Jump to content
IGNORED

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

Mr  atm
7 hours ago, Bike said:

Fö så använder jag mask, inte munskydd som du skriver, var på sjukan med frugan häromdagen , där bar nu samtliga munskydd , vi bar P3 mask med ett billigt munskydd över för att ta bort den smitta  som ev skulle kunna komma från ventilen ,, Uppskattat av de som arbetade på sjukan, inte ens de har dessa P3 masker , utan ett billgt och dåligt fungerande munskydd  

Tror att det finns massor som jobbar på sjukhusen som inte tror på bindan, men måste använda den ändå.

IMG-20201019-WA0000.jpg

IMG-20200929-WA0000.jpg

• Haha 2

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Bike

269

• Nicholas

98

• Esspe

96

• frogfish

93

Top Posters In This Topic

Popular Posts

För ett par månader sedan hade vi den ytterst förvirrade tjommen uppe i Isaan som tyckte att Palmemördaren skulle få ett pris; det inlägget plockades bort men ingen annan åtgärd. Efter det har vi haft

Var ju i Pattaya i helgen. Ser ju ut som en spökstad just nu. När vi kom Fredag förmiddag, åkte med bilen på Beachroad. Inte en käft syntes under alla solparasoll vi passerade. Vi käkade på Lenki(bäst

För att tala klarspråk; det spelar ingen roll vad svenska politiker och myndighetspersoner säger, i din uppfattning kommer det ändå alltid vara fel. Är inte åtgärderna för mjuka så är de för hårda, fö

Posted Images

Bike
29 minuter sedan, skrev Mr atm:

Tror att det finns massor som jobbar på sjukhusen som inte tror på bindan, men måste använda den ändå.

IMG-20201019-WA0000.jpg

IMG-20200929-WA0000.jpg

Däggdjur som däggdjur, ingen större skillnad 

Wanchai
9 timmar sedan, skrev Bike:

Men nu missade du det viktigaste, du skall bara ta med det viktigaste, att smittan kom hit inom någon vecka från detta uttalande är inte relevant då det är stick i stäv med vad AT dyrkarna vill veta av, klippa bort får man bara göra om man tillhör förnekelseklanen, helt ok för dessa medlemmar 

Jo, det verkar bara svart eller vitt som gäller.

Boa52
1 minut sedan, skrev Wanchai:

Jo, det verkar bara svart eller vitt som gäller.

Mest svart, Hur orkar karln, älta, ällta samma saker i flera veckor. Nåt är fel

• Ge karma 6
  • Haha 1
HuaHindinnge

https://www.breitbart.com/politics/2020/11/20/nolte-19-lockdown-democrats-who-behave-like-coronavirus-isnt-serious/

Nolte: 19 Lockdown Democrats Who Behave Like the Coronavirus Isn’t Serious

For no good reason, Democrat fascists lock us down, close our schools, cancel our Fourth of July, cancel our Thanksgiving (Christmas is next), threaten to send the police to our homes, arrest Christians, harass Jews, shove us in masks…

• Ge karma 1
Mr  atm

Jag tippar att det kommer att dö 100 x fler av att man stänger ned kedjorna av matleveranser i världen bla.. Sedan tillkommer ju fler självmord o annat.

"Den hemska sjukdomen" som Jimmy Åkesson t.o.m påstår.

IMG-20201113-WA0011.jpg

IMG-20201113-WA0015.jpg

Edited by Mr atm

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

Tallviking

Regeringsföreträdare: Vaccin är inte räddningen – corona är det nya normala

Tunga röster i regeringskansliet säger att ett vaccin sannolikt inte kommer att innebära en återgång till det normala – utan att corona är det nya normala, skriver Expressen i ett långt reportage om det politiska landskapet i den svenska coronakrisen.

– Vaccin kommer nog inte vara räddningen. Säg att vi får 70 procents vaccinering, bra, men sedan bildas en ny stam, då måste det fram ett nytt vaccin, säger en anonym regeringsföreträdare.

– Jag har svårt att se att jag någonsin kommer att gå på en trång hemmafest i februari.

Personerna som tidningen talat med tecknar en mörk bild av framtiden med en rad problem som tornar upp sig på horisonten: till exempel att man kan behöva övertyga människor att vaccinera sig flera gånger om året – och hur staten i så fall ska ha råd med ett sådant vaccinationsprogram.

https://omni.se/regeringsforetradare-vaccin-ar-inte-raddningen-corona-ar-det-nya-normala/a/eKG06l

Being nice is overrated - Garfield

Nicholas
2 hours ago, Tallviking said:

Regeringsföreträdare: Vaccin är inte räddningen – corona är det nya normala

Tunga röster i regeringskansliet säger att ett vaccin sannolikt inte kommer att innebära en återgång till det normala – utan att corona är det nya normala, skriver Expressen i ett långt reportage om det politiska landskapet i den svenska coronakrisen.

– Vaccin kommer nog inte vara räddningen. Säg att vi får 70 procents vaccinering, bra, men sedan bildas en ny stam, då måste det fram ett nytt vaccin, säger en anonym regeringsföreträdare.

– Jag har svårt att se att jag någonsin kommer att gå på en trång hemmafest i februari.

Personerna som tidningen talat med tecknar en mörk bild av framtiden med en rad problem som tornar upp sig på horisonten: till exempel att man kan behöva övertyga människor att vaccinera sig flera gånger om året – och hur staten i så fall ska ha råd med ett sådant vaccinationsprogram.

https://omni.se/regeringsforetradare-vaccin-ar-inte-raddningen-corona-ar-det-nya-normala/a/eKG06l

Kurvorna pekar ju neråt redan och något vaccin har vi inte tagit ännu. 

Denna gång blev vi inte räddade av våren så viker kurvorna nu så är det äkta. 

Muterar gör viruset hela tiden, oftast till nåt ofarligare.

Regeringskansliet.... 

Say no more. 

• Ge karma 3
  • Fint 1
Tallviking
16 minuter sedan, skrev Nicholas:

Kurvorna pekar ju neråt redan och något vaccin har vi inte tagit ännu. 

Denna gång blev vi inte räddade av våren så viker kurvorna nu så är det äkta. 

Muterar gör viruset hela tiden, oftast till nåt ofarligare.

Regeringskansliet.... 

Say no more. 

Precis

Ditt favorithatobjekt där alla är större idi*ter än dig.......

• Ge karma 1
  • Pannslag 1
  • Haha 3

Nicholas
13 hours ago, Tallviking said:

Tar tillbaka. Du tävlar nog med dom om mästartiteln.....

Hallengren. 

Vilken grov-sopa. 

126804963_2102009733267093_8400160815704596251_n.jpg

Edited by Nicholas
  • Ojojoj 1
  • Haha 2
Tallviking
8 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Helt onödigt personangrepp.

Att någon inte delar din,  eller majoritetens,  åsikt i en viss fråga innebär inte att han  är idi*t.

Ibland är det du själv som har en lite udda åsikt.

Kan du inte försöka se det som positivt att olika, och ibland motsatta,  åsikter kan framföras på MPR?

Vi har ju alla olika bakgrund, kunskaper, erfarenheter, åsikter och intressen  att dela med oss av.

Jag jämställer bara honom med tjänstemännen på regeringskansliet. Det är han som klassar dom som idi*ter, skyll inte mig för den bedömningen......

• Ge karma 2

berlitz
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag jämställer bara honom med tjänstemännen på regeringskansliet. Det är han som klassar dom som idi*ter, skyll inte mig för den bedömningen......

Moget argument.

• Ge karma 2
frogfish
7 minuter sedan, skrev berlitz:

Moget argument.

Nu tillhör ju TV den goda sidan. Den som grinar när motståndarna tar till kraftuttryck, men som ser det som självklart att de får brunsmeta och anklaga andra för i princip vad som helst utan grund. Allt i den goda sakens namn. Typexemplet var väl igår när han tyckte att debatten var alldeles för polariserad, och i samma mening lyckades kalla de som inte tyckte som han för "Svärjevänner". Bara en "god" människa inser inte klavertrampet där.....

Så vore jag du skulle jag inte förvänta mig alltför mkt.

PS: Innan godhetsmaffian kommer springande, det finns precis likadana i andra änden av spektrat, så det behöver inte påminnas om.

• Ge karma 5
  • Fint 1
Fritz

Dagens ordspråk är självklart.  Som man sår får man skörda.

• Ge karma 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Tallviking

WHO-toppen: Tredje våg i Europa 2021 om inget görs

En tredje coronavåg väntas i Europa under tidiga 2021, varnar WHO-toppen David Nabarro enligt Reuters. Enligt Nabarro, som pratat med schweiziska tidningar, kom den andra vågen då de europeiska länderna misslyckats med att bygga upp den infrastruktur som behövdes när första vågen var över i somras.

– Nu har vi den andra vågen. Om de inte bygger upp nödvändig infrastruktur så kommer vi ha en tredje våg nästa år, säger han.

Coronasmittan som nyligen tycktes ha minskat på flera håll i Europa har börjat öka igen. Smittotalen ökar återigen i länder som Tyskland, Frankrike, Schweiz och Österrike.

https://omni.se/whotoppen-tredje-vag-i-europa-2021-om-inget-gors/a/aPOeEA

Pandemin "Spanska sjukan" som var ett snarlikt virus härjade för ca 100 år sedan, dödade mellan 50-100 miljoner personer, och självdog efter tredje vågen troligen p.g.a flockimmunitet