighet att studera hur hon agerar i sin vardagsmiljö. Man kan nog då undvika många missförstånd när hon senare besöker Sverige.

Herr Chang har talat.

Jag håller med fullt ut!

Jag förstår inte överhuvudtaget "postorderfenomenet" det måste fattas mycket hos

dessa människor som använder detta horibla sätt att träffa en livskamrat!

En relation bygger väl på känslor och gemensam respekt samt vördnad för varandra?

Vi hade ju en annan tråd om spruckna förhållanden och dåliga förhållanden.

Det är väl inte konstigt att det blir djävligt fel när man beställer hem en människa

på postorder. :crazy:

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du pröjsa resan så se till att du bokar biljetten och betalar den. Skicka inte ner pengar. Ganska många som blivit lurade på att skicka pengar till biljetter mm, Åker du ner för att träffa henne där och det inte funkar så får du iallafall en semester resa.

För övrigt bäst är nog att åka ner till Thailand och träffa henne där första gången, kom precis hem från min resa och ångrar inte det en sekund. Nu har vi planer för ett 3 månaders besök av henne till sverige, verkar bli mitt i vintern får se om hon överlever här... men skall nog gå bra.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det va ju inte han ,det va ju en "kompis" :whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste kommentera Svampens inlägg. Bara för att vissa träffas och umgås online den första tiden innebär väl inte på något sätt att det handlar om postorder! Har en Thailändsk kompis som träffade sin flickvän online och de har träffats ett antal gånger nu och förhållandet är väl inne på 3:e året nu tror jag. Han bor i Thailand, hon är Japanska och bor för närvarande i just Japan. Eller är det postorder det med?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det bästa och säkraste sättet att träffa en genuin thaitjej är givetvis att åka ner till LOS och stanna en 6 månader eller nåt och ragga upp en någotsånär pålitlig tjej och ordna visum och biljetter under tiden och ta med darlingen hem när man åker.

Då vet man på ett ungefär vad man får och man hinner lära känne henne och hennes familj.

Har man det så dåligt ekonomiskt att man inte har råd att åka kanske man ska tänka efter ifall en thailändska är rätt kvinna att träffa.

Stannar man länge hinner man också se vissa sidor som kanske inte kommer fram under kortare tid och möjligen kan man genomskåda ifall det ligger någon thaiman i bakgrunden och lurpassar, vilket i och för aldrig är enkelt att komma underfund med.

Men vissa varningstecken finns ju.

Ifall tjejen envisas med att vilja åka "hem" på egen hand ganska ofta så får man vara uppmärksam. Har man träffat darlingen i en bar så kan det också vara så att andra faranggubbar har kommit tillbaka och hon inte vill förlora deras stålar.

Men oavsett så är det ändå bäst att träffa darlingen via direktkontakt och inte via div nätsajter.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förstås inget fel i att få första kontakten med thaidamen via internet.

Jag kan dock inte nog understryka vikten av att vistas i Thailand med damen. Och då menar jag inte ett fullspäckat schema med exotiska utflykter hit och dit i Thailand och dyra hotell samt middagar. Försök se hur du och damen fungerar i vardagen innan ansökan om UT övervägs. Det är viktigt att lära känna hennes familj och vänner, man måste ha en referensram när de oundvikligen på sätt och vis blandar sig i damens liv i Sverige.

Jag inser förstås att inte alla har möjlighet att tillbringa längre tid i Thailand.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte misstänksam men uppmärksam men det gäller väl alla förhållanden,både nationella och internationella :preved: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste kommentera Svampens inlägg. Bara för att vissa träffas och umgås online den första tiden innebär väl inte på något sätt att det handlar om postorder! Har en Thailändsk kompis som träffade sin flickvän online och de har träffats ett antal gånger nu och förhållandet är väl inne på 3:e året nu tror jag. Han bor i Thailand, hon är Japanska och bor för närvarande i just Japan. Eller är det postorder det med?

Just det dom har träffats ett antal ggr nu.

Håller helt med dig det är kanon.

Det jag inte kan förstå är dom som går via

en förmedling över internet köper biljett tar

hem en flicka till Svedala tex utan att ha träffats.

Tex dessa herrar på Arlanda vad visste dom inte ett

skit tydligen "men dom skulle välkomna sin nätvän"

samma flicka allihop.

Likaså är det ju tyvärr många tjejer som desperat

går via internet för att få en drägligare tillvaro

med en rik Farangh .

Många går det säkert ypperligt för men vissa far

nog illa att ta sig till Andra sidan jorden utan

att först träffats!

Nä tycke måste uppstå mellen fyra ögon tycker jag

ialla fall !

Hoppas du förstår mej nu jag har ingenting emot

nätkontakter men tycker det ska kombineras med

verlklig kontakt istäället för att bara ta hit

en flickvän på lotto!!!!

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag inte kan förstå är dom som går via

en förmedling över internet köper biljett tar

hem en flicka till Svedala tex utan att ha träffats.

Då förstår jag vad du menar och håller med.

Slutet gott, allting gott :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förstår jag vad du menar och håller med.

Slutet gott, allting gott :D

Gott Ha Det Bra!!

Mvh Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...