Jump to content
IGNORERAD

Resa i September-Oktober?


Tujtuj

Recommended Posts

Någon som har koll på Thailand är under denna tid på året?

Är regnperioden över? Ungefärliga temperaturer? Hög/lågsäsong -tänker då främst på biljettpriser? Någon speciell högtid som firas osv osv. Kort sagt - ge mig era åsikter ang. fördelar/nackdelar med att resa under denna period!

Tacksam för all info...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har koll på Thailand är under denna tid på året?

Är regnperioden över? Ungefärliga temperaturer? Hög/lågsäsong -tänker då främst på biljettpriser? Någon speciell högtid som firas osv osv. Kort sagt - ge mig era åsikter ang. fördelar/nackdelar med att resa under denna period!

Tacksam för all info...

September/oktober är fortfarande lågsäsong , billiga biljetter & hotelrum.

Vädret ? Det beror på vart i Thailand du skall åka ...

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, vi säger Bangkok, Krabi och Chiang mai med omnejd då. B)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har koll på Thailand är under denna tid på året?

Är regnperioden över? Ungefärliga temperaturer? Hög/lågsäsong -tänker då främst på biljettpriser? Någon speciell högtid som firas osv osv. Kort sagt - ge mig era åsikter ang. fördelar/nackdelar med att resa under denna period!

Tacksam för all info...

Fördelen allt är mycket billigare! :preved:

Nackdelen inte så mycket goa vänner är nere! :(

Varit nere i Oktober ett par ggr helt ok beror på vad du ska göra????????????B)

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag varit nere under september- oktober har det gärna regnat lite på eftermiddagen, 1-2 timmar. Därefter helt ok väder. 25-30 grader. Bra pris på flygbiljetterna som jag alltid bokar hos Nonki. Och det är lågsässong.

Jag tror min väderrapport sträcker sig mellan Bkk- Huahin- Pattaya. Brukar inte långvarigt vistas på andra platser.

Mvh

Silom

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Lasse med Familj håller med dig!

Tack för fina bilder från sista trippen!

MVH Svampen :great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Pattaya varje sep-okt sedan 2002. Tycker det e kanon. visst kommer det lite regn men det e oftast över på ett par timmar. Biljetterna brukar ligga på runt 5000. Lagom me folk där nere då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit både i Phuket och jomtien och Udon under denna tid. Mycket lugnare och softare. Billigt . Phuket väldigt lugnt inte så många som rycker i en. Regnade väldigt lite . Kom någon skur på eftermiddagen. men när vi var där var vädret ostadigt. Höga vågor. Bra bad

Jomtien regnade en gång 1timme tre ggr några stänk. Billigt och väldigt lugnt. Avkopplande . Bra shopping i pattis. Bra prutmån. Ok bad

Udonthani i Oktober i år. Såg att det hade regnat . Men regnet höll sig borta. Snorbilligt och väldigt trevligt. Kanon bra väder . Temperaturen var helt kanon. inget bad. men stor stad med mycket shopping

Link to comment
Dela på andra sajter

Med undantag för Krögarns skräckbilder :P låter det ju som en perfekt period att resa!

Hade ju egentligen tänkt åka ner i april för att fira Songkran men av olika anledningar ser det inte ut att bli så :(

Tack!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på vad man är ute efter. Lugn och ro med lite shopping och jättebilliga priser. Då är det perfekt. I Phuket bodde vi på kata. På hotell Kata county house. Dom klippte mer än 50 % på priset mot högsäsong. När vi bodde över två veckor.

Annars är Udon snuskigt billigt. Jag bodde på Top mansion för 1000svenska kronor för 16 nätter. Mat -öl - allt skitbilligt.

Även Jomtien kan du få kanonpriser om du stannar minst en vecka. Själv har jag varit där två ggr under lågsäsong. Man kan säga att man var kung i baren och mycket mera avslappnat-

Link to comment
Dela på andra sajter

Oktober 2007 såg det ut så hära vid huset i Ayuttahaya

Denna familj hade båten parkerad vid oss och åkte sen hem över risfältet som låg ca: 3 meter under vattnet

Floden ha då stoget ca:3 meter där av vatten överallt

post-3935-125770546179_thumb.jpg

post-3935-125770546179_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...